De Binnenvaartkrant 16 11 februari 2014 Koersbepalend in verzekeren Wij wensen Martinique Shipping V.O.F. veel succes en een behouden vaart met mts Martinique. Gespecialiseerd in verzekeringen voor de Zee- en Binnenvaart Wij wensen Martinique Shipping V.O.F. een behouden vaart met mts Martinique www.gebrsluyter.nl Beurs-World Trade Center. Beursplein 37, Rotterdam. Telefoon: 010 - 405 2000 E-mail: casco@gebrsluyter.nl Úw SCHEEPSBOUW specialist Binnenvaart & Reparatie 24/7 Het mts Martinique geeft als eerste hybride bunkertanker een nieuwe dimensie aan de binnenvaart. Met deze voortstuwing heeft zij voor elk vaarprofiel de meest optimale vaarmogelijkheid. T +31 (0) 10 29 40 800 E info@tricobv.nl W www.tricobv.nl Martinique Shipping V.O.F. van harte gefeliciteerd met de oplevering van mts MARTINIQUE, wij wensen het schip en haar bemanning een behouden vaart!
De Binnenvaartkrant 17 11 februari 2014 Geen auto meer van en aan boord bij EMO Bemanningen van binnenschepen mogen geen auto’s meer aan en van boord zetten bij EMO. Het overslagbedrijf op de Maasvlakte heeft uit veiligheidsoverwegingen de bedrijfsregels aangepast. Dat schrijven preventiemedewerker H.B. van Tilburg en KAMcoördinator R. van der Sluis in een nieuwsbrief bestemd voor schippers. ‘Aanleiding voor dit besluit is dat wij, in de afgelopen jaren, steeds meer zien dat de bewegingen van voertuigen en personen over ons terrein steeds meer leiden tot onveilige situaties. Dit heeft onder andere te maken met de automatisering van productiemiddelen en het benoemen van delen van het terrein als werkgebied.’ Alle kades en opslagterreinen zijn benoemd tot werkgebied en zodoende niet vrij toegankelijk voor bezoekers. Noodgevallen Bezoekers of leveranciers die aan boord willen gaan, kunnen nog wel onder begeleiding van beveiligingspersoneel van EMO naar een schip aan de kade. Ze worden na belading ook weer terug naar de poort begeleid. Maar: ‘Uw auto blijft in dit geval op de parkeerplaats staan.’ In noodgevallen kan van de regel worden afgeweken. Bij voorbeeld bij ‘plotselinge benodigde medische hulp of familiaire omstandigheden. In dat geval is het mogelijk om onder EMO-begeleiding de auto aan de kade te zetten.’ Overslagbedrijf EMO. (archieffoto Tekst & Toebehoren) Vorige week kondigde BLN al aan iets te willen doen aan een verwant probleem: de beperkingen die binnenschepen krijgen opgelegd om voorraad aan boord te brengen of personeel te wisselen als ze bij een terminal liggen om te laden of lossen. Volgens berichten van leden gebeurt dat steeds vaker en vooral in de tankvaart. Ronald Versloot, voorzitter van de Commissie Milieu & Veiligheid van BLN, gaat het onderwerp aankaarten bij de (tank)terminals. Hij roept binnenvaartondernemers op ervaringen door te geven. Een ander probleem dat BLN aansnijdt is ‘dat op sommige terminals in Duitsland wordt geëist dat er minimaal één Duits sprekende dekwacht tijdens het laden of lossen aanwezig is. Ook daar zijn we benieuwd naar uw ervaringen en of dit leidt tot problemen. Ook als dit in andere landen het geval is, horen wij dat graag.’ Meer informatie: www.bln.nl Geen dagelijkse kost Dat via the Blue Road veel diverse soorten goederen vervoerd worden is bekend. Het bewijs werd vorige week weer geleverd, namelijk het vervoer van een compleet restaurant! BVB-sponsor familie Blonk van ms Princess mocht deze bijzondere vracht vervoeren en stuurde er een foto van door. Zij vervoerde het drijvende restaurant van de werf in Keulen Muhlheim naar de vaste ligplaats in Rodekirchen. Binnenvaart in stationshal Rotterdam Het Centraal Station is na jaren verbouwen bijna gereed. In de centrale hal hangt een immens groot LED-scherm van 40 bij 4,50 meter. Dit scherm is een geschenk van het Havenbedrijf Rotterdam aan de gemeente Rotterdam en is zelfs het grootste LED-scherm van Europa. Het BVB is een tijd geleden benaderd door een productiebedrijf dat namens het Havenbedrijf Rotterdam de opnames verzorgt die op dit scherm getoond kunnen worden. Het moesten beelden zijn van de bedrijvigheid in de haven. Daar hoort de binnenvaart uiteraard bij. Het BVB heeft diverse onderwerpen bedacht die de binnenvaart Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005, 3001 KA Rotterdam , Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis , Vasteland 12e , 3011 BL Rotterdam T. +31 (0)10 412 91 51 , F. +31 (0)10 433 09 18 , E. info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Bezoek het BVB ook op internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl VOORTOUW Nieuws van het BVB mooi in beeld brengen en de diversiteit tonen. Zo is er aan boord van het ms Linda gefilmd. Zij vervoeren zout van Delfzijl naar Rotterdam voor de NPRC. Andere binnenvaartonderwerpen die door bemiddeling van het BVB tot stand zijn gekomen worden later dit jaar getoond. Dit zijn items over de duwvaart, een autoschip en een beunschip. Ook is er een tankvaart-item in de planning. Zo wordt de diversiteit van de branche mooi in beeld gebracht. Het item over het zoutschip Linda draait inmiddels op het scherm in het middagblok. Dit filmpje is tot en met 20 maart te zien. Elke seizoen worden weer andere filmpjes getoond; dus de andere items komen later dit jaar aan bod. Bent u toevallig op het station in Rotterdam? Het scherm in de centrale hal kunt u niet missen! Dagelijks zullen honderden reizigers kunnen genieten van mooie binnenvaartbeelden. LINDA Magazine zoekt kapiteins Het BVB heeft weer een heel leuk verzoek binnengekregen. Het LIN- DA Magazine is op zoek naar zes binnenvaartkapiteins om te interviewen over hun werk. Ze zijn op zoek naar goede, bijzondere ondernemers die er ook nog eens goed uitzien. Kortom, we zoeken kapiteins/ondernemers die een visitekaartje zijn voor de bedrijfstak...Ze worden telefonisch kort geïnterviewd over het leven en werken aan boord. Daarnaast worden ze gefotografeerd in een studio in Amsterdam. Bent u een leuke, goed uitziende kapitein tussen de 25 en 45 of kent u er één die hieraan mee zou willen werken? Laat het ons dan weten. Dan kunnen we de lezeressen van LINDA Magazine eens laten zien wat wij als binnenvaart in huis hebben :-) Binnenvaart weer aanwezig in Gorinchem De binnenvaartorganisaties uit het Binnenvaarthuis in Rotterdam bundelen de krachten ook in 2014 weer tijdens de beurs in Gorinchem. Deze vindt plaats van 13 tot en met 15 mei. Vakbeurs Construction & Shipping Industry zal vanaf dit jaar plaats vinden onder de naam Maritime Industry. Een nieuwe naam maar volgens het oude vertrouwde concept. De binnenvaart is daar wederom vertegenwoordigd in een gezamenlijke binnenvaartstand waar u voor al uw binnenvaartvragen op het gebied van telematica, voorlichting, logistiek, onderwijs, nautisch-technische zaken, innovatie en sociaal-economische vraagstukken terecht kunt. Te zijner tijd zult u verdere informatie ontvangen. Wie leverden aan het mts Martinique Trico Shipyard B.V. Levering casco en uitlaatgassensystemen en veiligheidsmiddelen. Dutch Marine Technology B.V. Volledig onderhoudsproducten afbouw compleet schip (Turn-key project) Wartsila Netherlands B.V. Schroef Trico Piping B.V. Compleet leidingwerk nautisch pakket Reinplus Vanwoerden Bunker B.V.