Views
4 years ago

2013-05

  • Text
  • Schip
  • Februari
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Marine
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Boord

De Binnenvaartkrant 8 26

De Binnenvaartkrant 8 26 februari 2013 TE KOOP De Vries Lentch Rondspant Kotter Tel.0651819925 Princess Rivercruises AG zoekt voor MPS Rhein Prinzessin Kapitein (patent tot Bazel), 2 de Kapitein Vaargebied: Nederland, België, Rijn en Moezel. Wij bieden: Uitstekende arbeidsvoorwaarden in verhouding tot de functie en vaarprogramma. Wij verwachten van U: Prettige omgangsvorm en een representatief uiterlijk, goede communicatieve vaardigheden, kennis van Duitse en/of Engelse taal en ervaring in soortgelijke functie. Uw sollicitatie: kunt U sturen naar nautisch@live.nl Voor informatie: kunt U tijdens kantooruren bellen met Dhr. De Berg +31 613121609 Gezocht: Onderlosser / Splijtbakken (+/- 150-200 Kuub) te koop gevraagd De Elburger Scheepsbemiddeling BV Tel. 0525-681101 of mail: info@esbship.nl t.a.v. Dhr. P. de Jong TE KOOP MV LAMU. EXPEDITIE VESSEL 50M OCEANGOING Afmetingen: 50.84 x 8.53 x 3.95 Motor: Wichman 1000 PK, Boeg+ hekschroef. Compleet uitgerust. Volledig in klasse ! (Tevens beschikbaar voor charter. Standby-guard) Rotterdam Yacht Centre Halfrond 89 . 3071 PP ROTTERDAM The Netherlands Tel: +31 (0)10 4231506 Fax:: +31 (0)10 4842480 Website: WWW.RYC.NL Gevraagd 2 kapiteins op nieuwbouwtanker, vanaf 15 juli Vaargebied: ARA en Rijn Vrijetijd regeling af te spreken Tel: 0031611597383 Motorschip Kruiplijn TE KOOP/ TE HUUR Ponton: Bouwj: 2009 55.00 x 11.40 x 1.86 . Laadverm. 826 ton. Alle geldige papieren. Ponton: Bouwj: 2009 45.02 x 10.06 x 2.50 m. Laadverm: 834 ton. 2 spuds elk 12.00 m. Alle geldige papieren. Ponton: Bouwj: 2012 45.00 x 7.50 x 1.62 m. Laadverm: 362 ton. 2 spuds elke 12.00 m. Alle geldige papieren. Ponton: Bouwj: 2009. 21.05 x 11.01 x 1.70 m. 2 spuds elk 12.00 m. Alle geldige papieren. Ponton: Bouwj: 1970 55.00 x 15.80 m. Zwaar ponton. Geen geldige papieren. Sleepboot (ex WSA) Bwjr: 1956 15.60x3.68x1.02 m. Motor: MWM 150 p.k. Bwjr: 1991 Radar, bochtaanwijzer, echolood, kompas. Technisch in goede staat. (ex) Patrouillevaartuig Bouwjr: 1962 16.00x3.75x1.40 m. 2 x Daewoo 160 p.k. elk. Bouwjr: 2005 Roerpropeller: Schottel SPP 75/60 Koppelingen: Twin Disk. Radar Marifoon(2x) Echolood Uitstekende staat van onderhoud. Geen S.I. Tel: 06-53163480 Email: aquatrans@gijsdaanen.nl GEZOCHT: KAPITEIN VOOR MTS ST. RITA In bezit van Rijnpatent tot Mannheim, radarpatent en ADN. Contact: Van den Abbeele Edmond Tel: 0475-945434 GSM NL: 0031 650 539 024 Wij zijn op zoek naar schepen! V.a. 50 x 6,60 / 67 x 7,20. Stalen vloer – Recente motor – Schuifkap Info: verzijl@wasmaco.nl / 06-53 431 363 GEZOCHT KAPITEIN Voor nieuw tankschip Antwerpen – Luik en Rotterdam. Loon overeen te komen. Voor info. en sollicitatie . Bel: 0032- (0) 476 55 19 01 of mail erikgasten@skynet.be TE KOOP: 84m x 10m bj 2011 975pk 4.80m + vast werk + inruil mogelijk www.olislagers.be . TEL: +32 475 49 62 50 Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. www.huizinga-snijder.nl Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be WWW.BINNENVAARTKRANT.NL • Scheepsbetimmering • Meubelmakerij • Keukens • Verbouwingen • Noodstuurhut op voorraad, in 1 werkdag geplaatst! Bel of mail ons voor een geheel vrijblijvende afspraak. Biesboschhaven Zuid 9 • 4251 NM Werkendam TEL: 0183-500855• FAX: 0183-500856 info@scheepsinterieurbouw.nl www.scheepsinterieurbouw.nl Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht | | Kapiteins gezocht Rheinpatent bis Mannheim / Basel | | Rijnpatent tot Mannheim / Basel ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten | | Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87-89 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering

