Views
2 years ago

2013-05

  • Text
  • Schip
  • Februari
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Marine
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Boord

De Binnenvaartkrant 6 26

De Binnenvaartkrant 6 26 februari 2013 Kantoor van gerechstdeurwaarders Vergauwen-Helderweirt-Avontroodt Gewad 36 te 9000 Gent (België) info@gdw-vergauwen.be OPENBARE GERECHTELIJKE VERKOPING 9 april 2013 STALEN MOTORBEUNSCHIP ‘NERGUS voorheen ALMHORST 1’ -12 Caterpillar 1521 PK KIJKDAGEN: o.a. 25/03/2013 en 08/04/2013 van 09.00 tot 14.00 uur na schriftelijke verzoek voor afspraak : info@gdwvergauwen.be OPENBARE EN GERECHTELIJKE VERKOOP DINSDAG 26/03/2013 VANAF 15 uur in de VEILINGZAAL VAN DE GERECHTSDEURWAARDERS te ANTWERPEN, Drukkerijstraat 14 , Het Binnenschip MTS ALFA ( voorheen GABY en OASE) Thans gemeerd in het Straatsburgdok, Straatsburgdok-noordkaai Het lastenkohier, detailvoorwaarden en foto’s van het schip kunnen steeds geraadpleegd worden op het kantoor van Gerechtsdeurwaarder Paul DE HAES, Amerikalei 73 en kan op eenvoudig verzoek opgevraagd worden (tel 03 259 00 70, fax 003 216 03 96 of email: tim@gdw-amerikalei73.be) MEN ZEGGE HET VOORT Adres : 9000 GENT (België), Kaai 460 Voor meer informatie www.gdw-vergauwen.be www.vlootschouw.nl TELESCOPISCHE SPUDPALEN klein tot ZEER GROOT Beste prijs kwaliteit van Nederland! Boterman Techniek BV Tel: 06-54287373 WIJ REPAREREN EN REVISEREN alle merken boegschroeven Boterman Techniek BV Tel. 06-54287373 MESSING GEGRAVEERDE Scheepsbellen / Booteigenaarplaten. Kijk op www.degraveur.nl Ruimen 500Bar + verf spuiten. Paans komt naar u toe! Bel 06-54340087 TE KOOP AANGEBODEN Ligplaats + 4 palen en loopbrug. Brief onder nr.: 20130401 RUMÄNISCHER STEUERMANN und Machinist suche Arbeit auf Tankschiff oder Passagiersschiff. Tel.nr. 0049-15163421203 OP ZOEK naar matroos. Tel. 06-53388660 Help vluchtelingen hun dromen waarmaken! Giro 999 Den Haag www.vluchteling.org WORD VRIEND VAN EEN VLUCHTELING Personal für Binnenschiffe mit Arbeitnehmerüberlassung Tel.: +49 (0) 4105 149 80 - 34 info@combi-shipping.de www.combi-shipping.de www.huizinga-snijder.nl Voor aankomend seizoen 2013 zijn wij voor onze nieuwe aanwinst passagiersschip “FILIA RHENI” op zoek naar een 1 e en 2 e KAPITEIN voor bovenstaande functie(s) dient u minimaal in het bezit te zijn van een Rijnpatent en/of Donau patent Wat vragen wij van u: • Ervaring in leidinggevende functies • Goede communicatieve & representatieve vaardigheden • Goede beheersing van de Engelse en Duitse taal Ervaring in de Riviercruise vaart en het varen met roerpropellers is een Pré Wat bieden wij u: • Goede verdiensten en arbeidsvoorwaarden • Vast Zwitsers contract • Nederlands contract bespreekbaar • Afwisselend vaarplan Donau, Rijn, Saar, Moezel, België en Nederland Vrijetijdsregeling in overleg Nieuw in de passagiersvaart: 4-4 en 2-2 regeling ook bespreekbaar. Heeft u interesse en/of vragen? RIJFERS RIVER CRUISES BV Postbus 286, 6800 AG Arnhem, T: +31 (0)622 701 447, E: info@rijfersrivercruises.nl, W: www.rijfersrivercruises.nl WWW.VICTROL.BE Vanwege uitbreiding van onze activiteiten zijn wij op zoek naar: TANKERS MET VERWARMING en (voorkeur voor) BUNKERGIEK Wij zoeken schepen van ca 1.500 tot ca 8.000 