Views
2 years ago

2013-26

  • Text
  • December
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Wensen
  • Rotterdam
  • Schip

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 17 december 2013 Gesucht! Wir suchen Schiffsführer und Steuermänner mit Rheinpatent Wij zoeken kapiteins en stuurlieden i.b.v. Rijnpatent NL: www.danser.nl /jobs DE: www.danser.ch/jobs Schiffsführer mit Tankererfahrung ab 01.01.2014 oder später. Fahrgebiet: Elbe/Norddeutscher Raum Qualifikation/Zeugnisse: Elbe/Seeschifffahrtsstrassen, Rhein, ADN, Radar A1-Fahrt 17/13 Tage € 3000 netto Bewerbung an: TRANSERV S.A.R.L. 25, avenue des Bains . 5610 Bad Mondorf Luxembourg Email : navio@gmx.de . +49 172 9114290 Ondernemen aan de Maas in Venlo? De gemeente Venlo biedt een ligplaats aan de Maas in Venlo te huur aan. De gemeente, als huurder van de ligplaats, zoekt een (commerciële) partij die met zijn/haar initiatief bijdraagt aan de versterking van de Maasboulevard, Q4 en/of de toeristisch-recreatieve activiteiten langs de Maas. • Het drijvend object mag maximaal 35,75 meter lang en 5,50 meter breed zijn. • De huurprijs per 1-1-2013 bedraagt € 2.879,00 per jaar. Heeft u interesse? Kijk op www.venlo.nl/vastgoed voor meer informatie Reserveschipper Rotterdam Drinkwater leveren in de haven van Rotterdam. Doe het maar. Evides Waterbedrijf levert jaarlijks ca. 158 miljoen m 3 drinkwater in het zuidwesten van Zuid-Holland, in Zeeland en op de Brabantse Wal. Ook produceren wij verschillende watersoorten voor de industrie in binnen- en buitenland en zijn we actief in afvalwaterzuivering. Ook in de Rotterdamse haven zijn we aanwezig: onze afdeling Scheepvaart levert met drie waterboten drinkwater aan binnenvaartschepen (en soms aan zeeschepen). Geen dag is hetzelfde in de haven! Als Reserveschipper ben je de rechterhand van de Schipper. Je assisteert hem bij alle technische en administratieve werkzaamheden die komen kijken bij de waterlevering aan de schepen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het onderhoud van de waterboot. Bij afwezigheid van de Schipper treed je op als 1e vervanger en voer je alle navigatiewerkzaamheden en manoeuvres uit. Een behoorlijk zelfstandige job dus, in de grootste en mooiste haven van Europa! Daarom zoeken we een betrouwbare en klantgerichte Reserveschipper, die goed kan samenwerken maar ook alleen z’n mannetje kan staan. Daar stellen wij natuurlijk een passend salaris en goede arbeidsvoorwaarden tegenover. Beschik je over: een zwemdiploma Dan maken wij graag kennis met jou. Bel voor meer informatie met Theo Jansen, via www.evides.nl/werkenbij. Ongekend veelzijdig.

