Views
4 years ago

2016-26

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schepen
  • December
  • Haven
  • Onze
  • Sluis
  • Dettmer
  • Binnenvaartkrant
  • Schip

De Binnenvaartkrant 8 20

De Binnenvaartkrant 8 20 december 2016 Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. Wij feliciteren Dettmer Group met Dettmer Tank 120+122 en wensen hen veel succes De zekerheid van continuïteit Gefeliciteerd! DETTMER TANK 120 & 122 Veel succes en een behouden vaart Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 DE BINNENVAARTKRANT Wij wensen Dettmer Group veel succes met het Dettmer Tank 120 + 122 T +31 (0)78 641 68 68 E info@breko.com I www.breko.com T +31 (0)78 641 68 88 E info@psipiping.com I www.psipiping.com Wij staan 24/7 voor u klaar Wij wensen Dettmer Group en bemanning een behouden vaart. J GEBR DE JONGE SHIPBUILDING SERVICES B.V. J Diverse NIEUWBOUWMOGELIJKHEDEN bij Shipyard Kladovo zoals Motorschepen, Koppelverbanden, Duwbakken, Tankers, Pontons en/of ander drijvend materiaal meerdere afmetingen zijn mogelijk. Waalhaven Z.Z. 52-66 . 3088 HJ, Rotterdam . The Netherlands Tel. + 31 (0)10 428 52 33 . marine@roodhart.com . www.roodhart.com NOORDEINDE 3, 3341 LW H.I. AMBACHT TEL.: (078) 682 12 14 ¤ FAX: (078) 682 12 17 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL WIJ WENSEN DETTMER TANK 120 & DETTMER TANK 122 EN BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART Wij wensen Dettmer Group en de bemanning veel succes en een behouden vaart met mts Dettmer Tank 120 en 122. Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Koedijk 4 Nederland, 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250 680 Fax 0031 573 250 685 Mobiel 0031 653 308 248 . 0031 653 125 543 E-mail info@shipbuildingservice.nl Shipyard Kladovo Djerdapskiput b.b. 19320 Kladovo Serbia Tel. 00381 19 801 024 Fax 00381 19 800 315 Email office@shipyardkladovo.com