ton. Vaargebied voornamelijk ARA. Victrol zoekt walkapitein/ medewerker Afdeling veiligheid/occasionele aflos aan boord Kennis van: EBIS, onderhoud schepen, Engelse taal vereist. Mogelijkheid tot bijkomende opleiding in ons bedrijf. Voor meer informatie: info@victrol.be . +32 3 540 05 70 Vraag naar Gisele Maes of Dick Heijstek SLIEDRECHT TRACTIE BATTERIJ 24 VOLT V.A. 1.250,- excl 4 JAAR GARANTIE ALLE TYPE LEVERBAAR Startaccu 12V v.a. 79,- excl Semi-tractie 12V v.a. 84,- excl 2 JAAR GARANTIE BEZORGING DOOR GEHEEL NEDERLAND EN ANTWERPEN Bel voor de laagste prijzen: 0184-425310 www.scheepsaccus.nl INTERNATIONALE BETRIEB BIETET PERSONAL für Arbeit auf Frachtschiffe und Personalschiffe in dieser Fäche: Deckmann, Lichtmatrose, Matrose und Steuermann. Wir sind: Firma EUROSHIP Slovakia, KvK-Nummer 56177844 Kontakt: euroship.sk@gmail.com Tel.: 00421917114076 fax: 00421356416092 QUALIFIZIERTE UND SOLID ARBEITSKRAFT FüR IHRE SCHIFFE.

De Binnenvaartkrant 7 26 februari 2013 Te goed van vertrouwen Koedood Dieselservice is de laatste weken geconfronteerd met uitlatingen die de heren Buijks en Roelofs hebben gedaan in verband met de faillissementen van hun Combi vennootschappen. De berichten die zij de markt in brengen berusten niet op de waarheid en worden door Koedood Dieselservice als zeer hinderlijk en beschadigend ervaren. Tot op heden heeft Koedood Dieselservice ervoor gekozen om niet naar buiten toe te treden met de wijze waarop zij door de heren Buijks en Roelofs is behandeld, maar thans is door hun handelen de tijd aangebroken om een en ander recht te zetten. Om die reden is dit persbericht opgesteld. Koedood Dieselservice en de Combi vennootschappen hebben gedurende lange tijd over en weer tot ieders tevredenheid samengewerkt. In 2011 en 2012 heeft Koedood Dieselservice twee schepen, te weten ms Adriana Maria en ms Gesina Maria vanaf het casco afgebouwd. De Adriana Maria is in 2011 opgeleverd en de rekeningen die daarop betrekking hebben zijn volledig door de Combi vennootschappen betaald. Op 12 juli 2012 heeft de Gesina Maria proefgevaren en is het schip opgeleverd. Beide schepen zijn zeer luxe afgebouwd met toepassing van veel roestvrijstaal, luxe betimmering en een volledige inrichting onder advisering van een binnenhuisarchitect. Bij oplevering van de Gesina Maria is de vierde termijn van de overeengekomen aanneemsom door Koedood Dieselservice aan Combi Scheepvaart in rekening gebracht. Deze factuur bleef onbetaald en een maand na factuurdatum heeft Koedood Dieselservice gevraagd waarom er nog niet was betaald. De heren Buijks en Roelofs hebben daarop aangegeven dat zij bezig waren met een herfinanciering van de Combi vennootschappen, omdat zij te veel rente betaalden en vroegen om nog even geduld te hebben. Dat geduld is maandenlang betracht, in welke periode door de heren Buijks en Roelofs keer op keer uitstel van betalen is gevraagd in verband met de door hen beoogde herfinanciering. Ook hebben zij keer op keer aangegeven dat het goed zou komen en dat Koedood Dieselservice zich geen enkele zorg hoefde te maken over de uiteindelijke betaling. Het betreft een bedrag van bijna € 300.000,-. Eerst in december 2012 heeft Koedood Dieselservice aangegeven dat zij niet langer geduld kon hebben en er is gevraagd of de heren Buijks en Roelofs een privéborgstelling zouden willen afgeven voor de betaling. Daartoe waren zij niet bereid. Aangezien ook iedere betaling, behalve een betaling van € 25.000,-, uitbleef, heeft Koedood Dieselservice besloten om de Adriana Maria aan de ketting te laten leggen. De heren Buijks en Roelofs hebben daarop besloten om de Combi vennootschappen om te dopen in de Twente Rijn vennootschappen. Om tijd te rekken hebben de heren Buijks en Roelofs door een ingeschakelde advocaat nog een chicaneuze tegenvordering laten optuigen, terwijl er nimmer – op geen moment – enige klacht omtrent de kwaliteit van het geleverde werk is geuit. Vervolgens hebben de heren Buijks en Roelofs besloten om de faillissementen van de Combi/ Twente Rijn vennootschappen te bewerkstelligen. Zo liggen de feiten en niet anders. De stellingen die door de heren Buijks en Roelofs de wereld in worden geholpen, zijnde dat de faillissementen zijn veroorzaakt door Koedood Dieselservice en door het zeer laat indienen van een plotselinge meerwerkfactuur, berusten op nonsens. Een percentage van 80 procent van de vordering van Koedood Dieselservice berust op een reguliere slottermijn. Een bedrag van € 50.000,- ziet op een doorbelasting van inkoopfacturen die Koedood Dieselservice van haar leveranciers heeft ontvangen. Alle leveranciers hebben van Koedood Dieselservice volledig betaald gekregen. De door hen verrichte werkzaamheden zijn steeds in opdracht van de heren Buijks en Roelofs verricht. Ook ter zake dit meerwerk bestond nimmer enig verschil van mening. De conclusie die dient te worden getrokken is dat Koedood Dieselservice vanuit goed vertrouwen voor veel geld een schip heeft afgebouwd in opdracht van de Combi vennootschappen en dat de heren Buijks en Roelofs er niet voor hebben gezorgd Twee Valentijntjes Op 14 februari riepen we onze Scoopshotters op om een foto van hun Valentijn te maken. Patrick Baxewanos heeft er niet één maar twee en maakte deze compilatie van foto’s. Hij schreef erbij : “Mijn valentijntjes liggen lekker te slapen. Mijn dochter Hailey van bijna 4 en dochter Rayven van drie weken oud. Mijn eeuwige valentijntjes?” (foto Scoopshot/Patrick Baxewanos) dat zij hun vennootschappen aan alle verplichtingen konden laten voldoen. Hierin hebben de heren Buijks en Roelofs zich een zeer onbetrouwbaar zakenpartner getoond. De advocaat van de heren Buijks en Roelofs (althans hun vennootschappen) heeft aan de curator als oorzaak van het faillissement opgegeven dat er in de markt met teruglopende vrachtprijzen, oplopende dieselkosten en te hoge rentelasten geen winst werd gerealiseerd, maar verlies. Koedood Dieselservice gaat ervan uit dat u binnenkort in het eerste faillissementsverslag van de curator deze verklaring namens de heren Buijks en Roelofs kunt teruglezen. De faillissementsverslagen zullen worden gepubliceerd op de website van de curator: www.lawwise.nl. De conclusie is dan ook dat Koedood Dieselservice als betrouwbare partij te goed van vertrouwen is geweest en een schip de vaart in heeft laten gaan zonder dat de bouwkosten waren betaald. Eerst nadat Koedood Dieselservice bijna zes maanden op haar geld heeft gewacht en nadat haar was gebleken dat