Binnenvaartkrant
Views
6 years ago

2017-11

  • Text
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Holland
  • Onze
  • Schip
  • Eerste
  • Schepen
  • Goed

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 23 mei 2017 Wij feliciteren familie Wemmenhove van harte met ms Matthinge Maritieme betimmeringen en interieurbouw OMRU SCHEEPSRAMEN DE BINNEN VAART KRANT OMRU SCHEEPSRAMEN Offerte aanvragen? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte Omru Scheepsramen levert: • kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • standaard profi elen én geïsoleerde profi elen; • vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. Verkoop, installatie en reparatie Wij wensen familie Wemmenhove en de ms Matthinge een behouden vaart OMRU Scheepsramen . Kelvinweg 12a . 6101 WT Echt T +31(0) 475 580 488 . E info@omruscheepsramen.com . I www.omruscheepsramen.com DE BINNENVAARTKRANT Wij wensen familie Wemmenhove veel succes met het ms Matthinge Oechies is al meer dan 50 jaar uw vertrouwde adres voor elektrotechniek. In onze winkel aan de Waalhaven in Rotterdam kunt u terecht voor accu’s en laders, antennes, schakelmateriaal, pompen, verlichting, etc. Onze servicedienst staat 24/7 voor u klaar voor reparatie en onderhoud. Uiteraard zijn wij er ook voor u voor elektrische installaties, zoals dieselelektrische en hybride aandrijvingen, verlichting, gasdetectie, tankmeting en nautische installaties. Zo bieden wij u complete zorg voor uw schip. Oechies verzorgde de elektrische installatie van MATTHINGE Oechies, uw partner in de binnenvaart! www.oechies.nl WIJ WENSEN DE BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART Waalhaven Z.z. 42 - 3088 HJ Rotterdam T 010 - 297 39 99 - E info@oechies.nl Dichtstbijzijnde aanlegsteiger (50mtr) 2242-6 Ma/vrij 8.00-16.30 uur, Za 9.00-13.00 uur

De Binnenvaartkrant 11 23 mei 2017 CCM3 laat met nieuwe Matthinge zien wat het in huis heeft CCM3 is een nieuwe speler in de afbouw van schepen. Directeur Ceylan Düzdüsen en zijn collega’s timmeren hard aan de weg. Zoals ze bewijzen met de Matthinge, het nieuwe schip van Matthijs en Inge Wemmenhove, dat vorige week zijn proefvaart maakte. Met de combinatie van de voornamen van de eigenaren is meteen de naam van het containerschip verklaard. Die naam droeg ook hun vorige, in 2011 gebouwde, schip. Kans gegrepen CCM3 werd opgericht op 15 december 2015. Directeur Ceylan Düzdüsen is samen met Concordia Group en een stille vennoot ook eigenaar. “Ik werkte al meer dan twintig jaar in de scheepvaart en kreeg de kans de stap naar het ondernemerschap te maken. Ik was nog geen vijftig en wist dat ik deze kans moest grijpen.” Het Werkendamse bedrijf beschikt over eigen kantoren en een ruime werkplaats/loods in het Concordiapand aan de Biesboschhaven Noord. CCM3 is met name gespecialiseerd in constructie- en leiding werk en pompen, maar heeft ook een eigen ballastwaterbehandelingssysteem voor zeeschepen. Daarnaast is de afbouw van schepen een belangrijke activiteit. De Matthinge was de eerste; inmiddels is CCM3 begonnen aan de Bon Jovi van Nedcargo, een bijzonder schip dat beter bekend staat als Gouwenaar 2. Inhoudsmaat Düzdüsen: “De bedrijfsnaam verwijst naar de inhoudsmaat voor kubieke centimeter, omdat we veel maken en installeren voor de behandeling van vloeistoffen. We zijn anderhalf jaar geleden met drie medewerkers begonnen. Nu zijn we met een man of dertig. We hebben een lage overhead: het management doen we met z’n tweeën en dan is er nog een dame voor de administratie. Dat is alles.” Ceylan Düzdüsen, in het ruim van de Matthinge: “Veel hebben we zelf gedaan, zoals het leidingwerk, maar we hebben ook veel uitbesteed.” CCM3 werkt veel voor Concordia maar zeker niet uitsluitend. Dat bedrijf is goed voor circa 60 procent van de opdrachten, vertelt Düzdüsen. “We hebben meerdere klanten, waaronder scheepswerven. We willen kwaliteit leveren en zoeken samen met de klant naar oplossingen. Praktisch en snel. Snelheid is belangrijk, want stilstand kost de schipper geld.” Pro-Log De Matthinge is 110 x 11,45 meter. Het casco bestond al; het lag bij Damen in Millingen te wachten op een eigenaar. Dat werd de familie Wemmenhove. CCM3 was voor de gehele afbouw verantwoordelijk. “Veel hebben we zelf gedaan, zoals het leidingwerk, maar we hebben ook veel uitbesteed. Zo komt het stuurhuis van EBR, verzorgde Hoogendoorn de betimmering, leverde De Waal de schroefas en De Groot de boegschroef.” HSP tekende voor de hybride voortstuwing met elektromotoren van Baumüller. Oechies zorgde voor de bijbehorende elektra. De twee generatoren zijn goed voor een vermogen van 447 kW per stuk. De Matthinge gaat met containers varen voor Pro-Log uit Zwijndrecht. Dat deden Matthijs en Inge Wemmenhove ook al met hun vorige schip. Never change a winning team. Aan ms Matthinge leverden o.a.: CCM3 Afbouw en projectbegeleiding. Hendricks Shipping Group Levering casco i.s.m. Damen Shipyard. Hoko Installatiebedrijf Sanitair installatiewerk. Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Volledige betimmering. Oechies Elektrotechniek Elektrische installatie. OMRU Scheepsramen Scheepsramen. De Waal Machinefabriek B.V. - Inbouw stuurmachine. - Inbouw schroefasinstallatie. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Wij feliciteren de familie Wemmenhove en wensen schip en bemanning een behouden vaart. www.hsbv.nl

Copied successfully!

Binnenvaartkrant