Views
4 years ago

2013-12

  • Text
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Juni
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Onze
  • Haven
  • Schip
  • Panera

De Binnenvaartkrant 6 4

De Binnenvaartkrant 6 4 juni 2013 GROUP BAECK TE KOOP ANTVERPIA 17 250 PERS, 38,57 x 7,03 x 2,0 m, hoogte 8,9, 850 PK CAT D 398 ex certificaat beperkte kustvaart, € 149.000,- KEMPENHART 184 PERS, 39,42 x 6,19 x 1,32m , hoogte 5,35, gewicht 210 TON, geschikt als woonboot, € 60.000,- = recupwaarde VEERPONT 300 PERS, 37,35 x 8,20 x 2,0 m, 2 schottels type K 155, 2 x 275 PK, CAT type 3406 PC, 2 gensets Perkins, gewicht 450 TON, € 145.000,- = recupwaarde Bijkomende info: nadine.vanderdonck@baeck.be Tel.(0032)03/546.06.33 • Fax. (0032)03/ 546.06.36 Als Assistent walkapitein op de eerste plaats bij rederij Somtrans! Het moderne kantoor, gebouwd in 1996, is gelegen aan het Albertkanaal te Wijnegem bij Antwerpen. Onze medewerkers, op kantoor evenals aan boord van onze schepen, zijn steeds gemotiveerde beroepsmensen welke een hart hebben voor de scheepvaart en voor onze firma. Als assistent walkapitein ben jij de aanspreekpunt voor kapiteins van de schepen. Je bezit nautische en technische kennis ( zowel praktisch als theoretisch ). Tankervaring is een pluspunt. Binnen en buitendienst. Talenkennis: Nederlands, Duits, Engels. Leeftijd: 25-35 jaar. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln • Schauen Sie doch einmal auf unsere Homepage! • www.deymann-schiffsmakler.de • Wir haben eine große Auswahl an Tankern – Frachtern – Fahrgastschiffen • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de BEMANNING NODIG? AFLOSSER NODIG? Gerwil Crewing Poland S.P.ZO.O. Bel dan: VaarService.nl biedt u per direct aan: I.b.v gvb1 & 2 Radar, ADN Poolse lichtmatroos tot VCA, BHV & Marifoon stuurman. Voor info: 06-19665932 Email: poland@gerwil.com T. +48 660040322 of 0527-690032 BIEDT ZICH AAN ZZP-er, i.b.v. Radar-Rijnpat. tot Basel. ADNC, marifoon, hfdzakelijk tankers, ARA-Rijn voorkeur 14/14. Tel 06-38832390 GEVRAAGD SPITS mag opgelegd zijn, vaste ligplaats oude DOK in Antwerpen. Tel. 010-4965516 GEVRAAGD STUURMAN voor Pride of Faial met min. 3 jr ervaring in tankvaart chemie. Bel. 06-21935259 GEVR. MATROOS met enig ervaring, op mbs Passaat. ibv dienstboekje en rijbewijs. wknd vrij. T. 06-53833607 / 06-57310124 GEZOCHT: Stuurman met Rijnpatent voor tankschip. Lux. condities, loon nader te bespreken. Info: 0031 621 850 912 of peter.peeters1969@telenet.be B Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu UYCK T ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE Voor alle hydrauliek bij u aan boord. Gespecialiseerd in stuurwerken. 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL GEZOCHT: KAPITEIN VOOR MTS ST. RITA In bezit van Rijnpatent tot Mannheim, radarpatent en ADN. Contact: Van den Abbeele Edmond Tel: 0475-945434 GSM NL: 0031 650 539 024 Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht | | Kapiteins gezocht Rheinpatent bis Mannheim / Basel | | Rijnpatent tot Mannheim / Basel ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten | | Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87-89 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord von de A-ROSA cruisevloot verbinden ons teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip – “Lust auf Schiff”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere oder Tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH Kasernenstr. 92 CH-7000 Chur jobs@a-rosa.de TE KOOP: MBS 2000t-1100m3, 86x9x3,8 BJ 1963, middenschip 2003, 2x400 Scania 2013, 1x 320 DAF v.Tiem, nieuwe radar, spudpalen 12 m. o. v., geschikt voor ombouw tot zandzuiger/kraanschip, cert.2015 werk en inruil bespreekbaar. 06-53596795 msjosette@ gmail.com Ruimen 500Bar + verf spuiten. Paans komt naar u toe! Bel 06-54340087 Help vluchtelingen hun dromen waarmaken! Giro 999 Den Haag www.vluchteling.org OMBOUW NAAR DUBBELWANDIG Bodewes Millingen kan voor u de ombouw van uw tanker realiseren. Concreet houdt dat voor u in: Bodewes Millingen verzorgt het tekenwerk en de keur. Bodewes Millingen verzorgt het staalwerk op de eigen helling. Bodewes Millingen verzorgt alle overige aanpassingen aan het leidingwerk, de elektrische installatie of overige systemen. Bodewes Millingen verzorgt de aflevering van uw omgebouwde tanker die voldoet aan de eisen die de wetgever daaraan gesteld heeft. Voor informatie en/of een vrijblijvende offerte kunt u contact opnemen met: Bob Klaver Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: bk@bodewes-millingen.nl WORD VRIEND VAN EEN VLUCHTELING www.huizinga-snijder.nl

