Views
2 years ago

2013-23

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • November
  • Binnen
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • Grote

De Binnenvaartkrant 4 5

De Binnenvaartkrant 4 5 november 2013 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,80 per mm in hoogte, excl. 21% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Engelaer scheepsinterieurs ontwerpt en realiseert interieurs voor binnenvaartschepen. Tevens renoveren en onderhouden we scheepsinterieurs. Sinds 2007 is Engelaer scheepsinterieurs een zelfstandig onderdeel van Hubbers b.v. In verband met de pensionering van oprichter en huidig directeur Jan Engelaer zijn we op zoek naar een COMMERCIEEL GEDREVEN ONDERNEMER Lieve Rene, Hier zijn geen woorden voor. Geen idee waarom jou dit moest overkomen. Altijd ben je voor ons en de kinderen goed geweest, nooit was iets te veel. De zes jaar aan boord met ons en de kinderen waren onvergetelijk. Nu, na dit vreselijke ongeluk, is dit alles weg. Nooit zullen we jou vergeten en je zit voor altijd in ons hart. Paul, Erika, Jennifer en Jessica Cornet. Marten en Corrie Bakker die het Engelaer schip op koers houdt en juist in deze roerige tijd kansen creëert om het bedrijf verder uit te bouwen. Je komt te werken in een hecht team dat het vanzelfsprekend vindt om de verwachtingen van onze opdrachtgevers te overtreffen. Heb je ruime ervaring binnen de branche, grote affiniteit met de binnenvaart en ben je toe aan een uitdaging? Mail je sollicitatie naar Mathijssen@Hubbers.nl Voor nadere informatie kun je bellen naar Emiel Mathijssen 024-6638837 of 06-13378941 A de Groot Olietransport is een familiebedrijf wat zich na oprichting in 1954 ontwikkeld heeft tot een vakbekwaam en gespecialiseerd bedrijf. Met drie tankschepen transporteren wij minerale oliën naar depots binnen Nederland. Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde stuurman die ons team wil komen versterken. Functie-eisen STUURMAN • Marifooncertificaat • Groot Vaarbewijs B • ADN (of bereid te leren) • Radar (of bereid te leren) • Een positieve instelling Heb je interesse informeer dan snel naar de mogelijkheden die wij jou kunnen bieden. Koggestraat 13 . 8715 KB Stavoren . Tel: 0514-681433 info@adegroot-stavoren.nl . www.adegroot-stavoren.nl Martens B.V. is een dynamisch, klantgericht milieu- en logistiekgericht bedrijf dat industriële ondernemingen, overheden en de maritieme sector een passende oplossing biedt voor al hun problemen op het gebied van Milieu, Cleaning en Logistiek. Voor uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar: Schipper week op/week af De functie Deze functie bestaat uit het, met een inzamelvaartuig innemen, vervoeren en afleveren van afvalstoffen inclusief de daarbij behorende documenten. Deze werkzaamheden vinden plaats in Rotterdam, Vlissingen, Terneuzen, Antwerpen, Gent en Zeebrugge. Uw profiel - Wij vragen iemand met de volgende eigenschappen: - in het bezit van een groot vaarbewijs I en II - in het bezit van een geldig ADN certificaat - in het bezit van radarpatent - flexibele en gedreven instelling - tankerervaring Ons aanbod Voor de vacature geldt dat wij een passend salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden bieden. Voor meerdere vacatures verwijzen wij naar onze website www.martenscleaning.nl Informatie en sollicitatie U kunt uw reactie mailen naar vacatures@martenscleaning.nl of stuur uw reactie naar onderstaand adres: T.a.v. dhr. S.A. Hendrickx Spanjeweg 2 (havennummer 8614), 4455 TW Nieuwdorp Tel: 0113-672210 . www.martenscleaning.nl

