Views
2 years ago

2017-02

  • Text
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Januari
  • Binnenvaart
  • Haven
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Miljoen
  • Onze
  • Gaan

J De Binnenvaartkrant 16

J De Binnenvaartkrant 16 17 januari 2017 Wij feliciteren Reederei Jaegers GmbH van harte met mts Louisa DE BINNEN VAART KRANT Marine Power Drechtsteden B.V. J GEBR DE JONGE SHIPBUILDING SERVICES B.V. info@foresta-trading.nl www.foresta-trading.nl

De Binnenvaartkrant 17 17 januari 2017 EBU-president Dr. Gunther Jaegers wil reservefonds inzetten voor binnenvaartlobby “De markt verbetert, maar verwacht geen mirakels in de Rijnvaart” Vorige week woensdag maakte het bij TeamCo afgebouwde mts Louisa van Reede rei Jaegers een geslaagde proefvaart. Het schip draagt de naam van de dochter van Christian Valentin, de zoon van één van de vier eigenaren van de rederij. De vervanging van de enkelwandige vloot begint haar voltooiing te naderen in de binnentankvaart, ook bij Reederei Jaegers. Een tankvaartrederij in de binnenvaart met 190 schepen, waarvan 130 in eigendom. Een moderne rederij in van een markt met heel veel particuliere eigenaren. Dr. Gunther Jaegers is president van de European Barge Union en vicepresident van Bundesverband der deutschen Binnenschifffahrt. Hij is natuurlijk ook directeur en mede-eigenaar van Reederei Jaegers. Structureel Het gaat momenteel wel goed met de tankvaart, constateert Gunther Jaegers, maar hij voegt daaraan toe dat dit te danken is aan het langdurig lage water, waardoor alle tankers ‘bezet zijn’ en de vrachttarieven aantrekkelijk. Dat heeft ook nadelige kantjes. “Als het te lang duurt, raken klanten teleurgesteld. We werken in een concurrerende markt en als we lading kwijtraken aan andere modaliteiten, krijgen we die niet zomaar terug.” Maar er is ook een structurele verandering in de tankvaartmarkt op komst. Vanaf 1 januari 2019 zal er voor enkelwandige tankers nauwelijks nog genoeg lading zijn, omdat de Europese wet voorschrijft dat vrijwel alle lading met dubbelwandige tankers moet worden vervoerd. “De tijd van enkelwandige tankers is voorbij.” Reederei Jaegers heeft nog één enkelwandige tanker. Verbeteren “Ik denk wel dat de markt de ko men de jaren zal verbeteren, maar verwacht geen wonderen van de verplichting om dubbelwandig te vervoeren, geen mirakels in de Rijnvaart! Er is heel veel dubbelwandig gebouwd de afgelopen decennia en er komen er nog bij.” Hij vergelijkt de situatie in de tankvaart met die van de markt voor de containervaart op zee na 2008. “De vrachtprijs was te laag voor schepen van 13.000 TEU groot, maar de reders berekenden dat ze met die vrachtprijs wel geld konden verdienen als ze de schepen 18.000 of 19.000 TEU groot maakten. Dus werden die grote schepen bijgebouwd, wat leidde tot een enorme overcapaciteit aan containerschepen op zee.” “In de binnentankvaart zag je ook die tendens. Tot 2008 werden tankers besteld en gebouwd van 5,5 of 6 miljoen euro met een rentelast die toen niet hoog was maar nog niet zo laag als de huidige rente. Nu kun je tankers bouwen voor 4 miljoen euro met een rente die nog eens 2 procent lager ligt. Je begrijpt wat dat doet voor de overcapaciteit in die markt. Gelukkig hebben de banken daar niet aan meegewerkt. Maar er is vóór die tijd al een grote, veel te dure vloot opgebouwd, en dat is voor sommige particuliere ondernemers een ramp geweest.” Lees verder op pagina 19 >> (foto Maurits Bot) Wir wünschen der Reederei Jaegers GmbH mit TMS Louisa allzeit Gute Fahrt. Wir haben den kompletten Innenausbau ausgeführt. Aan mts Louisa leverden onder andere: Shipyard Kladovo Service Bouw casco. 