De Binnenvaartkrant 7 4 juni 2013 VEKA en Deen: strategische samenwerking LNG DOOR HANS HEILIGERS Het grote VEKA-paviljoen op de beurs Construction & Shipping Industry bood nauwelijks ruimte aan alle branchegenoten die daar waren verzameld om uit de eerste hand het nieuws te vernemen van een aangekondigde samenwerking tussen VEKA en een andere marktpartij. Peter Versluis begon de presentatie met een korte terugblik op 25 jaar VEKA. In hun boeken zijn ruim 500 bouwnummers op naam gezet en als je volledige groepsaantallen bij elkaar optelt kom je zelfs boven de 1150. Versluis is reëel en erkent dat er tijden waren dat de bouwnummers elkaar sneller opvolgden dan de laatste jaren. “Maar het voordeel van een crisis is dat je nog alerter wordt en daardoor ook steeds innovatiever gaat nadenken.” En als je bereid bent om die stappen via bundeling van krachten met anderen te zetten ontstaat daarmee alle ruimte voor een innovatieve toekomstgerichte samenwerking. Reeds in 2006 bouwde VEKA op hun Bijlsma-werf de zeegaande LNG-tanker Pioneer Knutsen en in 2011 schreef Gerard Deen grensverleggende geschiedenis met zijn dual fuel mts Argonon. Toen Peter Versluis tijdens zijn toespraak de microfoon overgaf aan de persoon met wie VEKA een joint venture aangaat voor de ontwikkeling en Een toast op de ondertekening en de toekomst van LNG voor de binnenvaart. Vlnr: Gerard Deen, Peter Versluis en Ed de Jong. (foto Hans Heiligers) bouw van innovatieve binnenvaart- LNG-tankers vond niemand onder de bezoekers het vreemd dat Gerard Deen naar voren kwam. Bunkerstations Deen Shipping beschikt vanuit hun pioniersrol met mts Argonon over een enorme hoeveelheid kennis en aanzien in de markt. Samen met alle denkbare faciliteiten die de VEKA Group in huis heeft moet dat tot een geweldige combinatie leiden voor de verdere ontwikkeling en bouw van LNG-tankers die transporten naar bunkerstations verzorgen en eveneens de bunkering van LNG-zeevaartschepen voor hun rekening nemen. Na de onthulling van een model van het bijzonder ogende tankschip ondertekenden Gerard Deen en Ed de Jong namens Deen Shipping de joint venture ‘VEKA Deen LNG‘ met Peter Versluis. De eerste twee schepen zijn reeds in een afrondend ontwerp vastgelegd waarmee volgend jaar de bouw kan worden gestart. Er wordt door op dit moment al verder gewerkt aan de ontwikkeling van meerdere types. Na afloop van de bijeenkomst spreken we met de immer enthousiaste Gerard Deen. De ontwerpen voor de bouw van de schepen zijn er, maar dat kan nog niet van de wetgeving worden gezegd: strikt genomen is het verboden. “Maar dat traject was bij mts Argonon niet anders.”. Deen bekent tegenover ons wat de kraaienpootjes rond zijn ooghoeken al aangeven: “Juist als iets niet mag, zie ik daarin een enorme uitdaging.” Als we even later Martin van Dijk, voorzitter van de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer Internationaal) vragen hoe hij tegen het ontbreken van regelgeving aankijkt, heeft hij net als Deen alle vertrouwen dat die onzekerheid niet lang zal duren. Via amendementen van Inland Navigation Europe op het vorige TEN-T (Trans- Europese Transportnetwerk) is duurzame binnenvaart stevig bij de Europese Commissie op de kaart gezet en daar past LNG volledig in als onderdeel van een groene transportketen. Impressie van een VEKA Deen LNG-tankschip. (foto VEKA Deen LNG) TEN-T lijkt positief