Views
4 years ago

2014-12

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Juni
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Nederland
  • Onze
  • Winnaar

De Binnenvaartkrant 8 3

De Binnenvaartkrant 8 3 juni 2014 H & U NIEUWE STIJL! Veranderde markten, aangepaste Service! Kennis en Service is het motto! Het bedrijf concentreert zich op die zaken, waar men goed in is: Repareren van Dieselmotoren! De tijd is veranderd en wij veranderen mee! Kennis van Caterpillar en Deutz/MWM ervaren kapitein voor moderne tanker tms Riad. i.b.v. alle papieren en voldoende ervaring. 14 op/14 af. Ned. condities. Tel. +31(0)622602039 Email: wweima@msn.com GEVRAAGD ervaren kapitein voor moderne tanker tms Europa. In bezit van alle papieren en voldoende ervaring. 14 op/af, naar Luxemburgs recht. Tel.0032 11 736305 of 0031 651 452633 E. mail adres: cobus.vanbeemenskynet.be Web: ww.beluxoil.eu www.jogoshipping.com GEZOCHT Echtpaar voor 1250 tonner. Vrachtvaart: NL/BE. DU incidenteel. Vergoeding nader overeen te komen. Vast werk. Opvaren schip (1973) bespreekbaar. Reacties naar: info@jogoshipping.com 0032-499731631/0031-610284548 Gevraagd CADA - BATTERIJEN + PROMOTIE !!! Semi-tractie 230 Ah € 210.00 Geplaatst* *(mits terugname gelijkwaardige oude accu’s) STARTBATTERIJEN: 75Ah € 62.50 100Ah € 82.50 140AH € 120.00 230Ah € 187.50 Technisch buro H&U b.v. Postbus 97 - 4670 AB Dinteloord . Markweg Zuid 4d - 4794 SN Heijningen Tel.: +31 (0)167 52 37 21 . Fax.: +31 (0)167 52 32 99 info@technischburohu.nl . www@technischburohu.nl CADA Batterijen TRACTIE: 24V 600Ah € 1400.00 24V 800Ah € 1775.00 Prijzen: exclusief BTW Levering in België, Nederland, Frankrijk Groot assortiment op stock, ook AGM, Gel,… Vosseschijnstraat - Haven 140 . 2030 Antwerpen - Belgium . Tel. +32 (0)3 326 70 90 . Fax. +32 (0)3 326 02 87 info@cada-batterijen.be . www.cada-batterijen.be service Cumminsdealer De Ruyter Service staat 363 dagen per jaar, 24 uur per dag voor u klaar Officieel full CONTAINER PLANNER BINNENVAART Bedrijfsprofiel: H.T.S. Intermodaal B.V. is een organisatie die zich bezighoudt met de totale intermodale logistieke dienstverlening van het vervoer van zeecontainers. Wij beschikken over een moderne vloot van binnenvaartschepen en op- en overslagfaciliteiten om de kwaliteit van de logistieke dienstverlening in het hele proces te kunnen waarborgen. Bedrijfscultuur: Het succes van H.T.S. Intermodaal B.V. wordt mede ingegeven door de bedrijfscultuur en de normen en waarden die in onze werkwijze belangrijk zijn. Wij zijn trots op de flexibiliteit, doortastendheid en slagvaardigheid die wij daardoor aan de dag kunnen leggen. Betrokkenheid in combinatie van professionaliteit maakt dat samenwerking en het leveren van kwaliteit hand in hand gaan. Het tonen van initiatief wordt gewaardeerd. Binnen ons bedrijf heerst een sfeer van no-nonsense en vertrouwen. De Ruyter Service B.V. is officieel full service dealer van de motorenfabrikant Cummins. Onze goed opgeleide en door Cummins gekwali ficeerde medewerkers installeren en onderhouden voortstuwingsmotoren, maar ook pomp-, boegschroefmotoren en generatorsets. Hieronder verstaan wij naast het reguliere onderhoud, reparatie en revisie van uw motoren ook de mogelijkheid van hermotorisering, complete in- en uitbouw van motoren en generatorsets. Voor meer informatie: +31(0)184 - 424 295 www.ruyterservice.nl Functieomschrijving Voor de afdeling Planning zijn wij op zoek naar een Container Planner Binnenvaart. De werkzaamheden bestaan o.a. uit: Plannen en begeleiden van containertransporten per binnenvaartschip in binnen- en buitenland. Contact onderhouden met opdrachtgevers en leveranciers. Verstrekken van informatie over ladingstromen aan schippers. Communiceren met terminals aangaande de transportopdrachten. Uitvoeren van operationele- en administratieve werkzaamheden. Wij bieden Een dynamische functie met bijpassende verantwoordelijkheden. Een competitief salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Werkweek van 40 uur. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau. Ervaring als planner in de binnenscheepvaart branche is een pre. Goede communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Duitse taal. Ervaring met Modality is een pre. Probleemoplossend zijn en analytisch vermogen hebben. Stressbestendig, teamspeler en pro-actief. Beschikt over een flexibele instelling. Dienstverband Mogelijk vast dienstverband. Parabool 101 T +31(0)184 - 424 295 3364 DH Sliedrecht E info@ruyterservice.nl Postbus 46 I www.ruyterservice.nl 3360 AA Sliedrecht Member of De Ruyter Group MAINTENANCE / REPAIR / COMPLETE OVERHAUL / RETROFIT / REPOWERING Uw brief met CV kunt u sturen naar vacature@htsgroup.nl of per post naar: H.T.S. Intermodaal B.V. t.a.v. de afdeling Personeelszaken Postbus 3000 4200 EA Gorinchem Wilt u meer weten over deze vacature neem dan contact op met de afdeling P&O, telefoonnummer 0183 66 88 60 of vacature@htsgroup.nl