- Gebr. de Jonge Shipbuilding Services Den Breejen Shipyard Schroefasinstallatie aan dek en in de machinekamers Imtech Marine Netherlands Levering Argos Levering diesel B.V. Levering casco IHC Sealing Solutions Schroefasrem Dolo Repair Aluminium vloerplaten in Radio Zeeland nautische apparatuur Van Dongen Verf B.V. Verf Shipyard Kladovo Service Bouw casco Blokland Non-Ferro B.V. voor- en achter machinekamer en VE- Woning en Scheepsstoffering EPS European Pump Services B.V. Oil Charts International Bevrachting Beunkoelers en anodes aluminium beschermkappen Zonwering 2 x Bornemann ladingpompen units type Gebr. Sluyter B.V. Verzekering Van der Velden Marine Systems Electric Marine Support Binnenvaart Rhigo B.V. Scheepsramen W7.2zk-85/2. Deze pompen hebben elk Lloyd’s Register of Shipping EMEA Stuurpaneel: SP 2700, hydraulisch B.V. Electrische installatie Willemsen interieurbouw & een capaciteit van 250m3/uur bij een Classificatie aggregaat: HPP2700 (280) 0-2-1/5,5 kW Victron Energy B.V. Omvormer/ acculader scheepsbetimmering B.V. Betimmering werkdruk van 8 bar en een viscositeit van Koedood Dieselservice B.V. (LS)roeraandrijving: 2 DWK 6080/56, Amco Compressoren B.V. Compressoren G. van Dreumel Tegelwerken Tegelwerk 500 cSt. De aandrijving is verzorgd door 1 x Mitsubishi S6R-MPTAW 640 pk/1600 hydrodynamische profielroeren: 2 stuks HD All Pumps Holland B.V. Victor pompen Combi Isolatie BV Isolatie woning druk vaste ABB elektromotoren met een omw. 1x Baumuller DST2-315 elektromoter 200 Meuzelaar Maritiem B.V. Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele vermogen van 90 kW,in EEx-de IIB T4 300 pk(in samenwerking met Oechies en Caldic Techniek B.V. Generatoren Waterzuiveringsinstallatie, levering en opstelling woning voor-en achter woning uitvoering. Slobpomp W3.1zk-30/1. De EMS)2 Mitsubishi generatorset 6D24TL 240 W&O Europe Afsluiters en appendages aanleg sanitair. Blommaert BVBA Voormast type Arizona, aandrijving is verzorgd door drukvaste ABB kva en Mitsubishi generatorset S4S 41 kva Verhaar Omega B.V. Woonwulp H.I. Ambacht Stoffering heklichtbeugel en boordlichtbakken elektromotoren met een vermogen van Rubber Design B.V. Boegschroef type installatie type Kampers Shipyard B.V. Stuurhuis met EBR Marine Constructions 7,5 kW, in EEx-de IIB T4 uitvoering Flexibele opstelling hoofdmotor VBS900SR, vermogen: 282 kw/1780 hefkolom, hydrauliek en geleidekoker Ankerlieren, ankers en kettingen Hoveko B.V. Tankmeetapparatuur VDM Service ClimaLogic B.V. Machinekamerventilatoren ASI Soest B.V. Hydrauliek stuurhuis Miron Technische Montage & Heatmaster B.V. Uitlijnen voortstuwingsinstallatie Aircoland.com Airconditioning Machinefabriek en IJzerwerken RVS uitlaat en lekbakken. Ladingverwarmingsinstallatie (Thermische ADS van STIGT 2x Masson keerkoppeling Minimax Brandbeveiliging B.V. Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Winteb B.V. Ontluchtingen olie) Axces B.V. Uitlaatgassendempers Brandbeveiligingsapparatuur Bunkerkraan 20 mtr. 6 inch Dockmarks Signs B.V. Belettering TankTech B.V. Tankinhoudsmeting en voortstuwing en generatorsets Polmai Brandbeveiliging B.V. Handelsonderneming Beerens B.V. Vrooam Powersports Lubricants stabiliteitsberekening Pinta Nieuwburg Unisol B.V. Isolatie Complete inventaris, brandblus materiaal Alu stuurhuistrap International B.V. Levering smeerolie en Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl