Views
2 years ago

2016-09

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schip
  • April
  • Schepen
  • Grote
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Unibarge
  • Boord

De Binnenvaartkrant 4 26

De Binnenvaartkrant 4 26 april 2016 Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen WE WANT YOU AS OUR CAPTAIN auf einem unserer 12 modernen Oil oder Chemie Rhein Tankmotorschiffe Wir suchen: Rheinpatent bis Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Zertifikat Sprache: Deutsch und Niederländisch Wir bieten: Hohes Sicherheitsverständnis Attraktive Schweizer Arbeitskonditionen Permanente Weiterbildung Aufstiegschancen Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis - 1:1 Gutes Betriebsklima Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung – einfach bewerben über unsere Webseite! Bewerbungen an: Jesko Wehrt Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu Wij zoeken: Rijn patent tot Mannheim / Basel Radarpatent ADN-Certificaat Taal: Nederlands en Duits www.fluvia.eu/jobs Wij bieden: Veiligheid hoog in het vaandel Aantrekkelijke Zwitserse arbeidsvoorwaarden Mogelijkheden voor zelf ontplooiing Goede promotie kansen Comfortabele 1:1 verhouding van werktijd en vrije tijd Motiverende & inspirerende bedrijfscultuur Sollicitaties eenvoudig via onze website! tanker shipping | tank storage | tanker brokers Kommen Sie an Bord als KAPITÄN oder Steuermann auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans ist: Eine Flotte von 30 modernen, gut gepflegten, ausschließlich eigenen Mega-Tankschiffen mit separater Wohnung und allem benötigten Komfort. Innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes transportieren wir minerale Ölprodukte und chemische Produkte. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse ( Englisch, C-Zertifikat, ... ) und Aufstiegsmöglichkeiten für motivierte Mitarbeiter. Wir suchen motivierte Kapitäne und Steuermänner mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be Voor de eigen vloot (mineraal & chemie) zijn wij op zoek naar enthousiaste: (Licht)matrozen In het bezit van een geldig dienstboekje en bezig met binnenvaart gerelateerde opleiding. Aan boord van onze schepen wordt gewerkt TE WEINIG RUIMTE? Om jezelf te ontwikkelen en te ontplooien. onder Luxemburgse arbeidsvoorwaarden zoals een uitstekende vrijetijdsregeling op basis van 25 weken varen en 27 weken vrij per jaar. INTERSTREAM BARGING, ÉÉN VAN DE GROOTSTE BINNENVAARTBEVRACHTERS IN EUROPA MET KANTOREN IN GEERTRUIDENBERG, DUISBURG, MANNHEIM, HAMBURG EN LUXEMBURG, VERVOERT VOOR HAAR OPDRACHTGEVERS IN DE PETROCHEMISCHE INDUSTRIE VLOEIBARE CHEMICALIËN, MINERALE OLIËN, EETBARE OLIËN EN VETTEN OVER DE EUROPESE BINNENWATEREN. MET 250 GOED GETRAINDE EN GEMOTIVEERDE MEDEWERKERS EN EEN GEAVANCEERDE, VOORNAMELIJK DUBBELWANDIGE VLOOT VAN MEER DAN 150 SCHEPEN BEANTWOORDT INTERSTREAM VOLLEDIG AAN DE HOGE STANDAARDEN VAN HAAR OPDRACHT- GEVERS OP HET GEBIED VAN VEILIGHEID, MILIEU EN KWALITEIT. Durf je de verantwoordelijkheid en de uitdaging aan, wil je graag verder groeien, studeren en bovenal een goed salaris? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling crewing (tel.nr. +352 2786 1335). Of mail je brief met CV naar crewing@interstreambarging.lu www.interstreambarging.com

