Views
1 year ago

2016-23

  • Text
  • Schip
  • November
  • Maritieme
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Haven
  • Twee

De Binnenvaartkrant 10 8

De Binnenvaartkrant 10 8 november 2016 TE KOOP Sleep/duwboot “Rimar” Bwjr: 1958 (Damen Hardinxveld) L: 12.70 m. Br. 3.55 m. Diepg: 1.55 m. Motor Caterpillar 334D 225 p.k. Stuurw: Hydraulisch, 1 roer. Generator: Deutz 8 KW. 2 koppellieren, enkele duwsteven. Centr.Verw: Kabola 7 KW (2014). Radar: Swiss 364 C (lcd scherm kleur). 2 x Marifoon, AIS, bochtaanwijzer, echolood. Victron lader, 24 volt 56 amp. Victron combi, 12 volt, 70 ampere, 1600 Watt. Certificaat: SI-C vernieuwd in Nov. 2015. Vraagprijs € 72.500,-- ex. BTW. Sleep/duwboot verkeert in uitstekende staat van onderhoud. Ponton bwjr: 2013 L: 18.00 m. Breedte: 6.00 m. Diepgang 0.25 m. 2 spuds elk 6.00 m. met handlieren. Dikte: 4 mm. Tekening aanwezig. Geen S.I. Vraagprijs € 55.000,-- ex BTW Ponton 68x18x2.74 m. Vrijboord 0.86 m. Waterverplaatsing: 3200 ton. Met generator 420 KVA. Vlakterapport aanwezig. CvO geldig tot 2018. Tel: 0653163480 E-mail: aquatrans@gijsdaanen.nl VOS Kaiser GmbH & BING Kaiser east - west connections T +49 (0) 62 23 86 16 26 F +49 (0) 62 23 86 16 53 M +49 (0) 170 35 73 922 E tiberius.kaiser@bingvoskaiser.de I www.bingvoskaiser.de Voor onze succesvol groeiende rederij zijn wij op zoek naar een Schippersechtpaar of stel met patent tot Mannheim voor één van onze vrachtschepen. Werkplek: Vaargebied: Vrijetijdssysteem: Arbeidsvoorwaarden: Vrachtschip Rijn en West Duitse kanalen N.o.t.k. Luxemburgse condities ADVIES Kennis van de Duitse taal in woord en geschrift is een pré. Interesse? Neem dan telefonisch contact op of stuur ons een brief met CV. TEKENINGEN BINNENVAARTSCHEPEN Reederei Deymann Management GmbH & Co. KG Papenwiese 5 • D- 49733 Haren (Ems) • Duitsland info@reederei-deymann.de / info@navitrans.lu Tel.: 0049(0)172 2889169 Ralph van Beek GOEDKEURING VOOR AL UW INTERNATIONALE TRANSPORTEN Gezocht: KAPITEIN Voor duwboot BOUWBEGELEIDING Vereist: Vaarbewijs, marifooncertificaat Eventeel: Ervaring met duwboten, radarpatenten en rijbewijs Gelieve contact op te nemen met: info@fransbergen.nl of 0475-464848 T : +31(0)475-464848 F : +31(0)475-464848 W : www.fransbergen.nl info@fransbergen.nl Havenstraat 10 6051 CR Maasbracht TONDIA B.V. vraagt voor het M.P.S. Rembrandt van Rijn 2DE KAPITEIN, STUURMAN, MACHINIST (vrije tijds regeling in overleg en geen continue vaart) Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ruime ervaring • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Patrick van Hengst. Tel: 0612344067 of email: je CV naar patrickvanhengst@me.com OUTSOURCING WWW.BINGVOSKAISER.DE STAALBOUWBEDRIJVEN EN INDUSTRIËLE KLIMMERS