6068 en generator Stamford UCM274. Hoko Installatiebedrijf Minimax Brandbeveiliging B.V. 1200mm) horizontale opstelling, 393kW bij Gebr. de Jonge Shipbuilding Services Generatorset 2 t.b.v. boordnet 81,5kVA; Sanitaire installatiewerk in machinekamer. Vaste brandblusinstallatie. 1780 omw/min; bediening wegafhankelijk B.V. Levering casco. motor John Deere, type 4045 en generator Kampers Shipyard B.V. Promarin Propeller- und Marinetech- incl. omschakeling Pomp/Boegschroefbe- TeamCo Shipyard B.V. Complete afbouw. Stamford UCM274. Stuurhuis + hefkolom. nik GmbH 1x 5-bladsschroef, diameter drijf. Schroef compressor: Atlas Copco MAS Reederei Jaegers GmbH Bevrachting. EPS European Pump Services B.V. Machinefabriek en Scheepsreparatiebe- 1750mm, skew design. GA 11FF; 500 liter gegalvaniseerd ketel Berg Maritieme Meetsystemen B.V. 1 x strippomp EPS30 met een capaciteit drijf Van Wijk B.V. RAFA Scheepsramen B.V. met Lloyds keur. Zuiger compressor: Atlas Installatie tankinhoudsmeting en tankalar- van 30m³/h bij 5 bar, voorzien van een Ankerlieren, ankers en kettingen. Autokraan Ramen. Copco Automan AC31 op 90 liter ketel. meringen. Gasdetectie systeem voor stuur- explosieveilige Eex-de IIC T4 motor met een 12-18 mtr. 2000 kg. Reintjes Benelux bvba Werkina Werkendam B.V. huis en woning. vermogen van 12,5 kW. Marflex B.V. Reintjes keerkoppeling WAF 763 L / 5,136:1. Complete elektrische installatie inclusief Blommaert BVBA Foresta Trading B.V. 8 elektrisch aangedreven ladingpompen RuGotech Pijpleidingen B.V. 2-draads databesturing, monitoringsysteem Stuurhuttrap en dakradarmast type Nikki. Volledige pakket F.T. VICTOR dienst- geleverd van het type MDPD-80. Complete dek lay-out. met touchscreenbediening, compleet De Waal Machinefabriek B.V. pompen; F.T. SAER boosterpomp t.b.v. Marine Power Drechtsteden B.V. SARC Advies en Rekencentrum nautisch pakket, camerasysteem, complete Stuwa Schroefasinstallatie met schroef- butterwash; F.T. Drinkwatersysteem Cummins QSK38M1 1420pk @1600 rpm en Beladingssoftware. airco installatie, satellietsysteem,tankm asrem, Stuwa Schroefasseals, EasyFlow met luchtgekoelde frequentieregelaar; Reintjes keerkoppeling WAF 763 L / 5,136:1. Tischlerei und Alubau Wessels GmbH eetsysteem, Ecdis Inland Viewer, en AIS Roersysteem en Stuwa Stuurwerkinstallatie. F.T. Smeeroliehaspelset en F.T. Gasolie- Marine Power Boegschroef/Pomplading Complete betimmering. installatie. Dolpower BV trimpomp. generatorset Cummins QSK19ME 492 KW Verhaar Omega B.V. WindeX Engineering B.V. Generatorset 1 t.b.v. boordnet en lading- Groenendijk & Soetermeer @1800 rpm/m met aangebouwde mara- 1x Verhaar Omega Boegschroefinstal- Airconditioning, overdrukinstallatie, RVS pompen 140kVA; motor John Deere, type Lek- en stabiliteitsberekeningen. thon 573RSL 4034 generator. latie type kanalen 31120-4k (schroefdiam klaproosters en ventilatoren. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL

De Binnenvaartkrant