Views
4 years ago

2013-15

  • Text
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Waar
  • Nederland
  • Nieuwe
  • Meter
  • Onze

De Binnenvaartkrant 4 16

De Binnenvaartkrant 4 16 juli 2013 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,80 per mm in hoogte, excl. 21% BTW. Bezige handen, nu gevouwen en stil Een leven vol ijver, zo was je wil Nu heb je rust, met lichaam en geest Vaak zullen wij denken aan wat is geweest Erg verdrietig, maar dankbaar voor al het goede dat hij ons gegeven heeft, is omringd door liefde van ons heengegaan mijn lieve man, onze vader, schoonvader en opa Pieter Hendrik Meijer echtgenoot van Adriana Maria Pieternella Pols Breskens, 15 juli 1934 Terneuzen, 11 juli 2013 Terneuzen: Sjaan Meijer-Pols vTakkie Engelen: John Hidde, Sterre, Jules Vreeswijk: Marco en Hélène Yvonne, Iris, Esther, Judith M/S Donata: Peter en Ilonka Daan, Ninthe Stuvesande 620 4532 MN Terneuzen De begrafenis heeft dinsdag 16 juli in Terneuzen plaatsgevonden. Gezocht per direct Schippersechtpaar of stel op mbs Hoop Eventueel ook op te varen. Tel. 0620-00 26 17 Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln www.deymann-schiffsmakler.de • Bent u op zoek naar een binnenschip? • • We hebben een grote keuze aan binnenschepen! • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de B TE HUUR: DIRECTIEVAARTUIG L 14.99 BR 4.14 H 3.50-2.40 D 0.80 Ook geschikt voor langere reizen (Frankrijk-Belgie), zowel in de zomer als in de winter.4 personen. Telefoon: 06-51125174 GEZOCHT: KAPITEIN VOOR MTS ST. RITA In bezit van Rijnpatent tot Mannheim, radarpatent en ADN. Contact: Van den Abbeele Edmond Tel: 0475-945434 GSM NL: 0031 650 539 024 UYCK T POWER TRAIN SOLUTIONS YOUR PARTNER FOR THE FUTURE ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE Voor alle hydrauliek bij u aan boord. Gespecialiseerd in stuurwerken. 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL INTERNATIONALE BETRIEB BIETET PERSONAL für Arbeit auf Frachtschiffe und Personalschiffe in dieser Fäche: Deckmann, Lichtmatrose, Matrose und Steuermann. Wir sind: Firma EUROSHIP Slovakia, KvK-Nummer 56177844 Kontakt: euroship.sk@gmail.com Tel.: 00421917114076 fax: 00421356416092 QUALIFIZIERTE UND SOLID ARBEITSKRAFT FüR IHRE SCHIFFE. Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be ONDERHOUD EN REPARATIE Bodewes Millingen beschikt over de mogelijkheden om schades aan de scheepsromp snel en kwalitatief goed af te wikkelen. Scherpe tarieven en duidelijke afspraken ondersteunen onze kwaliteit. Bodewes Millingen beschikt over een helling van 160 meter waar schepen tot ca. 1200 ton op droog gezet kunnen worden. Ook de 150 meter lange kade biedt ruimte voor diverse werkzaamheden boven de waterlijn. Bodewes Millingen werkt bij grotere gecompliceerde schades samen met diverse leveranciers die elk expert zijn in hun specifieke vakgebied. Hierdoor kan op elk gewenst moment teruggevallen worden op alle noodzakelijke kennis om een reparatie aan uw schip effectief af te wikkelen zonder dat u zichzelf moet inspannen om de benodigde mankracht en kennis aan boord te krijgen. Dat noemen wij ontzorgen!! Voor informatie en/of vrijblijvende offertes kunt u contact opnemen met: Bob Klaver Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 . 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: bk@bodewes-millingen.nl GEVRAAGD voor diverse tankers, KAPITEINS EN 2DE KAPITEINS i.b.v. van de benodigde papieren. Tevens gevraagd kapiteins voor RVS tankers Voor info bel naar: 0035-2661280243 of mail naar: leon@basshipping.eu Te koop gevraagd Duwboot 500 – 900 pk Max afm. 24 x 6.5 x 2.3 m Kijkhoogte min. 5 m Mail info + foto’s naar koen@heyrman-de-roeck.be Te koop gevraagd: REINTJES Benelux BVBA Luithagen haven 2 Unit F B2030 Antwerpen Phone: +32 3541 9233 Fax: +32 3541 0212 www.reintjes.be 1 Bunkerboot met een recent bouwjaar, capaciteit 100-150m 3 1 Bunkerboot recent bouwjaar, capaciteit 300-400m 3 De Elburger Scheepsbemiddeling B.V. Tel. 0525-681101 of E-mail: info@esbship.nl - Scheepsruimen spuiten en verven - Hydrojetten 2500 Bar - Coatings en verfproducten - Altijd het voordeligst Tel.: +31617324458 E-mail: info@hollandshipcleaning.nl www.hollandshipcleaning.nl

