Views
1 year ago

2016-22

  • Text
  • Jaar
  • Oktober
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Miljoen
  • Schip
  • Twee
  • Meter
  • Bedrijf

De Binnenvaartkrant 6 25

De Binnenvaartkrant 6 25 oktober 2016 B E F R A G A G sucht per sofort für seine Tankschiffe qualifizierte 1. + 2. Schiffsführer, die folgende Qualifikationen bieten: • Rheinpatent bis Mannheim, nach Basel von Vorteil • ADN-Schein, C-Schein von Vorteil Das Fahrgebiet ist zwischen den ARA-Häfen und Basel sowie den Nebenflüssen des Rheins, wie Main und Mosel. Neben einer pünktlichen Bezahlung von einem angemessenen Salär bieten wir Ihnen Arbeitssicherheit, vollumfängliche Anmeldung bei sämtlichen Sozialversicherungen in der Schweiz sowie Weiterbildungskurse. Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann melden Sie sich unter +41 41 511 10 35 oder per Email an info@befrag.ch Gezocht per direct schippersechtpaar of stel op mbs Hoop. Eventueel ook op te varen. Tel. 0620-00 26 17 Gevraagd stuurman op tanker tankerervaring en vaarbewijs 2 wk op / 2 wk af Tel. 06-11597383 GESUCHT! SCHIFFSFÜHRER Norddeutsches Fahrgebiet (z.B.: Hamburg-Berlin), A1+A2 Fahrt Schichtplanung, 6 Monate im Voraus. Überdurchschnittliche Vergütung. Mobil: +49 172 9114290 VOOR : • alle onderhoudswerkzaamheden • alle scheepsreparaties • verlengingen / inkortingen • hellingdok tot 60 meter Veerweg 59A - H.I. Ambacht Tel. 078-6812551, b.g.g. 078-6822742, Fax 078-6821446 w.buitendijk@scheepswerfhetanker.nl - www.scheepswerfhetanker.nl Per direct gevraagd Echtpaar op ms Mossela 1700 ton ibv Rijnpatent, radarpatent Fa. Buitendijk, H.I. Ambacht Tel. 078-6812866, 078-6814982 Versterking van ons team gezocht: BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht) matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com T. 0527-690032 Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 TK TELESCOPISCHE SPUDPALEN voor grote en kleine schepen ! Beste prijs kwaliteit verhouding ! Meestal op voorraad/snelle levering ! www.botermantechniek.nl Tel. 06 54 28 7373 HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500BAR + verven Hydrojetten 2500BAR Tel. 0617324458 Gemotiveerde Filipijnse Bemanning In Nederland afdragen. Vanaf Euro 116 per dag, lange periode. Barko UG Duisburg Tel. +49-3222-1096-896 Of: +31-1025-799-22 (tijdverschil + 7 uur) email: sales@barkocrewing.eu www.barkocrewing.eu STUURMAN/VOLMATROOS gezocht voor de dsb Gemma. Zeer afwisselend werk. Kost/ inwo/reis vrij. Info: R. Arends 06-51322330 Te Koop gevraagd Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Contante betaling en snelle afwikkeling. E: vemodieselmotoren@live.nl T: 0031-6551 868 23 Te koop Duwsleepboot Maurice Monepool 2x400 Pk-GM Beweegbare stuurhut,lengte 22,56,breedte 5.m88 bj 1944 , koppelieren 4x40 ton 2 generates sets elk 40 kvd duwcap 4500 ton,nieuw certificaat tot 2022 woning-keuken 3 slaapkamers, evt gedeeltelijk mee financieren mogelijk tel. 06-53326791 KICKERS Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Op zoek naar een prettige én voordelige leverancier voor Roemeense óf Filipijnse matrozen? Johnny Saija, 06-52 68 82 52 www.alfuru.com Gezocht: Rondvaartschipper Gezocht: Magazijnier, (m/v) Electriciën en Medewerker i.b.v groot vaarbewijs, bekend Scheepswerf (allen fulltime, in Amsterdam is pre. Meer 39u/week) bij Phoenix Flanders informatie of solliciteren? Shipyard Hemiksem (België) Kijk op www.blueboat.nl of CV en motivatiebrief neem contact op via: versturen naar pz@blueboat.nl of Dhr. Jimmy Cloostermans: bel 020-8204545 jc@phoenix-shipyard.be of per post naar Phoenix RISCH SERVICEDIENST Shipyard, Zeevaartstraat 2, gespecialiseerd in reparaties 2000 Antwerpen van VICTRON OMVORMERS en ACCULADERS. Gevraagd Stuurman voor een Info: 06 432 207 84 of duwboot ma t/m vr, ervaring 0182-387929. in de duwvaart is een vereiste. E : risch.service@gmail.com l.n.o.t, kost en reizen vrij. H.O. RISCH, Achterwetering 4 Tel.nr. 06-24184959 2871 RK Schoonhoven Gevraagd op MS Taling Stuurman/Kapitein met patent tot Mannheim. 14 op/14 af, of evt. op aflosbasis. Loon N.O.T.K. Zondag wordt niet gevaren. Tel. 06-54 95 76 45 Mantelzorgwoning/ Zorgaanbouw Een zorgaanbouw in 1 dag geplaatst en een mantelzorgwoning binnen een week. Kijk op www.dezorgaanbouw.com of www.risseeuwbv.nl TK Radiografische bedieningen voor o.a. Autolaadkranen, NU voor à € 425,00 www.botermantechniek.nl tel: 06 54 28 73 73 VOLGEND THEMA Krant 23: Geld en verzekeringen Adverteren in een thema of special? Neem contact op met 010-414 00 60 BUYCK TECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL - Meewerkend Voorman - IJzerwerker/ Afbouwer Voor meer info: www.holland-shipyards.com Contactgegevens; Rivierdijk 436 3372 BW Hardinxveld–Giessendam The Netherlands T +31 (0)184 630 516 W www.holland-shipyards.com E j.hoogendoorn@holland-shipyards.com AQUISITIE NAAR AANLEIDING VAN DEZE VACATURE WORD NIET OP PRIJS GESTELD.

