D E BINNENVAARTKRANT TWEEWEKELIJKS GRATIS MEDIUM VOOR DE BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, VISSERIJ, DREDGING, SHORTSEA & YACHTING CUSTOM MADE UITLAATDEMPERS GELUIDDEMPERS VONKENVANGERS OPHANGSYSTEMEN TEL: 0166-603285 WWW.AXCES.COM Frankepad 1 - Hendrik Ido Ambacht Tel. (078)6813127 - Fax (078)6812025 www.koedood.nl - info@koedood.nl Remia kiest voor binnenvaart Sneker Pan wint opnieuw SKS Skûtsjesilen 5 15 17 18.000 TEU in één keer WSV-Streik: Schadenersatzansprüche werden geprüft www.binnenvaartkrant.nl | www.vlootschouw.nl | tel. 010 414 00 60 | Oplage: 25.000 | Verspreidingspunten: 700 Editie 17 - 13 augustus 2013 Vlaamse steun voor klein schip Vlaanderen voert twee nieuwe stimuleringsmaatregelen in voor de binnenvaart. De ene is bedoeld om het goederenvervoer op kleine vaarwegen te laten toenemen. De andere moet de binnenvaart ondersteunen op vaarwegen met infrastructurele knelpunten. OMVORMERS, ACCULADERS Tel. 0182 - 38 75 22 info@veth.net Tel. +3178 615 22 66 www.veth.net De Maersk Mc-Kinney Moller is bezig aan zijn maiden trip. Het eerste Triple E-schip van containerrederij Maersk arriveert aanstaande vrijdag 16 augustus in Europa. De eerste haven die het aandoet, is Rotterdam. De Maersk Mc-Kinney Moller is genoemd naar de vorig jaar op 98-jarige leeftijd overleden Deense ondernemer. Hij leidde de rederij jarenlang. Zolang de Duitse regering niet wil praten over een nieuwe CAO en zwart op wit garanties geeft dat er geen WSV-medewerkers ontslagen worden, gaan de stakingsacties van het sluispersoneel door. Mogelijk tot de Bondsdagverkiezingen op 22 september, zo heeft vakbond Ver.di a laten weten. In Schleswig-Holstein en Mecklenburg-Vorpommern wordt deze week van woensdag 14 tot en met vrijdag 16 augustus gestaakt. In Berlin en Brandenburg gaat het werk donderdag 15 augustus plat. Medewerkers van de Wasser- und Schifffahrtsverwaltung in Noordrijn-Westfalen zijn van plan op Het schip is het eerste van de Triple E-klasse. Het is het grootste containerschip ter wereld en kan 18.000 TEU vervoeren. Mede door de schaalgrootte en het ontwerp scoort deze klasse goed op energiezuinigheid en milieubelasting. Per container in de CO 2 -uitstoot 50 procent lager dan die van het gemiddelde schip op de Azië-Europaroute. maandag 20 augustus weer te gaan staken. Afgelopen week was het ook op tal van vaarwegen weer raak. Van maandag 5 tot en met vrijdag 9 augustus werden de sluizen in het Dortmund-Eems-Kanaal, het Wesel-Datteln-Kanaal, het Rhein- Herne-Kanaal, het Datteln-Hamm- Kanaal en het Mittellandkanaal niet bediend. Het schip is gebouwd op de Deawoowerf in het Zuid-Koreaanse Opko. Maersk Line heeft twintig van deze schepen besteld. Die worden de komende jaren gefaseerd in de vaart gebracht. (foto Maersk) Kijk op www.binnenvaartkrant.nl voor een artist impression met afmetingen en technische gegevens. Binnenvaart vraagt Europese Commissie om in te grijpen Staking Duits sluispersoneel kan nog weken duren De maat is vol De maat is vol voor de Nederlandse binnenvaartorganisaties. Samen met de verladersorganisatie EVO hebben Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart, de BinnenvaartBranchunie en Koninklijke Schuttevaer een formele klacht ingediend bij de Europese Commissie. Ze willen dat de Duitse regering het Gemeenschapsrecht naleeft, en dan met name het beginsel van het vrije verkeer van goederen. De klacht is geschreven door Marius van Dam van advocatenkantoor Van Dam & Kruidenier. Vorige maand had Koninklijke Schuttevaer al een brief gestuurd aan de Duitse minister van Verkeer, Peter Ramsauer, waarin de vereniging er vergeeft bij hem op aandrong om alles in het werk te stellen dat de staking zo snel mogelijk wordt beëindigd. Lees verder op pagina 3 >> Minister Hilde Crevits van Mobiliteit en Openbare Werken maakte de steunmaatregelen vorige week bekend. Ze wil er mee voorkomen dat nog meer kleine schepen verdwijnen en kleine waterwegen in onbruik raken. 2 euro per ton De subsidie is bestemd voor verladers die een nieuw transport beginnen op een vaarweg van klasse I of II. Zij komen in aanmerking voor een subsidie van maximaal 2 euro per ton. Het maximale bedrag per bedrijf is 200.000 euro per jaar. De steun is voor drie jaar. Het gaat onder meer om de IJzer, het Kanaal Leuven-Dijle en de Zuid-Willemsvaart. De subsidie is vooral bestemd voor vervoer met spitsen en kempenaars. In elk geval mogen de ingezette schepen niet groter zijn dan 55 x 7,55 meter. Aanvragen kunnen worden ingediend tot en met 30 september. Holland Diesel Maassluis Verkoop Inbouw Onderhoud Reparatie Revisie T 010 591 26 11 | www.hollanddiesel.nl Officieel dealer van: HYDRAULISCHE (STUUR)INSTALLATIES +31 (0)10 258 02 58 info@olthof.eu WWW.OLTHOF.EU Druk Temperatuur Niveau Flow Uitlezingen Explosieveilig SENSORS & CONTROLS FOR ROUGH CONDITIONS Tel.: +31(0)162 31 42 85 www.sensors.nl Méér dan verf! Tel.: 0187 482 381 info@vandongenverf.nl www.vandongenverf.nl Rabobank Shipping www.rabobankshipping.nl Tel. +31 (0)10.400.37.00 Dorpsstraat 67a Krimpen a/d Lek T: +31 (0)180 51 15 77 F: +31 (0)180 51 15 78 E-mail: binnenvaart@vdvelden.nl www.vdvelden.nl
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl