Views
2 years ago

2015-13

  • Text
  • Jaar
  • Juni
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Twee
  • Weer
  • Vaart

TWEEWEKELIJKS GRATIS MEDIUM VOOR DE BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, VISSERIJ, DREDGING, SHORTSEA & YACHTING Voorzitter Annette Augustijn leidt BVB in financieel onzekere Holland Diesel Maassluis Verkoop Inbouw Onderhoud Reparatie Revisie T 010 591 26 11 | www.hollanddiesel.nl Verladers juichen verruiming Dender toe tijden 5 26 27 Schifferverein Undine: „Wir brauchen bessere Wasserstraßen“ www.binnenvaartkrant.nl | www.vlootschouw.nl | tel. 010 414 00 60 | Oplage: 23.000 | Verspreidingspunten: 650 Editie 13 - 16 juni 2015 Samen werken aan nul ongelukken DE BINNENVAARTKRANT e-paper met meer mogelijkheden info@veth.net Tel. +3178 615 22 66 www.veth.net Service In binnen- en buitenland Officieel dealer van: Officieel Cummins-dealer +31 (0) 85-4861360 info@marinepowerdrechtsteden.nl pay it forward on www.tenyearsteamco.com power passion partnership Levering en installatie alle merken motoren Servicepunt Iveco en All Pumps Holland Tel. +31 (0) Tel. 184411922 +31 (0) 85-4861340 Fax. +31 (0) 184419565 Airconditioning Overdrukinstallaties Mechanische ventilatie Koel/vries installaties T 085 4861350 | E info@climalogic.nl Met het Platform Zero Incidents willen de binnenvaart en betrokken partijen toewerken naar nul (dodelijke) ongelukken per jaar. Het Platform is een initiatief van brancheorganisatie BLN- Koninklijke Schuttevaer en het Rotterdamse adviesbureau Emprove. De lancering was op Maritime Industry 2015. In de stand van BLN-Koninklijke Schuttevaer ging in aanwezigheid van vertegenwoordigers van onder andere Green Deal voor bestaande motoren in de maak De overheid werkt met marktpartijen aan een Green Deal om op een slimme manier en tegen de laagst mogelijke kosten zo veel mogelijk milieuwinst te behalen. Dat zei Roelof Weekhout van het ministerie van Infrastructuur & Milieu tijdens het seminar “Emissiedoelstellingen bereiken tegen lagere kosten” tijdens Maritime Industry. Het ziet er niet naar uit dat de Europese Commissie op korte termijn strengere normen invoert voor scheepsmotoren (die met een ratjetoe aan motoren vallen onder de richtlijn voor Non Road Mobile Machinery). Maar dan nog krijgt de beroepsvaart in toenemende mate Shell, BP, Rijkswaterstaat en Havenbedrijf Rotterdam de website www. platformzeroincidents.nl live. Op de foto toosten Erwin Tijssen (beleidsadviseur Milieu & Veiligheid van BLN- KSV), Maurits van der Linde (kwaliteits- en veiligheidsmanager bij Emprove) en Hester Duursema (algemeen directeur BLN-KSV) met een (toepasselijk non-alcoholische!) cocktail op de start. te maken met nieuwe eisen. Rotterdam staat vanaf 2025 alleen nog maar CCR2-motoren of schoner toe; andere havens volgen dat voorbeeld de komende jaren ongetwijfeld. ‘We willen naar een groener level, maar wel zó dat het betaalbaar blijft’, zei Martin Seine van coöperatie PTC. Hij was een van de initiatiefnemers van het seminar en de inspanningen en onderzoeken die daaraan voorafgegaan waren. Samen met vier andere partijen (Testo, Blueco, Koedood Dieselservice en Emigreen) heeft PTC een haalbaarheidsonderzoek laten doen door TNO . Dat heeft becijferd dat in 2025 nog minimaal 30 procent van de schepen motoren De opzet is dat iedereen in de binnenvaart op de site (bijna-)ongelukken meldt, zodat trends te herkennen zijn en branchebreed aan praktische preventie wordt gedaan. Het delen van informatie en kennis over incidenten, of bijna-incidenten maakt het mogelijk om er lering uit te trekken en onveilige situaties in de toekomst te voorkomen. Melden kan anoniem, via de website. heeft die 35 jaar of ouder zijn: die 2.000 schepen voldoen dus niet aan de CCR2-norm. Gedwongen vervanging is kapitaalvernietiging; dus is technische aanpassing een aantrekkelijke optie. Indien dat realiseerbaar is – en tegen lagere kosten. Dat blijkt het geval, vertelde Jorrit Harmsen van TNO. In veel gevallen is een combinatie van maatregelen nodig: bijvoorbeeld andere brandstof (GTL bijvoorbeeld), een additief, installatie van een katalysator en roetfilter en zuiniger vaargedrag. Per schip zal moeten worden bekeken wat de beste oplossing is. Lees verder op pagina 3 >> Scheepvaartweg 9 3356 LL Papendrecht +31 (0)78 641 68 68 E info@breko.com www.breko.com OMVORMERS, ACCULADERS Tel. 0182 - 38 75 22 Rensen-Driessen Shipbuilding www.rensen-driessen.com Op zoek naar eiel personeel in de innenaart Bel 085 4840200 Voor de juiste match, www.swetsgroup.nl E N G I N E S E R V I C E Officieel dealer van: VOORTVAREND VERZEKERD Servicestation ABC, Brons, Bolnes en Stork +31 (0)10 258 02 80 oes@olthof.eu WWW.OLTHOF.EU De onderlinge specialist in scheepsverzekeringen T. 088 6699500 | eoc.nl (078) 682 12 14 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL Frankepad 1 - Hendrik Ido Ambacht Tel. (078)6813127 - Fax (078)6812025 www.koedood.nl - info@koedood.nl

De Binnenvaartkrant