Views
3 years ago

2012-18

  • Text
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Duandra
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Hamburg

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 28 augustus 2012 Industriële reiniging en Conserveringsbedrijf Voor een nog snellere service inzet van 3 maal 600 HD mobiele units voor o.a.: Wij wensen het mts Calcit 12 een behouden vaart Verbunt b.v. Industriële reiniging en conservering - Schoonmaken buikdenning - Verven ruimen, machinekamers - Onderhoud baggermateriaal - Reinigen en conserveren gasolie- en ballasttanks - Stralen en coaten watertanks - Reconditionering brandschades - Constructie Schilderwerk - Levering eigen schoonmaaklijn - Advies en levering diverse verfsystemen Ervenweg 20 6051 EN Maasbracht Tel.:0475 - 465074 Mob.: 0653232534 Mob.: 0651420142 Mob.: 0622711001 Wij leverden het stuurhuis met geleidekoker en hydrauliek. Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Wij wensen het mts Calcit 12 en bemanning een behouden vaart. Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 • Nieuwbouw • Verbouw • Reparatie Wij wensen Maatschap van den Hurk - Slokkers met het motortankschip Calcit 12 stroom mee. Nieuwe bosweg 4, Hendrik Ido Ambacht Tel.: 078-6823860, Fax.: 078-6823870 • Elektromotoren • Generatorsets • Service • Meggertesten • Klasse maken Wij wensen Maatschap van den Hurk - Slokkers een behouden vaart met het mts Calcit 12.

De Binnenvaartkrant 13 28 augustus 2012 Mts Calcit 12: niet te imiteren DOOR HANS HEILIGERS Ook al gaat het goed met een ondernemer, de wereld staat niet stil en verandert steeds. Je moet ogen en oren altijd openhouden, nooit tevreden zijn en op tijd investeren. Sander en Astrid van den Hurk-van Oijen hebben met veel plezier op de Calcit 2 gevaren. Toch speelde er in Zwijndrecht binnen de maatschap Van den Hurk-Slokkers al langere tijd het plan voor een nieuwbouw. Een nieuwbouw van een bijzonder schip dat onder zeer hoge kwaliteitseisen geschikt is voor het vloeibaar vervoer van calciumcarbonaat dat gewonnen wordt uit krijtrotsen in Engeland en Noorwegen. Het wordt gebruikt bij de productie van papier. “De vorm waarin de kalk op het nieuwe mts Calcit 12 vloeibaar en pompbaar wordt vervoerd plaatst het onder de noemer slurry”, zegt Patrick van Suijlekom van Maaskade Bevrachters B.V. ons tijdens de proefvaart. Op het voorschip wappert hun vlag hoog in de mast naast die van Wijgula B.V. uit Druten. Dat is niet de enige parallel tussen die bedrijven. Ook het hoge niveau voor een veilig en geconditioneerd vervoer van de lading geschiedt bij beide ondernemingen onder streng gecertificeerde ISO-normen. We gaan eerst nog even terug naar het moment dat de nieuwbouwplannen concreet werden. Samen met zijn zwager Eric Molegraaf van Eric Interior Design uit Nijmegen werd er heel wat besproken en geschetst, zowel voor het casco, techniek als interieur. Daarna stapten ze met het definitieve concept naar Wim Driessen en Ubbo Rommerts van Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. De gesprekken resulteerden in de opdracht voor de bouw van dit naar eigen ontwerp bedachte casco op de werf in Roemenië. Tijdens de doop van het schip zou Wim Driessen daarover zeggen dat Sander van De hoofdrolspelers bij de doop. den Hurk een lijst met opties had die tot in Tokio strekte. Maar ze zijn alle naar tevredenheid verwerkt. Al met al is het nieuwe 100 x 10,50 meter mts Calcit een uniek, snel en betrouwbaar schip geworden dat niet snel is te imiteren, vooral als je de onderdekse geheimen er van niet kent. Benedendeks is het of je in een varende fabriek bent terechtgekomen. Talloze leidingen, pompen en vijf grote tanks maken je in die ruimte heel klein. Calcit 2 stonden probleemloos een tweede leven konden aanvangen in het nieuwe schip. De relatie tussen Willems en de maatschap Van den Hurk-Slokkers gaat ver terug in de tijd en is altijd prima verlopen. Wim den Bieman van Willems vertelt ons wat zijn medewerkers zoal hebben gedaan aan het nieuwe schip. Er werd een nieuwe tank gebouwd van 240 m 3 waarmee het totaal op vijf kwam. Ingegeven door de kennis en ervaring van Sander van den Hurk heeft Willems aanpassingen en uitbreiding gerealiseerd voor het optimaliseren van het laad- en lossysteem en ballasten. Verder bouwden ze de ingang naar het ruim, trappen met leuningwerk, luiken en dekkisten. Al het RVS werd in samenwerking met Inox Surface Treatment gereinigd en gebeitst. Zonder Scheepswerf en Machinefabriek ‘t Ambacht zou er van de plannen tot het inbouwen van de tanks niets zijn terechtgekomen. In de Calcit 2 waren de tanks zijdelings gesteund terwijl ze nu vrij staan opgesteld. Dat werd door de werf opgelost met extra wandversteviging en een afdoende borging. De nieuwe tank werd tussen de twee bestaande geplaatst. Ook het sluiten van het dek werd door ‘t Ambacht geregeld waarna het stokje werd doorgegeven aan Dolderman voor het inbouwen van de hoofdmotor Caterpillar 3512, twee generatorsets C18 en een John Deere. Lees verder op pagina 17 >> Wij feliciteren familie van den Hurk - Slokkers met het in de vaart nemen van mts Calcit 12 en wensen hun een goede en behouden vaart Vijfde tank Bij de plannenmakerij kon men er van uitgaan dat de vier door Willems Constructie uit Leeuwen gebouwde RVS tanks die tot nu toe in de ruimen van de De combinatie van Miron en Eric Interior Design stond garant voor een geweldig resultaat. (foto’s Hans Heiligers) Wie leverden aan het mts Calcit 12 Dolderman B.V. Command, op de brug is een brugpaneel draads databesturing met touchscreen conningsysteem Alphaconning, uitgebreid Woninginrichting Math. Frencken Complete afbouw, totaal geïnstalleerd gemonteerd met een 4100 hendel. installatie,Speedheat vloerverwarming, camerasysteem Alphacam, GPS