Views
2 years ago

2012-24

  • Text
  • November
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar
  • Europese
  • Nieuwe
  • Hydra
  • Fluvia

De Binnenvaartkrant 8 20

De Binnenvaartkrant 8 20 november 2012 EBF KOMBIPILOT R-4-095 KOMPLET Fahrtenschreiber Nautic Tachograph Zu verkaufen Preis V B 0049 (0)1707355858 www.huizinga-snijder.nl TE KOOP verwarmingsketel van smeerolietanker 500 m3 met toebehoren. 3 houttuinpompen van 30/60/120 m3 p/u met ketels en impulsmeters. t.e.a.b. Voor info 06-53245778 TE KOOP CASCO Rondvaartboot, 34 x 6.50 x 1.00 x 5.30 x 6.30. Zie foto’s : www.meppelerdiep.nl Tel. 06-15559215 BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Poland S.P.ZO. O. biedt u per direct aan: Poolse lichtmatroos tot stuurman. Email: poland@gerwil.com T. +48 660040322 of 0527-690032 GEVRAAGD: Zelfstandig(e) (startende) ondernemer(s) voor de uitbating van een duwboot. Participatie, huur-koop etc.. zijn bespreekbaar. Goede verdiensten. Reacties: info@jogoshipping.com HOLLAND SHIP CLEANING Voor reiniging/conservering van ruimen, tanks, machinekamers en overig verfwerk. Wij komen met serviceboot Tel. 06-17324458 E-mail: info@hollandshipcleaning.nl W.L.A. de Bot & Dtr. Voor betrouwbaarheid Beëdigd Scheepsmakelaar & Taxateur Tel.010-4667106 Fax.010-4669664 info@debotshipbrokers.nl MS FILOS 1371 t/1907 Vlak/kimmen 1980 - dubbelwandig 2 ruimen - stl.vloer - 2150 m3 alum.schuifluiken -stuurhut 1995 Motoren + koppelingen van 2010 2 x 510 PK DAF - hydr.stuurwerk woning vernieuwd in 1980 boegschroef 320 PK - S.I. 2017 eventueel met werk. www.debotshipbrokers.nl MEDISHIP AG vraagt voor het passagiersschip “Da Vinci”, “Rembrandt van Rijn” en “Antonio Bellucci” KAPITEINS 2DE KAPITEINS AFLOS KAPITEINS MACHINIST Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau. U houdt van persoonlijk contact met onze gasten, heeft goede contactuele eigenschappen en bent representatief voor de rederij. Beheersing van de Engelse taal en Duitste taal en/of bezit voor Donau patent tot Budapest is een pre. Vrije tijds regeling in overleg. Voor informatie kunt u zich wenden tot Dhr. P. van Hengst Tel: 0612344067 of e-mail je CV naar patrickvanhengst@me.com Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord von de A-ROSA cruisevloot verbinden ons teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip – “Lust auf Schiff”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere oder Tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH Kasernenstr. 92 CH-7000 Chur jobs@a-rosa.de P. Hoenderop B.V., groothandel in scheepsbenodigdheden voor de binnenvaart zoekt een Medewerker(ster) verkoop binnendienst (fulltime) Als medewerker van de verkoop binnendienst, maak je deel uit van een jong enthousiast team. Je verwerkt de opdrachten in het orderverwerkingssysteem, communiceert met klanten en leveranciers, maakt zelfstandig offertes en volgt deze op. Tevens ondersteun je de buitendienst. Wij zijn op zoek naar iemand met een afgeronde MBO opleiding, die kennis en affiniteit heeft met de binnenvaartbranche. Daarnaast heb je kennis van de Engelse en Duitse taal (Frans is een pre). Je bent flexibel, zelfstandig en initiatiefrijk en beschikt over voldoende commerciële en sociale vaardigheden. Schriftelijke sollicitaties met c.v. kun je richten aan mevrouw E. van Ruiven (evruiven@hoenderop.nl) Heb je op voorhand vragen, aarzel dan niet om deze aan haar te stellen (0180-460760). P. hoenderop B.V. ı Boelewerf 3 ı 2987 VD Ridderkerk www.hoenderop.nl B UYCK T ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE Voor alle hydrauliek bij u aan boord. Gespecialiseerd in stuurwerken. 