Views
4 years ago

2015-22

  • Text
  • Nieuwe
  • Somtrans
  • Jaar
  • Oktober
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Miljoen
  • Eerste

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 20 oktober 2015 Wij bedanken Reederei Jaegers GmbH voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen mts Leonie een goede vaart. Complete elektrische installatie. Nieuwland Parc 307, 2952 DD Alblasserdam WWW.ELECTRICMARINESUPPORT.NL | INFO@ELECTRICMARINESUPPORT.NL Wij leverden het stuurhuis met hefkolom. Wij wensen mts Leonie en bemanning een behouden vaart. E: info@kampers.nl - T: 078-6763811 - www.kampers.nl Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met mts Leonie Wij leverden: Bornemann strippomp SLI 125-38/1 met een capaciteit van 30m3/h bij 4 bar, voorzien van een ABB explosieveilige Eex-de IIB T4 motor met een vermogen van 11 kW Voor extra info: info@epsbv.com Wij leverden Boeg- en achterankerlier, ankers, ankerdraden, verhaaldraden, zijlieren en rollenkluizen. GEFELICITEERD.. ...met mts Leonie Biesboschweg 5 ∙ 4926 SJ Lage Zwaluwe Tel.+31(0) 168-484555 ∙ Fax.+31(0) 168-484224 www.ebr-bv.nl J GEBR DE JONGE SHIPBUILDING SERVICES B.V. J Diverse NIEUWBOUWMOGELIJKHEDEN bij Shipyard Kladovo zoals Motorschepen, Koppelverbanden, Duwbakken, Tankers, Pontons en/of ander drijvend materiaal meerdere afmetingen zijn mogelijk. Wij wensen Reederei Jaegers GmbH en de bemanning veel succes en een behouden vaart met mts Leonie. Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Koedijk 4 Nederland 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250 680 Fax 0031 573 250 685 Mobiel 0031 653 308 248 . 0031 653 125 543 E-mail info@shipbuildingservice.nl Shipyard Kladovo Rhine Danube d.o.o. Djerdapskiput b.b. 19320 Kladovo Serbia Tel. 00381 19 801 024 Fax 00381 19 800 315 Email office@shipyardkladovo.com