De Binnenvaartkrant 5 5 november 2013 LNG-elektrisch aangedreven mts Greenstream ‘Schip van het Jaar’ DOOR HANS HEILIGERS Bijna 900 gasten, honderd tafels, vijftien genomineerden en vijf juryrapporten met de onderliggende motivatie voor vijf toonaangevende awards. Daar draaide het om tijdens het achtste Maritime Awards Gala, dat dit jaar werd gehouden in De Broodfabriek in Rijswijk. Het is absoluut niet overdreven als we stellen dat de jury het steeds moeilijker krijgt bij het beoordelen van de inzendingen. Het beste bewijs dat de scheepsbouw nog steeds geweldig innovatief is. Uit de inzendingen blijkt meer dan eens dat gezamenlijk aan innovaties werken loont. Dat is dan ook de spijker die Pim van Gulpen als voorzitter van de Stichting Maritieme Prijzen op de kop slaat als hij zegt dat samenwerking voor meerwaarde zorgt. Daardoor is de Nederlandse maritieme cluster nog steeds veerkrachtig en heeft zij nog steeds een onverminderde groeipotentie binnen de nichemarkten van het wereldwijde speelveld. Namens de jury benoemt Arie Kraaijeveld Michelle van der Wees en Coen Bouhuys tot Young Maritime Representatives. Zij zullen het komend jaar jongeren gaan interesseren voor een studie of een carrière binnen de Nederlandse maritieme sector. Arie Kraaijeveld benoemt Michelle van der Wees en Coen Bouhuys tot Young Maritime Representatives. Op de achtergrond kijkt Arie Kraaijveld mee. (foto Hans Heiligers) Anita Witzier loodst charmant en vlekkeloos de gasten door het programma. Voor iedere prijs die wordt toegekend zijn drie genomineerden. Dat betekent vijf maal drie videopresentaties op de grote schermen in de zaal. Daarna komen vanuit de zaal de juryleden en genomineerden op het podium waarna het openmaken van een grote envelop een eind maakt aan de spanning of een begin van een teleurstelling inluidt. Voorafgaande aan de gang naar het podium konden wij aan de genomineerden tafels die spanning van de gezichten aflezen. En in het verlengde van de tafel van Peters Shipyards was er ook spanning bij management en gasten van Alewijnse Marine Systems. Hun inbreng bij het LNG Greenstreamproject van Peters Shipyards zou voor Alewijnse het vijfde project kunnen zijn dat met een award wordt bekroond. Peters Shipyards moest het binnen de KNVTS Schip van het Jaar prijs opnemen tegen de hopperzuiger Reimerswaal, die gebouwd werd bij De Kooiman Groep in Zwijndrecht. De andere concurrent vormde Barkmeijer Shipyards, die een serie van drie pilot station vessels bouwde voor het Nederlands Loodswezen. Samen met deze genomineerden stapte CEO Geert van Voorn de catwalk op voor de gang naar het podium. Juryvoorzitter Arie Peterse sprak daar de verlossende woorden en maakte bekend dat het LNGelektrisch aangedreven mts Greenstream tot Schip van het Jaar is uitgeroepen en overhandigde aan Geert van Voorn het daarbij horende certificaat. De criteria voor de Schip van het Jaar-Prijs werden getoetst aan de kenmerken ontwerp, economie, duurzaamheid, veiligheid en het bouwproces. De overige awards werden toegekend aan: - Heerema Marine Contractors met constructieschip Aegir (KVNR Shipping Award) - de Collaborative Design Tools van Jan van der Zee (VNSI Wim Timmersprijs) - Kranendonk Production Systems BV met het Edge Preparation System (HME Maritime Innovation Award) - Luitenant-ter-zee der 3e klasse Jordy van de Mheen (Koninklijke Marine Van Hengel-Spengler prijs) Blije gezichten aan tafel. Martin van Dijk feliciteert Geert van Voorn. (foto Hans Heiligers) Aalmoezenier verrast met ‘Beueler Seele’ Bernhard van Welzenes heeft zondag 27 oktober in Bonn de ‘Beueler Seele’ gekregen. De Schiffer-Verein Beuel eert daarmee het werk dat de Nederlandse hoofdaalmoezenier en het Schipperspastoraat voor de Europese binnenvaartpopulatie verzetten. De schippersvereniging uit Bonn kent de onderscheiding maximaal drie keer per jaar toe aan mensen die zich bovenmatig verdienstelijk maken voor de varende beroepsbevolking. Van Welzenes was onwetend van wat hem te wachten stond toen hij op de uitnodiging inging. Tijdens de bijeenkomst, die plaatsvond aan boord van het mps Rheinprinzessin, werd hij naar voren geroepen en ontving de verraste aalmoezenier de plaquette. “Het is fijn dat ons werk gewaardeerd wordt”, zegt Van Welzenes. “De onderscheiding is nameijk niet alleen voor mij maar voor iedereen die zich via het schipperspastoraat inzet voor de varenden. Dit gebaar laat zien hoe waardevol het sociaal-maatschappelijk werk wordt gevonden.” Afvalabonnement: slikken of stikken >> Vervolg van de voorpagina De binnenvaartorganisaties vinden het wel zinvol de afgiftepunten van een slot te voorzien, omdat dan ervaren kan worden hoe groot de afvalstroom is en welke voorzieningen daarvoor nodig zijn en wat het kost om die infrastructuur in stand te houden. “Nu is de prijs van het abonnement vastgesteld op 1200 abonnementen”, vertelt Leny van Toorenburg van BLN-Koninklijke Schuttevaer. “Het is maar de vraag of er echt zo veel worden afgesloten.” De bezwaren van de binnenvaart telden niet voor Rijkswaterstaat. Er kwam sowieso een abonnementensysteem en de organisaties konden kiezen uit drie varianten. Slikken of stikken dus. Kiezen zou betekenen dat ze impliciet akkoord gingen met de systematiek – dat weigerden de brancheorganisaties. Dus koos de minister zelf. Vrijdag 1 november gingen de 25 afgiftepunten langs de rijksvaarwegen (zoals het Amsterdam-Rijnkanaal) dus op slot. Wie afval wil deponeren moet een ecokaart van het SAB hebben, plus een chip waarmee de container open kan. Het enige lichtpunt, dat Van Toorenburg ziet: deze abonnementsvariant is niet de duurste van de drie. Het afgiftepunt op de middenkolk van het Volkeraksluizencomplex verdwijnt; deze locatie zou het abonnement 80 euro duurder maken. De brancheorganisaties roepen hun leden op “een goede afweging te maken om een abonnement wel/niet af te sluiten en zoveel mogelijk gebruik te maken van de voorzieningen in havens en gemeenten”. Daar is de afvalstoffenheffing meestal in het havengeld verwerkt. Het plaatsen van afval naast containers of op plaatsen waar de containers weggehaald zijn, is verboden. Rijkswaterstaat heeft aangekondigd de komende tijd extra toezicht te houden op het illegaal dumpen van afval. Bij overtreding wordt procesverbaal opgemaakt.

De Binnenvaartkrant