Views
3 years ago

2016-20

  • Text
  • Schip
  • September
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Twee
  • Meter
  • Bouw
  • Nieuwe
  • Telstar

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 27 september 2016 Rheinfährbetrieb Jansen & Söhne Zons-Urdenbach Wir betreiben eine Autofähre in Dormagen – Zons bei Rhein km 718 und pendeln zwischen Zons und Düsseldorf-Urdenbach. Die Fähre ist ganzwöchig 12 Monate im Jahr 2-schichtig von 6.00 Uhr bis 21.00 Uhr in Betrieb. Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir ab sofort einen Stuurman / Kassier (en algemeen dekwerk) (eventueel patent tot Bonn, met dienstboekje) Da unser 1. Fährführer (Nederlander) demnächst nach 40 Dienstjahren in Pension geht, möchten wir Sie qualifiziert einarbeiten, damit Sie seinen Platz langfristig besetzen. Sie sollten daher nicht älter als 35 Jahre sein. Während der Einarbeitungszeit stellen wir Ihnen im nächsten Umfeld ein Zimmer, nach dieser Zeit ist ein Umzug nach Dormagen unbedingt erforderlich. Wir bieten Ihnen eine Festanstellung mit guten sozialen Leistungen. Sie arbeiten in den ersten zwei Jahren als Decksmann/Kassierer und vertretungsweise als Fährführer. Bitte senden Sie Ihre schrifltiche Bewerbung nebst Unterlagen an: Wolfgang Jansen, Drususallee 91, 41460 Neuss info@faehre-zons.de | www.faehre-zons.de Margot la Fileuse >> Vervolg van pagina 9 Hij vertelt: “Je mag slechts 90 dagen achtereen vervoeren en in totaal 135 dagen per jaar. Daarmee hadden we deze business case niet rond kunnen krijgen. Dat is gewoon niet rendabel.” Inschakeling van zusterbedrijf Imperial Logistics SARL bood uitkomst. Dat is een Frans bedrijf, en ook de bemanning is volledig Frans. “Maar het blijft vreemd dat Frankrijk dergelijke beperkingen oplegt”, vindt Meixner. “Terwijl op de Rijn al sinds 1868 alle vervoer vrij is dankzij de Akte van Mannheim.” De Margot la Fileuse heeft een laadvermogen van 750 ton. Daarmee haalt het schip per reis dertig trucks van de weg. Vervoer over water Afm.: 110 x 10,50 x 3,20 m. Tonnage: 2583 cub 3400 m 3 N gesloten Bouwjaar: 1973 Motor: DEUTZ 1400 PK Geldige papieren nog tot 2020, in zeer goede staat. Info. erwin@venneman-co.com Mobiel.: +32 475 27 45 79 V van de ijzertrichloride was een dwingende eis van de Parijse overheid. Beschermheilige Het schip is vernoemd naar Margot de Spinster, de beschermheilige van de textielindustrie in Loos. De legende over haar gaat terug tot de 12e eeuw. Tessenderlo Chemie eert met de naam de stad waar Produits Chimiques de Loos gevestigd is. Op 16 september kon de Margot la Fileuse voor de eerste keer laden in Loos. Schipper Didier Trehout is goed te spreken over de vaareigenschappen en de uitrusting van het schip. Hij vaart samen met zijn vrouw Thérèse. Zij wisselen bij toerbeurt (14 dagen op/14 dagen af) met Bruno en Thérèse Houck. Venneman & Co BVBA Te koop MTS VENTRANS

