Views
2 years ago

2012-19

  • Text
  • September
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Antwerpen
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Schepen
  • Schip
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 36

De Binnenvaartkrant 36 11 september 2012 Leverancier van o.a.: Hal 1 Oranje Verzekeringen Alle verzekeringskennis naar Antwerpen! Natuurlijk komt u Oranje Verzekeringen tegen op de Open Scheepvaartdagen in Antwerpen. Wij ontmoeten u graag bij onze stand in hal 1. Dekuitrusting Ankers Ketting Lieren We wisselen graag met u van gedachten. Over uw activiteiten… en hoe u deze adequaat verzekert. Hoe dekt u alle risico’s optimaal af, zowel zakelijk als privé? Loop gerust onze stand binnen voor meer informatie. Of gewoon: om even bij te praten. Bent u lid van Vereniging Oranje? Laten we elkaar dan zéker ontmoeten op de beurs. Al is het maar om te horen hoe onze dienstverlening bevalt en of er mogelijk zaken nog beter kunnen. Tot ziens in Antwerpen! Drinkwatermakers Spurs Touwsnijders Schroefasafdichtingen Kom langs op stand 507 tijdens de Open Scheepvaartdagen Antwerpen en informeer naar onze producten. T +31 (0)10 7144430, F +31 (0)10 7144431, M +31 (0)643 469393 E info@ambtmanmarine.com W W W . O R A N J E - V E R Z E K E R I N G E N . N L Expertise en kwaliteit Connecting Specialist Afbouw & Reparatie U bent van harte welkom op stand 157 hal 2 tijdens de Open Scheepvaartdagen Antwerpen 21- 23 september 2012 Tel.: +31(0) 416 665500 . Fax: +31(0) 416 665505 . www.teamcoshipyard.nl . info@teamcoshipyard.nl