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL GROUP BAECK PASSAGIERSSCHEPEN: TE KOOP ANTVERPIA 17 250 PERS, 38,57 x 7,03 x 2,0, hoogte 8,9 , 850 PK CAT D 398 ex certificaat beperkte kustvaart, € 195.000,- KEMPENHART 184 PERS, 39,42 x 6,19 x 1,32, hoogte 5,35, gewicht 210 TON, geschikt als woonboot, € 60.000,- = recupwaarde KEMPENAAR 50 PERS, 21,74 x 5,30 x 1,92, hoogte 3,95 , gewicht 110 TON, geschikt als woonboot, € 45.000,- = recupwaarde VEERPONT 300 PERS, 37,35 x 8,20 x 2,0 m, 2 Schottels type K 155, 2 x 275 PK CAT type 3406 PC, 2 gensets Perkins, gewicht 450 TON, € 195.000,- = recupwaarde DUWBOOT 23,8 x 6,17 m x 2,34, gewicht 221 TON, ABC 6MDXS, 400 PK, 600 t, € 59.000,- = recupwaarde STOOMBOK ANTIEKWAARDE einde 1800, 25,30 x 8,35 x 0,94, gewicht 75 TON, stoomcompressor + - lieren, € 25.000,- = recupwaarde MAGAZIJN PONTON 31,96 x 9,10 x 0,77, gewicht 159 TON, € 45.000,- = recupwaarde Bijkomende info: nadine.vanderdonck@baeck.be Tel.(0032)03/546.06.33 • Fax. (0032)03/ 546.06.36 Jos de Laat Tel. (0032)0496/50.25.93 VACATUREMELDING 1 december 2011 Het Nederlandse Rode Kruis is een hulporganisatie die opkomt voor mensen, die sociale hulp of verzorging nodig hebben. Dit werk kunnen we alleen doen dankzij vele vrijwilligers en beroepskrachten die hen ondersteunen. Het cluster Bijzondere Vakanties en Mappa Mondo verzorgt jaarlijks voor 6500 chronisch zieken, ouderen en gehandicapten een volledig verzorgde vakantie. De helft van dit aantal mensen brengt zijn vakantie door aan boord van het vakantieschip J. Henry Dunant. De J. Henry Dunant vaart 42 weken per jaar over de Nederlandse wateren. Het schip biedt wekelijks plaats aan 67 chronisch zieke of gehandicapte gasten. De gasten worden verzorgd door een team van 53 vrijwilligers en 22 vaste bemanningsleden. Op het vakantieschip de J. Henry Dunant ontstaat per 1 maart 2012 een vacature voor: Stuurman/2de Kapitein M/V (100%) De stuurman maakt deel uit van de nautische bemanning en werkt in een team met een kapitein, een bootsman, drie matrozen en twee machinisten. De werktijden worden volgens rooster ingevuld. Er wordt gewerkt in een systeem van 2 weken op en 1 week af en alle weekenden vrij. De werkweek loopt van maandag tot en met vrijdag. Op dit moment wordt er eenmaal in de 2 á 3 weken in een weekenddienst op zaterdag tot 12:00 uur gewerkt. Incidenteel wordt in het weekend gevaren. Tijdens afwezigheid van de Kapitein; standaard één keer per drie weken, is de stuurman eindverantwoordelijke (Kapitein) Enkele gedragscriteria die bij de Stuurman/2e Kapitein worden verwacht: Klantgerichtheid, Samenwerken, Prestatiemotivatie, Optreden, Individu gerichtleiderschap, Initiatief, Plannen en Organiseren, Besluitvaardig. Plaats in de organisatie: De stuurman rapporteert aan de kapitein van de J. Henry Dunant en geeft leiding aan de nautische bemanning. Taken en verantwoordelijkheden: • Uitvoeren van alle nautische handelingen om het schip veilig van A naar B te (laten) varen; • Is bij afwezigheid van de kapitein permanent verantwoordelijk voor de nautische gang van zaken aan boord; • Zorgt ervoor dat het schip voldoet alle geldende wet- en regelgeving; • Zorgt ervoor dat de kosten van het onderhoud binnen het daarvoor gestelde budget blijven; • Zorgt voor alle veiligheidsaspecten aan boord ondermeer: controleren, actueel houden van het scheepsnoodprocedure handboek, organiseert op regelmatige basis oefeningen, geeft uitvoering aan de RIE & E. • Voert volgens rooster avond- en weekenddiensten uit. • Aansturen van