Views
1 year ago

2016-07-Cruise

  • Text
  • Schepen
  • Onze
  • Maart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Marine
  • Boord
  • Schip
  • Eigen

De Binnenvaartkrant 33

De Binnenvaartkrant 33 Cruise 16 30 maart 2016 HOGE KWALITEIT IN POMP OPLOSSINGEN Machinekamer pompen Ballast water behandelings systeem OptiSave TM Lading pompen Fine-Fog TM - brandblus systeem Graaf van Lynden van Sandenburgweg 6a, 3945 PB Cothen Tel.: +31 (0)343-565151, Fax: +31 (0)343-565155 E-mail: info@tapkoel.nl, Web: www.tapkoel.nl PROVEN TECHNOLOGY www.desmi.com

De Binnenvaartkrant 32Cruise 17 30 maart 2016 Vervoort richt Monarch Empress in “Love Boat in het klein”, zo omschrijven ze bij Vervoort de ervaring die gasten moeten hebben als zij een riviercruise maken. Geen wonder dus dat luxe, comfort, glans en glamour de boventoon voeren. Het meubilair speelt vanzelfsprekend een belangrijke rol in de sfeer en beleving van de inrichting. Al vele rivercruisers bevaren de Europese wateren ingericht met het meubilair van Vervoort. “Inmiddels kunnen we met gepaste trots spreken van jarenlange ervaring en een zorgvuldig opgebouwde expertise in deze bijzondere sector.” “Bijzonder ten eerste door het internationale karakter en daarmee de stijl van het interieur. Maar ook vanwege de logistieke flexibiliteit die bij deze specifieke bouw vereist is. Dat wij een logistieke afdeling in huis hebben is dan des De rivercruiser van Gate One voer afgelopen week uit. te meer een luxe. Voor onszelf en voor de rederijen die met ons in zee gaan.” Project van formaat Afgelopen week ging de meest recente cruiser te water waaraan Vervoort een overtuigende bijdrage mocht leveren: de Monarch Empress. “Een nieuwe speler en de eerste Amerikaanse partij, Gate One, die een schip liet bouwen voor de Europese binnenvaart.” Zoals elke cruiser, is ook de Monarch een project van formaat. Met een groot zonnedek, comfortabele cabins, een eetzaal, een groots benedendek met bar, luxe loungegedeelte, bibliotheek, terras en verschillende kleinere ontspanningsruimten. Nieuwe meubellijn “Samen met de architect, met wie we al vele schepen mochten inrichten, besloten we onze collectie uit te breiden met een nieuwe meubellijn, speciaal voor de Monarch. Prachtige modellen waarbij we aandacht konden geven aan comfort, uitstraling en formaat, waardoor deze elementen perfect zijn afgestemd op de luxueuze lounge en het overige meubilair.” Glans & Glamour voeren ook de boventoon in de inrichting van de Charles Dickens. Rivercruise en Overvliet: een succesvolle combinatie Al vanaf het prille begin dat de eerste passagiersschepen hun intrede deden op de Europese wateren, heeft (de voorloper van) SAA Overvliet zijn expertise op het gebied van verzekeringen gedeeld met de eerste passagiersvaartondernemers. Waren de eerste schepen nog louter omgebouwde spitsen en sleepboten of vrachtschepen die ‘s zomers werden gebruikt voor het vervoer van passagiers, van lieverlee werden de schepen speciaal gebouwd en ontworpen naar de wens van de klant, met al hun specifieke eisen en daaruit voortvloeiende aandachtsgebieden. Brandpreventie Voor verzekeraars was het een andere materie dan wat men tot dan toe ‘gewend’ was. Er werd/wordt met relatief kleine motoren gevaren, die dikwijls ook nog minder intensief belast werden en worden, zowel qua uren als qua vermogen. Wel nam het brandgevaar zienderogen toe; brandpreventie werd met name in de passagiersvaart letterlijk een hot issue, waar zowel overheidsinstanties als de verzekeringsmarkt met argusogen naar gingen kijken. Properheid aan boord is een ander belangrijk thema. Legionella en salmonella kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor de gezondheid van de passagiers en voor de aansprakelijkheid van de reder. Aansprakelijkheid Het thema passagiersaansprakelijkheid is een zeer belangrijk punt van aandacht. Sowieso is de laatste 10, 15 jaar de claimbereidheid fors toegenomen. Zeker ook een gevolg van de toestroom van toeristen uit Angelsaksische landen – waar een andere claimcultuur heerst. De aansprakelijkheidslimieten zijn in de afgelopen jaren een aantal malen fors verhoogd. Hierdoor zijn de aandacht voor preventie enerzijds en advies over aansprakelijkheidsbeperkende leveringsvoorwaarden (passagierscondities!) anderzijds onontbeerlijk geworden. De lounge van de Monarch wordt klaargemaakt voor de allereerste vaart. Tot niet zo lang terug was het alleen mogelijk om passagiersschepen op de Rotterdamse en Amsterdamse Assurantiebeurs te verzekeren. Tegenwoordig zijn ook provinciale verzekeraars en onderlinge maatschappijen bereid om voor dit segment risicodekking te geven. Passagiersaansprakelijkheid is en blijft echter een zaak voor P&I-clubs, en dan ook nog eens voor een select aantal. Vervoort wenst de Monarch een behouden vaart. Belangstellenden verwelkomen de medewerkers van harte in de showroom in Goirle. Zodat zij zelf kunnen ervaren hoe de collectie en mogelijkheden hun project invulling geven. www.vervoort.nl Gezien de uitgebreide aansprakelijkheid is het zaak om de charterovereenkomsten tussen de touroperators en de reder vóór ondertekening aan de P&I-club voor te leggen. Dan kun je bepalen of aanpassing nodig is danwel vaststellen dat bepaalde aansprakelijkheden, zoals supercontractuele aansprakelijkheid, niet verzekerd kan worden. De reder kan de charterovereenkomst dan nog laten aanpassen. Overvliet heeft vanaf het begin af aan grote expertise opgebouwd binnen de (verzekeringsmogelijkheden in de) passagiersmarkt. Voor deze, en alle andere verzekeringsvraagstukken kan men bij Overvliet terecht. www.overvliet.nl

De Binnenvaartkrant