Views
3 years ago

2017-09

  • Text
  • Nieuwe
  • April
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Procent
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Goed
  • Miljoen

De Binnenvaartkrant 6 25

De Binnenvaartkrant 6 25 april 2017 Gemotiveerde ervaren Gezocht: Rondvaartschipper Vaart u regelmatig via de Op kvb Inge zijn wij op zoek Genieten van het unieke Filipijnse bemanning Afdrachten en verzekeringen conform wetgeving. Vanaf Euro 117,00 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg. Tel. +49-3222-1096-896. (m/v) i.b.v groot vaarbewijs, bekend in Amsterdam is pre. Meer informatie of solliciteren? Kijk op www.blueboat.nl of neem contact op via: pz@blueboat.nl of Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van De Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! naar een Stuurman met ADN basis en Rijnpatent tot Mannheim. Vaarsysteem 14/14. Meer info op www.ingeshipping.nl reageren per mail: info@ingeshipping.nl uitzicht op het 3-rivierenpunt! Te koop appartement Boomstraat 33 in Dordrecht. Meer informatie via funda.nl en 06-18911071 Gevraagd Volmatroos op Of : + 31-1025-799-22 bel 020-8204545 vrachtschip 80 m, vaargebied (tijdverschil + 7 uur) BEMANNING NODIG? Voor ons M/S JO-EL 3 zijn wij NL -Duitse kanaal, weekend E: sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu Te Koop Gevraagd Volvo Cummins Perkins etc, Aggregaten, Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht) matroos/ goede condities. op zoek naar een Schippersechtpaar Het betreft een droge lading vrij. Info 06-21518783 Gezocht Stuurman/Schipper. Overweegt u een Scheepsmotoren etc. Email: office.nl@gerwil.com, schip van 80 meter. Weekend vrij. HERMOTORISERING? Shipfix Contante betaling en snelle T. 0527-690032 Vaargebied Nederland-België Tel 06-29385716 Techniek \’s-Gravendeel is uw afwikkeling. Voor contact kunt u bellen : merkonafhankelijke leverancier E: vemodieselmotoren@live.nl Gezocht Kapitein voor de 06-29555439 Gevr: 2de Schipper/ en inbouwer voor al uw T: 0031-6551 868 23 MTS Panamax in loondienst Stuurman op ms Threant boegschroef- en voorstuwingsmotoren en TK TELESCOPISCHE of als ZZP, beide is mogelijk. Bunker en vletwerk in het ARA Gesucht Schiffsführer auf N-Tanker Vrije int vaart. Ibv min vaarbewijs en intentie om aggregaten. Werkschip Janny SPUDPALEN voor grote en gebied. 24/7, systeemvaart in Patent min Mannheim. ADN patent te halen. Vrije tijd 1/1. www.shipfixtechniek.nl kleine schepen ! Beste prijs overleg. Loon à € 3.500,- , eten Mail: scan40@gmx.net Tel 06-19450107 info@shipfixtechniek.nl Tel. 06-15204640 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 kwaliteit verhouding ! Meestal op voorraad/snelle levering ! www.botermantechniek.nl Tel. 06 54 28 7373 HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500 BAR + verven Hydrojetten 2500 BAR Tel. 0617324458 voor eigen rekening. Reizen vrij. info: +31-613-324079 Email: info@blendbv.eu Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 Tel: D+ 4915786404329 Lux +352621709263 Gekwalificeerd binnenvaartpersoneel uit Roemenië óf de Filipijnen, vanaf 100 euro per dag. Johnny Saija - 06 52 68 82 52 www.alfuru.com Adverteer in onze DUURZAAMHEID II ELECTRIC & HYBRID MARINE BEURS SPECIAL VAN 23-05-2017 DEADLINE 17-05-2017 U ZOEKT EEN KAPITEIN? INFORMEER NAAR DE ADVERTENTIE MOGELIJKHEDEN +31(0)10-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL KICKERS Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Een behouden vaart begint met een goede uitrusting! NCP erkend REOB onderhoudsbedrijf voor verkoop en keuring van brandblusmaterialen en zwemvesten. incl. voorrijden Keuring brandblusser aan boord: €8,50 excl. btw Simplus Brandblusapparaten bv Dordrecht 078 652 07 52 GESUCHT! Werkendam 0183 67 80 30 Schiffsführer, Steuermann oder Bootsmann. DH-Tanker, 1:1, A1/A2 Niederrhein, Westd.Kanalg., Elbe, Gute Bezahlung! +49 172 9114290 navio@gmx.de TE KOOP MOTORBEUNSCHIP 400 m 3 , 54,97 x 7,20 m Goed doorgerepareerd 06-470 22 416 GEVRAAGD PERSONEEL Deksman / matroos voor de MS Pelsert Omgeving Rotterdam Tel: 0651378453 VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN KEN RIJKERS 06-11363519 ELINE GENEUGELIJK 06-11363493 010-414 00 60 SALES@BINNENVAARTKRANT.NL Helaas vertrekt onze Stuurman/2e Kapitein voor een nieuwe uitdaging en hierdoor zoeken wij vervanging. Een gemotiveerde/gedreven collega die wil werken met onze doelgroep en in het bezit is van: • Grootvaarbewijs en (eventueel) Rijn patent. • Radar en Marifoon patent • Ervaring met Roerpropellers is een pré • Ervaring in de passagiervaart en gastheerschap • Nederlandse taal in woord en geschrift. Gezocht voor Vakantieschip Prins Willem-Alexander: Stuurman/2e Kapitein Wij bieden: • Rooster met weekenden vrij (wel weekend/avondwacht) • Goede werkomstandigheden met NL collega’s • Salariering naar aanleiding van cao Binnenvaart en ORT Reageren naar: Vakantieschip Prins Willem-Alexander T.a.v. J. Vierhouten Postbus 428 3840 AK Harderwijk Wij zien uw motivatie, CV en pasfoto graag tegemoet. www.vakantieschip.nl/info@vakantieschip.nl Voor inlichtingen: J. Vierhouten 06-21547577