De Binnenvaartkrant 5 16 juli 2013 Introductie nieuwe brandstof levert 2,7 miljard euro’s en 8.000 banen op Geplande accijnsverhoging bedreigt succes introductie LNG De invoering van LNG (vloeibaar gemaakt aardgas) als alternatieve, schonere brandstof voor binnenvaart, kustvaart en wegtransport kan 2,7 miljard euro extra economische groei en 8.000 arbeidsjaren opleveren in de periode tot 2030. De ontwikkeling van LNG is daarmee van strategisch belang voor de Nederlandse transportsector. Het biedt Nederland kansen om de positie als gasrotonde te versterken en investeringen en werkgelegenheid te genereren. Dat blijkt uit een onderzoek dat PwC heeft uitgevoerd voor de ‘Green Deal Rijn en Wadden’. Het onderzoek is gedaan in opdracht van het ministerie van Economische Zaken. De Green Deal is een samenwerking tussen overheid, bedrijven en kennisinstellingen, gericht op groene groei. Het Nationaal LNG Platform bekeek woensdag 10 juli in Rotterdam wat het eerste jaar na de start van de Green Deal inmiddels is bereikt en in gang is gezet. Er zijn nu twee LNG-binnenvaartschepen actief (de tankers Argonon en Greenstream) en één small scale LNG-tanker. Er zijn zeven LNGstations operationeel en er rijden inmiddels honderd LNG-trucks. Rotterdam staat – als eerste Europese haven – sinds 1 juli het bunkeren van LNG toe in de havenbeheersverordening. Funest Ger van Tongeren, voorzitter van het Nationaal LNG Platform zei bij de bijeenkomst in het Rotterdamse stadhuis: “Er liggen enorme kansen. Om die te verzilveren, moeten vraag en aanbod in samenhang worden ontwikkeld en zijn substantiële investeringen nodig.” “Het gaat daarbij om een gehele keten: LNG wordt per schip in ons land aangevoerd bij de Gate-terminal op de Maasvlakte, wordt daar via een kleinere terminal overgepompt naar tankauto’s of bunkerschepen, die vervolgens het LNG naar tankstations of bunkerstations brengen, waar vrachtwagens en schepen kunnen tanken.” Nationaal LNG Platform Het Nationaal LNG Platform verbindt bedrijven en overheden die werken aan de introductie van vloeibaar aardgas als alternatieve transportbrandstof in Nederland. Het doel is om in 2015 minstens 50 binnenvaartschepen, 50 zeeschepen en 500 trucks op LNG te laten rijden/varen. Rotterdam staat – als eerste Europese haven – sinds 1 juli het bunkeren van LNG toe via de havenbeheersverordening. Dat gebeurt nu nog vanuit een tankwagen en mag alleen aan de Seinehaven. Bij het overtanken ontstaat een onschuldige mist van waterdamp doordat de warmtewisselaar voor het verpompen warmte van de buitenlucht gebruikt. Door het afkoelen condenseert het vocht in de lucht. (foto Tekst & Toebehoren) Jos de Groot, directeur Energiemarkt van het ministerie van Economische Zaken, en burgemeester Ahmed Aboutaleb tijdens de bijeenkomst op het Rotterdamse stadhuis. (foto Roy Borghouts) “Het mooie is dat in ons Platform de gehele keten is vertegenwoordigd. De Green Deal maakt het ook mogelijk om samen te werken met het Rijk, over meerdere departementen. Bijvoorbeeld op het gebied van accijns op LNG voor vrachtvervoer.” Van Tongeren sneed het probleem van de aangekondigde accijnsverhoging op LNG aan. Het kabinet heeft de belasting op LNG gekoppeld aan die op LPG. Dat