Views
2 years ago

2016-21

  • Text
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Jaar
  • Schepen
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Nieuwe
  • Bunker
  • Eigen

De Binnenvaartkrant 24

De Binnenvaartkrant 24 11 oktober 2016 Container Terminal Doesburg E. sales@ctdoesburg.nl T. 0313-483660 - www.ctdoesburg.nl Container Terminal Doesburg - logistieke hotspot met directe verbinding naar het Europese achterland CTD - Container Terminal Doesburg verzorgt vanuit Oost Nederland containertransport van en naar de zeehavens van Rotterdam en Antwerpen en staat in directe verbinding met het Europese achterland. De inland terminal met op- en overslagterrein biedt verladers en expediteurs de mogelijkheid containers effi ciënter en duurzamer te vervoeren en vormt een milieuvriendelijk alternatief voor het steeds meer vastlopende containervervoer over de weg. CTD voorziet in meerdere wekelijkse afvaarten en verzekert u met visual gate, kentekenregistratie, cameratoezicht en een eigen AEO-gecertifi ceerde douaneafdeling van veilig en voorspoedig transport en afhandeling van uw containers. Onze specialisten begeleiden het transport van A tot Z waarbij we u bedienen met één vast aanspreekpunt. Met eigen vestigingen in de havens van Rotterdam en Antwerpen binnen de holding beschikken we over een accuraat wereldwijd partnernetwerk. Verduurzaming van de multimodale transportketen De containerterminal is voorzien van een multimodaal LNG vulstation; een noviteit binnen Europa! LNG is een schoon en stil alternatief voor conventionele brandstoffen als diesel. Het station wordt ingezet voor het afvullen van zowel binnenvaartschepen als trucks en stimuleert verduurzaming van multimodaal transport. Daarnaast maakt de kraan op de terminal gebruik van zonneenergie die op onze eigen daken wordt opgewekt. 1 Diensten √ Op- en overslag containers √ Meerdere wekelijkse afvaarten √ Diverse soorten ladingen √ Warehousing voor kortstondig en langdurige opslag √ In directe verbinding met Europees achterland per road en rail √ AEO-gecertificeerde douane specialisten √ Gasmeting containers √ Track & Trace √ Multimodaal LNG vulstation √ Depothouder 1 In- en uitgang CTD 2 Overslagterrein 3 Laad- en loskade 30.000m 2 4 LNG-station 5 Scheepsklasse Va 2 3 5 4 1 Lengte: 110 meter YOUR PROPULSION EXPERTS WIJ WETEN WAT SCHEPEN BEWEEGT Ons product- en dienstverlenings - programma omvat 360 graden stuurbare aandrijf- en manoeuvreersystemen, complete conventionele voortstuwingsinstallaties, alsmede ombouw en modernisering van bestaande Schottel units. SRP STP SCD SRE info@schottel.nl www.schottel.nl SCP STT SRT SPJ

De Binnenvaartkrant 25 11 oktober 2016 Laatste schepen in de Lady A-serie voor Wijnne Barends De bouw van acht identieke schepen voor de in Delfzijl gevestigde rederij Wijnne Barends nadert zijn voltooiing. Bij Groningen Shipyard werd onlangs ms Lady Anne Beau opgeleverd. De werf in Waterhuizen kreeg de opdracht voor de acht schepen in 2015/2016 als vervolg op een serie van vier schepen die in 2012 in de vaart kwamen. International uit Groningen en Groot Ship Design uit Leek, gemaakt. Het voldoet reeds aan alle bekende toekomstige energie- en milieu-eisen. De bouw en afbouw van de acht schepen, alsmede de levering van de componenten, is in samenwerking met meerdere Noord-Nederlandse onderaannemers verricht. Sea-River De schepen hebben een lengte van 88 meter en een draagvermogen van 3.700 ton. Ze worden voornamelijk ingezet in de Europese wateren. Doordat de schepen zijn uitgerust met een in hoogte verstelbaar stuurhuis, zijn ze niet alleen op zee maar ook op de grotere rivieren en binnenwateren in Europa inzetbaar voor transport van diverse soorten droge lading. Zoals gezaagd hout, papier, staal en turf. Het zevende schip, ms Lady Anne Beau, dat op 17 juni te water was gegaan, werd 23 september opgeleverd. De tewaterlating van het achtste schip uit de serie, het ms Lady Astrid, was een week eerder: op 16 september. Dit schip zal naar verwachting in december worden opgeleverd. Noord-Nederland Het ontwerp van de schepen is door Wijnne Barends, in nauwe samenwerking met Conoship Aan Lady Anne Beau leverden onder andere: GS Yard B.V. Casco en afbouw. Veth Propulsion B.V.1 Veth Jet, type 4-K- Pon Power B.V. 1 x Caterpillar marine 1000V (265 kW / 1800 rpm) diesel engine for propulsion, model 3508C 1 Generatorset DITA with Unrestricted Continuous power Blokland Non-Ferro B.V. output of 746 bkW (= 1000 bhp), at 1600 U-bundelkoelers en warmtewisselaars rpm. 1 x Caterpillar marine generator De Haan B.V. set, model C6.6 ACERT DITA with prime Mechanische ventilatie systeem, airconditioning systeem en sanitair systeem. generator power of 125 ekW (= 156 kVA at Cosphi 0,8), 50 Hz. 1 x Caterpillar marine Lloyd’s Register EMEA Classificatie. generator set, model C4.4 DITA with prime Tischlerei und Alubau Wessels GmbH generator power of 65R ekW (= 81 kVA at Betimmering, accommodatie en stuurhuis. Cosphi 0,8), 50 Hz Reintjes Benelux bvba 1 x Reintjes keerkoppeling, type WAF 572 L / 7,474:1 DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL Wij feliciteren GS Yard van harte met Lady Anne Beau Non Ferro bv DE BINNEN VAART KRANT

Binnenvaartkrant