Views
3 years ago

2016-18

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Augustus
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Marine
  • Meter
  • Nieuwe

De Binnenvaartkrant

De Binnenvaartkrant 18 30 augustus 2016 Wij feliciteren C.A. Heuvelman vof van harte met ms Inconstant DE BINNEN VAART KRANT In samenwerking leverden wij het kwaliteits casco voor de familie Heuvelman. We wensen de bemanning een behouden vaart toe. Namens Hendricks Shipping Group en Damen Shipyards. www.hsbv.nl www.damen.com

De Binnenvaartkrant 19 30 augustus 2016 Opnieuw ms Inconstant De oplevering van het ms Inconstant stond al in de vorige papieren versie van De Binnenvaartkrant. Met de felicitatiepagina met de logo’s van toeleveranciers is iets faliekant fout gegaan en werd per abuis niet de correcte eigenaar gefeliciteerd. Daarvoor onze excuses, zowel aan de leveranciers als aan de familie Heuvelman. Om dit te rectificeren wordt die felicitatie hierbij nogmaals afgedrukt, nu wel correct. Tevens vermelden we een verkorte versie van het artikel, met de toevoeging dat het casco werd geleverd door Hendricks Shipping Group. Nieuw in de vaart: ms Inconstant Het casco voor het nieuwe ms Inconstant meet 110 bij 11,40 meter werd in Tsjechië gebouwd en is bij Scheepstechniek Drechtsteden afgebouwd voor de vof C.A. Heuvelman van het schippersechtpaar Arco en Hilda Heuvelman. Het casco voor de Inconstant werd geleverd door Hendricks Shipping Group uit Gorinchem. Peter Hendricks van dat bedrijf: “Het was een casco van Damen, dat lag bij Bodewes in Millingen. Met Damen heb ik een goede samenwerking. Met schipper Heuvelman heb ik in december 2015 een leuk gesprek gehad over zijn visie op de markt en we hebben voor hem een open begroting gemaakt. Dat is onze stijl: geen verrassingen, altijd de beste prijs voor de klant.” De familie Heuvelman voer op een schip van 85 bij 9,50 meter en het plan was om een nieuw schip te laten bouwen van diezelfde afmetingen. Arco Heuvelman: “Het kwam me ter ore dat dit schip te koop was en we hebben eerst maar eens de plaatjes naast elkaar gelegd om een afweging te maken of we een heel nieuw schip lieten bouwen of dat we voor dit grotere schip zouden kiezen. Prijstechnisch was het aantrekkelijk om dit te doen. Op de eerste plaats zou het zeker een jaar eerder klaar zijn dan een schip dat helemaal nieuw wordt gebouwd.” Heuvelmans vorige twee schepen werden niet nieuw in gebruik genomen. “Maar er moest wel een nieuwe motor in. Dat lieten we voor beide schepen doen bij Bram van Rees, nu met zijn bedrijf Scheepstechniek Drechtsteden. Met hem hebben we goede ervaringen en vandaar dat we ervoor kozen om met hem samen de afbouw van dit schip te doen.” Die afbouw verliep voorspoedig. Samen met Scheepstechniek Drechtsteden stelde Arco Heuvelman het team van bedrijven samen, die meewerkten aan de Inconstant. Het schip wordt voortgedreven door een Cummins/motor met katalysator. Voor de vloerverwarming is er een warmtewisselaar tussen het koelsysteem van de hoofdmotor en generator geplaatst. De Cummins motor met de katalysator erachter. DAMEN TRADING UNIEKE KANS OM EIGENAAR TE WORDEN VAN EEN EUROPEES GEBOUWD BINNENVAART CASCO Aan ms Inconstant leverden onder andere: Hendricks Shipping Group en Damen Shipyards Sygo B.V. Levering casco. Levering scheepsladingmeter. Scheepstechniek Drechtsteden Blommaert BVBA Complete afbouw. Aluminium friesche kap luiken type FRK 10.100/3670 en Alphatron Marine B.V. een hydraulische luikenwagen type HLW10/6000. 2 x JMA 610 rivierradar MFM line Alphachart AIS JLR 21 ClimaLogic B.V. compass Airconditioning installatie, vloerverwarming in All Pumps Holland B.V. combinatie met “afvalwarmte” generator en Victor pompen, ruim pompen, haspelsets en afsluiters. hoofdmotor, machinekamerventilatie, RVS afsluitbare EOC Schepenverzekering roosters en ruimventilatoren. Verzekering. DCS International B.V. VE-woning en scheepsstoffering Kobelt motorbediening met onder folie verwerkte Ve-screen zonwering stuurhuis. noodbediening. AMW-Marine B.V. 1 stuks scheepsschroef diameter 1755mm en 5-blads. RAFA Scheepsramen B.V. Ramen. CASCO Afmetingen Diepgang Deadweight Ruim capaciteit Ruim afmetingen Container capaciteit Klasse Locatie Damen River Liner 1145 110,00 x 11,45 x 3,65 meter 3,10 meter max. ± 2620 ton ± 3285 m3 80,50 x 10,104 x 4,028 meter ± 208 TEU max. Gebouwd volgens N.S.I. en ADN Nederland Kijk ook op www.damentrading.com voor deze binnenvaart werkboten: VOORTVAREND VERZEKERD 24/7 BEREIK- BAAR DE VOLLEDIGE LIJST VINDT U OP VLOOTSCHOUW.NL EOC zeker op het water! DAMEN TRADING & CHARTERING WWW.DAMENTRADING.COM INFO@DAMENTRADING.COM | +31 (0) 183 63 95 22 OOK DE MS INCONSTANT GAAT VAREN ONDER DE EOC VLAG! Net als 3.000 andere ondernemers kiest de eigenaar van de Inconstant ervoor om voortvarend verzekerd te zijn bij EOC. Wij wensen de Inconstant een GOEDE VAART! 088 6699500 | eoc.nl | @EOCverzekering /EOCverzekering

Binnenvaartkrant