Views
2 years ago

2017-03

  • Text
  • Binnenvaart
  • Januari
  • Schepen
  • Schip
  • Burmester
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Onze
  • Moeten
  • Jaar

De Binnenvaartkrant 1 31 januari 2017 VAKBLAD VOOR RIJN- & BINNENVAART Urk telt mee met twee simulatoren www.binnenvaartkrant.nl · www.vlootschouw.nl · tel. 010 414 00 60 · Oplage: 23.000 · Verspreidpunten: 650 31 januari - 14 februari 2017 Editie 3 Uw motoren specialist! +31 (0)167 523721 technischburohu.nl Laatste kans voor betere Elbe 3 5 13 Minister: geen schadevergoeding van overheid Onderzoeksraad kijkt toch naar ‘Grave’ CBRB wil binnenvaart sexy maken De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet toch onderzoek naar het ongeval bij de stuw ‘Grave’ en de afhandeling ervan. Vanuit de binnenvaart was al aangedrongen op zo’n onafhankelijke analyse. Maar gedupeerde scheepseigenaren en verladers hoeven niet te rekenen op schadevergoeding door de overheid. Dat stelt minister Melanie Schultz van Haegen op voorhand: “Claims van gedupeerden dienen te worden voorgelegd aan de eigenaar van het schip dat de schade heeft veroorzaakt (of diens verzekeraar).” REINTJES - De beste keuze voor uw schip! REINTJES Benelux BVBA | www.reintjes-gears.com Rensen-Driessen Shipbuilding www.rensen-driessen.com www.teamcoshipyards.nl info@teamcoshipyards.nl (078) 682 12 14 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL Op zoek naar een baan in de binnenvaart? Bel 085 4840200 Voor de juiste match, www.swetsgroup.nl POMPREVISIE NODIG..? +31(0)183-515 489 | info@lct-bv.nl Dat antwoordt Schultz van Haegen op vragen van de VVD-Kamerleden Barbara Visser, Chantal Nijkerken-de Haan en Betty de Boer over het ongeval bij de stuw bij Grave. De minister van Infrastructuur en Milieu erkent dat de binnenvaart schade heeft geleden, maar: “De precieze omvang, het aantal gedupeerden en de totale schade is niet bekend.” Het BVB becijferde dat alleen de binnenvaart al circa 300.000 euro schade per dag leed door de stremming en doordat schepen moesten omvaren. Ondernemersorganisatie LWV schatte dat de situatie Limburgse bedrijven 2,5 miljoen euro per week kostte. En dan waren er nog de Brabantse verladers, woonbooteigenaren en andere benadeelden. De maximumaansprakelijkheid van scheepseigenaren is beperkt door het CLNI-verdrag. De hoogte wordt berekend op basis van tonnage en motorvermogen van het betreffende schip. In het geval van de Maria Valentine hoeft de verzekeraar naar schatting niet meer dan 2 miljoen euro uit te keren. Lees verder op pagina 3 >> VOORTVAREND VERZEKERD 24/7 BEREIK- BAAR EOC zeker op het water! T. 088 6699500 | eoc.nl COMPONENTS STRAALBUIZEN UIT VOORRAAD IN DIVERSE DIAMETERS LEVERBAAR WWW.DAMENMC.NL | +31 (0)184 67 62 62 dealer Holland Diesel Maassluis Marine Power Drechtsteden B.V. YOUR PARTNER IN MARITIME INDUSTRY +31 (0) 85-4861360 Airconditioning Overdrukinstallaties Mechanische ventilatie Koel/vries installaties Verkoop Inbouw Onderhoud Reparatie Revisie T 010 591 26 11 | www.hollanddiesel.nl Scheepvaartweg 9 3356 LL Papendrecht T +31 (0)78 641 68 88 E info@psipiping.com www.psipiping.com

Binnenvaartkrant