Binnenvaartkrant
Views
6 years ago

2016-15

  • Text
  • Schepen
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Juli
  • Deymann
  • Binnenvaartkrant
  • Arklow
  • Duitse

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 19 juli 2016 Kommen Sie an Bord als KAPITÄN oder Steuermann auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans ist: Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de Eine Flotte von 30 modernen, gut gepflegten, ausschließlich eigenen Mega-Tankschiffen mit separater Wohnung und allem benötigten Komfort. Innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes transportieren wir minerale Ölprodukte und chemische Produkte. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse ( Englisch, C-Zertifikat, ... ) und Aufstiegsmöglichkeiten für motivierte Mitarbeiter. Wir suchen motivierte Kapitäne und Steuermänner mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be Voor de afdeling Clean Petroleum Products zoeken wij op korte termijn een fulltime Broker De afdeling Brokering CPP draagt zorg voor een optimale planning en afstemming van de op contract- en spotbasis beschikbare ladingvolumes en de beschikbare scheepscapaciteit, rekening houdend met eisen en wensen van zowel opdrachtgevers als scheepseigenaren. Interstream Barging is één van de grootste binnenvaartbevrachters in Europa. Vanuit kantoren in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Luxemburg verzorgt ISB met haar geavanceerde, voornamelijk dubbelwandige vloot van meer dan 135 tankers voor haar opdrachtgevers een veilig en duurzaam transport van vloeibare chemicaliën en minerale en eetbare oliën. De functie Als broker onderhoud je dagelijks contacten met onze klanten over de verladingen, die voortvloeien uit de door Sales afgesloten langlopende contracten. In de markt voor minerale oliën wordt echter ook veel lading op spotbasis aangeboden. Je zoekt proactief in de markt naar die spotladingen, overlegt binnen het team over de tarifering, stemt deze waar nodig af met scheepseigenaren en onderhandelt met de aanbieder. Klantenbezoek in binnen- en buitenland hoort daar ook bij. De contract- en spotladingen worden door het team verdeeld over de beschikbare scheepscapaciteit en je past de plan waar nodig steeds weer aan. Je begeleidt de schepen bij het transport, informeert de klant en zorgt voor de vastlegging en afwikkeling van afspraken. Buiten kantooruren neem je op toerbeurt deel aan de telefonische 24 uurs bereikbaarheidsdienst van de afdeling. De functie-eisen De ideale kandidaat voor deze dynamische, afwisselende functie heeft een HBO werk- en denkniveau met enige jaren kennis en ervaring in de logistiek / transportplanning (bij voorkeur binnenvaart) als ook in commerciële onderhandelingen. Kennis van transport van vloeibare bulkproducten en de hierbij behorende (wettelijke) voorwaarden is een pré. Je bent niet alleen commercieel en analytisch maar beschikt ook over goede communicatieve en commerciële vaardigheden, bent flexibel en proactief, hebt een sterk probleemoplossend vermogen en weet tegenstellingen te overbruggen. Je beheerst naast het Nederlands de Engelse en Duitse taal in woord en geschrift. De procedure Voor verdere informatie over de functie kun je contact opnemen met de Manager Lisette Reitsma, 088 – 33 777 88 of lisette.reitsma@interstreambarging.com. Je sollicitatiebrief met curriculum vitae kun je richten aan Interstream Barging, Human Resources Manager Bernard Pols, Postbus 58,4930 AB Geertruidenberg of bernard.pols@interstreambarging.com. Een psychologische test kan deel uitmaken van de selectieprocedure. www.interstreambarging.com