De Binnenvaartkrant 37 11 september 2012 HANGAR 29 ANTWERPEN · DAGELIJKS VANAF 14.00 UUR Stand 157 Sinds enkele jaren is TeamCo Shipyard gevestigd op de voormalige werf Verolme in het mooie Heusden. In korte tijd werd een beginnend bedrijf een van de toonaangevende afbouwbedrijven in Nederland. Al snel wist men in de binnenvaartwereld: voor kwaliteit, expertise en een zorgenloze afbouw moest men in Heuden zijn. 21-23 sept 2012 TeamCo Shipyard: passende duurzame oplossing Eind vorig jaar werd het 70e schip afgeleverd na de start in 2006. Voor opdrachtgevers uit Nederland, België en Duitsland werden onder meer gastankers, passagiersschepen, baggerschepen, chemicaliëntankers, estuaire schepen, vrachten containerschepen gebouwd. De casco’s worden deels gefabriceerd op werven in Oost-Europa. In Nederland worden vooral speciale schepen zoals passagiersschepen gebouwd. Er werd onder meer een luxe hotelschip voor 136 passagiers afgeleverd. “De bouw van de Serenade II was een zeer bijzonder project waarvan we er in de toekomst meer hopen te realiseren. We zijn er trots op dat we dit schip hebben mogen afleveren met alles erop en eraan, van de koffiemachines tot de hoofdmotor”, zeiden directeuren Gerrie van Tiem en Marcel Zweers eerder al. Terugverdientijd Anderhalf jaar geleden is TeamCo een samenwerking aangegaan met drie andere partijen om de ontwikkeling van duurzame schepen te kunnen oppakken. Duurzaamheid, waaronder varen op gas, elektrisch en met katalysatoren, valt binnen de nieuwe initiatieven die de scheepsbouwer ontwikkelt om nieuwe markten aan te boren. Iedereen in de binnenvaart is tegenwoordig bezig met duurzaamheid. TeamCo Shipyard uit Heusden wil zich echter in het doolhof van aanbieders onderscheiden door samen met zijn klanten te zoeken naar de economisch meest rendabele oplossing. Met behulp van eigen rekenmodellen kan het per schip en per vaarroute precies bepalen welk duurzame brandstof of nabehandeling het beste is. Belangrijk bij groene technologie is volgens het tweetal , naast het milieuaspect, de terugverdientijd. Die verschilt per schip en per vaarroute. TeamCo beschikt in Heusden over 20.000 vierkante meter bedrijfsterrein, twee moderne loodsen van elk 1.100 meter, 280 meter kade en drie torenkranen. De casco’s van de schepen worden in Heusden afgebouwd. TeamCo fungeert daarbij als een soort projectontwikkelaar die alle expertise en kennis van onderaannemers bijeen brengt en die koppelt aan de wensen en doelstellingen van de klant. Connecting Specialists “Ze noemen ons ‘Connecting Specialists’, want dat is wat TeamCo doet. Men heeft een vaste groep leveranciers, onderaannemers en ZZP’ers. Men kan zowel grootschalige als kleinschalige projecten aan, bouwen zowel binnenvaartschepen als kleine zeeschepen. We hebben een platte organisatie, zodat afspraken die wij met klanten maken ook goed op de werkvloer terecht komen. Dat zorgt ervoor dat klanten terugkomen,” aldus Van Tiem en Zweers. Als men kijkt naar de portfolio van de werf valt op dat meer dan 40 procent van de opdrachtgevers meerdere schepen bij TeamCo heeft afgebouwd. Op dit moment wordt er volop gewerkt aan enkele nieuwe Somtrans-tankers en staan er enkele tankers voor particuliere eigenaren op de planning voor 2012/2013. In juli kreeg TeamCo van de Imperial Group opdracht voor het leveren van twee complete gastankers die in 2013 opgeleverd zullen worden. Maar TeamCo heeft sinds kort ook meerdere speerpunten in het bedrijf. Het uitvoeren van reparaties aan schepen is een bezigheid die men steeds meer ziet op de werf in Heusden. Van het wisselen van een pompje tot het uitvoeren van een grootschalige huidschade. Het maken van klasse voor tankers, ook hiervoor heeft men de kennis en vaardigheid in huis en heeft men al menig schip voor de wal gehad. TeamCo is klaar voor de toekomst en gaat met de nieuwste technische ontwikkelingen en tijd mee. Een mooi voorbeeld hiervan is dat TeamCo ook op Twitter te volgens is. U bent van harte welkom op stand 157 op de Open Scheepvaartdagen. Meer informatie: www.teamcoshipyard.nl Van der Velden exposeert innovaties Stand 652 Van der Velden Marine Systems, specialist in manoeuvreersystemen en voorstuwingsefficiëntie voor de gehele maritieme sector, zal van 21 tot en met 23 september exposeren tijdens de Open Scheepvaartdagen te Antwerpen op stand 652 in hal 2. Op de stand zal het onlangs geintroduceerde paneel SP2700 klaar staan om door bezoekers te worden uitgeprobeerd. Tevens kunnen bezoekers ondervinden hoe schepen kunnen profiteren van de revolutionaire brandstofbesparende Van der Velden FLEX Tunnel. SP2700: Uiterst betrouwbaar, multifunctioneel en klaar voor de toekomst! De SP2700 is een nieuw innovatief en multifunctioneel elektrischhydraulisch besturings-, alarmerings- en indicatiepaneel, dat in eigen beheer is ontwikkeld. Met de SP2700 zijn schepen zeker van een uiterst betrouwbaar besturingssysteem. Het systeem beschikt namelijk over een redundante seriële verbinding en een direct gekoppelde noodbesturing. Naast de zekerheid dat het manoeuvreersysteem altijd operationeel blijft, zorgt dit ook voor een eenvoudige en snellere inbedrijfstelling. Uniek is dat de SP2700 dusdanig is uitgerust dat communicatie en koppelingen met externe systemen, zoals meerdere extra alarm-units en bedienlocaties, mogelijk zijn. Dit biedt bijvoorbeeld mogelijkheden voor het weergeven van statusinformatie en het dataloggen van systeem- en onderhoudsinformatie. De SP2700 is hierdoor niet alleen volgens de laatste stand der technologie en regelgeving ontwikkeld, maar loopt hier zelfs op vooruit. De Van der Velden FLEX Tunnel: revolutionair op vele gebieden Het nieuwe en innovatieve intrekbare tunnelsysteem , de Van der Velden FLEX Tunnel, biedt enorme voordelen. De belangrijkste is dat een voorstuwingsverbetering van 10 procent kan worden bereikt. Vaste tunnels worden veel gebruikt op binnenvaartschepen om de waterstroming naar de schroeven bij laag water te optimaliseren. De 85 procent van de tijd waarin schepen niet in laag water varen, is de tunnel echter niet nodig. Serker nog: een vaste tunnel zorgt dan voor meer weerstand en er wordt dus om meer brandstof gevraagd. Om deze reden heeft Van der Velden een intrekbare tunnel ontwikkeld, die verzonken in de scheepsromp wordt ingebouwd. Hierbij wordt ook het ontwerp van de romp geoptimaliseerd, waardoor de laadruimte en laadvermogen toenemen. Ook kan een schip met de FLEX Tunnel langer doorvaren, omdat de aanzuiging van valse lucht wordt voorkomen door een naadloze aansluiting van de tunnel aan de straalbuis. De Van der Velden FLEX Tunnel rendeert optimaal in combinatie met de Van der Velden DOLPHIN XR roersystemen, straalbuizen en spoilers: een volledig op elkaar afgestemd systeem dat zorgt voor minimale weerstand en aanzienlijke brandstofbesparing. Wees welkom op stand 652, hal 2! Van der Velden Marine Systems verwelkomt de bezoekers van de Open Scheepvaartdagen op zijn stand, waar de enthousiaste medewerkers, onder het genot van een hapje en drankje, met groot genoegen de voordelen van deze en andere producten toelicht. Vraag ook naar onze nieuwe folder met daarin ons nieuw- en ombouw productenportfolio. Meer informatie: www.vandervelden-marinesystems.com

De Binnenvaartkrant