Views
6 years ago

2017-11

  • Text
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Holland
  • Onze
  • Schip
  • Eerste
  • Schepen
  • Goed

De Binnenvaartkrant 8 23

De Binnenvaartkrant 8 23 mei 2017 Gezocht per direct: Matroos op beunschip. Vaargebied IJsselmeer/ Markermeer. Leeftijd onbelangrijk. Weekend vrij. Tel.06-51596102 GEZOCHT (Roemeens) Kapitein of koppel voor motorbeunschip SELVIO. 4 weken op/4 weken af Vaargebied: Zeeland, Bovenschelde, Westerschelde en de Leie. 0032 – 475 519 908 Hydraulische stuurmachines Roeren en Hennegatkokers Stuurhut hefkolommen Revisie - fabricage hydraulische cilinders 06-51125174 BUYCK TECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL Nautische Crew gezocht! VOOR AL UW INTERNATIONALE TRANSPORTEN Gezocht: KAPITEIN Voor duwboot Vereist: Vaarbewijs, marifooncertificaat Eventeel: Ervaring met duwboten, radarpatenten en rijbewijs Gelieve contact op te nemen met: info@fransbergen.nl of 0475-464848 Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de T : +31(0)475-464848 F : +31(0)475-464848 W : www.fransbergen.nl info@fransbergen.nl Havenstraat 10 6051 CR Maasbracht Fikkers.nl KOM AAN BOORD VAN ONZE BUNKERVLOOT! vml. douanevaartuig ca. 25.60 x 5.36 x 1.35 m. 2 x GM 125 KW ref.2526 Wij zoeken: • gemotiveerde medewerkers voor diverse functies (kapitein, stuurman, matroos, deksman); • ervaring op bunkerschepen is een pluspunt; • beheersing Nederlandse én Engelse taal; • in het bezit van een dienstboekje en overige certificaten (ADN, Vaarbewijs, Radar, enz.). Wij bieden: • vast contract • vaste ploegen 1 / 1 systeem; • doorgroeimogelijkheden voor gemotiveerde medewerkers. HOOGE DER A 36/37 GRONINGEN 0503111404 Interesse? Stuur dan vandaag nog je sollicitatiebrief, CV en kopieën van je documenten naar: admin@vinotra.nl Vinotra - Brugsteen 4, 4815 PL Breda

