Views
1 year ago

2012-15

  • Text
  • Nieuwe
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Onze
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Marine

De Binnenvaartkrant 4 17

De Binnenvaartkrant 4 17 juli 2012 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,80 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. GEVRAAGD PER 01 – 08 – 2012 deksman i.b.v dienstboekje voor m.s 1200 t. Intern vaart en Donau. Loon en vr tijd in overleg Geen systeemvaart Telnr: 0646216078 www.kika.nl Giro 8118 Nehmen Sie Platz als KAPITÄN auf der Flotte der Reederei Somtrans! Reederei Somtrans bietet Ihnen eine Flotte von 30 modernen, ausschliesslich eigenen Tank- und Mega-Tankschiffen, die innerhalb des europäischen Binnenschiffahrtnetzwerkes minerale Ölprodukte, als auch chemische Produkte transportiert. Wir bieten Ihnen Arbeitssicherheit, 100% Soziale Versicherung, Weiterbildungskurse und Aufstiegsmöglichkeiten. Wir suchen motivierte Kapitäne mit Rheinpatent bis Mannheim, Radarpatent und ADN-Zertifikat. Ein C-Zertifikat bietet einen Mehrwert. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 - B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3 355 16 88 www.somtrans.be Email: admin@somtrans.be www.huizinga-snijder.nl Is op zoek naar: Meerdere ervaren SERVICEMONTEURS dieselmotoren Functie-inhoud: ß Het verrichten van onderhouds- en revisiewerkzaamheden aan diverse motoren van binnenvaartschepen. ß Het oplossen van storingen. ß Het betreft een fulltime aanstelling van 38 uur per week. Je: ß bent klantgericht ß hebt relevante werkervaring in een soortgelijke functie ß bent in het bezit van rijbewijs B ß bent communicatief ß bent analytisch ß bent leergierig ß bent resultaatgericht ß kunt goed samenwerken ß bent oplossingsgericht Wij bieden jou een uitdagende functie binnen een groeiende organisatie. Er zijn mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling, een pensioensregeling en bovenal een prettige werksfeer. Contact: Stuur je sollicitatie, voorzien van CV, naar: Technisch Buro H&U B.V. t.a.v. Walter Hasselmeijer Markweg Zuid 4-d, 4794 SN, Heijningen Voor vragen kun je telefonisch contact opnemen met Ron de Wit, telefoonnummer: 06-10213274 DRUGS & ALCOHOL TESTEN VOOR DE SCHEEPVAART Erik Sinjorgo volgens wettelijke gestelde richtlijnen gespecialiseerd in (urine)testen op personeel (binnen- en /of grote vaart) flexibel inzetbaar gekwalificeerd- en gedegen inzet M +316 288 421 23 · E info@eriksinjorgo.nl www.eriksinjorgo.nl Voor al uw bestellingen, groot en klein… Snel bezorgd, is wel zo fijn! Technische buro H&U b.v. Postbus 97 - 4670 AB Dinteloord Markweg Zuid 4d - 4794 SN Heijningen Tel.: +31 (0)167 52 37 21 Fax.: +31 (0)167 52 32 99 info@technischburohu.nl www@technischburohu.nl Elektrotechniek Nautische apparatuur Service & Onderhoud Alewijnse Marine Systems Telefoon (024) 371 63 11 ams@alewijnse.nl www.alewijnse.nl GENERATOR ZU VERKAUFEN! fabrikneuer DEUTZ BF 4 L 2011 30,4KW/38KVA @ 1500 1/min. auf Grundrahmen incl. Überwachung, Tankerversion (24V, 2-polig, dopp. Kraftstoffleitungen), Erfüllt Stufe II, Einbau auf Tanker möglich Interesse? Tel: +495932/735812 GEZOCHT: 2 STUURMANNEN IBV DIENSTBOEK Rokers en alcoholgebruikers hoeven niet te reageren. Vaarsysteem 20/10. Tel. 06-21935259 E: prideoffaial@shipmail.com GEZOCHT PER DIRECT : Kapt. lichte chemie in bez. van GEVRAAGD Rijnpatent tot Mannheim + ADNlichtmatroos/matroos C + radar. Loon & containervaart ANTWERPEN- vrijetijdsregeling in overleg. WORTH. Contact : +31 621 85 09 12 of Reacties met C.V. : peter.peeters1969@telenet.be Azolla@vaart.net TE KOOP SLEEPBOOT SCHILDERWERKZAAMHEDEN Gebouwd bij Slieker in Sliedrecht, op schepen. Specialist in 15 x 3,25. Motor Gardner type 6L machinekamers spuiten. x 110 pk. € 39.000,- Verflevering met hoge korting. Tel. 06-53422567 Tel. 06-53135007 / 078-6106798 MR M.A. VAN ROTTERDAM ‘t Vrije 6, 4301 JZ Zierikzee. AFLOSSER NODIG VOOR RIJN & Tel. 0111-450445 BINNENVAART? Fax. 0111-450446 Bel: 0031-622515555 Specialist vervoersrecht TE KOOP / TE HUUR Scheepstype : Drogeladingduwbak Lengte : 71,00m evtueel voorzien van vleugels (8,50m) totale lengte 79,50m Breedte : 9,50m Diepgang : maximaal 3,05m Tonnage : 1588 Bouwjaar : 2008 (niet gebruikt) Voor meer informatie Tel. +31(0)78-6816000 of +31(0)653125892 Email: info@slokkers.nl Ger Plooij Tel. 06 - 41 65 08 97 · Email. gerrit3021@kpnmail.nl Webshop. www.plooijsvleeswaren.nl 24 UUR SERVICE • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu OFFICIEEL DEALER RADIO HOLLAND VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ - JOHN DEERE B Steun Unicef! GIRO 121 UYCK T ECHNIEK B.V. HYDRAULIEK en slangenservice ONTWERP - INSTALLATIE - REPARATIE 0167 - 52 45 65 | Heijningen | info@buycktechniek.nl WWW.BUYCKTECHNIEK.NL 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728