De Binnenvaartkrant 9 26 februari 2013 Brokery á la carte DOOR JOHAN DE WITTE Jachtmakelaar Cees Bromet van Rotterdam Yacht Centre (RYC) verkocht een uniek resque vessel met unrestricted navigation class aan de zakenpartners Guus Govaerts, Bert en Gerrie Vos. De ‘kiel’ voor deze transactie werd gelegd in Bistro The Mayflower aan het Stieltjesplein met de intentie: doorverkoop! Gedurende de vaartocht van overdrachthaven Rotterdam naar de Dordtse Riedijkhaven beschikte kapitein Bert Vos over een 20-tal collega’s aan dek, ofwel duizend jaar ervaring! Wanneer een scheepstype onmiddellijk een glimlach op het gezicht van schippers én landrotten tovert, drijft ze als een meeuw op het water, is fraai van model, heeft royale dekken, klinknagels als bolderkoppen, imponerende brug en voorschip van onbetwiste zeewaardigheid. Niet bang van een kou wind dus! Het in 1953 te Noorwegen gebouwde resque vessel en door een excentrieke eigenaar de laatste jaren als jacht gebruikt, is zo’n type! Het full equipped wheelhouse met navigatieapparatuur heeft vrij uitzicht Rook aan de pijp. over de volle kompasroos. De kapitein beschikt over 1000 pk’s uit de Wärtsilä-familie, controllable pitch propellor, bowthruster en kielpropellor. Met een 15 tons hydraulische kraan aan dek en verrassend groot ruim voor eventueel offshore equipment plus 120 ton bunkercapaciteit is het schip wereldwijd inzetbaar. Naast een té gezellige pantry, luxe keuken en comfortabele bemanningsverblijven is er een klein hospitaal evenals voor 25 personen calamiteitcapaciteit. Het scheepsonderhoud komt op de Lamu uitstekend uit de verf! Op zaterdag 16 februari om 13.45 uur stak de Lamu haar kop door de Zwijndrechtse brug. Gefocust door vele camera’s passeerde de 50 x 8,50 meter lady dead-slow de Dordtse toren die volgens de bemanning “naar deze schoonheid, iets voorover leunde”. Even later manoeuvreerde kapitein Vos de Lamu in positie voor de Riedijkhavenbrug. Het remmingwerk bleef tijdens het invaren onberoerd. De bodem niet! Bij putje laag water kwam er rook aan de pijp om de haven in te komen en succesvol af te meren. “Weer een echt schip in de Riedijkhaven, showroom voor een schip in verkoop”, aldus een geïnteresseerde Dortenaar. De compagnons in business boden de voltallige bemanning een oorlam aan in Café Groothoofd, waarvan massaal gebruik werd gemaakt. Roy Piepelenbosch begeleidde dit evenement door het ‘gouwe ouwe’ repertoire te vertolken op gitaar. Een brokery à la carte-evenement op een zeer gezellige zaterdag! Meer informatie: www.ryc.nl FKH Batterijen BV: een betrouwbaar gezicht FKH batterijen, opgericht in 1995 door Frits Hardeman, is een bekende en vertrouwde firma bij binnenvaartondernemers. De kwaliteit van de producten en bovenal de uitstekende service zorgen voor de belangrijke mond-tot-mondreclame. FKH Batterijen BV heeft als standplaats Nijmegen. Het adres staat niet op het visitekaartje en dat is naar de mening van Frits Hardeman ook overbodig. Vanuit Nijmegen zijn veel locaties zowel nationaal als internationaal snel te bereiken. “Wij zijn 24 uur en 7 dagen per week bereikbaar. Klanten hoeven niet naar ons toe te komen; wij gaan naar de klant toe en waar die op dat moment ligt maakt niet uit - dat is service.” “Accu’s koop je niet door ze snel even in een winkel te gaan halen, dat is een investering en daarbij is een stuk kennis nodig om er optimaal plezier van te hebben. FKH Batterijen levert het optimale advies en zorgt