De Binnenvaartkrant 9 23 mei 2017 Caterpillar introduceert IMO III-motoren met SCR DOOR JOHAN DE WITTE Ruim honderd belangstellenden uit de branches waar verbrandingsmotoren functioneren, reageerden op Pons uitnodiging om eens even bij te praten. Het geeft aan dat de installatiewereld zoekt naar een antwoord aan klanten over duurzaam, schone uitstoot en wereldwijde wetgeving. Het antwoord dat Pon Power woensdag 17 mei presenteerde is een Caterpillar IMO III-motor. Business developer Peter Snijders, gedreven en allround op de hoogte, bracht de nieuwe techniek voor het voetlicht. Om als eerste dealer in de wereld een IMO III met SCRsysteem in huis te hebben, is Pon wel een beetje trots. Co-creatie Pon-Caterpillar Twee jaar lang hield Pon wekelijks een conference call-vergadering met Caterpillar in de VS om wensen, ervaringen en feedback van klanten toe te voegen aan de ontwikkeling van de nieuwe C32- en C9.3-serie. De motoren bestaan uit veel nieuwe componenten. Zo zijn alle NOx-gevoelige onderdelen veranderd. Bij de C32 zijn onder andere de turbo’s aangepast om de tegendruk beter aan te kunnen die de katalysator veroorzaakt. De motoren zijn brandstofzuiniger afgesteld, hierdoor wordt de NOxlimiet overschreden, maar de katalysator elimineert dat. Besparing op diesel is een vermeerdering aan ureum. Niettemin Na de presentatie kon het gezelschap de motoren in de assemblagehal uitgebreid bezichtigen. (foto Johan de Witte) is er afhankelijk van de toepassing voor de gebruiker een brandstofvoordeel. Ook zullen op deze nieuwe motoren geen uitstootmetingen nodig zijn; het gesloten emissiemeetsysteem registreert de verbrandingswaarden feilloos. Zijn er toch afwijkingen, dan moet er binnen dertig dagen gereageerd worden. Dit valt onder het Caterpillar-garantienetwerk, dat als leverancier verantwoordelijk blijft met als motto ‘CAT houdt graag de regie’. Caterpillar neemt bij IMO III-motoren de verantwoordelijkheid om de uitstoot onder de normen te houden dus over van de gebruiker. De totale uitvoering bestaat uit de zogenoemde Clean Emission Module. Deze heeft altijd een SCRkatalysator voor de NOx-uitstoot met een ureumtoevoer van de ureum-unit. Voor de C9.3 is de module uit te bereiden met een roetfilter om de uitstoot van fijnstof te reduceren. Om de SCR-unit flexibel in te passen in alle schepen is deze zo klein mogelijk gehouden en leverbaar in verschillende U-flow- en Z-flow-uitvoeringen. Aanloop naar 2020 Er is iets moois ontwikkeld. De hele range is afgedekt bij één leverancier onder één certificaat. Voldaan kan worden aan de vraag uit de jachtenwereld en de offshore die zich in zogeheten Amerikaanse wateren begeven of elders met een onbeperkt certificaat mogen varen. In 2021 zullen voor nieuwe motoren of schepen dezelfde regels gelden in de Noord- en Oostzee. Nu is IMO III verplicht voor de zeevaart. Voor de binnenvaart draagt deze nieuwe motor straks bij aan de mogelijkheid om te voldoen aan de wetgeving die in 2019/2020 realiteit wordt. Het is raadzaam voor ondernemers dit gegeven vast op de agenda te plaatsen of reeds in hun ‘schoonschip-strategie’ te managen. Belangrijk voor bestaande installaties: IMO II kan met een SCRretrokit naar IMO III worden aangepast. Hoewel de SCR unit zo klein mogelijk is geconstrueerd, is het raadzaam dat scheepsbouwers en installateurs vanaf nu ruimte in machinekamers realiseren om de apparatuur in te bouwen. De carterpan is nodig voor smeerolie maar de SCR heeft ruimte nodig om aan de emissie-eis te voldoen. 3500E-serie De ontwikkeling van de 3500E-serie is zeer grondig aangepakt. Ook hier is veel overleg geweest met klanten om de behoeften goed in kaart te brengen. Evenals de C32 en C9.3 is de motor bijna geheel aangepast… en daarna 39 maanden in een lab getest. Door de optimale afstemming van ADVERTENTIE de motor worden problemen met de katalysator bij lage belastingen of snelle vermogenstoename voorkomen. Te denken valt aan cilinderuitschakeling waardoor de levensduur van de katalysator wordt verlengd. Minder rook Daarnaast zorgt deze optimale verbranding voor minder rook. De motor is gecertificeerd volgens IMO III en valt volledig onder motorgarantie, waardoor de gebruiker ook met dit product kan vertrouwen op het wereldwijde Cat-servicenetwerk en onderdelenlevering. Er is een groot aantal varianten beschikbaar in zowel voorstuwing (1000 – 2525 bkW en volcontinu) als generatoren (50 Hz, 60Hz en variabel toerental). Na deze info kon het gezelschap in de assemblagehal de motoren inclusief de SCR-unit uitgebreid bezichtigen. Diverse nieuwe typen stonden spierwit gereed voor verzending naar de jachtbouw. ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl Virtual reality-beleving op de beurs Van 9 tot en met 11 mei vond de vakbeurs Maritime Industry plaats in Gorinchem. Het BVB had dit jaar de première van de onlangs aangeschafte virtual reality-bril met uitgebreide binnenvaartsimulatie. Het BVB heeft deze aankoop kunnen doen door sponsoring van het Nederlandsch Binnenvaartbureau en EOC Schepenverzekering. Met de bril op en een echt controlpanel voor je, stap je als het ware aan boord en kun je zelf een stuk varen. In de simulatie zitten diverse scenario’s, zoals het invaren van een sluis of door een havengebied manoeuvreren. Zo kunnen jongeren en andere geïnteresseerden tijdens beurzen, beroepenfeesten, open dagen op scholen of havendagen virtueel aan boord stappen en de binnenvaart ‘beleven’. Zo ook tijdens de beurs. Diverse VOORTOUW Nieuws van het BVB www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl bezoekers stapten virtueel aan boord om een stukje door Rotterdam te varen. Het was een erg leuke beleving voor jong en oud. The Blue Road Dag Op 10 mei vond op de beurs the Blue Road Dag plaats in het KennisTheater op de beursvloer. Diverse binnenvaartorganisaties hebben daar gezamenlijk een programma aangeboden met actuele en uiteenlopende onderwerpen. Er werd veelvuldig gebruik gemaakt van de optie vrijblijvend sessies bij te wonen. De zaal was bij het merendeel van de sessies goed gevuld. Het BVB heeft de coördinatie en organisatie voor het grootste deel verzorgd om zo gezamenlijk een interessant programma aan te kunnen bieden voor de ondernemer. Jaarverslag 2016 Het BVB-jaarverslag 2016 is gereed. Hierin worden alle highlights van vorig jaar nog eens voor het voetlicht gebracht en wordt uiteraard financiële verantwoording voor deze activiteiten afgelegd. Zo is te meer te lezen over de werkzaamheden en resultaten binnen Maatwerk Voorlichting Binnenvaart, de verschillende beurzen en havendagen waar het BVB bij betrokken was en de diverse communicatieprojecten die dit jaar zijn uitgevoerd. Sponsors en relaties ontvangen binnenkort een exemplaar per post. Het jaarverslag is ook op te vragen bij het BVB of online te bekijken via de website. Binnenvaart op de radio Binnenvaartondernemer Paul van Zwol heeft na bemiddeling van het BVB meegewerkt aan het beantwoorden van een vraag van een luisteraar op NPO 2 over het gebruik van een tachograaf aan boord van een binnenvaartschip. Het ging om het radioprogramma Bureau Kijk in de Vegte dat wekelijks wordt uitgezonden op zondag tussen 12.00 - 14.00 uur. De binnenvaartvraag kwam op zondag 14 mei aan bod. Het radiofragment is na te luisteren via: http://www.nporadio2. nl/bureaukijkindevegte/gemistoverzicht/audio Hartelijk dank aan ondernemer Van Zwol voor zijn medewerking en duidelijke uitleg op de radio!

Binnenvaartkrant