Stoffering vermogen 2.620 pk,hoofdmotor Caterpillar Promarin Propeller- und Marinetechnik Novio Nautic nautisch pakket, Sygo kaartplotsysteem, 2 TravelVision Brakels Stofferingen BV type 3512C ACERT, boegschroef- GmbH 5-Bladsschroef, diam. 1700 mm, niveaumeting, hoogte- en ladingmeting volgschotels, 4 Olorin TFT schermen en AIS Stoffering ladingpompaandrijving Skew design Creemers Compressors B.V. systeem Eric Interior Design Caterpillar type C18 ACERT, generatorset De Waal Machinefabriek B.V. Compressoren PERISKAL cvba Indeling en ontwerp interieur boordnet-nood ladingpompaandrijving Schroefas met seals, schroefasrem, Reinigingsmachines Wim de Kock Periskal Inland ECDIS Viewer Verbunt B.V. Industriële reiniging John Deere type 6090HFG82A generatorset stuurmachine en roersysteem. 2 Airpress reinigingscompressoren en 2 Orlaco Products B.V. Camerasysteem en conservering boordnet, John Deere type 4045HFG82B Damen Marine Components Straalbuis heaters voor verwarming van de Sygo B.V. Complete conservering Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. NRF B.V. Beunkoelers pompkamers Scheepsladingmeter, hoogtemeter, Verhoeven Verf en Wand B.V. Ontwerp, bouw en levering casco Caldic Techniek B.V. All Pumps Holland B.V. Pompen ladingtank meting en diverse ballast Stucadoor, schilder- en behangwerk Rabobank Shipping Financiering Stamford generatoren Machinefabriek en tankmeting alsmede stabiliteitsmeting Scheepskranenbouw Arnhem BV Carl Rehder GmbH Assekuranz- und Econosto Nederland B.V. Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Lans Instruments B.V. Misti autokraan Schiffsmakler Verzekering Afsluiters en appendages Ankerlieren, ankers, kettingen en Tankthermometers, tankdrukmeters, Atelier van Geffen B.V. Belettering Maaskade Bevrachters BV Bevrachting Verhaar Omega B.V. spudpalen temperatuur- en drukalarmeringen Total Lubricants Inland Marine Inspectie Leefomgeving Transport (ILT) Boegschroef type OMEGA VBS1200SR Aquamar Waterbehandeling Speedheat Ridderkerk Smeermiddelen Classificatie vermogen 393 kW, 1780 rpm Waterzuiveringsinstallatie Complete vloerverwarming Nelf Marine Paints B.V. Lloyd’s Register of Shipping EMEA B&P Elektromotoren B.V. Polmai Brandbeveiliging B.V. Autena Marine V.O.F. Telecommunicatie Coating Classificatie Elektromotor voor aandrijving boegschroef Brandblusmateriaal Miron B.V. Complete RVS lessenaar met Inox Surface Treatment B.V. Accountants & Belastingadviseurs ESJ ClimaLogic B.V. Airco-installatie Kampers Scheepskonstruktie B.V. led verlichte panelen. RVS tafel in stuurhuis Pacificeren en beitsen Accountancy Hi-Safe Systems Stuurhuis, hydrauliek en geleidekoker en RVS bureaublad Willems RVS Aluminium B.V. Rubber Design B.V. Brandbeveiligingsapparatuur voor- en Bunkerbedrijf Neptun B.V. SARC Advies en Rekencentrum Complete dekleidingsysteem, overplaatsen Flexibele opstelling hoofdmotor achtermachinekamer FM200 Gas- en smeerolie en scheepsmaterialen LOCOPIAS belading software inclusief van 4 bestaande tankblokken en het Pinta Unisol B.V. Stam Las- en Constructiewerken Alubouw de Mooy B.V. Voormast, toetsing intacte stabiliteit en plaatsen en overzetten van een nieuw Isolatie van uitlaatgassenleidingen Machinekamerplaten, RVS uitlaten, stroken achtermast, boordlichtbakken, heklicht, langsscheepse sterkte. tankblok. Reintjes Benelux bvba Reintjes boven de ladingtanks, RVS hoogglans RVS roeftrap, woning deuren, overzakbare RAFA B.V. Ramen Scheepswerf en Machinefabriek ‘t keerkoppeling type WAF 665 / 5,044:1. Geuzenmast en 2 wegneembare RVS controlekamer op het middenschip Algemeen Installatieburo M.J. Ambacht Staal werkzaamheden Axces B.V. Uitlaatgassendempers trappen Novio Nautic B.V. Poleij V.O.F. Levering en aanleg sanitair Veth Propulsion B.V. hoofdmotor en generatorsets DBS Scheepsservice 2 radars Swiss Precision Navigator 2, piloot Scheepsinterieurbouw De Leeuw B.V. 5 stuks Veth ballastpompen type VP8, ADS van STIGT Aluminium machinekamervloeren Sigma 550, extra stuurstoelbediening Betimmering inclusief afsluiters en elektrische bediening ADS van Stigt bedieningssysteem Bogenda Electro Sigma 650, bochtaanwijzer Sigma 300, Kersten Isolatietechniek B.V. TankTech B.V. gebaseerd op de ZF Marine Cruise Complete elektrische installatie incl. 2- roerstandaanwijzer Sigma 100, Isolatie woning Tankinhoudsmeting

Binnenvaartkrant