uit te pakken voor vaarwegen Ouderwets druk op CSI In de binnenvaart is opgetogen gereageerd op het nieuwe TEN- T-akkoord. De Europese Commissie, de Raad en het Europees Parlement zijn het vorige week eens geworden over het nieuwe transportnetwerk. INE, de Europese lobbykoepel van de binnenvaart, spreekt van een goede overeenkomst voor de vaarweginfrastructuur. Het nieuwe TEN-T gaat op 21014 in. INE had erop ingezet dat alle Europese vaarwegen van klasse IV en hoger in het strategische netwerk zouden worden opgenomen – en zodoende voor meer Europese subsidie in aanmerking komen. “Het is goed om te zien dat de wettelijke grondslag daarvoor is opgenomen in het akkoord”, aldus directeur Karin de Schepper. Er bestond nog een gevaar dat door lidstaten aan gedragen uitzonderingen werden overgenomen, zoals voor de Donau en de Elbe. Dat zou investeringen in vaarwegen op voorhand kunnen blokkeren. INE wist de politici ervan te overtuigen dat dergelijke beslissingen alleen op Europees niveau op hun plaats zijn, aangezien het gaat om Europese corridors. Verder is onderhoud voor goede bevaarbaarheid opgenomen in het TEN-T en kan er straks ook geld vloeien naar de promotie van vervoer over water. Er moet op tal van terreinen nog wettelijk worden uitgewerkt hoe de regelingen eruit komen te zien. INE verwacht dat de Europese Commissie het mogelijk maakt tot 50 procent mee te financieren bij River Information Services, maximaal 40 procent bij bottlenecks en grensoverschrijdende infrastructuurprojecten en maximaal 20 procent bij andere vaarwegprojecten. “Alle grote vaarwegen zijn opgenomen in de negen multimodale corridors. Dat is een enorme verbetering ten opzichte van eerdere TEN-T-programma’s. 80 procent van het Europees budget voor infrastructuur gaat namelijk naar die corridors”, aldus De Schepper. “Dat stemt ons optimistisch dat landen meer vaarwegprojecten zullen indienen voor co-financiering.” RWS vraagt schippers naar ideeën overnachtingsplaatsen op Merwedes Rijkswaterstaat werkt aan plannen voor nieuwe overnachtingsplaatsen voor de binnenvaart in het gebied langs de Boven-, Beneden- en Nieuwe Merwede. Er zijn vier opties: het herinrichten van de vluchthaven/Merwedehaven in Gorinchem, anders benutten van ligplaatsen in de Beatrixhaven in Werkendam en in de gemeentehaven van Boven-Hardinxveld en het aanleggen van nieuwe overnachtingsplaatsen in de Woelse Waard ten oosten van Gorinchem. Het ‘startdocument’ wordt nu voorgelegd aan omwonenden en belanghebbenden. Tijdens een inloopavond op dinsdag 11 juni van 19.00 tot 21.00 uur in het gemeentehuis van Gorinchem kunnen belangstellenden vragen stellen. Van 7 juni tot en met 5 juli kunnen mensen hun mening geven. Hoe dat kan is te vinden op www. rws.nl onder de projectnaam ‘Overnachtingsplaatsen Merwedes’. Het was ouderwets druk en gezellig op Construction & Shipping Industry. Met 16.499 bezoekers werd het record van vorig jaar verbroken. Op 28, 29 & 30 mei was dan ook een groot deel van de Nederlandse binnenvaart te vinden in Evenementenhal Gorinchem. De bezoekers veroorzaakten rond openingstijd files bij de afslag van de A15. Al vroeg werden ze naar de extra parkeerplaatsen in het Lingebos gedirigeerd, vanwaar ze met pendelbussen naar de beurs werden gebracht. (foto E.J. Bruinekool fotografie) ADVERTENTIE SCHROEF KAPOT? OF ANDERE NODIG? BEL ONS!! Tel. 078-6133831

Binnenvaartkrant