De Binnenvaartkrant 11 20 oktober 2015 Reederei Jaegers voegt Leonie aan vloot toe DOOR JOHAN DE WITTE Als casco liep de Leonie van stapel bij Gebr. de Jonge in Kladovo (Servië). Shipyard Trico installeerde en leverde het schip aan Reederei Jaegers. De tanker heeft hetzelfde kaliber als de in juli eveneens door Shipyard Trico geleverde hybride tanker Hedy Jaegers. Maar met als grootste verschil: conventionele voortstuwing. ‘Deze is voor de rivier bestemd. We leggen steeds meer het accent om schepen naar functie uit te rusten’, zegt Jaegers’ technisch directeur Norbert Kuhlmann als we na de proefvaart in Willemstad aan boord stappen. ‘Natuurlijk zijn model, kwaliteit van de schroef, buis en roeren essentieel voor efficiency en duurzaamheid.’ Easy Flow-roeren ‘Bij een kanaal- of rivierschip vullen we de pk’s naar functie in. Voor de Leonie kozen we een Cummins QSK38 van 1.420 pk. Het werkt, dat zie je ook vandaag. Op het Vuile Gat loopt het schip voor driekwart geladen 16,5 kilometer met 160 liter verbruik en 19 kilometer met 255 liter. De kapitein beslist of 160 liter bijvoorbeeld tussen Kaub en Bingen of de Bovenrijn voldoende is, maar het is ruim bewezen dat het meestal niet harder hoeft en dat volaan verspilling is! (foto: Johan de Witte) ‘Onze ervaring met de nieuwe hybride tanker Hedy Jaegers, die met één 220 kVA aggregaat van Lingen naar Salzgitter vaart, maakt duidelijk hoe weinig vermogen op het kanaal noodzakelijk is’, aldus Kuhlmann. ‘De Waal Easy Flow-roeren spreken voor zichzelf. Als voorbeeld hebben we de Dolfijn, een zusterschip van de Eiltank 46 en 48, met als enig verschil het roersysteem. Nadat de Dolfijn eveneens werd uitgerust met Easy Flow-roeren, is het schip volgens kapitein Perc Stoffelen zuiniger dan de genoemde Eiltanks. Na een proefperiode monitoren weten we dat het systeem 10% bezuinigt!’ Shipyard Trico In de agenda van de technisch directeur van Jaegers komt Shipyard Trico voor nieuwbouw en reparatie veelvuldig voor. De rederij speelt met onderhoud van de vloot en nieuwbouw op zeker. Deze Leonie heeft Lloyds-klasse en vertoont kwaliteit in al haar vezels. Het schip heeft 8 tanks en evenzoveel Dutch Well Pumps. Dit is een deepwell-pomp die 20% minder energie verbruikt, een sublieme lagering heeft, een duurzame afdichting en zich ook nog qua prijs onderscheidt. Het concept is uniek en is ontwikkeld door Robert Joosten en Jaap Oonincx van Oonincx Scheepsonderhoud BV. Zoals gebruikelijk installeerde EMS de gehele elektrische equipment. De Groot Diesel Marine Service leverde de Cummins-hoofdmotor. Een Verhaar Omega stuurt het voorschip. Aan het enkelwandig leidingsysteem hangt het PSI label. Kampers leverde de stuurhut. Comfort werd er ingetimmerd door Verveer. Kladovo is een uitstekende werf, die kwaliteit maakt, snel van grootte en model kan wisselen, over een slipway tot 4.500 ton beschikt, 3 of 4 schepen naast elkaar zet, met een transportplatform schepen parkeert en daarnaast zijn capaciteiten aan de vraag kan aanpassen. ‘Optimale samenwerking met Trico en Kladovo genereert een product in overeenstemming’, stelt Kuhlmann. Oud voor nieuw Reederei Jaegers heeft schepen voor elke vorm van vloeibaar transport en bewijst graag dat scheepstransport voor ongewone producten ten opzichte van spoor en weg efficiënt en veilig is. Nieuwe wegen vinden hoort bij Jaegers. Door enkelwandige schepen die klasse moesten maken consequent te verkopen, te slopen of naar dubbelwandig om te bouwen is de Jaegers-vloot op een 3-tal schepen na dubbelwandig. Gezien de marktsituatie is het beleid om oud voor nieuw te wisselen niet 1 op 1. Hierdoor is het aantal schepen afgenomen naar 135. Niettemin is Jaegers in de binnentankvaart Europees marktleider. Met de overname van Chemgas in 2003 werd tevens de stap naar de zeevaart gemaakt. Aan het roer van het traditiegetrouwe evenals toekomstgerichte bedrijf staan Klaus Valentin en dr. Gunther Jaegers. Groei Overlevingskans voor de scheepvaart ligt in aanpassing van kanalen en rivieren zonder het natuurlijke regelsysteem te verstoren. De politiek maakt geen haast met het aanpassen van vaarwegen. Nieuwe wegen voor transport zoeken is echter essentieel, want dat de scheepvaart groeit is niet toevallig. Met verantwoord transport speelt de sector in de dichtbevolkte Europese habitat een belangrijke rol. Aan eisen en toleranties die het bedrijfsleven stelt om te kunnen overleven en groeien, moet worden voldaan! Het zijn onderwerpen waarbij Gunther Jaegers als mens en directeur van zijn bedrijf maar ook als vicevoorzitter van het Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) en drager van de Duitse Gefahrgutpreis (2007), nauw betrokken is. Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. “Wij bedanken Reederei Jaegers GmbH voor het in ons gestelde vertrouwen en de prettige samenwerking” Wij feliciteren Reederei Jaegers GmbH met mts Leonie en wensen hen veel succes Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 Tel: +31 (0)85-4861360 info@marinepowerdrechtsteden.nl www.marinepowerdrechtsteden.nl Wie leverden aan het mts Leonie Shipyard Trico B.V. ladingpompen. Tevens hebben wij de John Deere 6068 met een Stamford Vaste brandblusinstallatie RBC Brandbeveiliging Nederland Afbouw en afbouwbegeleiding motor en keerkoppeling bediening mogen generator UCM274. Generatorset 2: 85kVA ALL PUMPS HOLLAND B.V. Pompen Bijboot, Totaal veiligheidspakket en Gebr. De Jonge Shipbuilding Service B.V. leveren: Kobelt Migthy Mariner electronic bestaande uit een John Deere 4045 met EBR Marine Constructions B.V. brandblusmiddelen Levering casco met nood back-up bediening. een Stamford generator UCM274 Autokraan, ankerlieren, ankers en Contadino Scheepvaart Shipyard Kladovo Service Bouw casco Damen Marine Components Straalbuis O.S.O. Oonincx Scheepsonderhoud B.V. kettingen Conserveren gehele schip Groenendijk & Soetermeer DCS International B.V. Kobelt Migthy 2-zijdig verticaal gedreven ballastpomp Kampers Shipyard B.V. Muehlhan B.V. Lek / stabiliteitsberekeningen Mariner elektronische hendel met Dutch Well Pumps B.V. 8 x ladingpompen Stuurhuis met hefkolom Stralen en coaten van de ladingtanks Lloyd’s Register EMEA Classificatie noodbedieningsysteem en foliepaneel. Verhaar Omega B.V. Boegschroef RAFA Scheepsramen B.V.Ramen PSI Pijleidingen B.V. Dekleidingen Howden Insurance Brokers Nederland On Site Alignment B.V. kanalensysteem type 31120 S-4k met een Blommaert BvbA Dakradarmast type European Pump Services B.V. B.V. Afbouw verzekering Uitlijnen hoofdmotor vermogen van 393 pk@1780rpm Nikki, stuurhuttrap, voormast type Arizona, Bornemann strippomp SLI 125-38/1.met Marine Power Drechtsteden B.V. Axces B.V. Pinta Nieuwburg B.V. boordlichtbakken type Arizona en een capaciteit van 30m3/h bij 4 bar, Cummins hoofdmotor type: QSK38M1, Uitlaatgassendempers generatorsets Isolatie machinekamers heklichtbeugel type Arizona voorzien van een ABB explosieveilige Eex- 1400 bhp/1600 rpm, continuous duty, Blokland Non Ferro B.V. Beunkoelers DOLO REPAIR Electric Marine Support Binnenvaart B. de IIB T4 motor met een vermogen van 11 elite+. Reintjes keerkoppeling type: WAF De Waal Machinefabriek B.V. Alu. machinekamervloeren V. (EMS) Electrische installatie en nautisch kW 763L/5,136:1. Flexibele elite + koppeling Stuwa schroefasinstallatie met Climalogic B.V. apparatuur. Kalibra Internationaal B.V. type: Centra CX-66-LFS2-200-50-18. Marine schroefasrem, Stuwa schroefasseals, Airconditioning- en overdrukinstallatie. REINPLUS VANWOERDEN Bunker B.V. / Tankinhoudsmeting Power premium generatorset uitgerust Easyflow roersysteem, stuurmachine en Machinekamerventilatoren, RVS afsluitbare ARGOS Imbema Cleton B.V. met een Cummins Dieselmotor type: leidingwerk roosters en ontgasingsventilator Castrol smeerolie en Esso diesel EN 590. Laad-en losslangen QSK19ME 660pk@1800 r/min, met een Reintjes Benelux bvba Meuzelaar Installatietechniek B.V. Dockmarks Signs B.V. Belettering Hoveko BV aangebouwde Marathon generator type: Reintjes WAF 763 L / 5, 136:1 Levering en plaatsen van het sanitair, VE- Woning en Scheepsstoffering Complete tankmeting en -alarmering met 573RSL 4034, 610 kVa / 1800 rpm, 440 Dolderman B.V. leidingwerk en oogdouche Complete stoffering van woning en behulp van Saabradars, alsmede de volt ten behoeve van de boegschroef en Generatorset 1: 140kVA bestaande uit een Minimax Brandbeveiling B.V. stuurhuis incl. VE-screen zonwering temperatuur- en drukmeting

Binnenvaartkrant