De Binnenvaartkrant 11 17 december 2013 Bouw nieuwe sluis IJmuiden start in 2015 DOOR DOROTHÉ VAN GEEMERT Er zit nu echt schot in de bouw van de nieuwe grote sluis in het Noordzeekanaal. In februari volgend jaar wordt bekend gemaakt welke aannemer in de prijzen valt, die dan in 2015 aan de grote klus kan beginnen. De officiële opening staat gepland in 2017. Deze aankondiging van Minister Schultz van Haegen tijdens het 68e DOOR JOHAN DE WITTE Boats & Barges BV in Leiden breidt de bestaande vloot uit met nieuwe beunbakjes van verschillende afmetingen. De vaartuigen zijn geschikt voor op afstand bedienbare hydraulische koppelsystemen. Het materiaal is specifiek bedoeld voor vervoer op klein vaarwater en bouwprojecten zonder aansluiting op het vaarwegennet. Havengildediner – dat jaarlijks in het Amsterdam Okura hotel wordt gehouden – sloot nauw aan bij het thema van dit diner: ‘Verbinding en Bereikbaarheid’. Ze benadrukte verder de grote waarde van de zeehavens, die cruciaal zijn voor onze economie. Met name hierdoor wil ze de plannen steunen die zorgen voor meer bereikbaarheid en ruimte voor uitbreiding van de haven. Aan de andere kant verwacht ze Na pakweg 6.000 kilometer in het ruim van een standaardbarge via Petersburg en een weekje schuilen achter Gotland wegens een weinig goeds belovende zuidwester takelde Van der Wees zeven kleine bakken voor Boats & Barges BV in de Bakkerskil. Het zijn beunbakken in grootte van 20, 30, 40, en 80 m 3 die door aannemers en openbare werken worden ingezet bij het vervoer in grachten, natuur- en stedelijkgebied. ‘Vervoer over water’ waar met normale afmeting niet kan worden gemanoeuvreerd! De firma verhuurt in totaal 28 beunbakken, uitgevoerd met een slim koppelsysteem. Dit leidt tot veilig, efficient c.q. kostenbesparend werken. De nieuwe bakken zijn in de beun met 8/10 millimeter dik staal plus slijtstrips uitgevoerd en hebben een dubbele denneboom, ofwel een draglineproof uitvoering! Van oudsher modern Boats and Barges BV Leiden is opgericht in 2006 en onderscheidt zich met specifiek modern materiaal, overeenkomstig wetgeving uitgevoerd. Louk Lachnit en Ferry van Rijn staan aan het roer. Van Rijn regelt zaken achter de schermen en creatieve oplossingen, zoals het stapelen van goederen en een sterke financiële dienstverlening. Frans Baud, de dit jaar nieuw benoemde voorzitter van Amports, toonde zich tevreden over de lichte stijging qua overslag in het eerste halfjaar van 2013. Er zijn natuurlijk altijd nog bedrijven die alle zeilen moeten bijzetten, maar tot nu toe – weliswaar meestal in afgeslankte Boats & Barges Klein maar groot in functie Na 6.000 kilometer in de Bakkerskil (foto Johan de Witte) vorm – redden ze het nog steeds. Een mooi resultaat vond hij verder dat meer dan 50 procent van alle binnengekomen goederen in de haven al worden verwerkt. Dit kan alleen door partnership en een goede samenwerking worden gerealiseerd. Felicitaties waren er voor de haven van IJmuiden. Komend jaar bestaat deze zeehaven precies 25 jaar. De jaarlijkse havenpenning werd uitgereikt aan Michiel Weismuller, Amports oud-voorzitter. Tenslotte ging Professor Hugo Heymans van het Emma Kinderziekenhuis als een zeer blij mens weer naar huis. Voor zijn project Emma at Work (een uitzendbureau dat chronisch zieke jongeren aan een stageplaats helpt) was door de deelnemers 45.000 euro opgehaald. Een mooi bedrag voor een zeer sympathiek initiatief. Lachnit stuurt de dagelijkse business. Hij kent de natte aannemerij reeds jaren: “Op tijd zijn met je spullen is een voorwaarde in het metier en vooral doen wat is afgesproken. Soms vraagt men materiaal om onder het IJ in de tunnel te functioneren of bijvoorbeeld in een bouwput onder het station waar tijdelijk water staat. Ons koppelsysteem wordt op de werkvloer gewaardeerd als een winner in tijd en bedienbaar door een druk op de knop.” “Afmetingen die we over de weg met doorlopende vergunning naar locatie vervoeren zijn onder andere 12 x 3,20 meter en 19 x 3,50 meter. Voor de grootste van 23,50 x 4,40 meter die per as mogen, vragen we vergunning aan bij de RDW, die binnen een week op de mat valt.” Lachnit Beunbakkenverhuur geniet een ijzersterke reputatie in de branche. Een rol hierbij speelt Expertisebureau Doorn in Rotterdam, dat bij uitgaand en inkomend materiaal de staat en eventuele schade rapporteert, zodat de huurder weet waar hij aan toe is. Meer informatie: www.beunbakken.nl Jooren groeit door… Jooren Scheepsschroeven groeit door en breidt uit op het vlak van laswerkzaamheden. “Samen met de Germanischer Lloyd hebben wij de welding-procedure doorlopen en behandeld. Wij zijn nu bevoegd om scheepsschroeven die onder de GL-keur vallen te lassen. Hiermee vergroten wij ons werkgebied aanzienlijk.” “Gietwerk en herstellingen die onder het certificaat Bureau Veritas vallen, voeren wij reeds tientallen jaren uit.” ADVERTENTIE SCHROEF KAPOT? OF ANDERE NODIG? BEL ONS!! Tel. 078-6133831 ADVERTENTIE WANDELGANG 2014 MOTIVEERT EN INSPIREERT 2 JANUARI 2014 WWW.DEWANDELGANG.NL Straks op 2 januari wanneer het nieuwe jaar nog kakelvers is, schotelt de Wandelgang u een feestmaal voor om nu al van te watertanden. Hiervoor mengt de topcrew van de ARA keuken, hun passie voor ‘puur’ in een banket met exquise lekkernijen. Bourgondisch dus en bedoeld als gangmaker voor 2014 waarin de Wandelgang U veel gezondheid wenst, goede zaken en hoopt dat een aantrekkend briesje het economisch maritieme zeil laat bollen. Mogen, hierbij de ‘Maître’s van onze Brusselse cuisine’, salaris verhoudende vaardigheden bezitten alstublieft met o.a: koolstofarme samenleving, energie oogsten op zee, CCR krachtpatserij en zinloze subsidie alsook crisis aanmelderij en vooral wat werkt niet verstoren maar er zeker geen potje van maken, waarbij het stuwmeer aan innovaties en beleid dreigt door te breken! Bang dat we het werk niet aan kunnen is niet zozeer een zorg, Roemenen en Bulgaren komen wel een handje helpen. Eveneens geruststellend is dat Dimitrios Theologitis, hoofd Havens en Binnenvaart bij de Europese Commissie met zijn ‘shipping face’ aan het roer staat. Weliswaar nog nooit aan Katendrecht voorbij gevaren, zit het ‘geen woorden maar daden’ natuurlijk in zijn genen, of zijn we blind vertrouwen in bestuurders en waarheid kwijtgeraakt? Draaien we als een blij kermispaard rondjes, of gaat het ons om duurzame ontwikkelingen, respect voor het nageslacht, klimaatverandering, draagkracht van de aarde, vergrijzing en andere structurele waarden? Beter draaien we het ‘anker van ‘t verleden’ in de kluis en varen tussen de betonning van ecologische waarden en sociaal, bedrijfsmaatschappelijke rechtvaardigheid naar een nieuwe bestemming. Verandering begint tussen de oren, in 2014 op de Wandelgang!

De Binnenvaartkrant