Views
3 years ago

2016-20

  • Text
  • Schip
  • September
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Twee
  • Meter
  • Bouw
  • Nieuwe
  • Telstar

De Binnenvaartkrant 6 27

De Binnenvaartkrant 6 27 september 2016 BEMANNING NODIG? TK Radiografische Gevr. ll./lm. matroos leeftijd Gerwil Crewing Letland SIA bedieningen 16/18 jr. M/S Atalanta per biedt u per direct aan : (licht) voor o.a. Autolaadkranen, 1-9-2016. Weekend vrij matroos/ goede condities. NU voor à € 425,00 Tel. 0031-653983442 Email: office.nl@gerwil.com www.botermantechniek.nl VOOR : • alle onderhoudswerkzaamheden • alle scheepsreparaties • verlengingen / inkortingen • hellingdok tot 60 meter T. 0527-690032 Voor ms Isabel zijn we op tel: 06 54 28 73 73 TK TELESCOPISCHE HOLLAND SHIP CLEANING Scheepsruimen 500BAR + verven Hydrojetten 2500BAR zoek naar een Schipper en SPUDPALEN voor grote en Tel. 0617324458 Veerweg 59A - H.I. Ambacht een Matroos/Stuurman Loon kleine schepen ! Beste prijs Tel. 078-6812551, b.g.g. 078-6822742, Fax 078-6821446 i.o. Op/Af 1/1 i.o. Vaargebied: kwaliteit verhouding ! Meestal Gemotiveerde Filipijnse w.buitendijk@scheepswerfhetanker.nl - www.scheepswerfhetanker.nl Duitsland en Nederland op voorraad/snelle levering ! Bemanning 06-42296019 www.botermantechniek.nl In Nederland afdragen. GEZOCHT: www.msisabel.nl Tel. 06 54 28 7373 Vanaf Euro 116 per dag, lange periode. Mantelzorgwoning/ Te Koop gevraagd Barko UG Duisburg Kapitein voor Tanker Zorgaanbouw Aggregaten, Tel. +49-3222-1096-896 Patent tot Mannheim, Radar-patent, Een zorgaanbouw in 1 dag geplaatst en een Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Of: +31-1025-799-22 (tijdverschil + 7 uur) ADN-C patent. Voorkeur niet-roker Contact: 0032/ 475 94 54 34 mantelzorgwoning binnen een week. Kijk op www. Contante betaling en snelle afwikkeling. email: sales@barkocrewing.eu Edmond Van den Abbeele dezorgaanbouw.com of E: vemodieselmotoren@live.nl www.barkocrewing.eu www.risseeuwbv.nl T: 0031-6551 868 23 LICHTMATROOS/MATROOS of VOLMATROOS gezocht voor de dsb Gemma. Zeer afwisselend werk. Kost/inwo/ reis vrij. Info: R. Arends 06-51322330 TE KOOP: DIRECTIEVAARTUIG-BAKDEKKER Lang: 14,99m. Breed: 4,14m. Kruiphoogte: 3,50m. Diepgang: 1m. Motor: Detroit Diesel 106 pk. Bouwjaar: 2013 Telefoon: 06-51125174 Te koop / te huur huurkoop: Container duwbak 88mtr. Eventueel met boegschroef. 192 teu. Info: 0102847848 / 0653633786 Te koop of huurkoop: 76,5 of 90mtr duwbak met luiken; 2750 of 3350 ton; Bouwjaar 1985. Info: 0102847848 / 0653633786 AANKOMENDE EDITIES EDITIE 21 Geld en Verzekeringen EDITIE 22 Scheepshandel/Makelaardij EDITIE 23 Urk KICKERS Kleine advertentie met een verzoek, een aanbod of een mededeling. Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst direct op via onze website Gezocht: Bosch spanningsregelaar 24 volt gelijkstroom 63 ampère. Tel. 06-53648390 Op zoek naar een prettige én voordelige leverancier voor Roemeense óf Filipijnse matrozen? Johnny Saija, 06-52 68 82 52 www.alfuru.com Upstream Crew B.V. Uw betrouwbare bemiddeling voor Poolse bemanning. e: info@upstreamcrew.com t: 085-877 2324 LANGZAAMLOPER Gevraagd. ca. 100-250 pk 06-41562969 Gezocht: Rondvaartschipper (m/v) i.b.v groot vaarbewijs, bekend in Amsterdam is pre. Meer informatie of solliciteren? Kijk op www.blueboat.nl of neem contact op via: pz@ blueboat.nl of bel 020-8204545 Leuke Vaarlustige Vrouw (58) zoekt dito schipper. Lady573@live.nl Adverteren in een thema of special? Neem contact op met 010-414 00 60 of sales@binnenvaartkrant.nl v.o.f. Admiral Tankscheepvaartbedrijf zoekt ter versterking van het team op het mts Admiral een stuurman m/v in bezit van Groot Vaarbewijs. Wij bieden: Goed salaris & Nederlandse arbeidsvoorwaarden Menage & reiskosten vrij Systeemvaart 2/2 of 3/3 Vakgerichte opleidingen komen voor vergoeding in aanmerking. Heeft u interesse, mail of bel: Marsdiep 24 NL-3332 TC Zwijndrecht info@vof-admiral.nl +31 651 098 429 (Ingena) of +31 654 228 795 (Ronald) GEVRAAGD voor diverse tankers, KAPITEINS EN 2DE KAPITEINS i.b.v. van de benodigde papieren. Voor info bel naar Leon van Oosterhout 0035-2661280243 of mail naar: leon@basshipping.eu Gevraagd: ERVAREN KAPITEIN EN STUURMAN Met ervaring in de duw- en sleepvaart op één van onze boten, wk op/wk af. info@vkvservice.nl www.vkvservice.nl Tel. 010-294 05 55 BUYCK TECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL RECHTDOORZEE MET TOS Uw partner voor Binnenvaartpersoneel 010 243 67 01 www.tos.nl

De Binnenvaartkrant 7 27 september 2016 Rechtstreeks bevrachten met nieuwe app Jan Snoeij, eigenaar van 4Shipping.com uit Krimpen aan den IJssel, lanceerde deze maand een app die stap voor stap het gehele bevrachtingsproces faciliteert voor verladers. Maar ook schippers hebben er voordeel van, belooft hij. “De meeste schippers hebben wel een smartphone, maar deze wordt vrijwel niet ingezet voor het bedrijfsproces. De belfunctie overigens wel, maar dat is juist het probleem. Om werk te bemachtigen zijn schippers afhankelijk van bevrachters/expediteurs. Deze bevrachters wisselen (telefonisch) informatie uit tussen de verlader en schipper en onderhandelen over prijzen, maar voegen verder soms weinig extra waarde toe aan de keten.” Het onderhandelen en uitwisselen van informatie kan vervangen worden door de bevrachtingsapp van 4Shipping. Die brengt vraag en aanbod bij elkaar. “Dit is niet per se vernieuwend”, erkent Smoeij, “omdat er al een dergelijk platform bestaat. Wat echter vooral het verschil maakt, is dat de app veel meer doet dan telefoonnummers uitwisselen.” Bevrachters De app begeleidt het onderhandelingsproces en biedt de mogelijkheid om een charter op te stellen. De rol van de app houdt niet op als het onderhandelingsproces afgerond is. Tijdens het transport kan de schipper via de app de verlader op de hoogte houden van het verloop van het transport. De verlader en de schipper kunnen ook transportdocumenten uitwisselen en communiceren via een chatfunctie. Diverse verladers hebben volgens Snoeij aangegeven gelukkig te zijn met de app, “zodat ze rechtstreeks zaken kunnen gaan doen met de schippers. Dit betekent ook een forse verhoging van de transparantie.” Er zijn ook verladers die tevreden zijn met de huidige samenwerking met hun bevrachters. “Deze bevrachters kunnen vaak beter benoemd worden als logistieke dienstverleners, omdat ze veel extra waarde toevoegen aan de transportketen. Voor deze vooruitstrevende logistieke dienstverleners, biedt de app dan ook kansen. Niet per se de laagste prijs Als een bevrachter niet meer heel de dag hoeft te bellen om informatie uit te wisselen en te onderhandelen, kan hij zich veel meer richten op het toevoegen van extra waarde in de keten.” In het begin dacht Snoeij aan een veilingsysteem. Dat beek volgens hem niet gunstig voor verladers – en ook niet voor schippers: “Bij een veiling wordt de deal per definitie met de beste bieder (in dit geval de laagste prijs) gesloten. Hierdoor komen prijzen onder druk te staan en wordt de vrijheid van de verlader beperkt. Betrouwbaarheid en flexibiliteit zijn voor de verlader belangrijke principes, waarvoor men vaak bereid is een hogere prijs te betalen.” Uiteindelijk heeft 4Shipping geprobeerd om een zo flexibel mogelijk systeem te bouwen. “Schippers kunnen bieden op aantrekkelijke vrachten en eventuele eisen toevoegen of aanvullende informatie opvragen. De verlader kiest vervolgens een schipper waarmee hij de deal sluit. Dit kan de schipper met het laagste bod zijn, maar prijs is zeker niet voor alle verladers de belangrijkste bepalende factor. Als er een charter gegenereerd is en de schipper akkoord gaat, is de deal rond.” Registratie, vracht aanbieden en het basisinzicht tijdens het transport zijn kosteloos voor de verlader. Voor de schipper is registratie, inzicht in het vrachtaanbod en het uitbrengen van biedingen ook gratis. Als de schipper eenmaal definitief aan de reis is, brengt 4Shipping 1 procent van de transportprijs in rekening. Bij de start hadden tien grote verladers/logistieke dienstverleners aangegeven met de app aan de slag willen, aldus Snoeij. Enkele zijn er ook al mee actief. Meer dan vijftig schippers hebben zich geregistreerd en de eerste reizen zijn intussen afgesloten via de app. Cruiseterminal in Thorn is vernieuwd en verlengd DOOR NOUD VAN DER ZEE De cruiseterminal in Thorn is de afgelopen maanden vernieuwd en verlengd. De cruiseschepen kunnen nu het witte stadje zelf afmeren. De steiger maakt nu deel uit van het netwerk van cruiseterminals, die aangelegd zijn aan de Maas en in de Maasplassen in