Views
2 years ago

2017-14

  • Text
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Marine
  • Goed
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 4 4

De Binnenvaartkrant 4 4 juli 2017 KOM AAN BOORD VAN ONZE BUNKERVLOOT! Overslagbedrijf Speksnijder vof Overslagbedrijf Speksnijder vof is een klein overslagbedrijf met drie kraanpontons in Amsterdam. Voor deze kraanpontons hebben wij de volgende vacatures: kraanmachinist, schipper, bobcatrijder/ tremmer Werkzaamheden in de haven van Amsterdam voor overslag bulkgoederen. Heeft u verantwoordelijkheidsgevoel en vindt u, net als wij, dat werken met drijvende kranen het mooiste wat er is, dan hebben wij een geschikte baan voor u. Werkzaamheden zijn het draaien met draadkraan/ varen met ons eigen materiaal/ rijden op de schrankladers, onderhoud/ tremwerkzaamheden. Het in de goede staat houden van ons materiaal. En op een verantwoordelijke manier omgaan met collega’s, klanten, schippers en andere mensen die bij ons werk betrokken zijn. Functie eisen; Voor de vacature schipper: in bezit van vaarbewijs Voor de overige vacatures: rijbewijs en ervaring in bulk overslag en scheepvaart. Daar stellen wij tegen over; loon naar binnenvaart CAO, ploegentoeslag en aangezien wij geen 9 tot 5 bedrijf zijn, een passende overwerk vergoeding en kilometer vergoeding plus voedingsregeling. Wilt u informatie, dan kunt u bellen naar 0651 809092 of 0620 704015 Mailen: info@overslagbedrijfspeksnijder.nl Wij zoeken: • gemotiveerde medewerkers voor diverse functies (kapitein, stuurman, matroos, deksman); • ervaring op bunkerschepen is een pluspunt; • beheersing Nederlandse én Engelse taal; • in het bezit van een dienstboekje en overige certificaten (ADN, Vaarbewijs, Radar, enz.). Wij bieden: • vast contract • vaste ploegen 1 / 1 systeem; • doorgroeimogelijkheden voor gemotiveerde medewerkers. Interesse? Stuur dan vandaag nog je sollicitatiebrief, CV en kopieën van je documenten naar: admin@vinotra.nl Vinotra - Brugsteen 4, 4815 PL Breda Na jaren gevaren te hebben stopt kapitein TJEERD HOVELING met varen. Onze vader kan nu eindelijk genieten van zijn welverdiende pensioen!! En genieten van alle mooie dingen met onze moeder. Pap, u heeft het verdiend!! Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Was verlangen wir von Ihnen: • Rheinpatent bis Mainz und / oder Donau (strecken) patent • Erfahrung in Führungspositionen • Gute kommunikative und repräsentative Fähigkeiten • Gute Sprachkenntnisse in Deutsch oder Englisch Rivertech versorgt mit ihrem Team überwiegend das Nautische und Technische Management für Luxus Flusskreuzfahrtschiffen. Die Schiffe innerhalb unsere Flotte fahren auf dem Rhein, Main und Donau Wegen Ausbreitungen sind wir auf der Suche nach: Erste und Zweite Kapitäne Für diese Positionen suchen wir jemanden mit Erfahrung in der Flusskreuzfahrt und minimal Rheinpatent und / oder Donaupatent Unser Angebot: • Gute Arbeitsbedingungen in ein motiviertes Team • Freizeit: 2-2 / 4-2 / 4-4 • Professionelle Unterstützung • Schweizer Vertrag • Komplette Sozialleistungen • Attraktives Gehalt Wir würden uns freuen über Bewerber aus der Fracht,- Tankschifffahrt, welche eine Karriere auf Flusskreuzfahrtschiffen Überwegen! Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Sollicitaties eenvoudig via onze website! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu www.fluvia.eu/jobs tanker shipping | tank storage | tanker brokers Rivertech BV Delta 60, 6825 MS Arnhem T +31 (0)26 362 03 40 E info@rivertech.nl Managing Director: Alexander Oost

