Views
2 years ago

2015-04

  • Text
  • Jaar
  • Februari
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Twee
  • Schip
  • Meter
  • Boord

De Binnenvaartkrant 8 10

De Binnenvaartkrant 8 10 februari 2015 Gezocht: leuke & betrouwbare schippers & matrozen voor party/ rondvaart Amsterdam. Geen fulltime maar oproep basis; gemiddelde werkduur 8 tot 20 uur p/w met nadruk in weekend & avond. Leuke collega’s in groeiend bedrijf; BOOT10.nl! Interesse? Bel of mail met: 06-10647099 of planning@boot10.nl Bundeseigene Treuhandgesellschaft Verkauft im Ausschreibungsverfahren: Aufsichtsboot “RÜDESHEIM” 20,10 x 4,81 x 1,04 m (LxBxTiefgang) Zuverlässiger Schiffsführer, 51, ADN, Radar, UKW, Rheinpatent Basel-Offenes Meer, Mittelweser, alle Seewasserstr., Hamburger Hafenpatent, Oberelbe bis Lauenburg, sucht Arbeit als Schiffsführer. Bitte melden: n.bemstein@t-online.de B UYCK T ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan: (licht)matroos / goede condities Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel, Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl www.gratisborduren.nl tel. 038 4651728 Weitere ausführliche Informationen zu diesem Aufsichtsboot, sowie zu weiteren Wasserfahrzeugen erhalten Sie auf www.vebeg.de VEBEG GmbH Rödelheimer Bahnweg 23 • D-60489 Frankfurt/Main Tel.: +49 (0) 69 75897 - 0 • Fax: +49 (0) 69 75897 - 479 www.huizinga-snijder.nl EXPERTISE-, TAXATIE- EN INGENIEURSBUREAU VAN PELT & CO B.V. Industriestraat 6d - 3371 XD Hardinxveld-Giessendam Postbus 205 - 3370 AE Hardinxveld-Giessendam Tel. +31(0)184-610101 - Fax +31(0)184-610880 www.vanpelt-co.nl - info@vanpelt-co.nl Voor uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een: TEKENAAR/CONSTRUCTEUR en naar een (aankomend) SCHEEPSEXPERT Van Pelt & Co is een bedrijf dat al bijna 75 jaar gespecialiseerd is in scheepsexpertise in de binnenvaart. De werkzaamheden van onze tekenaar/constructeur zijn onder andere: Zelfstandig tekeningen maken t.b.v. verbouwingen, nieuwbouwprojecten etc; Zelfstandig sterkte- en stabiliteitberekeningen maken; Uitvoeren van hellingproeven, verwerken van gegevens en aanvullende lek- en intacte stabiliteitsberekeningen maken. WIJ ZOEKEN COLLEGA’S • Met een goede technische achtergrond en opleiding. •Met afniteit met de binnenvaart. • Die leergierig zijn en de handen uit de mouwen willen steken. • Die zelfstandig kunnen werken en collegiaal zijn. De werkzaamheden van onze scheepsexperts zijn onder andere: Het opnemen en rapporteren van schade en het begeleiden van reparaties aan Voor de functie van tekenaar/constructeur is een HBO opleiding scheepsbouw en kennis van AutoCad en Pias gewenst. scheepscasco’s en technische scheepsinstallaties in opdracht van verzekeraars en scheepseigenaren; Het uitvoeren van inspecties aan binnenvaartschepen waarbij het casco en de Geïnteresseerden kunnen hun reactie richten aan: technische installatie wordt getoetst aan de geldende eisen; Expertise-, Taxatie- en Ingenieursbureau Van Pelt & Co B.V. Het taxeren van binnenvaartschepen; Bouwbegeleiding. t.a.v. de heer Rens Vissers Postbus 205 | 3370 AE Hardinxveld-Giessendam WIJ BIEDEN info@vanpelt-co.nl • Een afwisselende full time baan. • Een grondige interne opleiding. • Uitstekende arbeidsvoorwaarden. • Een jne, gezellige werkomgeving. www.vanpelt-co.nl