De Binnenvaartkrant 5 26 april 2016 “Binnenvaart groeit dit jaar het hardst” >> Vervolg van de voorpagina Eindbestemmingen waren voornamelijk (petro)chemische industrieen in Duitsland en België. Via spoor (-17 procent) en weg (-2 procent) ging er juist minder naar het buitenland. Het binnenlands vervoer van gevaarlijke stoffen via de binnenvaart nam in de periode 2005-2015 met 90 procent toe. Alleen al in 2015 groeide het met 11 procent. Over de weg werd er binnenlands de laatste tien jaar een kwart minder vervoerd, terwijl het vervoer over het spoor halveerde. Gunstige cijfers kwamen er vorige week ook van Panteia. Het onderzoeksbureau verwacht voor het totale goederenvervoer een groei van 2,5 procent in 2016. In de Korte Termijn Voorspeller rekent Panteia erop dat de groei voor de binnenvaart dit jaar uitkomt op 3,2 procent. Daarmee herstelt het ladingvolume zich nadat het in 2015 lager was uitgevallen dan verwacht. Dat kwam door de langdurige lage waterstanden in de tweede helft van het jaar. Met de volumeontwikkeling van 3,2 procent in 2016 kent de binnenvaart van alle modaliteiten de grootste groei. Voor 2017 voorspelt Panteia een kleinere toename: 1 procent. “Op middellange termijn is het voor het kolenvervoer van belang wat Duitsland doet met haar energieopwekking”, schrijven de onderzoekers. Ze verwachten geen daling op korte termijn. Duitsland bouwt grotere sluizen Deze maand beginnen werkzaamheden aan de sluizen van Gleesen en Freudenheim. In Gleesen op het Dortmund-Ems- Kanaal wordt de grote sluis vervangen door een nieuwe. Het Wasserstraßen-Neubauamt Datteln heeft de eerste deelopdracht gegund: het aanbrengen van een nieuwe damwand en de bouw van ligplaatsen voor schepen tot 135 meter. Op het noordelijke deel van het Dortmund-Ems-Kanaal worden in Bevergern, Rodde, Venhaus, Hesselte en Gleesen de grote sluizen vervangen door nieuwe. Hierdoor kunnen schepen tot 135 meter het kanaal bevaren. Onlangs is ook de verlenging van de linkerkolk van de Neckarsluis Feudenheim begonnen. Die wordt uitgebouwd voor schepen tot 135 meter. De werkzaamheden gaan drie jaar duren en kosten 25 miljoen euro. Eerst wordt de omgeving van de sluis afgezocht op explosieven. Pas daarna kunnen damwanden worden aangebracht om de bouwput droog te leggen. Mysterieuze lichten bij Beatrixsluis DOOR EVERT BRUINEKOOL Wat zijn toch die mysterieuze lichten die ‘s avonds in de buurt van de Beatrixsluis te zien zijn? Het blijken de zaklantaarns van mannen in groene waadpakken. Zij zoeken met schepnetten naar kikkers en modderkruipers. De beschermde diersoorten worden gevangen om elders te worden uitgezet voordat de bouw van de 3e Beatrixsluiskolk begint. Bij de avondschemer zijn fuiken uitgezet om de modderkruipers te vangen. Daarna sluipen de twee mannen in het donker langs de slootjes en zodra een kikker zich verraadt door beweging, slaan ze toe met het schepnet. Ook kikkerdril wordt naar de nieuwe leefomgeving gebracht. De laatste week zijn er nog maar een stuk of 10 kikkers gevangen; de actie loopt op zijn eind. Kikkers en modderkruipers Het vangen van de dieren blijkt nog een hele klus. Een ecoloog en vrijwilligers van stichting RAVON (Reptielen Amfibieën Vissen Onderzoek Nederland) sturen de actie aan in opdracht van Rijkswaterstaat. De laatste weken zijn er niet veel kikkers meer gevangen. Maar er waren eerder al grote vangacties. De verhuisde dieren gedijen goed in hun nieuwe biotoop. Met de grote modderkruiper is het anders gesteld: daar zijn tot nu toe pas veertien exemplaren van gevangen. Daarvan zouden Arnold van Rijsewijk van RAVON en zijn team er graag nog een paar meer vangen. Door het inrichten van het compensatiegebied en het overbrengen van de gevangen dieren is voor de bouw van de 3e kolk van de Beatrixsluis aan de strenge Floraen Faunawet voldaan. Aannemerscombinatie Sas van Vreeswijk kan verder met de werkzaamheden voor de extra kolk en de verbreding van het Lekkanaal. Ook het nabijgelegen nieuwe bedrijventerrein Het Klooster kan nu uitgebreid worden. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) Werken bij een top employer, dat inspireert. Je vindt al inspiratie op www.portofantwerp.com/jobs als verkeersleider dokmeester brug- en sluiswachter (1 jaar) scheepswerktuigkundige matroos technisch manager elektromechanica 2016

Binnenvaartkrant