betekent dat de accijns per 1 januari 2014 van 18,6 cent naar 31 cent gaat. Dat zou funest kunnen zijn voor de verspreiding van de schonere brandstof. De extra investeringen die nodig zijn voor de aangepaste motoren, zijn dan niet of pas over een veel langere periode terug te verdienen. Van Tongeren hoopt op een tijdige oplossing waarmee de verhoging voorkomen kan worden. Nederland heft door de strikte koppeling aan LPG al een hoge belasting. In Duitsland is de accijns op LNG 8 cent; Frankrijk en België kennen zelfs helemaal geen accijns op LNG. Milieu Ook voor het milieu biedt LNG oplossingen. Het wegvervoer krijgt met ingang van 2014 (EURO6- norm) en de kustvaart in 2015 (overschakeling op zwavelarme gasolie) te maken met verscherpte regelgeving en lagere emissies. Met een overstap op LNG voldoen eigenaren van trucks en schepen meteen aan de nieuwe eisen. Het Nationaal LNG Platform gaat in overleg met natuur- en milieuorganisaties onderzoeken tot welke feitelijke milieuwinst de inzet van LNG in de verschillende modaliteiten leidt. Onderwerpen waarover afspraken worden gemaakt zijn de minimale CO 2 -reductie en de meerwaarde van LNG bij het verlagen van de emissies van NOx, SOx, fijnstof en geluid. Bunkeren Rotterdam is de eerste Europese haven waar de binnenvaart officieel LNG kan bunkeren. Hiervoor is de havenbeheersverordening aanpast. Rotterdam stimuleert met deze nieuwe regelgeving dat de binnenvaart LNG gaat gebruiken als schonere brandstof. Havenbedrijf Amsterdam, onlangs toegetreden tot het Nationaal LNG Platform, biedt vanaf september ook de mogelijkheid om vanaf de wal te bunkeren. De Amsterdamse haven wil zich oo ontwikkelen tot productielocatie voor bio-LNG. Waarover twittert de binnenvaart? @EUinNL Een schip dat van Rotterdam naar Antwerpen vaart, wordt behandeld als een schip uit China. Dat gaat simpeler worden http://ngr.nu/ 11uTsxh @HavenRotterdam #Wagner Opera #Rheingold in een #binnenvaart schip.20 23 juli in #havenrotterdam .Hiervoor oa in #uitsland http://www. rheingold2013.com/ #Rijn @KSVSchuttevaer Hoofdbestuur Koninklijke Schuttevaer keurt, met enkele aanvullingen, concept statuten BLN goed #binnenvaart @BivaBrancheUnie Advies NBA accountants: vervoerder, overweeg te stoppen: http:// goo.gl/Pm658 @ArieKraaijeveld #BLN gaat vorm krijgen. # statuten bijna klaar. Passeren akte plannen. Bestuur krijgt vorm. Tipje? @ ArieKraaijeveld blijft graag adviseur. @binnen_schipper ...had niet verwacht dat het zo lang zou gaan duren toen de duitsers zeiden dat ze gingen streiken. @BDzakelijk Zorgeloos genieten van je zomervakantie? Zorg dan dat je btw-aangifte alvast gedaan is. #kwartaalaangifte #maandaangifte @marco_leijten Met 2 maten meten. Zeeschip draait met schroef tijdens laden. @HavenRotterdam vaart stoïcijns voorbij. #rpa @hanocb http://Www.bln.nl weer een stap verder naar een krachtige branche organisatie. Echt samenwerken loont!! Aanmelden dus#binnenvaart @kaptbob geland op camping Bachhausen met de 3e schutting, gelukkig ligt er geen ijs anders weer een strippenkaart van 60 dagen ;) @rinusdekorte Orderstation Tholen. Het Schelde-Rijnkanaal lijkt deze morgen wel uitgestorven. Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

Binnenvaartkrant