De Binnenvaartkrant 7 25 april 2017 Gemeente kiest voor verzelfstandiging van Havenbedrijf Voortaan een voordeur voor haven Harlingen DOOR JITZE HOOGHIEMSTRA De gemeenteraad van Harlingen heeft besloten de haven van Harlingen te verzelfstandigen. Daarmee is de Friese haven een van de laatste zeehavens in Nederland, die verzelfstandigt. NV Port of Harlingen is voortaan verantwoordelijk voor de economische ontwikkeling, het beheer, onderhoud en de exploitatie van de havens in Harlingen. Het toerisme en de watersport vallen daar niet onder. Dat blijft de verantwoordelijkheid van de gemeente. Met de oprichting van de Port of Harlingen zegt de gemeente de enige Friese zeehaven verder te willen ontwikkelen en nadrukkelijker op de kaart te kunnen zetten. Afstand Port of Harlingen houdt zich ook bezig met het beheer en onderhoud van de haveninfrastructuur en de exploitatie van de vaarwegen, ligplaatsen en bedrijventerreinen. De medewerkers gaan over naar het nieuwe havenbedrijf. De gemeente heeft zelf een meerderheidsbelang in de NV, om een vinger aan de pols te kunnen houden. Een directeur en een nog in te vullen raad van commissarissen (rvc) worden verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. De zoektocht naar de directeur en de rvc wordt momenteel gedaan door een werving- en selectiebureau. Wanneer dat is afgerond, is niet bekend Besluit Harlingen zette de verzelfstandiging al in 2010 in het collegeprogramma. Vervolgens vond onderzoek plaats hoe de verzelfstandiging het beste ingevuld kon worden. “Nu waren we zo ver dat we het De eerste plannen voor de verzelfstandiging van de haven dateren uit 2010. (foto’s Joachim de Ruijter) Wethouder Maria le Roy te midden van Onno Roelofs links), projectleider van NV Port of Harlingen, en Frank Seinen, die namens Damen Shiprepair Harlingen lid is van Harlingen Support Business Association. besluit aan de raad konden voorleggen”, zegt wethouder Maria Le Roy van de gemeente Harlingen. “Gemeenten zien in toenemende mate dat een cyclus met elke vier jaar weer nieuwe bestuurders schadelijk is voor havens om goed competitief te kunnen zijn. Beter is het om een voordeur en een aanspreekpunt te hebben. Daarom verzelfstandigen de gemeenten de havens.” Volgens Le Roy is het voor havens ook beter om onder eigen vlag te opereren. “Als je de kosten en opbrengsten naast elkaar zet en je meer uit de haven wilt halen, kun je alleen maar constateren dat het beter is om als politiek afstand te nemen.” Werkgelegenheid Op het gebied van werkgelegenheid verandert er door de verzelfstandiging volgens de wethouder van de Friese havenstad niets. “We hebben het voor de medewerkers goed kunnen regelen.” Ook toerisme en watersport blijft buiten schot. “De Willemshaven groeit momenteel uit tot een belangrijk verblijfsgebied, waar ruimte is en meer ruimte komt voor de zee- en riviercruises en waar de bruine vloot verblijft. Wel kunnen we met de oprichting van Port of Harlingen de verdere economische ontwikkeling van de banenmotor van de regio nog beter faciliteren.” Le Roy: “Alles is er op gericht om bedrijven beter te faciliteren. Daar heb je de juiste mensen met de juiste expertise voor nodig. Maar wel met oog voor de omgeving. Harlingen grenst met de Waddenzee namelijk aan een kwetsbaar natuurgebied. Uitgangspunt bij de haven is dan ook de driehoek planet, people, profit.” Sterke start voor Antwerpse haven Maart was voor containeroverslag de beste maand ooit. (foto Havenbedrijf Antwerpen) Na het recordjaar 2016 is de haven van Antwerpen ook weer sterk begonnen aan 2017. In de eerste drie maanden van dit jaar is er 54,3 miljoen ton goederen behandeld. Dat is 1,5 procent meer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. De containertrafiek steeg met 2 procent naar 29,7 miljoen ton. Maart was voor de containeroverslag in Antwerpen de beste maand ooit. Deze positieve tendens bevestig volgens CEO Jacques Vandermeiren de vraag naar extra containercapaciteit in de haven. Andere groeisegmenten waren het roro-verkeer, conventioneel stukgoed en droog massagoed. De overslag van vloeibaar massagoed is lichtjes gedaald. Strengere eisen van de baan voor multimodale terminals In Duitsland is de nieuwe AwSVverordening goedgekeurd over de omgang met waterverontreinigende stoffen op terminals en opslaglocaties. Daarin wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen overslaglocaties voor multimodaal vervoer en conventionele opslaglocaties. Dit verschil speelt een rol bij de milieueisen (zoals bodemafdichting) waaraan deze locaties moeten voldoen. Het zag er lang naar uit dat multimodale terminals in de toekomst onder dezelfde regels zouden vallen als opslaglocaties voor gevaarlijke stoffen. De nieuwbouw en uitbreiding van terminals zou hierdoor veel duurder en meer bureaucratisch worden. Terminaloperators in Duitsland hing zo’n 3 miljard extra kosten boven het hoofd. Dit zou fnuikend zijn geweest voor het multimodale vervoer. En eigenlijk zonder reden, aangezien stoffen die schadelijk zijn voor het water of het milieu op een terminal slechts kortstondig worden opgeslagen, waarna ze weer verder vervoerd worden. Volgens binnenvaartbond BöB is op de circa 150 multimodale terminals in Duitsland nog nooit een geval van bodem- of waterverontreiniging opgetreden. Met de nieuwe verordening krijgen uitbaters van terminals weer plan- en investeringszekerheid. Het aantal terminals moet worden uitgebreid aangezien het multimodale vervoer blijft groeien en de huidige capaciteitsgrenzen voor overslag bereikt zijn.

Binnenvaartkrant