De Binnenvaartkrant 11 19 juli 2016 Orderboeken Phoenix Flanders Shipyard zijn goed gevuld DOOR SARAH DE PRETER Een jaar geleden herrees Phoenix Flanders Shipyard uit de as van het failliet gegane NSW Hemiksem. De zaken verlopen voortvarend: zo´n tachtig schepen hebben de werf de afgelopen twaalf maanden bezocht en er zitten tal van projecten in de pipeline. van de klassevernieuwing. Aan de ombouw ging een uitgebreid haalbaarheidsonderzoek vooraf. Cloostermans ziet in Breko een gedegen samenwerkingspartner. “Wij vullen elkaar aan. Aangezien Breko zelf geen scheepshelling heeft, kan het bedrijf via ons zijn cliënteel bedienen.” De doorstart van de werf was mogelijk door een samenwerking van de broers Cloostermans en het Roemeense engineeringsbureau Kraft Shipbuilding. Directeur Jimmy Cloostermans blikt tevreden terug op het eerste jaar. In totaal bezochten circa tachtig schepen de werf voor onderhoud, reparatie of ombouw. De orderboeken voor reparaties zijn behoorlijk vol. Een teken dat de markt vertrouwen stelt in de nieuwe eigenaren – maar voor Cloostermans en zijn team geen vrijbrief om achterover te gaan leunen. “Als nieuwe werf moeten we ons bewijzen op het vlak van kwaliteit en klantvriendelijkheid. We investeren volop in het verbeteren van onze processen en zijn daarnaast met een aantal partijen in gesprek over de modernisering van onze infrastructuur zodat we de komende decennia goed kunnen blijven draaien.” Het tempo waarin de modernisering zich gaat voltrekken, hangt af van de marktontwikkeling. De werf is al wel bezig met een inhaalslag om achterstallig onderhoud weg te werken. Brede doelgroep Met haar enorme hellingcapaciteit heeft Phoenix Flanders Shipyard ruimte voor zes vaartuigen tegelijkertijd van maximaal 135 meter Op de helling is ruimte voor zes vaartuigen tegelijkertijd van maximaal 135 meter lang, 22 meter breed en 2.000 ton zwaar. (foto’s Sarah De Preter) lang, 22 meter breed en 2.000 ton zwaar. Door de ligging lang de Schelde, op een steenworp afstand van de Antwerpse haven, is ze goed bereikbaar voor klanten. Aangezien schepen zonder sluizen vanuit Hemiksem naar zee kunnen varen, kan de werf in principe ook de coaster- en offshore-sector bedienen. Daartoe wil Cloostermans op termijn de helling geschikt maken voor schepen van 3.000 ton. Op het terrein van Phoenix Flanders Shipyard staat ook een grote loods waarin industriële opdrachten worden uitgevoerd. De doelgroep is dus breder dan alleen de binnenvaart. Cloostermans: “Als grote werf moeten we veel volume draaien. Vandaar ons streven om meerdere markten te bedienen. De binnenvaartsector is echter onze grootste opdrachtgever. We richten ons niet alleen op de Belgische binnenvaartmarkt, maar ook op Nederland en Duitsland.” Eemstroom en Reggestroom In een joint venture met Breko Shipbuilding & Repair bouwde Phoenix Flanders Shipyard onlangs het mts Eemstroom van Interstream Barging om van enkel- naar dubbelwandig. Het schip werd ook verkort van 90 naar 86 meter om breder inzetbaar te zijn. Door het aanbrengen van een trunkdek kon het verlies van laadcapaciteit worden beperkt. In augustus wordt het zusterschip Reggestroom opgeleverd, dat op identieke wijze is omgebouwd. De tankers gaan benzine en stookolie vervoeren. Breko was als hoofdaannemer verantwoordelijk voor de engineering van de ombouw en de begeleiding Decor voor film van Studio 100 Reparatiecapaciteit Van de honderd scheepswerven die België ooit rijk was, zijn er nu nog amper zes over. De overheid heeft weinig gedaan voor het behoud van de werven. Er zal echter altijd capaciteit nodig zijn om schepen te herstellen, om of nieuw te bouwen. Bij Phoenix Flanders Shipyard is die capaciteit ruim aanwezig. De binnenvaartbroers Jimmy en Davy Cloostermans hebben dan ook vertrouwen in de toekomst van de werf. Een mooie ontwikkeling noemt Jimmy de plannen van de Vlaamse overheid om een serie duwbakken en -boten voor de kleine vaarwegen te bouwen. “Deze vaartuigen zullen op termijn onderhoud nodig hebben. Wij staan er klaar voor!” Met de grote hellingen en kranen en de ruime industriële loods spreekt Phoenix Flanders Shipyard tot de verbeelding. Studio 100 heeft er onlangs de openingsscène opgenomen van een nieuwe jeugdfilm: Ghost Rockers. In de loods werd een podium opgebouwd en waren tientallen acteurs een hele dag druk in de weer. De werf heeft hiervoor als tegenprestatie een aantal vrijkaarten en spellen van Studio 100 ontvangen die ze graag deelt met haar Facebook-volgers. Binnenkort volgt er meer info op facebook.com/ phoenixshipyard hierover.

Copied successfully!

Binnenvaartkrant