de dekbemanning, verdeelt samen met de bootsman de werkzaamheden over het nautische personeel en levert daar zelf een bijdrage aan, zodanig dat het gewenste resultaat wordt gerealiseerd binnen de gestelde tijd en volgens de vastgestelde kwaliteitseisen; Functie-eisen: • MBO werk- en denkniveau • In het bezit zijn van Groot vaarbewijs, evt. Rijnpatent, Radarpatent en diploma Deskundige Passagiersvaart. Bij voorkeur ook in het bezit van diploma EHV en Adempersluchtdrager; • 2 à 3 jaar ervaring in een nautische functie (kapitein); • Bij voorkeur ervaring met roerpropellors; • Servicegericht en sociaal vaardig, goede communicatieve vaardigheden; • Leidinggevende kwaliteiten; • Affiniteit met vrijwilligerswerk. Salaris: Salariëring vindt plaats volgens salarisschaal 10 van de CAO van het NRK, min. € 2.755,40 tot max. € 3.502,46 bruto per maand excl. ORT bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van opleiding en werkervaring. Informatie en reacties: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Joke Raaijmakers, kapitein J. Henry Dunant 06-51456282 of 06-51912687. Belangstellenden kunnen vóór 1 januari 2012 hun schriftelijke sollicitatie o.v.v. vacaturenummer 81 per e-mail richten aan sollicitaties@redcross.nl t.a.v. Kitty Weerheim, personeelsadviseur. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be

De Binnenvaartkrant 9 20 november 2012 Meest markante horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid DOOR JOHAN DE WITTE Vergenoegd met de honneurs van collega’s is Carel Magermans van Brasserie & Restaurant Zomerlust door Koninklijke Horeca Nederland en Horeca Entree gekozen als de meest Markante Horeca Ondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Zomerlust is zonder veel pretenties culinair genieten op niveau in ontspannen sfeer langszij schepen en rivier met historisch Dordrecht als bouquet. De trotse genomineerde Magermans haalt zijn inspiratie voor menu en ambiance uit alle windstreken, spreekt over uitstekende leveranciers en mooie smaken. “We streven naar constante hoge kwaliteit. De kok is top en ons wisselend menu houdt rekening met seizoenen. Gasten verwelkomen en herkennen is een streven. Sociale sfeer hoort eveneens bij de ingrediënten waarmee ons team scoort.” In restaurant en aan de bar dragen medewerkers met voorkomende vriendelijkheid en weten ‘hoe het heurt’ in hoge mate bij aan het succes van het gastvrij trefpunt Brasserie & Restaurant Zomerlust. Uitgaan moet een feestje zijn! Carel Magermans. (foto Johan de Witte) Reünie ONSbestuurders De ONS is onlangs weliswaar opgeheven, maar daarmee is de bond niet vergeten. Enkele oudbestuurders hebben het initiatief genomen voor volgend jaar maart of april een reünie te organiseren voor allen die in het bestuur van de ONS actief zijn geweest. Het bestuur bestond soms wel uit dertien of veertien bestuurders tegelijk. Er zijn dus heel wat gegadigden.Wie meer wil weten, kan bellen met Jan Feenstra: 06 53 23 20 01. Reeds halve eeuw houdt Jooren de vaart erin DOOR JOHAN DE WITTE Jooren Scheepsschroeven BV aan de Papendrechtsestraat te Dordrecht zet op 28 november haar deuren open voor klanten, rederijen, scheepswerven en iedereen die wil komen kijken naar reparatie van schroeven, waarvan soms exemplaren met de VUT zijn, niettemin door herstel weer aan het werk kunnen. Deze open ‘fabrieksdag’ is voor medewerkers een gewone werkdag, waardoor bezoekers de echte werkvloer zien, proeven, ruiken en ervaren. “We doen dit voor het eerst, vroeger gingen we naar de klant toe”, vertelt Kees Jooren. “Als antwoord op de