dat de klanten zo lang mogelijk van hun investering genieten. Wanneer er twijfel is welke batterij het beste aansluit bij de vraag, kom ik aan boord voor overleg”, geeft Frits aan. Producten van topkwaliteit FKH levert accu’s van een Duitse fabrikant waar zij, als afnemer van meer dan duizend batterijen per Beursopstelling van de accu’s (foto FKH) jaar, een graag geziene klant zijn. Door de jarenlange ervaring en succesvolle samenwerking zijn accu’s ontwikkeld voor de specifieke gebruikseisen in de binnenvaart, want op een schip gelden andere regels dan in de industrie en andere landtoepassingen. “Daarnaast verkopen wij uitsluitend laders en omvormers van Victron en Mastervolt die zijn kwalitatief goed en prima geschikt voor aan boord.” “De redenen om samen te werken met ons zijn de vier B-s: betrouwbaar, bevlogen, bereikbaar en betaalbaar. Een paar weken na de levering bellen we altijd de klant om te vragen hoe het werkt. Soms gaan we dan nog een keer naar boord om de installatie bij te regelen. Onze servicebussen zijn compleet uitgerust; dus als er iets is, hebben ze ook alles bij zich om eerste hulp te verlenen.” Inzicht in brandstofverbruik via de CO2 Benchmarktool PUZZELWINNAAR KRANT 4 Naam: Mevr. C.L.M. de Voogd Plaatsnaam: Rotterdam Oplossing: Schipperscafe Vreeswijk Museumwerf De puzzel van deze week staat alleen op onze site: www.binnenvaartkrant.nl. Stuur de oplossing vóór 6 maart in! Dat kan via het antwoordformulier op de website. Op 7 februari is tijdens het Binnenvaart Innovatie- en Expertise-Evenement de CO2 Benchmarktool door het EICB gelanceerd. Die geeft binnenvaartondernemers op een eenvoudige manier inzicht in de CO 2 - productie en het brandstofverbruik van hun schip. De tool geeft diverse mogelijkheden om het brandstofverbruik van het schip te vergelijken met dat van andere schepen in dezelfde klassen. Als een ondernemer meerdere schepen heeft, kunnen de schepen ook onderling vergeleken worden. Door dit inzicht wordt het voor binnenvaartondernemers eenvoudiger om kosten te besparen op het brandstofverbruik en aan de toenemende wensen van de opdrachtgevers op dit terrein te voldoen. Vanuit de producenten komt steeds meer de behoefte om het CO 2 -verbruik dat nodig is om een product te maken en te transporteren in beeld te brengen. Veel bedrijven streven via een actief duurzaamheidsbeleid ernaar om de CO 2 -voetafdruk zo klein mogelijk te krijgen. Ook vanuit de Europese Unie worden eisen op dit terrein verwacht; vervoerders in de Europese Unie moeten waarschijnlijk over enige tijd per vrachtzending nauwkeurige opgave doen van de uitstoot van broeikasgassen die met het vervoer ervan gemoeid is (norm DIN EN 16258). De CO i 2 Benchmarktool helpt bin- van Wat doet het EICB? nenvaartondernemers met het inzichtelijk maken van deze carbon footprint. Prijsvraag Het EICB heeft in samenwerking met het programma VoortVarend Besparen een prijsvraag uitgeschreven voor een nieuwe naam voor de CO2 Benchmarktool. Weet u een originele naam laat het ons dan weten via info@eicb.nl. De winnaar wordt tijdens de C&SI-beurs in Gorinchem bekend gemaakt. Tijdens de beurs kunt u op de stand van Columbus VoortVarend Besparen ook de CO2 Benchmarktool “live” proberen. Als u zich wilt aanmelden voor de CO2 Benchmarktool, stuur een bericht met uw naam, uw contactgegevens en de naam van uw schip of bedrijf naar info@eicb.nl. U krijgt dan een gebruikersnaam en een wachtwoord opgestuurd.

Binnenvaartkrant