De Binnenvaartkrant 7 25 oktober 2016 Dubbelschroever Joshua-Lany kan weer volaan vooruit (foto’s Technisch Buro H&U) Bij Technisch Buro H&U weten ze alles van motoren. Toch was de klus aan koppelverband Joshua-Lany een bijzonder project voor het bedrijf in Dinteloord, vertelt directeur Walter Hasselmeijer. “Het ging om de hermotorisering van een dubbelschroever en de opzet was de vervanging van hoofdmotoren met alle bijkomende activiteiten zo snel mogelijk uit te voeren.” Dat is gelukt, in minder dan zes weken – en het resultaat mag er zijn. Dat vindt ook eigenaar Theo Muller. “De proefvaart op 18 oktober verliep uitstekend. We zijn erg tevreden. Ook over de manier van werken bij H&U. Ik was blij dat we daar terecht konden.” Hij is al een paar jaar klant bij H&U. Hasselmeijer: “Er stonden allemaal Cummins-motoren aan boord en die hadden wij in onderhoud.” “In augustus liepen de beide hoofdmotoren eruit. Ze waren beide al een keer gereviseerd; nu was het tijd voor vervanging. Daarvoor hebben we een offerte uitgebracht, die op 5 september in een opdracht werd omgezet. De Joshua-Lany lag hier toen al voor de wal, zodat we meteen aan de slag konden.” Hubert Simons, kapitein van de Joshua- Lany, begeleidde het project. “Hij is de technische man en was namens Theo Muller alle dagen aanwezig”, aldus Hasselmeijer. “We hebben veel steun aan hem gehad.” Extra pk’s H&U leverde en installeerde twee Caterpillars 3512C. Die zijn elk goed voor 1.500 pk bij 1.600 toeren. “We hebben ook de keerkoppelingen vervangen, de uitlaten, inlaten, beunkoelers en de motorbediening. Alles eigenlijk, plus het bijbehorende ijzerwerk. Via het ruimschot konden de oude motoren er vrij gemakkelijk uit en de nieuwe motoren erin.” Muller wilde graag switchen naar Caterpillar. “Al sinds ik als matroos begon, ben ik Caterpillarminded. In ons andere schip, de Leyla, hebben we er ook één staan, al is dat een ander type, een 3516. Deze 3500-serie heeft zich al lang en breed bewezen.” De oude motoren leverden 1.316 pk per stuk. Muller koos nu voor zwaardere motoren. “Die extra pk’s kunnen we goed gebruiken. We varen vast voor Imperial en nemen regelmatig twee extra bakken mee opzij, die we dan in Duisburg achterlaten, waarna wij ons rondje Dillingen doen.” Op één adres Een voordeel van H&U is dat zij zowel Cummins als Caterpillar doen. Muller zegt: “We hebben nog een aantal Cummins-generators en boegschroeven aan boord. Nu kunnen we nog steeds voor alle motoren op één adres terecht.” Er is meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om machinekamerventilatie te realiseren. “Die was er nog niet”, vertelt Hasselmeijer. “Aan de voorzijde hebben we twee ventilatoren geplaatst die verse lucht aanvoeren; aan de achterzijde zit er één die de lucht uit de ruimte wegzuigt.” Het effect is merkbaar: vroeger kon de temperatuur in de machinekamer oplopen tot 50 of zelfs 60 graden. Tijdens de proefvaart kwam die niet boven de 25 graden. Op alle vlakken dus een geslaagde operatie; de Joshua-Lany kan weer jaren (volaan) vooruit. Wenen krijgt 3 miljoen euro