Views
2 years ago

2012-22

  • Text
  • Schip
  • Jaar
  • Oktober
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Marine
  • Schepen
  • Gaat

De Binnenvaartkrant 6 23

De Binnenvaartkrant 6 23 oktober 2012 • Levering en installatie van alle merken motoren • Reviseren en uitlijnen Officieel dealer van Tevens steunpunt van Iveco Machinefabriek A.A. Vink B.V. Rivierdijk 78 3361 AR Sliedrecht Tel: +31 (0) 184 411 922 Fax: +31 (0) 184 419 565 Email: mfvink@xs4all.nl AMSTERDAM CANAL CRUISES & BLUE BOAT COMPANY zijn op zoek naar nieuwe schippers in bezit van grootvaarbewijs en marifooncertificaat, wil jij als gastheer de Amsterdamse grachten promoten? Voltijd/ deeltijd mogelijkheden. Neem contact met: Tel. 020-6791370 Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln www.deymann-schiffsmakler.de • Wir helfen Ihnen bei der Suche nach dem richtigen Binnenschiff ! • • Auch Personenschifffahrtsbetriebe zur Übernahme • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de Elektrotechniek Nautische apparatuur Service & Onderhoud Alewijnse Marine Systems Telefoon (024) 371 63 11 ams@alewijnse.nl www.alewijnse.nl Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht | | Kapiteins gezocht Rheinpatent bis Mannheim / Basel | | Rijnpatent tot Mannheim / Basel ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten | | Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87-89 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be SLOWAKISCHE FIRMA BIETET PERSONAL für Arbeit auf Frachtschiffe und Personalschiffe in dieser Fäche: Deckmann, Lichtmatrose, Matrose und Steuermann. Wir sind: Firma EUROSHIP Slovakia, KvK-Nummer 56177844 Kontakt: euroship.sk@gmail.com Tel.: 00421917114076 fax: 00421356416092 QUALIFIZIERTE UND SOLID ARBEITSKRAFT FüR IHRE SCHIFFE. BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Poland S.P.ZO.O. biedt u per direct aan: Poolse lichtmatroos tot stuurman. Email: poland@gerwil.com T. +48 660040322 of 0527-690032 Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen doet samen met 1.650 medewerkers de Antwerpse haven mee draaien en groeien. Al die bedrijvigheid maakt van de haven van Antwerpen een van de grootste logistieke draaischijven van Europa. En dat vraagt om mensen met uiteenlopende profielen. Zet jij samen met ons je koers uit voor de toekomst? wij zoeken momenteel: verkeersleider verkeersleider sluizen sleepbootkapitein CERTIFIED BY THE CRF INSTITUTE www.havenvanantwerpen.be/jobs T + 32 3 229 70 07 E talent@haven.antwerpen.be

