Views
2 years ago

2017-14

  • Text
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Nieuwe
  • Marine
  • Goed
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 20 4

De Binnenvaartkrant 20 4 juli 2017 Wij feliciteren Stefan de Wilde van harte met mts Gervais DAMEN MARINE COMPONENTS Kadlec & Brödlin GmbH SCHIFFSELEKTRIK ELEKTRONIK NAVIGATION KOMMUNIKATION ELECTRIC MARINE BUILDING and ENGINEERING Non Ferro bv .GmbH DE BINNEN VAART KRANT

De Binnenvaartkrant 21 4 juli 2017 Sunrisetanker Gervais speelt in op behoefte DOOR JAN JOHAN TEN HAVE Met de bouw van de Sunrisetanker Gervais anticipeert de Vlaamse kapitein-eigenaar Stefan De Wilde op de behoefte aan Duitse kanaaltankers. “Hoewel de dubbelwandigheidsverplichting van 2018 nu wel heel dichtbij komt, is ongeveer de helft van de tankervloot voor de Noord-Duitse kanalen nog enkelwandig”, vertelt De Wilde. “De behoefte aan dubbelwandig tankertonnage die qua formaat op die kanalen uit de voeten kan, is groot. Wij wilden graag vooruit en zagen hier een prachtige kans voor uitbreiding. Ons nieuwe schip wordt in die regio met open armen ontvangen.” Ervaringen Die behoefte aan transportvolume was voor De Wilde reden om dit nieuwe schip te laten bouwen bij GS Yard in het Groningse Waterhuizen. De Gervais – genoemd naar zijn oudste zoon – is zijn tweede nieuwbouwproject aan de boorden van het Winschoterdiep. Drie jaar geleden liet hij er al de Sunrisetanker Girbaud bouwen, vernoemd naar zijn jongste zoon. Via mond-tot-mondreclame hoorde hij destijds van het bestaan van het Sunriseconcept. Het verhaal sprak De Wilde aan en de toenmalige drogeladingschipper verdiepte zich verder in het concept en de praktijkervaringen met andere (foto Jan Johan ten Have) Sunrise-tankers. Hij raakte overtuigd en zette zijn handtekening onder de overeenkomst, die voor hem de overstap betekende van de vracht- naar de tankvaart. Schoner “Wij zagen kansen voor dat schip in de Duitse kanaalvaart, dat was de belangrijkste reden voor de overstap.” “Verder heeft elk soort binnenvaart zijn voors en tegens. Natuurlijk, tankvaart is schoner. Maar de keerzijde is dat je ook te maken hebt met veel meer wetten en regels. De wet- en regelgeving in de vrachtvaart wordt zoals bekend ook strenger, maar is minder strikt dan in de tankvaart. In deze branche moet je goede mensen aan boord hebben met de juiste discipline om zich aan de regulering te houden.” Sunriseconcept De keuze voor een Sunrisetanker bleek een goede. Dat blijkt wel uit het feit dat De Wilde met drie jaar ervaring op zak voor uitbreiding van zijn vloot een tweede, 85 x 9,60 meter grote Sunrisetanker bestelde, volledig identiek aan de Girbaud. “Het is een uitstekend concept dat wordt gebouwd op een uitstekende werf. Ik kan alleen maar lof hebben voor de werf eigenaren Daniel Gausch en Christian Hochbein.” Wat hem uitdrukkelijk goed is bevallen, is het feit dat turnkey er ook echt turnkey is: “Je hoeft hier zelf je werkkleren niet aan te trekken. Als je wilt, hoef je er echt helemaal niks aan te doen en wordt alles tot in de puntjes voor je geregeld. Niet dat ik er niet aan wilde meewerken, maar nieuwbouw in combinatie met het runnen van een drukke rederij betekent voor mij dat ik veel aan de werf wilde overlaten. En dat kon ik hier met een gerust hart doen. Ook de samen werking met afbouwbegeleider John Mulder verliep zeer aangenaam. Heb je wensen, dan worden deze uitgevoerd.” Gebruiksvriendelijk Zoals gezegd beviel de 85-meter Sunrise De Wilde uitstekend. Zo roemt hij de gebruiksvriendelijkheid van het schip. “Het is een vriendelijk schip, heel eenvoudig om mee te werken.” Daarnaast is hij zeer tevreden over het rendement van het schip, dankzij de economisch aantrekkelijke combinatie van laag verbruik en groot draagvermogen. Zo is het leeggewicht van het 85-meterschip met zo’n 10 procent geringer dan dat van vergelijkbare 85-metertankers. Lees verder op pagina 23 >> Wij wensen de Gervais en bemanning veel succes en een behouden vaart. Wij wensen Stefan de Wilde veel succes en een behouden vaart met mts Gervais. Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 . 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Telefoon +31 481 438310 . Fax +31 481 438315 E-mail info@bunkerstationheijmen.nl SBH R O T T E R D A M www.bunkerstationheijmen.nl . www.scheepsuitrusting.nl . www.stuurstoelen.com Ingenieurtechnik KWL GmbH Am Flürchen 2 63906 Erlenbach Germany Telnr.: +49 9372 929636-0 E-Mail: info@kwlgmbh.de www.kwlgmbh.de Aan mts Gervais leverden onder andere: GS Yard B.V. De Ruyter Dieseltechniek B.V. Drähten. Orlaco Products B.V. HPP2700-180} 1-1-1 /5,5 kW; Bouw casco en complete afbouw. - Generatorset 306 kVa : HR Piping B.V. CCTV systeem voor de binnenvaart. - Roeraandrijving: type 2 DWK 65 / 35; Ingenieurtechnik KWL GmbH Volvo D9MH + Stamford HCM434E; Complete machinekamer installatie. Promarin Propeller- und Marinetechnik - Hydrodynamische visstaartroeren: Entwurf und Konstruktion. - Generatorset 86 kVa : John Deere Kadlec & Brödlin GmbH GmbH 2 stuks, type HD 160S. Alphatron Marine B.V. 4045HFG82 + Stamford UCM274D; Projektierten, lieferten und installierten die - 2x 4-bladsschroef, diameter 1400mm, Van Wijk Stuurhuizen B.V. - JMA-610 radar; - Generatorset 63 kVa : John Deere elektrische und elektronische Ausrüstung high skew design; Stuurhuis. - MFM-line; 4045TFU70 + Stamford UCM224F; inkl. der Steuerungs- und Automatisa- - 2x Van der Giessen OPTIMA® straalbuis Verhaar Omega B.V. - VHF; - Voortstuwing : 2x Volvo Penta D13 MG-KC. tionstechnik sowie das Tankmess- und (‘Package’). - 1x Verhaar Omega Boegschroef- - GPS-kompas. - Keerkoppeling : 2x Reintjes WAF164 Alarmierungssystem und die dazugehörige Reintjes Benelux bvba installatie type kanalen 3800-4k Blokland Non-Ferro B.V. Den Breejen & Zn. Schilderwerken B.V. Visualisierung sowie die Navigations- und 2 x REINTJES keerkoppeling, type WAF 164 (schroefdiam 820mm) verticale opstelling, U-bundelkoelers. Compleet schilderwerk. Kommunikationseinrichtungen. / 5,044:1. 190 kW bij 1780 omw/min. Blommaert BVBA Dräger Nederland B.V., Marine & Off- Kampers Pompservice B.V. Schreinerei Marcus Leder GmbH - Bediening wegafhankelijk incl Voormast type Arizona. shore 2x Kampers ladingpomp in kruiplijn- Planung und Ausführung der kompletten omschakeling Pomp/Boegschroefbedrijf. Bunkerstation Heijmen B.V. Brandblusmaterialen, ADN materialen, uitvoering, type 2C182/74XHE. Innenausbauten Wohnung und Steuerhaus, Volvo Penta Europe Office Benelux Scheepsinventaris en BP smeermiddelen. Gasdetectie apparatuur en Lloyd’s Register EMEA Classificatie. Isolierung, Fliesen, Fenster, Pultanlage. 2x D13MH en 1x D9MH Aux. Damen Marine Components Adembeschermingsapparatuur. Machinefabriek en Scheepsreparatie- Van der Velden Marine Systems WindeX Engineering B.V. 2 straalbuizen type Optima (0,4D) met een Heinrich Harbisch Schiffswerft GmbH bedrijf Van Wijk B.V. - Stuurpaneel: SP 2700; - RVS Klaproosters; diameter van 1412 mm. 2x Wellen und 3x HA-DU PowerAnker mit Autokraan en ankerlieren - Hydraulisch aggregaat: - Hek roosters. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL

De Binnenvaartkrant