De Binnenvaartkrant 11 8 november 2016 Basel is blij met veelzijdige duw-/sleepboot Wild Maa >> Vervolg van pagina 9 Mede hierdoor is de machinekamer opmerkelijk ruim, met volop werkruimte voor het technisch personeel. Mede door de werkkraan aan boord is het schip sowieso behoorlijk groter dan de huidige Baselse duw-/sleepboten. De Wild Maa is 29 meter lang, 10,30 meter breed en heeft een diepgang van 1,80 meter. Aanbesteding Daarmee voldoet de boot volgens Oberbeck aan de vereisten die gesteld worden voor het duwen en slepen van de nieuwste generaties vrachtschepen. Hij zegt verder: “De Wild Maa presteert sterk in emissiereductie, verbruik, optimale milieubescherming en veiligheid.” De bouw van de Wild Maa – onder toezicht van Lloyds Register - duurde al met al bijna een jaar. Port of Switzerland schreef de aanbesteding eind 2014 uit. Medio 2015 werd bekend dat GS Yard de opdracht kreeg. De voorbereidingen begonnen kort daarna. Eind vorig jaar rondde KWL ontwerp en engineering af, waarna de gesprekken met alle toeleveranciers van start gingen. Onder meer Kadlec & Brödlin voor de lessenaar, Schreinerei Leder voor de betimmering van accommodatie en stuurhuis, Van Wijk voor het hefbare stuurhuis en de hefkolom, Van Stigt voor de tandwielkast, Wernz voor de twee John Deeregeneratoren, HR Piping voor de machinekamerinbouw, Verhaar voor de boegschroef, Van der Velde voor de roeren en ProMarine voor de schroefas, schroef en straalbuis. De daadwerkelijke bouw begon in april 2016 op de Groningse locatie van GS Yard, de voormalige NNSwerf. Tewaterlating Daar bleef het schip in de hal liggen tot twee weken vóór oplevering. Op dinsdag 18 oktober takelden twee hijskranen van Wagenborg en Sarens de Wild Maa het water van het Winschoterdiep in. Onder het toeziend oog van tientallen belangstellenden verliep de tewaterlating vlekkeloos. Nog dezelfde dag vertrok de Wild Maa richting de werf in Waterhuizen, waar de laatste afbouwwerkzaamheden plaatsvonden. Op 3 november vond de proefvaart plaats en deze week verlaat de duw- en sleepboot definitief het Groningse land voor een hopelijk lang en gelukkig maritiem leven in Zwitserland. Aan duw-/sleepboot Wild Maa leverden o.a.: GS Yard Minimax Brandbeveiliging B.V. Bouw casco en complete afbouw. Brandbeveiliging. ADS van STIGT Promarin Propeller- und Marinetechnik 2x Masson Marine keerkoppeling type MM GmbH W4400. Reductie 5,542:1. Centa elastische keerkoppeling, 24V solenoid t.b.v 1550mm, skew design. 2x OPTIMA straal- 2x Promarin 5-bladsschroef, diameter elektrische bediening, schroefas gedreven buizen en 2x Schroefas. ingebouwde sleepsmeerpomp en 1x keerkoppeling voorzien van PTY type 0 voor Betimmering stuurhuis met lessenaar, Schreinerei Marcus Leder GmbH aandrijving stuurwerkpomp. ramen, betimmering, keuken, tegelwerk, All Pumps Holland B.V. isolatie woning, vloerverwarming en stoffering. Complete Victor pompen pakket. Bunkerstation Heijmen B.V. Van der Velden Marine Systems Gasolie, BP smeermiddelen en complete Stuurpaneel: SP 2700. Hydraulisch aggregaat: type HPP2700-360} 1-1-2 / 11 kW LS. scheepsinventaris. C-Nautical Roeraandrijving: 4 DWKK 6080/60. Hydrodynamische profielroeren: 4 stuks HD 200. Ankerlieren, sleeplieren, fairleads, ankerkoppelingen, anker kaapstanders en ankers Verhaar Omega B.V. en kettingen. Eén Verhaar Omega Boegschroefinstallatie Ingenieurtechnik KWL GmbH type Tunnel OFP580-80kW met e-motor, Entwurf und Konstruktion. bediening en Frequentieregelaar. Lloyd’s Register EMEA Wernz GmbH Classificatie. Generatorsets. Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. 2x Hauptmachinen C32 Zeppelin Power Systems GmbH & Co. KG Geleverd hefkolom en stuurhuis. DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Wij wensen Schweizerische Rheinhäfen veel succes en een behouden vaart met duwsleepboot Wild Maa. Wij wensen Schweizerische Rheinhäfen en de bemanning van duwsleepboot Wild Maa veel succes en een behouden vaart. Ingenieurtechnik KWL GmbH Am Flürchen 2 63906 Erlenbach Germany Telnr.: +49 9372 929636-0 E-Mail: info@kwlgmbh.de www.kwlgmbh.de Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 . 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Telefoon +31 481 438310 . Fax +31 481 438315 E-mail info@bunkerstationheijmen.nl SBH R O T T E R D A M www.bunkerstationheijmen.nl . www.scheepsuitrusting.nl . www.stuurstoelen.com Veel binnenvaart op Transport & Logistics Op donderdag 1 december kunnen bezoekers aan de beurs Transport & Logistics zich uitgebreid laten voorlichten over de mogelijkheden van de binnenvaart. Allereerst zal het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) op die donderdag van 14.15 tot 14.45 uur op de beursvloer in een aparte ruimte een seminar verzorgen. Miranda Volker, logistiek adviseur van het BVB, maakt verladers tijdens het seminar The Blue Road houdt het achterland bereikbaar wegwijs in deze voor hen wellicht nieuwe logistieke wereld. Ze behandelt aansprekende praktijkvoorbeelden over containers, VOORTOUW Nieuws van het BVB www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl maar ook over minder voor de hand liggende goederenstromen en geeft informatie over het inpassen van de binnenvaart in een logistieke keten. Diezelfde dag is ‘s middags een bijeenkomst in Dock 2 met de naam Binnenvaart, iets voor U! Deze bijeenkomst wordt gezamenlijk georganiseerd door ABN Amro, Koninklijke BLN-Schuttevaer en het BVB. De bijeenkomst biedt verladers de gelegenheid om inzicht te verkrijgen in de logistieke mogelijkheden van de binnenvaart. Middels inspirerende praktijkverhalen van logistieke bedrijven horen ze hoe de binnenvaart succesvol in de supply chain van verschillende typen goederen wordt ingezet. Soms al jaren, soms nog maar kort. Daarnaast zullen partijen in kleinere groepen verder praten over de mogelijkheden in specifieke groeimarkten. De middag biedt tevens de mogelijkheid om verladers te ontmoeten. Kortom: de verdiepingsslag waar zij wellicht naar op zoek zijn. Wellicht kunnen we op deze manier nieuwe bedrijven enthousiast maken voor vervoer over water en de mogelijkheden en voordelen duidelijk maken voor hen. De vakbeurs Transport & Logistics vindt plaats op 29 en 30 november en 1 december in Rotterdam Ahoy. Op de website www.easyfairs.com krijgt u meer informatie over de beurs en kunt u zich gratis registreren als bezoeker. Het blad Kek Mama besteedde onlangs aandacht aan binnenvaartondernemers en hun kinderen. Binnenvaartportretten in Kek Mama In het septembernummer van Kek Mama staan drie portretten van binnenvaartondernemers met kinderen. Gaan de kinderen naar het internaat of gaat moeder aan wal? De keuze waar elke ouder voor staat. Wat doet dat met de ouders? Hoe is dat voor de kinderen? Drie moeders aan het woord over deze realiteit voor veel binnenvaartondernemers. Het BVB is door het blad benaderd en heeft drie gezinnen gevonden die bereid waren mee te werken. Hartelijk dank voor jullie bijdrage en open verhalen.

De Binnenvaartkrant