voor uitbreiding haven De haven van Wenen krijgt 3 miljoen euro van de Oostenrijkse spoorinfrastructuurbeheerder SCHIG voor twee belangrijke projecten: het uitbouwen van de container terminal en het deels dempen van een havenbekken in Freudenau om extra ruimte te creëren voor havenactiviteiten. De eerste fase van het landwinningproject is dit jaar afgerond en heeft 35.000 vierkante meter nieuw haventerrein opgeleverd. In de tweede fase komt er nog eens ADVERTENTIE vooruitgang door dbhdiesel.com T. 088 0040484 35.000 vierkante meter bij. Op de containerterminal wordt gewerkt aan extra opslag voor containers en het aanpassen van de spoorinfrastructuur. In deze projecten zijn in 2015 zo’n 20 miljoen euro geïnvesteerd. In 2013 kreeg de Weense haven 5 miljoen euro subsidie van de Europese Unie voor de maatregelen. Nu SCHIG, een onderdeel van het Oostenrijkse verkeersministerie, 3 miljoen euro bijlegt, kan de havenuitbreiding verder gaan. “Hiermee versterken we Wenen als logistieke draaischijf en de Donau als duurzame transportweg”, aldus de Oostenrijkse verkeersminister Jörg Leichtfried. In de haven van Wenen wordt op jaarbasis zo’n 7 miljoen ton overgeslagen. Overslag Antwerpen in de plus; Rotterdam in de min De overslag in Antwerpen blijft maar groeien. In de eerste negen maanden van dit jaar werd 161,7 miljoen ton behandeld, een stij ging van 3,3 procent ten opzichte van vorig jaar. De containeroverslag klokte eind september af op ruim 7,5 miljoen TEU. Dat is een stijging van 4 procent. Daarmee wint Antwerpen op container gebied marktaandeel in Noordwest- Europa. De behandeling van droog massagoed bleef dalen in Antwerpen. Vooral ertsen, meststoffen en zand en grind scoorden negatieve cijfers. De behandeling van conventioneel stukgoed bleef nagenoeg gelijk. Stijgers waren de overslag van staal en vloeibaar massagoed (waaronder aardoliederivaten en ruwe aardolie). Rotterdam: niet rooskleurig De Rotterdamse cijfers zijn veel minder rooskleurig. Daar daalde de overslag in dezelfde periode met 1,9 procent naar 344 miljoen ton. Vooral kolen (-10,3 procent) en ijzererts (-8,5 procent) zaten in de min. “Over heel 2016 hopen we in de buurt van de overslag van het recordjaar 2015 te komen”, aldus Allard Castelein, CEO van Havenbedrijf Rotterdam. Maar het gaat op meer terreinen niet goed: “Overslagcijfers vertellen maar een deel van het verhaal. Zo staan bedrijven in de offshore sector onder druk en hebben verschillende bedrijven in de regio recent grote aantallen ontslagen aangekondigd.” De overslag van containers nam met 0,4 procent af naar 9,3 miljoen TEU. De ondergang van rederij Hanjin leidde ertoe dat Rotterdam naar schatting ongeveer 30.000 TEU misliep. Er is echter ook een lichtpuntje te melden: in de eerste vijf maanden gingen er minder containers via Rotterdam dan in 2015, sinds juni is de overslag groter. De verwachting is dat deze opgaande lijn doorzet. Rotterdam profiteert mogelijk van gunstige vaarschema’s van de nieuwe allianties en de verdere ontwikkeling van de terminals op Maasvlakte 2.

De Binnenvaartkrant