Midden-Limburg. In het kader van het Nautisch Programma van Eisen heeft de provincie Limburg 200.000 euro bijgedragen. De gemeente Maasgouw, waar Thorn onderdeel van is, stelde eenlfde bedrag beschikbaar voor dit project. De VVV Midden-Limburg heeft in de afgelopen maanden diverse vakantiebeurzen en symposia in binnen- en buitenland bezocht om de regio en Thorn te promoten bij touroperators en rederijen. Er is belangstelling voor dit waterrijke gebied. Binnen de Nederlandse en Belgische routes is Thorn wellicht een interessante optie. Ook kan Thorn opgenomen worden als aanmeerplaats in de Maascruisetocht in Limburg en de Ardennen. In 2017 zal het resultaat zichtbaar worden, als het effect gemeten wordt van de inspanningen die op de beurzen gepleegd zijn. Reguliere rondvaartboten uit de regio en uit Belgisch Limburg – zoals de Cascade en Stadt Wessem uit Maasbracht en Paep van Meinecom uit Maaseik – kunnen voortaan prima terecht bij de verlengde aanlegsteiger van Thorn. Datzelfde geldt voor de verwachte grote riviercruiseschepen vanuit Amsterdam, Rotterdam en Arnhem. Samenwerking met Lean & Green Synchromodal Tijdens het Binnenvaartcafé op 21 september is de samenwerking tussen Lean & Green Synchromodal (L&GS) en het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB), die deze zomer officieel beklonken is, bekend gemaakt. Dankzij deze samenwerking kan aan verladers uit het netwerk van Lean & Green Synchromodal sneller specifieke ondersteuning worden geboden als ze naast weg en/of rail gebruik willen maken van barge. ADVERTENTIE vooruitgang door dbhdiesel.com T. 088 0040484 De samenwerking houdt in dat waar L&GS kansen identificeert voor synchromodaal transport, BVB onderzoekt óf en zo ja hoe die kansen zo goed mogelijk benut kunnen worden. Dit vanuit de ervaring die het logistieke team sinds 2010 heeft opgebouwd in het project Maatwerk Voorlichting Binnenvaart. Open dag Op vrijdag 7 oktober zijn geïnteresseerden van 10.00 tot 16.00 uur welkom een kijkje te komen nemen bij Internaat De Singel aan de Burgemeester de Raadtsingel 93A in Dordrecht. De aanwezige medewerkers van het internaat staan klaar om u en uw kind(eren) te ontvangen. De Singel werkt volgens de volgende speerpunten: christelijke normen en waarden, veel activiteiten en recreatiemogelijkheden en educatie en structurele studiebegeleiding. Meer informatie op www.stgmeander.nl Mobility Race Tijdens de BNR Mobility Week van maandag 12 tot en met vrijdag 16 september raceten verslaggevers Martijn de Rijk en Jesse Pinster elke dag live tegen elkaar, in en op zeer uiteenlopende voertuigen. Donderdag 15 september vond de race tussen het binnenvaartschip en de vrachtwagen plaats. In de uitzending werd een live verslag van deze mobiliteitsrace uitgezonden. En het pakte goed uit: het binnenvaartschip versloeg met gemak de vrachtwagen.Bureau Voorlichting Binnenvaart had samen met Koninklijke BLN-Schuttevaer en Nedcargo een spannende race opgezet waarbij een grote partij containers tussen twee terminals binnen Rotterdam vervoerd moest worden. De Waterbakfiets van schipper Nol Engelen nam deel aan de race namens de binnenvaart. Het schip en de vrachtwagen hadden als doel zo snel mogelijk vijftien 20-voets containers van A naar B te vervoeren. De modaliteit die deze taak als eerste zou volbrengen, werd de winnaar van de dag. Het kostte de Waterbakfiets ongeveer anderhalf uur om de containers van de terminal aan de 1e Eemhaven naar het Barge Center Waalhaven in Rotterdam te vervoeren, inclusief het laden en lossen. De vrachtwagen had in diezelfde tijd maar één container kunnen vervoeren. De binnenvaart werd daardoor de terechte winnaar van deze Mobility Race met 15-1. Fragmenten uit de race zijn terug te luisteren op de website van VOORTOUW Nieuws van het BVB www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl ADVERTENTIE ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl BNR: www.bnr.nl L&GS en BVB gaan samenwerken. Boven vlnr Miranda Volker (BVB), Frans van den Boomen, Caroline Koiter (L&G). Onder Marco Huijsman (BVB) en Jeroen Bolt (L&G).

Binnenvaartkrant