De Binnenvaartkrant 9 10 februari 2015 Speedheat verwarmt de Ocean Victory DOOR JOHAN DE WITTE Als de Italiaanse Shipyard Fincantieri belt naar Speedheat Nederland of er interesse is om een 140 meter lang jacht te voorzien van Speedheat-vloerverwarming, maakt het hart van Ronny Prang een sprong. Hij stapt in het vliegtuig naar Italië, schuift aan de overlegtafel, krijgt inzage in tekeningen, werkschema en zet een handtekening onder de deal voor 450 m 2 Speedheat. Oké het is werk, maar tijdens de thuisreis is hij “in de wolken”. De Ocean Victory. De bouwlijst van de Fincantieri Shipyard is indrukwekkend. In reputatie concurreert de werf met Da Vinci. Het betreft in dit geval de bouw van het 8.000 ton grote superjacht Ocean Victory met zeven dekken, waarvan elk dek een exclusief design heeft. Speedheat verwarmt er 27 badkamers, vijf lifthallen, vier trappenhuizen, een bioscoopzaal, massagekamer, ICT-room, owner salon, een stoomcabine, kapsalon, beautysalon en sportzaal. Naar verluidt moeten de “natte tender garage” en de helikopterhal het zonder Speedheat stellen. Zwemmen kan aan boord in zes grote zwembaden. Als gadget straalt bij nacht de romp een zee van licht uit. De dekken? Teak natuurlijk! Deze Ocean Victory staat als negende op de ranglijst van ‘s wereld grootste jachten. Op technologisch en veiligheidsgebied is dit het meest geavanceerde jacht. Het voldoet hierdoor aan SOLAS (Safety Life at Sea) en dat is ook één van de redenen waarom voor het gecertificeerde systeem van Speedheat is gekozen. Ronny en Jeanine Prang zijn sympathieke partners. Zij het algehele management en administratieve taken, hij de productmanager - en dat het werkt is duidelijk. Is er al een uitnodiging voor een weekje Mediterranee?, vragen we hen. De smile breekt door. ‘Wie zou dat niet eens willen op zo’n varend sprookje.’ Zoiets installeren is leerzaam, indrukwekkend en mooi maar ook een groot theater waarin hectiek op de loer ligt en je talent moet aanwenden om een lege kamer te regisseren waarin je ongestoord kan werken. Specialisten uit de hele wereld zijn er aan boord om hun ultieme prestatie neer te zetten. Dat is meer dan boeiend. Terug op aarde ‘Dat we gevraagd zijn komt doordat we in de beroepsvaart, kleine en middelgrote jachten maar ook woning-, kantoorbouw, hotels, kerken, stations et cetera naam hebben gemaakt. Sinds 1985 bewijst Speedheat zich als een goed en zeer gewild product.’ ‘Speedheat Nederland ging in 1996 van start. Dat we als Speedheat Nederland zo’n 80 procent van de nieuwbouwschepen mochten installeren zijn we niet alleen gelukkig mee, maar is ook veelzeggend! Samen met Rafa hebben we raamverwarming tegen condens ontwikkeld.’ ‘Als importeur in Schoondijke zorgen wij ervoor dat de vestigingen steeds op tijd bevoorraad worden en ondersteunen hen waar nodig. Commercieel, administratief maar vooral ook technisch zorgen wij dat hun kennis up-to-date blijft. Zij staan voor elke 24/7-service in de omgeving. In Antwerpen met de auto aan boord om door de haven mee te varen, kijken we niet van op. De zeven Speedheat-franchisebedrijven in Nederland werken intensief samen.’ Speedheat verwarmt op een slimme manier met uniek 1,2 millimeter dik geanodiseerd, zeer sterk koperdraad omwikkeld met Teflon. Installeren gaat snel en comfortabel. Speedheat vraagt geen enkel esthetisch compromis. Het is onzichtbaar, houdt de voeten warm, creëert een hoog comfortniveau, veroorzaakt geen allergenen of droge lucht. Het resultaat is een gezonder leefklimaat, met name belangrijk voor astmapatiënten en mensen met allergieën. Jeanine en Ronny Prang. Even terug naar 1989 Pieter Jansens, broer van Jeanine, bezat een kleine fabriek in Johannesburg. Samen met ingenieur en compagnon Paul de Pont ontwikkelde hij wat hij in Israel had aangetroffen namelijk: elektrische vloerverwarming. Hij produceerde het van een koper gegalvaniseerd 1,2 millimeter dik draadje gevat in dubbel teflon met als eigenschap: automatische energieafname bij oplopende temperatuur! Dit bleek de “Coca Cola-formule” van Speedheat, want het product is nooit veranderd. Zwager Ronny en zus Jeanine waren er vanaf 1996 bij en zagen de scheepvaart als potentiële klant. De eerste twee systemen mocht Ronny bij de familie De Bruin installeren op de Savanna’s. Het werkte fantastisch. De Bruin adviseerde Ronny naar Werkendam te gaan met zijn product, waar hij Theo van Maastricht een offerte voorlegde. De man van Werkina las het, dacht even na en schoof een gordijn open dat uitzicht bood op de Beatrixhaven en zei: ‘Mmaak maar een prijs voor al de nieuwbouw die je ziet.’ Hierna breidde Speedheat uit als een olievlek. Speedheat Nederland zocht franchisenemers en vond er veertien in Nederland. Inmiddels is dit aantal gereduceerd naar zeven, waarbij aldus Prang, ‘laatstelijk helaas Speedheat Ridderkerk en Speedheat Rotterdam in de persoon van de heer F. Schot de keuze heeft gemaakt geen nieuwe samenwerkingsovereenkomst meer aan te gaan met Speedheat.’ De fabriek van Pieter Jansens in Johannesburg is door het succes van Speedheat inmiddels uitgebreid. Zijn fabriek levert aan Duitsland, België, Spanje maar ook Engeland, Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland. De ontwikkeling van de producten staat niet stil maar het concept bleef precies hetzelfde, daarentegen breiden de toepassingen van Speedheat zich nog steeds uit. Eén van de laatste ontwikkelingen is dekluikverwarming die ontwikkeld is in nauwe samenwerking met Gebo Marineglazing. www.speedheat.nl Aan allen die de binnenvaart een warm hart toedragen Beste Wandelgangers en Wandelgangsters, Het houdt niet op met de innovaties in “De Wandelgang”. Bij een nieuw bestuur en een nieuwe locatie hoort ook een nieuwe aanvangstijd: 6 uur ’s avonds. Bovendien staat deze aankondiging in De Binnenvaartkrant. En dan hebben we donderdag 19 februari ook nog een spreker. Een spreker uitnodigen betekent meestal dat we een minuut of twintig allemaal stil zijn, behalve de spreker natuurlijk. Tot nu toe een toestand die in “De Wandelgang” was voorbehouden aan de nieuwjaarspeech van onze aalmoezenier. U kunt vrij simpel alvast oefenen met luisteren als er iemand probeert iets te zeggen. Dat kan op kantoor bijvoorbeeld als uw collega’s u iets willen vertellen. Dat kan uiteraard ook aan boord als een collega-schipper probeert door de marifoon duidelijk te maken dat hij wil passeren of iets wijs over de vrachtprijs kwijt wil. We setten met deze spreker een trend, althans waar het “De Wandelgang” betreft. Maar we spreken niet van een trendbreuk. We zijn sowieso niet zo goed in breuken. We houden liever de zaak bij elkaar en daarom hebben we een toepasselijke kandidaat gevonden, voor wie als devies geldt dat partijen tot elkaar moeten worden gebracht. Ondergetekenden hebben Arie Kraaijeveld, oud-voorzitter Transitie Comité Binnenvaart voor “De Wandelgang” van 19 februari gestrikt. In BLN – de letters staan voor Binnenvaart Logistiek Nederland – is onder leiding van ‘Crowfield’ een groot aantal kleinere particuliere bonden samengesmolten en ook schippersvereniging Koninklijke Schuttevaer heeft haar lot met BLN verbonden. Crowfield spreekt over het thema “Binnenvaart maakt(e) het”. Nieuwe trend of niet, feit is dat “De Wandelgang” steeds dichter bij zijn oorsprong komt. Het nieuwe onderkomen van de sociëteit in gebouw De Maas aan de Veerhaven bevindt zich vlak bij de Nedlloyd Sociëteit, waar “De Wandelgang” ooit startte. Wie makkelijk en gratis wil parkeren kan een plekje vinden op bovenstaande plattegrond van de omgeving van “De Wandelgang”. Neem gerust deze krant mee. Ook al gratis. U kunt tevens op de website www.dewandelgang.nl zien waar u gratis kunt parkeren. Voel u welkom op donderdag 19 februari in Gebouw De Maas aan de Rotterdamse Veerhaven, in “De Wandelgang”. (nieuw: aanvangstijd is 18.00 uur) Met deze spreker is de februari-bijeenkomst tevens een uitnodiging aan het adres (Vasteland 12e) van al die harde werkers in de branchelobby om inspiratie op te komen doen in “De Wandelgang”, zoals oorspronkelijk het idee van de oprichters was. Niet-leden kunnen zich aanmelden via info@wandelgang.nl met vermelding BLN. Dirk-Jan Bezemer Alexander Wanders Els Oosse Robbert Klaverdijk

De Binnenvaartkrant