De Binnenvaartkrant 9 20 december 2016 Twee nieuwe tankers voor Dettmer Reederei DOOR JOHAN DE WITTE Breko uit Papendrecht bouwde de Dettmer Tank 120 en Dettmer Tank 122. De laatste werd 6 decem ber gedoopt. De eerste onder ging dat ritueel op 29 oktober. Die dag verrichtte Max van der Boor de doop, met assistentie van zijn vader Ronald. Vriendschap met de familie Dettmer was de aanleiding waardoor de gehandicapte Max de eer kreeg om met een ‘goede vaart voor bemanning en schip, de fles aan scherven te slaan en het schip zijn naam te geven. Het leverde Max applaus en respect op. Waardering is er eveneens voor cascobouwer Gebr. de Jonge van Shipyard Kladovo en Breko Shipbuilding & Repair voor de afbouw en oplevering van de fraaie, zeer goed uitgeruste en eigentijds milieuvriendelijke tankers. “Nu moet er gevaren worden”, zei aalmoezenier Bernhard van Welzenes na de inzegening. Met een knipoog naar ‘boven’ vroeg hij tijdens zijn in scheepvaartkringen gewaardeerde ritueel, om veiligheid voor de bemanning en dat zij deze tankers ook veilig mogen besturen, vertrouwen in elkaar hebben, kunnen geven en delen én dat er balans is in hun inzet voor werk en privé. De doop van de Dettmer Tank 120 werd verricht door Max van der Boor. Aalmoezenier Van Welzenes verzorgde de inzegening. (foto’s Johan de Witte) Koffiehandel Vanzelfsprekend bevonden de eigenaren, dr. Heiner en dr. Günter Dettmer, evenals CEO Andreas Niemeyer zich in het gezelschap. De firma ontstond in 1947 met de handel in koffie – schepen werden eveneens gebouwd. Dettmer groeide enorm; tot 120 schepen. Bij een blik op de rivier kwam er altijd wel een zwarte D in een rode vlag in het vizier. De ‘rode Damco’ werd de rederij wel genoemd. De schepen/firma werden verkocht! Vandaag de dag is Rob de Leeuw managing director van B. Dettmer Reederei in Hamburg. “Ons streven is om opnieuw de inmiddels uit dertig schepen bestaande vloot stilaan te vernieuwen en vergroten. Het zijn mineralen- smeerolie- en zwaveltankers met een gevraagde tonnage, kanalfähig, duurzaam en schoon.” “Inclusief de regie-/charterschepen varen er 45 schepen met de Dettmer-vlag in de mast.” “Ook zijn we sinds september samen met De Jonge gmbh werkzaam in slobs- en calamiteitendiensten. Hierin hebben we ook een samenwerking met Calceus Cargo Solutions, waarvan Hans en Ronald van der Boor zaakwaarnemers zijn. Deze relatie is ontstaan bij het afnemen van slobs en opruimwerkzaamheden en behandelen van beschadigde lading van een deels uitgebrand containerzeeschip. Er was onder andere sprake van 6.000 ton bluswater. In vier weken hebben we deze calamiteit efficiënt aangepakt en is er vriendschap tussen de families ontstaan. Dat Max van der Boor het schip gedoopt heeft, is daar een gevolg van.” Mooie opdracht We praaien Ron Neleman, bij Breko verantwoordelijk voor nieuwbouw. Hij zegt: “Vanzelfsprekend is twee gelijkwaardige schepen afbouwen een mooie opdracht. Gebr. de Jonge bouwde in Kladovo de 86 x 9,50 meter grote casco’s voor eigen rekening met als namen Rela I en II (scheepsnamen die Reindert en Gerrit zelf gebruikten, vóór hun scheepsbouwcarrière). Als Breko kwamen we overeen de schepen voor hen af te bouwen. Dettmer Tank Hamburg meldde zich echter als koper en tekende na de gebruikelijke onderhandelingen een turnkey-koopcontract met Gebr. de Jonge, waarna de schepen van eigenaar wisselden. De casco’s waren reeds in Papendrecht”, aldus Neleman. Lees verder op pagina 11 >> Aan Dettmer Tank 120 + 122 leverden onder andere: Shipyard Kladovo Service Bouw Casco Dik den Hollander Maritiem B.V. van 250m3/h bij 6 bar, voorzien van een Lloyd’s Register EMEA concept. Gebr. de Jonge Shipbuilding Services Complete stoffering en inrichting geleverd: frequentiegeregelde ABB explosieveilige Classificatie. Verhaar Omega B.V. B.V. Levering casco en afbouw. vloer en raambekleding, meubels, matras- Eex-de IIB T4 motor met een vermogen van Minimax Brandbeveiligingen B.V. 1x Verhaar Omega Boegschroefinstallatie Breko Shipbuilding & Repair sen en bedtextiel en compleet huishoud- 63 kW 1 x strippomp EPS15 met een capaci- Vaste Brandblusinstallatie. type Stuurrooster VBS1000SR verticaal 282 Complete afbouw. pakket. teit van 13m3/h bij 4 bar, voorzien van een PSI Piping Complete leidingsystemen aan kW bij 1800 omw/min. Schroef compres- Alphatron Marine B.V. Dolpower BV Generatorset 1 t.b.v. aan- explosieveilige Eex-de IIB T4 motor met een dek en in machinekamers. sor: Atlas Copco MAS GA 5FF. JMA-610 radar, MFM/MFL-line instrumen- drijving boegschroef en ladingpompen vermogen van 3 kW RAFA Scheepsramen B.V. Ramen. VE-woning en scheepsstoffering ten, VHF, AIS en GPS-kompas. 370kVA; Motor John Deere, type 6135 en Foresta Trading B.V. Volledige pakket F.T. Reintjes Benelux bvba Ve-screen zonwering tbv stuurhuis . Alubouw de Mooy B.V. Generator Stamford HCM434. VICTOR dienstpompen; F.T. Lens-/ballast Aan beide schepen hebben we geleverd: Visscher Scheepsreparatie B.V. Kolom stalen onderbouw, aluminium Generatorset 2 t.b.v. boordnet en lading- ejectors 200 m³/u; F.T. Drinkwatersysteem 2 x Reintjes keerkoppeling, type WAF 164 2x Volvo Penta D13-500 2x Reintjes WAF stuurhuis, aluminium voormast, aluminium pompen 120kVA; Motor John Deere, type met frequentieregelaar; F.T. smeeroliehas- / 4,560:1. 164 keerkoppelingen. 2x Start/stopkasten heklicht, aluminium boordlichtbakken, 4045 en Generator Stamford UCM274. pelset en F.T. Gasolie-trimpomp. Roodhart Marine Services BV incl. touchscreens en dubbele ZF hendel. aluminium roeibootdavid, rvs lekbakken, Generatorset 3 t.b.v. boordnet 85kVA; Groenendijk & Soetermeer Teflon Tankluik pakkingen. Volvo Penta Europe Office Benelux gepolijst rvs uilaten voor- en achterschip. Motor John Deere, type 4045 en Generator Lek- en stabiliteitsberekeningen. Tresco Engineering bvba Via Visscher Scheepsreparatie is 2x D13 500 Berger Maritiem Sales & Service V.O.F Stamford UCI224. Heatmaster B.V. Thermische vloeistof Tresco Navigis navigatie software. geleverd. Twee CFD geoptimaliseerde scheepsschroe- EBR Marine Constructions ladingverwarmingsinstallatie. Van der Velden Marine Systems Willemsen interieurbouw & scheepsbe- ven. Lieren, ankers en kettingen. Hoveko B.V. Stuurpaneel: SP2700. Hydraulisch aggre- timmering B.V. Complete betimmering. VICUSdt Ontwerp van twee CFD geoptima- EPS European Pump Services B.V. Complete tankmeting en -alarmering met gaat: type HPP2700-280 0-1-1/11 kW (LS). WindeX Engineering B.V. liseerde scheepsschroeven. Wij leverden op elk tanknummer: 2 x behulp van Saabradars, alsmede de tempe- Roeraandrijving: VDVMS 3 DWK 70. Roeren: Airconditioning, overdrukinstallatie, RVS Den Breejen Shipyard Schroefasinstallatie. ladingpomp EPS 250 met een capaciteit ratuur- en drukmeting. 3-roerensysteem Frans van Meerendonk klaproosters en ventilatoren. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL

Binnenvaartkrant