De Binnenvaartkrant 9 3 juni 2014 Dordt in Stoom parade DOOR JOHAN DE WITTE Spel van zon en wolken schilderen Dordt 23 mei als een Ruysdael! Door felle spots klotst de rivier als zilver tegen de nostalgisch gelijnde scheepshuid. Schepen en boten krijgen hun verdiende kleur. ubliek op elke meter oever, soms als haring in een ton, balkons met visite tot de ijk geladen. De Oude Maas als een theater waarin scheepvaart paradeert en stoom nog niet ‘verdampt’ is. Précies om 20.00 uur trekt Dordrechts burgemeester Arno Brok aan de stoomfluit van raderstoomboot De Majesteit waarmee het zestiende Dordtse stoomevenement van wal steekt en de historisch mooie stad zich klaar maakt voor een kwart miljoen bezoekers. Stoomboten begeleiden De Majesteit in koor met dat ijle, melancholisch snerpende en specifieke eigen geluid dat om aandacht vraagt. Weinig is mooier dan door de “patrijspoort van het verleden” kijken naar gepassioneerde liefhebbers die onze stoomhistorie veilig stellen. Dat vaardigheid voor manoeuvreren en laveren door een mêlee van schepen en boten essentieel is, brengt de beroepsvaart maar weer eventjes tot uitdrukking. ‘Kijk die Veerhaven met zes bakken nu toch eens tussen al dat maritiem gewoel.’ Begeleid door fluiten en toeters toont hij zijn spiegel op weg met 15.000 ton erts naar Duisburg Ruhrort. De Majesteit heeft de politiek, genieters en netwerkers binnenboord. Als een David van Bernini drijft ze tussen groot en klein, uniek, modern, nostalgisch of model/uitvoering waarbij een glimlach om de lippen speelt. Een radersalonboot die van de belangstelling op één oor over bakboord ligt! Bewondering – met excuus aan alle niet genoemden – is er voor de machtige sleper Elbe die met twee 8-cilinders (totaal 4.500 pk) als een auto zomaar op eigen lengte inparkeert tussen een paar frêle modelletjes. Gracieuze old lady’s, wier namen en prestaties in boeken zijn beschreven. Het hoort allemaal bij het spektakel: parade van Dordt in Stoom, het grootste stoomevenement ter de wereld. Organisatie Dat het geheim van een goed resultaat in de voorbereiding zit, heeft het Dordt in Stoom-organisatieteam weer bewezen. Het was handelen met voorkennis dat wel, maar aye aye wat een werk en heel veel vrije uren. Bedankt organisatie en medespelers en sponsoren. Het was opnieuw genieten, langs en op het water. André Kuipers doopt Solarboat DOOR JOHAN DE WITTE Astronaut André Kuipers sprak 22 mei in Delft voor een oever vol burgers, schoolkinderen en pers over naamsbegrippen en materiële overeenkomsten van scheep- en ruimtevaart. Kuipers vind deze Solarboat een prachtig leerproject evenals het focust op de zon als energiebron. ‘Ik ben er zeker van dat Wubbo Ockels voortleeft in dit project. Het is de eerste boot die ik mag dopen, maar ik ben nu al overtuigd dat jullie team de Energy Solar Challenge gaan winnen.’ Met een lach en Delftsblauwe kruik grachtwater doopte de sympathieke astronaut de nieuwe Solarboat. De boot is gebouwd door het TU Delft Solar Boat Team. Na een jaar bouwen is hij gereed voor de eerste proefvaart. 32 studenten hebben de boot speciaal voor de Energy Solar Challenge, ofwel het WK zonneboot racen, vervaardigd waarbij onderhuids de nieuwste technologie is toegepast. De Energy Solar Challenge vindt plaats van 28 juni tot en met 5 juli. De deelnemende teams varen bij deze wedstrijd zo snel mogelijk van Blauwe stad (Groningen) naar Leeuwarden. Als de zon meevaart Bijzonder is dat wanneer bij 19-20 kilometer de boot uit het water rijst en op zijn vleugels vaart, stuurt zoals een fiets! In de achterste unit zit de propeller. Bij volop zon genereert het dek met zonnecellen een vermogen van 1.750 Watt. Dit komt overeen met de energievraag van een frituurpan! Mits ‘de zon meevaart’, ligt de snelheid rond de 45 kilometer per uur! Piloot Tim Heijnen heeft met zijn team aan diverse onderdelen van de boot gesleuteld. Een ‘beetje’ rompmodelontwerp mag hij op zijn naam schrijven. Voor dit snelle vaartuig is een vaarbewijs vereist. Tim slaagde cum laude. Echter, er is meer! Een piloot mag niet meer dan 70 kilo aan gewicht in de schaal leggen. Tim was 75 kilo maar heeft inmiddels 3 kilo verloren. Naar verluidt is hij de enige Delftse student die een pilsje afwijst. Je moet er wat voor over hebben. Piloot zijn van de Solarboat staat namelijk erg goed op je cv. De Binnenvaartkrant bedankt Lenny Bakker voor de uitnodiging en wenst het TU Delft Solar Boat Team een razendsnelle overwinning. de boot – zolang deze stilligt langszij het ponton – vrij houden om beschadiging te voorkomen, waarom niet eenvoudig een piloon op de ponton met scharnierende arm en zuignap (twee is nog beter), die zich vastzet op de huid. Het zou schade kunnen voorkomen en bij in- en uitstappen stabiliteit geven! ADVERTENTIE Afmeersuggestienog Vanzelfsprekend beschikt dit 100 kilo wegende vaartuig niet over afmeerbolders; spudpalen zijn eveneens geen optie. Niettemin vraagt dit hightech product om een innovatieve afmeermethode. Immers een onverwachte bries en de boot vliegt mee en is er schade. Ter vervanging van twee teamleden die nu SCHROEF KAPOT? OF ANDERE NODIG? BEL ONS!! Tel. 078-6133831

Binnenvaartkrant