De Binnenvaartkrant 5 4 juli 2017 Paarden en bloemen in de Grensmaas Harmonisatie beroepskwalificaties is (bijna) geregeld Gesine Meißner in het Europees parlement. (foto Sarah De Preter) Door de aanhoudende droogte stond het waterpeil in de Grensmaas extreem laag. Zoals nabij Heppeneert in België (bovenste foto). Hier is van de regenrivier niet meer dan een stroompje overgebleven. Voor de paarden op de foto was dat Revisie en levering onderdelen van: DAF-. Scania-, Liebherr-, MAN-, Mercedes-, MTUen Volvo motoren www.KTBKoning.nl dan juist weer een prettige bijkomstigheid. Op sommige plekken in de Grensmaas is het mogelijk om te voet over te steken. Op andere plaatsen, zoals nabij Maaseik, groeien op de bedding van de rivier nu zomerbloemen, waar anders het water stroomt. Het is maar goed dat voor de beroepsvaart vlakbij het Julianakanaal ligt, een vaarroute die wél betrouwbaar is. (foto’s: Noud van der Zee) Koning Technisch Bedrijf B.V. Motorentechniek • CCR fase 2 motoren • Revisie motoren • Ruil motoren • Onderdelen Prijzen CCR 2 motoren (meer types op aanvraag): Basis DAF KMD WS 315.2 315 PK / 242 kW € 17.800,- KMD WS 400.2 400 PK / 295 kW € 18.800,- KMD XF 450.2 450 PK / 335 kW € 21.300,- KMD XF 510.2 510 PK / 375 kW € 22.300,- Basis Scania KMD S14 450.2 450 PK / 335 kW € 23.700,- Basis Mercedes Mercedes V12 702 PK / 525 kW Op aanvraag Eekhorstweg 20 T. +31 522 461 435 7942 KC Meppel F. +31 522 462 060 info@ KTBKoning.nl In Brussel zijn de onderhandelingen tussen het Europees Parlement en de Europese Raad over het standaardiseren van de beroeps kwalificaties voor de binnenvaart nagenoeg afgesloten. Binnen schippers worden in de toekomst in alle Europese lidstaten op dezelfde manier opgeleid en sluiten hun studie af met een Europees diploma. De lidstaten hebben vier jaar de tijd om de Europese richtlijn om te zetten in nationale wetgeving. Gesine Meißner, woordvoerder verkeerspolitiek van de Duitse FDP in het Europees Parlement, zegt dat de nieuwe richtlijn de binnenvaartsector zal versterken. “Dit vereenvoudigt de toegang tot de arbeidsmarkt en maakt het beroep van binnenschipper aantrekkelijker. Ook in Duitsland hebben reders goed opgeleide starters en beroepskrachten nodig. Die kunnen ze in de toekomst makkelijker krijgen.” Arbeidsmobiliteit Door de nieuwe EU-standaarden voor opleiding en certificering kunnen matrozen en stuurmannen straks zonder extra opleiding en administratieve rompslomp in een andere land aan de slag. Voor zij-instromers uit bijvoorbeeld de zeevaart wordt het eenvoudiger om de overstap te maken naar de binnenvaart. Op dit moment zijn de opleidingen per vaargebied en land geregeld. Het is een taak van de Riviercommissies. De regionale verschillen in competentieniveaus en de veelheid aan certificaten beperkt de mobiliteit van werknemers in de binnenvaart. Dat is volgens Meißner niet bevorderend voor een sterk vergrijzende sector. “Het is nu nog een lappendeken op de Europese rivieren. Een Rijn-matroos mag nu niet zonder meer op de Donau varen. Daar zijn we binnenkort vanaf.” Simulatoren De nieuwe richtlijn legt vast in welke situaties specifieke kennis moet worden aangetoond. Bijvoorbeeld op (delen van) rivieren met een gevaarlijke stroming. Dit verhoogt volgens Meißner ook de veiligheid van het vervoer over water. Verder is vastgelegd hoe men de benodigde theoretische en praktische kennis kan opdoen. Voor de waterpolitie, die nu vaak te maken krijgt met veel verschillende diploma’s en getuigschriften, worden controletaken eenvoudiger. “Dit alles draagt bij aan een sterkere binnenvaart, en die hebben we nodig om de wegen te ontlasten.De Europese Commissie buigt zich ook over het inzetten van simulatoren tijdens de opleiding en de digitalisering van bijvoorbeeld certificaten.” “Een stap die in het wegvervoer al lang gezet is en die in de binnenvaart in een stroomversnelling moet komen.” Uitzonderingen Het grootste twistpunt tijdens de onderhandelingen in Brussel was de toepassing van de richtlijn in landen zonder binnenvaart (Malta, Cyprus, Denemarken) of zonder verbinding met het Europese vaarwegennet (Zweden, Portugal, Spanje). Zij wilden niet meegaan in de nieuwe wetgeving. “Maar je kan niet toelaten dat elke lidstaat van geval tot geval kan bekijken of hij meedoet met een wet voor werknemersmobiliteit. Dit is namelijk een van de pijlers van Europa.” Erkennen Er is nu overeengekomen dat alle lidstaten het EU-certificaat erkennen, behalve landen zonder binnenvaart. Daarnaast kunnen de lidstaten ook nog steeds de nationale vaarbewijzen erkennen. In Duitsland mag het personeel op veren nog twintig jaar met de huidige nationale certificaten varen. Veel mensen die kort voor hun pensioen zitten, hadden anders een enorme inspanning moeten doen om het EU-certificaat voor die paar jaar te behalen.

Binnenvaartkrant