Views
2 years ago

2017-09-Maritime Industry

  • Text
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Marine
  • Onze
  • April
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Diesel
  • Tijdens
  • Nieuwe

De Binnenvaartkrant 55

De Binnenvaartkrant 55 Maritime Industry 10 25 april 2017 SUPER HD TV ONTVANGST KVH TV6 IWW satelliet TV antenne voor de binnenvaart: eenvoudig de beste, zowel vertikaal als horizontaal gestabiliseerd. Honderden gingen u voor! • Diameter schotel 60cm • Afmeting behuizing 66,6 cm diameter x 69,9 cm hoog • Gewicht 24,2 kg • HD TV compatibel (KU band) • Automatische skew control • LNB lineair quad • High performance tracking, ook na brugpassages • Via WiFi (app op Apple, Android of pc) van satelliet wisselen • Kraakheldere radio ontvangst • Super-eenvoudige installatie en tevens adapterplaat voor montage leverbaar speciale beursaanbiedingecl. BTW Navigatie & Communicatie apparatuur T 055 541 21 22 F 055 542 21 18 E info@hollandnautic.nl I www.hollandnautic.nl Informeer bij Holland Nautic of bij een van onze dealers naar de KVH TV6: Dacom - Werkendam • Eprom - Terneuzen • Flux Electro - Terneuzen Gebofa - Dalfsen • Gova - Ridderkerk • Kalkman - Krimpen a/d IJssel Navimar - Terneuzen • Nautic Stroobos - Stroobos • Oechies - Rotterdam

De Binnenvaartkrant 54Maritime Industry 11 25 april 2017 Beladingssoftware die resulteert in minder verbouwingen en mogelijk een grotere diepgang STAND 410 De door SARC ontwikkelde LO- COPIAS beladings- en stabiliteitssoftware voert alle verplichte stabiliteits- en sterkteberekeningen uit op basis van 3D-modellen van het schip en de tanks. Dit geeft een grotere nauwkeurigheid dan het uitlezen van voorberekende tanktabellen. Het (ongunstige) effect van het verplaatsen van vloeistoffen in tanks op de stabiliteit wordt exact bepaald, waardoor grote overcorrecties (het ‘vrij vloeistof moment’, VVM) tot het verleden behoren. Deze overcorrecties zijn het grootst bij bijna volle en bijna lege tanks. Tevens houdt LOCO- PIAS bij lekberekeningen rekening met het uitstromen van de oorspronkelijke inhoud van een lek te rekenen tank. De gevolgen van lek raken zijn voor een volle tank immers heel anders dan voor een lege. Berekeningen die zijn gebaseerd op voorberekende tabellen doen dit doorgaans niet. Het scherm van LOCOPIAS. De hogere nauwkeurigheid van LOCOPIAS leidt veelal tot gunstiger resultaten – en daardoor tot minder verbouwingen en mogelijk een hoger tonnage dan met handmatige berekeningen of eenvoudiger software bereikt kunnen worden. ADN 2015 De in het ADN 2015 aangescherpte eisen aan intacte stabiliteit, lekstabiliteit en sterkte verplicht type C-tankers (en later ook type N en G) tot het hernieuwen van stabiliteitsberekeningen en de aanschaf van gecertificeerde stabiliteitssoftware, zoals LOCOPIAS. Zowel de stabiliteitsboeken als LOCOPIAS dienen ter keur te worden ingediend bij de klasseorganisatie. Boordbezoek SARC bezoekt altijd het schip om te kijken of alle gegevens die beschikbaar zijn nog kloppen. Denk hierbij aan de waterdichte indeling van het schip, maar ook aan de gekalibreerde tanktabellen voor de juiste volumes van de ladingtanks. Tijdens het bezoek worden ook alle openingen aan boord gecontroleerd: vaak zijn in het oorspronkelijke stabiliteitsboek lang niet alle openingen meegerekend. Om te voldoen aan de nieuwe ADN 2015-regels kunnen aanpassingen aan het schip noodzakelijk zijn. Hierbij moet gedacht worden aan het verhogen of veranderen van openingen om zo de lekstabiliteit te vergroten. Een andere, vaak genegeerde, eis stelt dat nooduitgangen in lekke toestand minimaal 10 centimeter boven de waterlijn SARC doet altijd een boordbezoek om te kijken of alle gegevens van het schip nog kloppen. moeten blijven. Dit kan invloed hebben op de posities van deze nooduitgangen. Samen met de eigenaar wordt gezocht naar de goedkoopste en meest praktische oplossing om te voldoen aan het ADN 2015. Uiteraard streeft SARC daarbij naar zo min mogelijk aanpassingen aan het schip. Doorlooptijd Belangrijk is op tijd het stabiliteitsprogramma en het stabiliteitsboek te bestellen. Een totale doorlooptijd, van offerte tot keuring van klasse, van zes maanden is goed mogelijk. Daarom adviseren wij tijdig te bestellen zodat er voldoende tijd is om te voldoen aan de ADN 2015-regels. LOCOPIAS wordt geaccepteerd door onder andere Lloyds Register of Shipping, Bureau Veritas en DNV GL. Het is leverbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. www.sarc.nl Een complete serie camera’s Een klein formaat met groot bereik Dome Mini PU Mini RVS Zoom Blinde hoek | Gangboord | Voor- en achterdek | Nachtzicht | Manouvreren Graag ontmoeten wij u op Maritime Industry, stand 487 T 010 453 4079 E binnenvaart@alphatronmarine.com

Binnenvaartkrant