Views
2 years ago

2013-11

  • Text
  • Onze
  • Marine
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Shipping
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Schip

De Binnenvaartkrant 38

De Binnenvaartkrant 38 22 mei 2013 Alphatron Marine maakt brandstofbesparing gemakkelijk met de ALPHAFUELCONTROL Een cruise control speciaal voor (dubbelmotorige) binnenvaartschepen, levert u optimaal vaargemak en brandstofbesparing Zeer secure automatische cruise control plus Varen met vaste snelheid of vast verbruik Stuur- en bakboordmotor worden onafhankelijk ingesteld voor een optimale motorbelasting Maakt individueel verbruik per schip op afstand inzichtelijk per dag, reis en jaar (optioneel) binnenvaart@alphatronmarine.com www.alphatronmarine.com Alphatron Marine BV STAND 466 stand 199 Boegschroeven, Persluchtsystemen en Stikstof generatoren 89, 00 Intellian i6DUO Ontvang satellieten Astra 1 en 3 tegelijk voor HDTV STANDNR. 345 Manoeuvring equipment Verhaar Omega heeft ervaring in het ontwerpen, engineering en fabricage van boegschroeven. De afgelopen 40 jaar zijn er meer dan 4000 eenheden geïnstalleerd op binnenvaart- en zeeschepen over de hele wereld. Marine air & Nitrogen systems Wij bieden een volledig assortiment van stikstof generator systemen voor gas en chemische tankers, olie en productdragers en offshore toepassingen. Tevens levert Verhaar Omega compressor lucht-systemen voor zowel binnenvaart als zeeschepen. Verhaar Omega, T: + 31 71 517 26 31, info@verhaar.com, www.verhaar.com

