Views
3 years ago

2016-09

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schip
  • April
  • Schepen
  • Grote
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Unibarge
  • Boord

De Binnenvaartkrant 22

De Binnenvaartkrant 22 26 april 2016 Wij feliciteren AmaWaterways van harte met mps AmaViola Brouwer Non Ferro bv A lpha design projects DIBA GROEP VAVIER MARINE INDUSTRIAL KUNSTSTOFVLOEREN VLOEREN MET EEN MISSIE Watertight Sliding Doors info@foresta-trading.nl www.foresta-trading.nl DE BINNEN VAART KRANT

De Binnenvaartkrant 23 26 april 2016 MPS AmaViola is nieuwe troef van AmaWaterways DOOR JOHAN DE WITTE Als casco bij Vahali in Servië gebouwd en 2.700 kilometer verderop bij Scheepswerf Vahali in een half jaar geïnstalleerd ligt de nieuwe troef AmaViola op 18 april gereed voor vertrek. Kamphuisen Shipping BV uit Wageningen was opnieuw in opdracht van Ama- Waterways de dirigent van 65 medewerkende bedrijven. Aan boord komen van zo’n nog maagdelijke 135 meter lange Rhinecruiser, die naar schatting 250.000 manuren werk vertegenwoordigt, is heel bijzonder. Zo’n schip relativeert alle kwesties. Samen vallen met je omgeving heet dat. Je gaat de zin ontdekken van hetgeen ver van je dagelijks bestaan ligt. Vakantie! Rust is de sfeer, nu alles aan boord is. De opvarenden kennen hun taak. Alles vindt een plek en de AmaViola heeft er enige diepgang bij gekregen. Leveranciers lopen niet meer af en aan. De stores zijn vol, de glazen gepoetst, de piano is ingespeeld en de hotelcrew ondergaat voor in de lounge het laatste werkcollege. De kapitein heeft zijn schoenen en werkplunje van de afbouw naar de prullenbak verwezen. Morgen, als de gasten in Amsterdam aan boord komen, staat Jan de Bruin in vol ornaat in de entree om zijn gasten te verwelkomen. Een passerend schip veroorzaakt een lichte beweging en bewijst dat een cruiser leeft. U heeft toch wel een heel interessante job, meneer De Bruin? “Je hoort mij niet klagen, maar wat het lijkt is het niet. Er zijn meer taken dan passagiers verwelkomen.” In de vorige editie stond een artikel over de AmaStella, een schip dat eveneens dit jaar voor AmaWaterways werd gebouwd. Klimaatservice Holland leverde onder meer de verwarmingsinstallatie, ventilatiesystemen, airconditioning, sanitaire installaties en het hogedruk-sprinklersysteem. In de advertentie waarmee het bedrijf AmaWaterways feliciteerde met de nieuwe aanwinst, is ongelukkigerwijze de naam van een andere rederij terechtgekomen. Daarvoor bieden we onze excuses aan AmaWaterways en Klimaatservice Holland aan. (foto’s Johan de Witte) Zoals? “De vaarweg van Amsterdam naar Boedapest vraagt om opletten. Het is niet overal even breed of diep. Gedurende een seizoen zijn er wisselende omstandigheden. Neem de Strecke Deggendorf-Vilshoven bijvoorbeeld. Je hebt daar scherpe bochten, het is er vrij smal. Als je even niet oplet, zit je met 135 meter in de wal. En dan spreken we nog niet over laag water. Velen varen daar te snel. Ook nooit vergeten de piloot naar onafhankelijk te switchen. Van Wenen naar Bratislava kan het met duwvaart, bestemd voor Linz, erg druk zijn. Oppassen is het eveneens op de Strecke boven Gabíkovo. Vooral boven de haven van Göny is het nogal smal.” Scheepstour We krijgen koffie en vragen of we het schip mogen bekijken en wat foto’s maken. “Natuurlijk, je kent de weg.” De hal is prettig groot en is met zijn transparante cilinderlift, marmeren vloer en trappen een streling voor het oog. Het gaat langs kunst in de schitterende entreebalie en vriendelijke medewerksters die ambitie uitstralen. Rechts de koffiecorner en links jawel: de winkel is vooral gevuld met luxe verleidingen voor dames. Marian Kamphuisen, verantwoordelijk voor de inrichting, heeft in de bar en lounge met tijdloze vormgeving, meubilair, kleur en accessoires de relaxte sfeer bereikt die verwacht mag worden. De keuken heeft een moderne uitvoering en slimme routing. De wijnbar en het restaurant oogsten met blik op de rivier een verdiende handvol sterren. Fitness en wellness zijn vanuit het achterschip verplaatst naar direct achter het trappenhuis. Dat lijkt minimaal, maar is behoorlijk ingrijpend in een bestaand concept. De inrichting is, inclusief badkamers, door Interieurbouw Willemsen gerealiseerd. De kwaliteit is top. Vakwerk staat hier model voor originaliteit. De suites zijn riant! De cabins hebben wereldwijde communicatie, met balkon en teakhout dek zijn ze ronduit luxe. De balkons op dit schip zijn niet uitgevoerd met rvs hekwerk maar met glas – dit met het oog op de veiligheid voor gezinnen met kinderen. Lees verder op pagina 24 >> Aan Aan boord boord van van MPS MPS AmaViola leverden leverden wij: wij: Verwarmingsinstallatie Verwarmingsinstallatie Ventilatiesystemen Ventilatiesystemen Airconditioning Airconditioning Evac vacuüm toiletsysteem Evac vacuüm toiletsysteem Evac membrane sewage treatment Evac membrane sewage treatment Sanitaire Sanitaire installaties Hydrofoor installatie Machinekamer ventilatie Zwembad installatie Ultrafog Koel- hogedruk en vriescellen spinklersysteem Ultrafog Techniek hogedruk t.b.v. koel-/ sprinklersysteem vriescellen Perfectie waarop u kunt vertrouwen Wij wensen AmaWaterways, haar bemanning Wij wensen Scylla, haar bemanning en passagiers een behouden vaart. en passagiers een behouden vaart. Nijverheidsstraat 31 Tel. 0184 - 613911 Fax 0184 - 614230 www.klimaatservice.nl post@klimaatservice.nl Innovatief design met een perfecte afwerking tot in de kleinste details. Volledig afgestemd op uw persoonlijke wensen. Wij geven uw schip uw handtekening. Begonialaan 1 6851 TE Huissen T 026-3250336 info@willemsen-interieurbouw.nl www.willemsen-interieurbouw.nl

Binnenvaartkrant