Views
2 years ago

2015-12

  • Text
  • Schip
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Juni
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Marine
  • Twee

TWEEWEKELIJKS GRATIS MEDIUM VOOR DE BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, VISSERIJ, DREDGING, SHORTSEA & YACHTING Nationaal Waterplan houdt nu wél rekening met binnenvaart Twijfelt u over uw lengte? wij meten graag uw slangen in Kortrijk viert verruiming van de Leie 3 11 19 Sterren met bekers Unterstützung für den Elbe-Ausbau www.binnenvaartkrant.nl | www.vlootschouw.nl | tel. 010 414 00 60 | Oplage: 23.000 | Verspreidingspunten: 650 Editie 12 - 2 juni 2015 Vandaag (2 juni) start Maritime Industry 2015: drie dagen lang treffen binnenvaart, visserij en scheepsbouw elkaar in de Evenementenhal Gorinchem. Ontmoet de makers van De Binnenvaartkrant op stand 123. Al 65 jaar specialist voor uw slangen en koppelingen Service In binnen- en buitenland Officieel dealer van: Officieel Cummins-dealer +31 (0) 85-4861360 info@marinepowerdrechtsteden.nl Service en reparatie als vaste koers! Bel: 0183-501811 www.dewaalbv.nl power passion partnership Levering en installatie alle merken motoren Servicepunt Iveco en All Pumps Holland Tel. +31 (0) Tel. 184411922 +31 (0) 85-4861340 Fax. +31 (0) 184419565 Airconditioning Overdrukinstallaties Mechanische ventilatie Koel/vries installaties T 085 4861350 | E info@climalogic.nl Niets aan deze dames verraadt dat ze eerder op de dag geweldige prestaties en grote inspanningen hebben geleverd. Afgelopen zaterdag zagen ze er na een reeks wedstrijden op het Meanderkids Voetbaltoernooi weer Boetes voor binnenvaart gaan fors omhoog Op 1 juli wordt het Binnenvaartreglement aangepast. De branche is onaangenaam verrast door de hoogte van de boetes bij overtredingen van de Binnenvaartwet. In sommige gevallen gaat het om een vertienvoudiging. De ASV vraagt Den Haag om in te grijpen en de verhoging terug te draaien.De kans daarop is minimaal. De nieuwe wetgeving en de bestuurlijke boetes zijn al in de Staatscourant gepubliceerd (op 27 mei). Het grootst is de stijging bij het niet naleven van de bemanningsvoorschriften. Neem artikel 22 lid 9 van de Binnenvaartwet: wie nu als gezagvoerder met één matroos te weinig vaart op een motorschip of duwboot krijgt 300 euro aan zijn broek. Dat wordt 3.000 euro. Bij het ontbreken van één schipper gaat het bedrag van 500 naar 5.000 euro. tiptop uit voor de prijsuitreiking. Zoals bij echte sterren hoort. De talentvolle speelsters van Internaat De Meerpaal wonnen in de categorie meisjes 11 tot en met 15 jaar. Dus die bekers gingen verdiend mee naar Capelle. In de huidige regeling zijn de bedragen voor werkgevers twee keer zo hoog als voor gezagvoerders; na 1 juli is dat gelijk getrokken. Maar in de praktijk geldt dat de geldstraf met 50 procent wordt verminderd indien die wordt opgelegd aan een gezagvoerder in loondienst. Een ander voorbeeld: wie vaart in strijd met de van toepassing zijnde technische voorschriften kon voorheen maximaal 500 euro boete krijgen. Straks is dat maximaal 5.000 euro. (artikel 8 lid 3). Hetzelfde geldt voor het gebruik van een schip in strijd met de voorschriften die in het certificaat van onderzoek van het vaartuig staan. (art 10 lid 2). De ASV is woedend over de hoogte van de bestuurlijke boetes. Voorzitter Sunniva Fluitsma heeft de binnenvaartwoordvoerders van de politieke partijen uit de Tweede Kamer gevraagd om iets te doen tegen wat de vereniging noemt: ‘de Wie in de andere categorieën tot kampioenen werden gekroond en hoe gezellig het was op het jaarlijkse binnenvaartvoetbalfeest in Rotterdam, is te zien op www.binnenvaartkrant.nl. exorbitante boetes die schippers kunnen verwachten bij overtredingen’. De ASV voelt zich overvallen. Fluistma schrijft dat dit soort zaken in het verleden op voorhand besproken werd in reguliere overleggen met het ministerie van Infrastructuur & Milieu. ‘De verschillende organisaties konden dan in ieder geval hun zienswijze omtrent dit soort zaken delen en werden betrokken in een voor te nemen besluit. Nu is iedere mogelijke invloedsuitoefening hieromtrent onmogelijk en rest ons weinig anders dan op dat moment dat een besluit al genomen is aan de bel te trekken, wat wij dus nu ook doen.’ De ASV vraagt de politiek: 'Wat zijn de mogelijkheden om het ministerie tot de orde te roepen als men besluiten neemt die deze bedrijfstak ongelooflijk schaden?' Lees verder op pagina 5 >> info@veth.net Tel. +3178 615 22 66 www.veth.net OMVORMERS, ACCULADERS Tel. 0182 - 38 75 22 T: +31 (0) 78 890 8050 E: binnenvaart@heinenhopman.nl W: www.heinenhopmanbinnenvaart.nl Verwarming Ventilatie 24/7 SERVICE Airconditioning Koeling +31 (0)10 400 3700 Kobelt motorbedieningen, schroefasremmen, trek-/ duwkabels & MJP waterjets Tel. 078-6192003 - www.dcsint.nl Officieel dealer van: VOORTVAREND VERZEKERD HYDRAULISCHE (STUUR)INSTALLATIES +31 (0)10 258 02 58 info@olthof.eu WWW.OLTHOF.EU De onderlinge specialist in scheepsverzekeringen T. 088 6699500 | eoc.nl (078) 682 12 14 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL Frankepad 1 - Hendrik Ido Ambacht Tel. (078)6813127 - Fax (078)6812025 www.koedood.nl - info@koedood.nl

De Binnenvaartkrant