De Binnenvaartkrant 11 27 september 2016 SCHEEPSMAKELAAR Motorvrachtschip “TUNA” uitgerust als duwschip met een duwcapaciteit can ca. 15417 ton Motortankschip “CASABLANCA” type C Afmetingen: L.: 135 m, Br.: 12,00 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:4217 ton. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Eén ruim, stalen laadvloer, beunen, geen luiken. Containercap.: 270 Teu in 4 lagen, 340 Teu in 5 lagen. Hoofdmotoren: 2 x Fabr.Caterpillar, Kw: 2 x1471/pk: 2 x 2000, type: 2 x 3516, 16 cilinder, Keerkoppeling: 2 x Fabr. ZF, type BW751. Boegschroeven: 2 x Fabr. Van Tiem, 2 x type: met stuurrooster. Motoren: 2 x Fabr. Caterpillar, kW: 2 x 447 kw/pk: 2 x 607, type: 2 x 3406, 6 cilinder. Generatoren: 3 x 85 KVA, 3 x Fabr. John Deere. Stuurwerk: Hydraulisch, Fabr. Van der Velden, 4 roeren. Elektriciteit: 24/220/280 V. Autokraan: L: 15 m, SWL: 2000 kg. Woningen: Drie woningen in twee etages, alle met woonruimte en open keuken, badkamer en slaapkamers. Stuurhut: Op hefkolom, vaste aluminium bovenbouw. Kijkhoogte: 21 m, kruiplijn: 8,85 m. Airconditioning: In stuurhut en woonverblijven. Navigatieapp.: In de stuurhut: U-vormige lessenaar met navigatie-meetapparatuur. Radar op beweegbare radarmast op het voor- en achterschip. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. Koppellieren: VS: 2 stuks. Certificaten: CVO + ADN geldigheid verlopen. Diktemeting: Vlakrapport van 2010 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel: +32 475 499448 of +31 611 370447 e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Bezichtiging: Zonder afspraak op 30/09 van 14:00 tot 18:00 uur Afsluitdatum van de biedingen: 10/10/2016 Afmetingen: L.: 85,90 m, Br.: 9,60 m, H.: 3,64 m, Inzink.:3,21 m. Bouwjaar: 2011 te Kladovo (Servië). Laadvermogen: 1650 ton – Inhoud: 1860 m3 - Ladingtanks: 5 stuks. Hoofdmotor: Fabr. Caterpillar, Kw: 783/pk: 1064, type: 3508, Keerkoppeling: Fabr. Twin Disc, type MGX5321 Boegschroef: Fabr. Verhaar, met kanalen, type: 03/100/4K, aangedr. door elektromotor: 282 KW. Generatoren: 64 KVA, 143 KVA, 570 KVA, 3 x Fabr. Caterpillar. Stuurwerk: Hydraulisch, Fabr. v.d. Velden, 2 roeren. Elektriciteit: 24/220/380 V. Bunkergiek: L: 23,5 m. Autokraan: L: 18 m, SWL: 1750 kg. Verwarmingsketel: Brander, Fabr.Weishaupt, verm. 3,7 kW. Ketel: Fabr. Heatmaster, cap.: 1250 kW. Ladingpompen: 2 stuks, Fabr.: Bornemann, elektr. aangedreven. 2 x 370 m3/h. Woningen: AS: woonkamer met open keuken, 3 slpk., badkamer met douche en toilet. VS: woonkamer met open keuken, 1 slpk, douche, toilet. Stuurhut: Op hefkolom, vaste aluminium bovenbouw. Kruiplijn ca. 4,50 m. Kijkhoogte: 5,45 m. Airconditioning: In stuurhut en woonverblijven. Navigatieapp.: In de stuurhut: U-vormige lessenaar met navigatiemeetapparatuur. Radar op beweegbare radarmast op het voorschip. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: enkelschijfs draadlier, 1 anker. Certificaten: ADN geldig tot 11/05/2017. Ligplaats: Schoten (B), Albertkanaal. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel: +32 475 499448 of +31 611 370447 e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Bezichtiging: Zonder afspraak op 02/10 van 14:00 tot 17:00 uur Afsluitdatum van de biedingen: 10/10/2016 In opdracht van Meester Thierry van Doosselaere en Meester Serge Van der Hofstadt, in hun hoedanigheid van Curatoren van het faillissement van BVBA North Sea Marine verkopen/veilen wij: MVS TUNA, MTS CASABLANCA, DB DURME EN DUWBAK TUNA II de duwbak “TUNA II” (wordt apart verkocht) in aanbouw zijnde duwboot “DURME” Afmetingen: L.: 90 m, Br.: 11,45 m, H.: 4,60 m, Inzink.: 3,80 m, laadv.:2883 ton, kruiplijn: 6,75 m. Bouwjaar: 2000 te Hemiksem (B). Laadruim: Eén ruim, stalen laadvloer, beunen, geen luiken. Containercap.: 190 Teu in 4 lagen, 240 Teu in 5 lagen. Boegschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster, bwj: 2000. Motor: Fabr. Caterpillar, Vermogen: kW: 447/pk: 607, type: 3406. Hekschroef: Fabr. Van Tiem, met stuurrooster. Motor: Fabr. Caterpillar, type: 3406. kW: 399/pk: 542. Generator: 85 KVA/220/380 V, Fabr. John Deere. Elektriciteit: 24/220/380 V. Ankerlieren: VS: dubbelschijfs oliebadlier, 2 ankers. AS: enkelschijfs oliebadlier, 1 anker. Koppellieren: VS: 2 koppellieren. AS: 2 koppellieren Certificaten: CVO: geldig tot 28/08/2022. + ADN geldigheid verlopen. Diktemeting: Vlakrapport van 2010 aanwezig. Ligplaats: Antwerpen, wachthaven Noordkasteelbrug – Kaai 83, Lichterweg. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel: +32 475 499448 of +31 611 370447 e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Bezichtiging: Zonder afspraak op 30/09 van 14:00 tot 18:00 uur Afsluitdatum van de biedingen: 10/10/2016 Type: Dubbelschroefs duwboot. Afmetingen: L.: 14 m, Br.: 5,70 m, D.: ca.2,10 m, kijkhoogte: ca. 11 m, kruiplijn: ca. 4,50 m. Bouwjaar: 2010 te Maasbracht (NL), Scheepswerf P.H.Tinnemans & Zonen BV. Voortstuwing: Voorzien van twee roerpropellers: Fabr. Veth (zonder motoren), voor een toegelaten motorvermogen per propeller van ca. 600 pk. Voorzien van straalbuizen met 5-blad bronzen schroef. Stuurhut: Geïnstalleerd op een hefkolom, met stalen onderkuip met een overzakbare aluminium bovenbouw. Nog niet ingericht. Hydrauliek units t.b.v. hefkolom en bovenbouw zijn bedrijfsklaar. Ankerlieren: Draadankerlier voorzien van elektromotor, geplaatst in de machinekamer, en voor een ankergewicht van ca. 1000 kg. Koppellieren: Op het achterschip, twee 40 tons koppellieren, voorzien van elektromotor. Lens-ballastleidingen: zijn geïnstalleerd. Autokraan: Op het achterdek, met lengte van ca. 9 m, voorzien voor SWL 1500 kg. Duwpalen: Twee duwpalen, voorzien van rubbers. Vloeistoftanks: Aanwezig. Woning: Nog niet ingericht. Certificaten: CVO en meetbrief: nog niet afgegeven. Casco geb. conform voorschriften SI. Diktemeting: niet aanwezig. Ligplaats: Maasbracht, Scheepswerf P.H.Tinnemans en Zonen BV. Info: Theo Moons, 7/7 bereikbaar Tel: +32 475 499448 of +31 611 370447 e-mail: theomoons@skynet.be Biedingen aan: Theo Moons via e-mail: theomoons@skynet.be of fax: +32 11 422152 Bezichtiging: S.v.p. contact opnemen met theo Moons. Afsluitdatum van de biedingen: 10/10/2016 De omschrijving wordt gegeven zonder verantwoordelijkheid voor eventuele vergissingen of onvolledigheden en zonder verantwoordelijkheid voor de feitelijke staat waarin het schip zich bevindt. Deze staat is goed gekend door de Koper, met met alle zichtbare en verborgen gebreken, zonder enige garantie door de Verkoper. De verkoop geschiedt onder de volgende voorwaarden: -met goedkeuring van de Curator en de Rechter-Commissaris en onder opschortende voorwaarde van homologatie door de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen -Eventuele tussentijdse verkoop door de Curatoren is mogelijk. -Levering voor vrij en onbelast. Theo Moons T +32 475 499448 T +31 611 370447 E theomoons@skynet.be

Binnenvaartkrant