de heren Buijks en Roelofs zich niet wilden verbinden aan de vordering, haar maatregelen getroffen. Arie Koedood, Koedood Dieselservice Uw foto in de krant? Stuur hem met Scoopshot! De Binnenvaartkrant werkt samen met Scoopshot, een handige, gratis app waarmee eigenaren van een smartphone gemakkelijk foto’s kunnen maken en opsturen. Daarmee helpt u deze krant te maken, met het nieuws dat ù belangrijk vindt. En...publiceren we de foto in de krant, dan verdient u er nog geld mee ook. Als de redactie op zoek is naar een actuele foto van een gebeurtenis, dan ontvangt u een verzoek (‘taak’) om een foto te maken als u in de buurt bent. Wilt u er zeker van zijn dat u alle taken op uw smartphone ontvangt, donwload dan de Scoopshot-app (beschikbaar voor iPhone en Android) en word ook meteen lid van De Binnenvaartkrant Scooptshot Club. Alleen leden van onze ‘community‘ ontvangen namelijk de speciale themataken. Download de app via www.binnenvaartkrant.nl Logistieke wereld treft elkaar op SITL (26-28 maart in Parijs) De wereld van transport en logistiek komt van 26 tot en met 28 maart bijeen in Parijs. Dan worden in het Parc des Expositions (Paris Nord Villepinte) vier evenementen tegelijk gehouden: De 30e editie van SITL Logistics Solutions wordt gecombineerd met Eco Transport & Logistics, de RFID-beurs en – voor het eerst – Intralogistics Paris. Dagelijks open vanaf 11:00 ADVERTENTIE www.SCALDIANA.be brasserie - restaurant Rupelmonde • Feesten en scheepsdopen tot 300 personen • Ideaal gelegen naast de werf • Mooi terras met uniek zicht over de Schelde Gelaagstraat 55 . 9150 Rupelmonde Tel/Fax: 03 774 45 56 . GSM: 0478 27 54 56 Deze combinatie van bewerking, overslag, transport en logistiek komt tegemoet aan de eisen van de veranderende markt. Hoewel SITL zijn bestaansrecht in dertig jaar wel bewezen heeft, noemt Alain Bagnaud, directeur van organisator Reed Global Transport Group, de editie van 2013 extra belangrijk. “Adaptatie, innovatie en internationalisatie zijn de drie pijlers die SITL tot een van de leidende Europese events voor transport en logistiek hebben gemaakt. Bijzonder, en voor Frankrijk een primeur, is dat we nu een end-to-end-aanbod bieden door de beurs gelijktijdig te houden met de Intralogistics, de nieuwe beurs voor productie- en distributiematerieel, Eco Transport & Logistics en de RFID-beurs. Alle producten en diensten in de keten zijn straks op één plek bijeen.” “We hebben met de beurs altijd de logistieke trends en revoluties op de voet gevolgd. Daarom is het logisch dat we nu inspelen op het naar elkaar toegroeien en verweven raken van logistiek en materiaalbewerking. Dat is een wereldwijde trend”, aldus Bagnaud. Hij wijst ook op het toenemend aantal internationale, overkoepelende contracten tussen logistieke dienstverleners en verladers. Dat gebeurt mede onder invloed van opkomende economieën en de groei van het goederenvervoer. Nieuwe trends krijgen op SITL de ruimte in diverse themapaviljoens en op congressen. Zo zijn er dit jaar beurspleinen voor logistiek vastgoed, e-commerce en safety & security. Nieuw is de Maritime Day op 26 maart, speciaal bedoeld voor de zeevaart. Meer informatie: www.sitl.eu www.intralogistics-paris.com ADVERTENTIE

De Binnenvaartkrant