geïnteresseerdheid in ons werk van klanten die hun schroef ter reparatie brengen, lijkt ons een open fabrieksdag informatief om te laten zien wat we in huis hebben. Wij beschikken tegenwoordig ook over een draaibank waarmee we het conisch wijzigen, gietstukken, assen en lagers draaien. Schroeven lassen we op en leveren die op nieuwmaat af.” “Onze scheepslift dateert uit 1928 maar met een fundament van twaalf stuks 27 lange palen en rondom gerenoveerd voldoet de gewezen lift van Straatman aan alle eisen. Tot maximaal 6,60 meter breed kunnen binnenvaart, sleep- en duwboten en pleziervaart er gebruik van maken.” Vier generaties Het waren overgrootvader Kees en grootvader Kees die 1959 met een klein werkbootje reparaties in weer en wind uitvoerden. Vader Kees realiseerde begin 1992 een nieuw bedrijfspand, zijn zoon kwam via de mts en marine in de zaak. Om verwarring te voorkomen noemden ze hem Kees junior! Zijn zuster Dymphina studeerde en hielp haar vader parttime, verlegde later haar koers op scheepsschroeven en richtte eveneens haar bureau in en parttime werd fulltime! Balans Gerenommeerd dieselmonteur en partner van Dymphina, John Vermeulen, maakte met zijn komst het Jooren-team compleet. Dat het een team is en in harmonie wordt gewerkt mag worden afgeleid uit: twaalf ziektedagen van negen medewerkers in de laatste tien jaar! “Als je chagrijnig bent, kan je geen schroef repareren”, filosofeerde Kees Jooren senior. Het accent ligt bij Jooren als eerste op ‘balans’ voor de mens en als tweede op de schroef. De schroef heeft een zwaar leven, is de som van 53 jaar reparatie! Soms komen ze ernstig beschadigd binnen; er wordt met voldoening een ‘nieuwe’ van gemaakt. Dymphina is de ‘harde schijf’ van de firma en beheert een kaartsysteem waarin 10.000 schroeven c.q. klanten elk hun bijzonderheid vermelden. De op het oog redelijk schadevrije straalbuisschroeven komen binnen en worden onder de loep van het kaartsysteem gelegd en blijken soms tussen 3 en 6 centimeter (x 4) bladoppervlakte te zijn (foto’s Johan de Witte) verloren. Zoiets kost snelheid. Dymphina: “Wanneer een klant de motorgegevens, scheepsafmetingen, tunnel of buis, soort schip, wel of geen keur doorgeeft, maken wij binnen drie weken een nieuwe schroef. 97 procent is gelijk in orde.” Of het CuNiAl, gietijzer, gietstaal, aluminium of RVS is, Jooren repareert of verandert elke schroef en brengt hem, waar dan ook, naar boord. Het magazijn heeft een uitgebreid assortiment aan gietstukken voor nieuwe schroeven evenals gebruikte. Plezier Bij de pleziervaart staat Jooren in de agenda als maritieme ANWB. Klanten komen ter reparatie met hun schroef en zijn verbaasd dat deze in de tijd van een wandeling door Dordt of een kopje koffie in Villa Augustus al weer klaar is. Jooren-service is als het moet heel snel; ze werken onder andere voor particulieren, RWS, zeepolitie, havendienst, marine, baggerbedrijven, visserij, Veerhaven, tankrederijen en last but not least, de jachtenwereld. De grootste diameter die ze aanpakken ligt rond de 2,50. 53 jaar Jooren is een geschiedenis van werk, ontwikkeling, ups en downs maar vooral een bedrijf dat werkt met scheepvaart en waarmee het nog altijd een plezier is, aldus de vierde generatie Jooren, John en medewerkers! Wanneer u (078) 613 38 31 belt, antwoordt Dymphina, Leonie of Bianca om u van dienst te zijn. OPEN FABRIEK Kom een kijkje nemen in de “praktijk” van de schroevendokter. WOENSDAG 28 NOVEMBER Papendrechtsestraat 2A, Dordrecht van 10.00 uur t/m 16.00 uur Aanmelden voor 22 november via info@joorenpropellers.nl

Binnenvaartkrant