Views
3 years ago

2016-22

  • Text
  • Jaar
  • Oktober
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Miljoen
  • Schip
  • Twee
  • Meter
  • Bedrijf

J De Binnenvaartkrant 10

J De Binnenvaartkrant 10 25 oktober 2016 Wij feliciteren Antigua Shipping vof van harte met mts Antigua Shipyard J GEBR DE JONGE SHIPBUILDING SERVICES B.V. DE BINNEN VAART KRANT

De Binnenvaartkrant 11 25 oktober 2016 EOC verhuist expertiseactiviteiten naar Zwijndrecht Amsterdam geeft rondvaartvergunningen al eerder vrij Kortere lijnen, besparing van kosten en alle kennis en services voor de leden onder één dak. Dat zijn de voordelen die EOC beoogt door de expertiseactiviteiten te verhuizen van Hardinxveld naar Zwijndrecht. Directeur Ton van Dongen legt uit: “Door ook onze expertiseactiviteiten onder te brengen in Zwijndrecht, is het voor onze leden en verzekerden mogelijk om tijdens een bezoek aan ons kantoor alle disciplines te raadplegen. Er ontstaat een kenniscentrum. We zijn daarmee uniek in de binnenvaartverzekeringsmarkt.” Het werken vanuit twee gelijkwaardige vestigingen, in Zwijndrecht en Meppel, leidt volgens Van Dongen ook tot efficiëntievoordelen. “Wij werken als onderlinge verzekeraar met geld van onze leden en zijn er dus verantwoordelijk voor dat hun geld zo goed mogelijk geïnvesteerd wordt. De afgelopen maanden is daarom onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van een verhuizing van de vestiging Hardinxveld naar Zwijndrecht.” Beste optie De uitslag van het onderzoek luidde: bijhuren van de begane grond (260 m 2 ) in hetzelfde pand waar EOC al gevestigd is in Zwijndrecht, is de beste optie. Van Dongen: “De begane grond is goed zichtbaar vanaf de weg en er is aanloop van scheepseigenaren vanwege de vestiging van maritieme bedrijven in de omgeving. Op de begane grond worden Assumair, de afdeling Advies & Verkoop en de buitendienst beroepsvaart gevestigd.” Hij vervolgt: “Een bijkomend voordeel van de vestiging op de begane grond is dat hier (potentiële) leden en verzekerden gemakkelijk ons kantoor kunnen bezoeken. Er is geen drempel om bij EOC binnen te stappen en we zijn nog beter zichtbaar.” Op de huidige vierde verdieping van het pand worden de schadeafdeling, expertise en preventie gevestigd. Van Dongen: “Deze afdelingen werken veel met elkaar samen. Daarnaast creeren we een ruimte waar presentaties en bijeenkomsten voor ledengroepen georganiseerd kunnen worden en deze ruimtes kunnen bovendien als vergaderruimte gebruikt worden.” Het Amsterdamse college van B en W heeft besloten om het aantal vergunningen voor passagiersvaartuigen tot 14 meter al op 1 februari 2017 vrij te geven. Eerder had de gemeenteraad in de nota Varen in Amsterdam al besloten deze vergunningen tot 2020 stapsgewijs uit te breiden en daarna helemaal vrij te geven. Op de website van Waternet stelt de gemeente: “Het vrijgeven van het volume van het aantal vergunningen wordt nu versneld doorgevoerd om het beleid te laten voldoen aan de Europese Dienstenrichtlijn.” Ook stelt de dienst: “Een vergunningsaanvraag moet aan de vergunningsvoorwaarden voldoen, zoals bijvoorbeeld uitstootvrij varen. Het is niet toegestaan om met een passagiersvaartuig in openbaar water in Amsterdam aan te meren zonder ligplaatsvergunning.” De rondvaartondernemers in Amsterdam van zowel klassieke als reguliere rondvaartboten zijn geschokt. Ze dachten meer respijt te hebben om zich voor te bereiden op het mogelijke verlies van hun vergunning en vrezen dat de toekomst van hun bedrijf gevaar loopt. Improving hinterland connectivity key topic 11th European Inland Terminals Conference The annual European Conference on Inland Terminals now moves to inland port Basel. Switzerland is an important logistics hub for all goods moving from the North to the South of Europe and vice versa by barge, truck and rail. The recently opened brand-new Gotthard rail-tunnel (the world’s longest and deepest traffic tunnel) will provide a much faster and more reliable rail connection. All the more reason why Basel opted to host this year’s edition of the conference. Successful ports of tomorrow One of the main issues for efficient transport in Europe is the (inter)connectivity between logistic hubs and (inland)ports. Cargo owners need reliable, green and efficient modes of transport and preferably at low costs. How can we improve connectivity for road, rail and waterway transport? In what way will global trade evolve and what are the consequences for Europe? What are the successful European (inland)ports and connections of today and tomorrow? Topics Inland Terminals 2016 This year’s speakers are experts and CEO’s from Germany, Poland, France, Switzerland, the Netherlands and Belgium. The full list of speakers is available at the event website www.inlandterminals.com. Summary of this year’s topics: • Creating competitive rail and water links • How to cut transit times? • Increased capacity: challenges and opportunities • Financing of infrastructure • Cooperation and integration • Expanding business Exhibition and networking opportunities An exhibition in support of the conference offers companies the possibility to be centre stage at the event. Conference delegates on their way to coffee breaks and lunch will walk through the exhibition and will have ample time to mix and mingle. Further networking opportunities are ensured by a cocktail party at the end of the first day and also by a visit to the port following the end of the conference. An attractive city as location calls for an attractive venue. The Markthalle is located in the city centre, within easy reach of designated hotels. The organisation expects some 150 participants from all over Europe for this year’s issue. These are managing directors and other senior executives from ports and terminals (both deepsea and inland), shippers, shipping companies, transport companies, forwarders and government organizations. More info and registration The website www.inlandterminals.com from event company Management Productions is a source for further information; it is regularly updated to show developments of the conference program and the available exhibition space. The website also has online facilities to register for the event. De Binnenvaartkrant is proud to be media partner of the event. Readers can register to ADVERTENTIE attend the conference at a beneficial rate. Fill in the promotional code ‘BVK50’ on the online registration form and you will receive a € 50,- discount. KUNNEN WIJ BLIND OP U VAREN? Deel dan uw ervaring met de AIS-verplichting Van 1 november tot 15 december is er een anonieme online AIS-enquête. Hier kun je alle ervaringen kwijt met AIS en elektronische kaarten. De enquête is bedoeld om de AISverplichting te evalueren. Ervaringen van zoveel mogelijk schippers zijn nodig. Dan kan de vaarpraktijk effectief invloed hebben op de regelgeving. Je moet er wel even voor gaan zitten. Het is handig als je namen van leveranciers en van de vragenlijst kan het beste als je voor de wal ligt, met een stabiele mobiele verbinding of WiFi. Geef anoniem je professionele mening op onze website www.binnenvaart.org Mogelijk gemaakt door Rijkswaterstaat

Binnenvaartkrant