De Binnenvaartkrant 7 23 oktober 2012 Cymyran Bay te water Donderdag 18 oktober werd de Cymyran Bay bij Sepers in Dreumel in ken pakweg 50 mijl uit de kust. De Wales. In Wales staan windmolenpar- haar element getakeld. De Sepers Cymyran Bay is gebouwd om als de Group BV bouwde dit Wind Farm Support Vessel (WFSV) in opdracht van zien van survey en materiaal. bliksem deze energieparken te voor- Ynys Môn Windfarm Vessels Ltd uit Het accent ligt op comfort voor de crew en surveyors, die snel en zonder dat de Ierse Zee hun maag beroert, fris en monter aan de slag kunnen. Binnenkort meer over dit WFSV. (foto Pelgrimages Fotografie) Waterscouting blij met ligplaats in Kruchterplas DOOR JO BINDELS Waterscouting Maasbracht moest op last van Rijkswaterstaat de jarenlang gebrukkte ligplaats bij restaurant De Kolentip en dus ook de haven van Maasbracht definitief verlaten. Een gebaar van Linssen Yachts bracht uitkomst: voorlopig mag het schip in de nabijgelegen Kruchterplas liggen. Eind 2011 maakte Rijkswaterstaat duidelijk dat de Scouting diende te vertrekken door de voorgenomen herinrichting van de haven, zoals die is vastgelegd in het Masterplan Haven Maasbracht. Koortsachtig overleg tussen de Waterscouting, Rijkswaterstaat, gemeente Maasgouw en Natuurmonumenten (dat eigenaar is van het water bij de beoogde locatie Paes in Stevensweert) bracht geen oplossing. Ook de suggestie van de gemeente ligplaats te kiezen in Heel vond Waterscouting Maasbracht niet zinvol. Ter ver weg voor de leden uit Maasbracht; de Scouting vreesde daardoor ledenverlies. Mede door de opgelegde dwangsom van € 500,- per dag gaf de Scouting zich gewonnen. Een voorlopige oplossing diende zich aan. Linssen Yachts uit Maasbracht stelde de Kruchterplas ter beschikking, gelegen op slechts enkele honderden meters afstand van de vroegere ligplaats en goed bereikbaar. De jachtenbouwer had voor de plas ooit een ambitieus plan laten ontwikkelen maar door diverse oorzaken kwam dat in de ijskast terecht. Dankzij Linssen Yacht beschikt de Waterscouting voorlopig over een mooie ligplaats en kan zij zonder druk werken aan een definitieve oplossing. Leden Noord Nederland: ja tegen overname door TVM Scheepsverzekeraar Noord Nederland uit Heerenveen sluit zich aan bij de TVM Groep. De leden van de onderlinge verzekeraar zijn akkoord gegaan met de overname door TVM verzekeringen. Ook mededingingsautoriteit NMA is akkoord gegaan met de overname. Het groene licht van de Nederlandsche Bank wordt binnenkort verwacht. De Friese verzekeraar gaat per 1 januari 2013 verder als Noord Nederland schepenverzekering. Het bedrijf zal als zelfstandig merk vanuit Heerenveen blijven opereren met zijn eigen directie en medewerkers. Noord Nederland heeft circa 850 aangesloten beroepsvaartuigen en 4.000 pleziervaartuigen. TVM verzekeringen ziet het belang van multimodaal vervoer steeds verder groeien. President-directeur Arjan Bos: “Met Noord Nederland in onze groep zijn we in staat om nog beter in te spelen op toekomstontwikkelingen in de transport- en logistieke sector. Binnenvaart en transport over de weg zullen steeds intensiever met elkaar gaan samenwerken. Wij zijn ervan overtuigd dat dit multimodale vervoer een grote toekomst tegemoet gaat.” Waterscouting Maasbracht kon terecht op de Kruchterplas. (foto Jo Bindels) Brand op schip in aanbouw Zaag in populieren langs Eemskanaal Donderdag 11 oktober heeft in Tolkamer brand gewoed op een schip gen zij assistentie van de blusboot is begonnen met blussen. Al snel kre- dat daar wordt afgebouwd. De bemanning van de Jacoba (Aarnoudse) merich en de plaatselijke brandweer Stadtbrandmeister Kersten uit Em- ROTTERDAMMERS NIET BLIJ ALS SS ROTTERDAM WEER VERTREKT van de gemeente Rijnwaarden. (foto Willi Hendriks) Dagelijks open vanaf 11:00 ADVERTENTIE www.SCALDIANA.be brasserie - restaurant Rupelmonde • Feesten en scheepsdopen tot 300 personen • Ideaal gelegen naast de werf • Mooi terras met uniek zicht over de Schelde Gelaagstraat 55 . 9150 Rupelmonde Tel/Fax: 03 774 45 56 . GSM: 0478 27 54 56 Heeft u iets te vieren? Ga gezellig varen!! bruiloften, recepties, opleveringen, personeelsfeesten T 0181-626126 F 0181-624702 www.partyschepen.org DOOR JAN JOHAN TEN HAVE De populieren langs het Eemskanaal worden gekapt. Waterschap Hunze & Aa’s gaat de komende drie jaar zo’n 1.150 bomen verwijderen tussen de Slochtersluis ten noordoosten van Groningen en de Bloemhofbrug nabij Ten Post. Dat traject is zo’n 9 kilometer lang. Gevaar De zaag gaat erin omdat de ongeveer veertig jaar oude bomen in zeer slechte staat verkeren en daarmee de constructie en veiligheid van zowel de dijk, de openbare weg als de kade in gevaar brengen. “Gevallen zware takken en omgewaaide bomen leiden tot steeds meer gevaarlijke situaties op de openbare weg. Dit brengt de verkeersveiligheid in gevaar. Instabiele bomen hebben een slechte invloed om de stevigheid van de kade”, zegt woordvoerder Marian Boelens van het waterschap. “De bomen langs het Eemskanaal zijn ruim veertig jaar geleden geplant als windvangers voor de scheepvaart op het kanaal. De modern uitgeruste scheepvaart heeft zo’n bomenrij niet meer nodig.” Om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen, komt er geen herplant. De kap begint dit najaar. ADVERTENTIE

Binnenvaartkrant