De Binnenvaartkrant 39 22 mei 2013 Alphatron Marine stand 466 Alphatron staat al jarenlang bekend om het uitgebreide leveringspakket voor de gehele binnenvaartsector. Onze nautische , communicatie- en entertainmentproducten vonden hun weg al naar vele tevreden schippers en rederijen in binnenen buitenland. Onder leiding van Peter van Veen heeft de afdeling Binnenvaart haar servicenetwerk ook enorm uitgebreid en zijn wij tegenwoordig niet alleen te vinden langs de Rijn, de Main en de gehele Donau, maar ook in Frankrijk en zelfs Portugal. Ook in de huidige markt slaagt Alphatron erin om te blijven innoveren en zodoende opgedane kennis en ervaring te gebruiken om nieuwe producten te introduceren. Vaak ook in overleg met of op verzoek van een klant, die ons een vraagstuk voorlegt en onze hulp inroept. Twee fraaie voorbeelden van een dergelijke samenwerking worden officieel gepresenteerd op de stand van Alphatron Marine tijdens Contruction & Shipping Industry op 28, 29 en 30 mei 2013 in de Evenementenhal in Gorinchem: AlphaFuelControl De MPS Lord Byron van Scylla is het eerste binnenvaartpassagierschip dat is uitgerust met deze ‘cruise control’ voor schepen. Er kan gekozen worden voor een vast ingestelde vaarsnelheid of een vast brandstofverbruik per gevaren kilometer. De automatische regeling van de snelheid en motorbelasting zorgen voor efficiënte vaart en maken het ook mogelijk om een traject op een exact tijdsschema te varen. De eerste tests zijn bijzonder veelbelovend en leverden een brandstofbesparing op van tussen de 5 en 10 procent! Het systeem, dat werd ontwikkeld op verzoek en met medewerking van Scylla, vercharteraar van luxe passagiersschepen, kan ook op afstand uitgelezen worden door een koppeling met de op kantoor te installeren AlphaFleetSoftware. Brandstofverbruik en scheepslocatie zijn dan overal te bekijken en te volgen. Inmiddels heeft Alphatron al van een aantal rederijen opdrachten mogen ontvangen voor dit systeem. Alphaheight De ontwikkeling van een hoogtemeetsysteem voor bruggen was al jaren een sluimerend plan, ook met het oog op het vergroten van de veiligheid aan boord. Ditmaal kwam de vraag van rederij VT-Group (Verenigde Tankrederij) uit Rotterdam. Het systeem bestaat uit een sensor die op het voorschip is gemonteerd en verbonden is met een computer die calculeert of het hoogste deel van het schip veilig onder een brug of ander obstakel kan doorvaren. Zodra er boven het meetpunt iets wordt gesignaleerd gaat er een alarm naar het stuurhuis zodat in het stuurhuis de nodige maatregelen kunnen worden genomen. Het alarm is akoestisch maar kan ook zichtbaar gemaakt worden op een Alphatron MFC display of op het AlphaCon conning systeem. De tests op de VT-Veendam van rederij VT-Group zijn inmiddels naar tevredenheid afgerond. JRC Rivierradar Al jaren is de JMA-610 één van de paradepaardjes in ons uitgebreide pakket. Ontwikkeld samen met JRC voor de Europese binnenwateren maar inmiddels ook toegepast op andere continenten. Enkele van de unieke eigenschappen van deze radar: koppeling met de AIS, beeldopname (foto’s én film), uitstekende beeldkwaliteit, koersvoorspellende lijnen, compacte onderdelen, eenvoudige configuratie voor koppelverbanden en zeer gebruiksvriendelijke bediening. De extreme betrouwbaarheid van deze rivierradar is een must gebleken voor schepen die dag en nacht inzetbaar moeten zijn. AlphaCam camera’s De Alphatron-lijn camera’s met vaste lens, zoomlens en dome is uniek omdat de aansturing over CONSTRUCTION & SHIPPING INDUSTRY 2013 coax verloopt, waardoor vervanging van vaste camera’s naar zoom of dome een peulenschil is. Hierdoor is de installatie eenvoudiger en de prijs interessant. Klanten zijn enthousiast over de beelden zowel bij dag als ook in de nacht. MFC-lijn De Alphatron lijn afleesinstrumenten met groot LCD-scherm is voorzien van wheelmark goedkeur. Hiermee voldoen de instrumenten aan de hoogste eisen. Groot voordeel is verder dat alle schermen door middel van een databus met elkaar zijn verbonden, de grafische mogelijkheden door de hoge resolutie vrijwel onbeperkt zijn en de klant zelf kan bepalen welke uitlezing men wil zien. www.alphatronmarine.com Scheepsreparatiebedrijf M. Drenth stand 195 Scheepsreparatiebedrijf M. Drenth in Zwartsluis is overgenomen door Krobo BV in Lierderholthuis bij Zwolle. De overname stelt het voortbestaan van het bedrijf en de werkgelegenheid veilig en opent nieuwe markten voor de werf. Werfeigenaar Giel Drenth heeft een lastige periode achter de rug. Een zeevaartproject kon niet tijdig worden afgerond, vooral vanwege de ingewikkelde regelgeving in deze sector. Wij zijn met onze medewerkers tot het uiterste gegaan. Maar het is ons niet gelukt het geheel binnen de perken te houden. Het project liep uit, wat leidde tot hoge extra kosten. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt het tot een goed einde te brengen, maar het heeft veel stress opgeleverd bij ons en de opdrachtgever. Geert Jan de Kroon (links) en Giel Drenth. (foto Mike Drenth) De nasleep was ook ernstig. Het verlies was hoog opgelopen en hulp van de bank bleef uit. Terwijl toch aantoonbaar was dat het puur ging om één uitgelopen project. Drenth ging zoek naar alternatieven. Hij kreeg het geduld van zijn crediteuren en kreeg zo de tijd een nieuwe investeerder te zoeken. Die diende zich aan in Krobo BV van Geert Jan de Kroon. Het bedrijf is gespecialiseerd in de bouw van machines en mallen voor de betonindustrie. Bovendien heeft De Kroon twee zoons die actief zijn in de binnenvaart. Zoon Bart exploiteert onder de noemer De Kroon maritieme service een grote en drie kleinere duwboten, die vooral in de baggerij actief zijn. En Jelle timmert aan de weg met een mobiele scheepsservice. Vader en zonen waren op zoek naar een kade en liefst een werkplaats voor hun activiteiten. Het klikte tussen Drenth en De Kroon en ze werden het eens over de overname en toekomstige samenwerking. Het was voor Giel een lot uit de loterij, omdat hij nu wist dat alles gewoon door kon gaan en het personeel kon blijven werken. Drenth beaamt dat: We gaan door met de scheepsreparatie in de vorm van een BV van Krobo. Daar komt bij dat we er een nieuwe markt bij krijgen: de productie van betonmachines. Dat maakt ons veel minder kwetsbaar. Krobo heeft een goed gevulde orderportefeuille en is blij met de extra productiecapaciteit. Het is ook mooi dat de elektroafdeling van Drenth de besturingskasten voor Krobo Machinebouw kan bouwen. Het is absoluut een winwinsituatie. En zo blijft alles in vertrouwde handen. Scheepsreparatiebedrijf M. Drenth presenteert zich ook dit jaar weer gewoon op Construction & Shipping Industry, die van 28 tot en met 30 mei wordt gehouden in de Evenementenhal Gorinchem. Wij zullen onze klanten daar graag informeren over de toekomst. In principe is er qua werkzaamheden niets veranderd en zullen wij onze klanten blijven bijstaan met reparaties en dokcapaciteit. www.mdrenth.nl Persoonlijke professionals in salarisadministratie Remmerswaal Loonadviseurs Tijdens de beurs kan één van onze, in de binnenscheepvaart gespecialiseerde, loonadviseurs u een vrijblijvend advies geven over uw salarisadministratie. (u kunt (u kunt ons ons vinden in stand nr. nr. 365 363 van van Accountantskantoor Riegman && Klaverdijk) Remmerswaal Loonadviseurs B.V. Laan van Hildernisse Noord 4a 4617 AE Bergen op Zoom Telefoon 0164 - 27 15 80 Telefax 0164 - 27 15 81 E-mail lonen@remmerswaal.nl

De Binnenvaartkrant