De Binnenvaartkrant 5 17 juli 2012 KNRM-station Dordrecht begint rederskring voor bedrijven KNRM-station Dordrecht wil de banden met het regionale bedrijfsleven aantrekken en zodoende meer sponsorinkomsten genereren. Daarom roept het reddingsstation een rederskring in het leven. Daarvan kunnen bedrijven lid worden. In ruil worden ze betrokken bij het reilen en zeilen van de reddersclub en kunnen ze netwerken met gelijkgestemde ondernemingen. Het spreekt voor zich dat initiatiefnemer en bestuurslid Hans Vrieling zich vooral op nautische bedrijven richt. Op 23 augustus gaat de netwerkclub van start met een feestelijke bijeenkomst. Station Dordrecht is actief in een groot gebied: van de Brienenoordbrug tot Gorinchem en van de oostelijke helft van het eiland Tiengemeten tot aan Drimmelen. Een druk bevaren regio ook, met veel beroeps- en pleziervaart en zowel ruime vaarwateren als het natuurgebied De Biesbosch. KNRM Dordrecht is aangesloten bij Veiligheidsregio Zuid-Holland-Zuid. Per jaar voeren de redders circa tachtig operaties uit. Boothuis Om een snelle aanvaartijd te kunnen garanderen zijn er twee locaties: bij de jachthaven van WSV de Kil, op de hoek van de Dordtse Kil en het Hollandsch Diep, en in de Wantijhaven. Dat maakt het mogelijk om binnen 15 minuten na een alarm uit te varen en binnen 30 minuten op de plaats van het incident te zijn. Bij WSV de Kil (aan de Rijkstraatweg in Willemsdorp) ligt een in 2008 gebouwd drijvend boothuis. Hier vinden elke woensdagavond de trainingen en cursussen plaats. Overdekt en uit het water ligt er de trots van het station: de reddingsboot KBW 1910. Die is twee jaar terug door Koninklijke Boskalis Hans Vrieling aan boord van de KBW 1910. (foto MG Redacties) Westminster geschonken, toen het bedrijf honderd jaar bestond. “In de Wantijhaven delen we een keet met de Dordtse Reddingsbrigade, waarmee we ook op andere terreinen samenwerken. Daar ligt de DRB 49, een snelle RIB”, vertelt Hans Vrieling. Hij is bestuurslid en coördinator communicatie en fondsenwerving bij KNRM-station Dordrecht. Net als de 27 anderen is hij vrijwilliger. 24 van hen bemannen de boten. Ze staan 24 uur per dag en zeven dagen per week paraat. Rederskring “We zoeken nieuwe sponsors om de operationele kosten te kunnen dekken”, zegt Hans Vrieling, die een directiefunctie heeft bij Volker- Wessels-dochter Vialis. “De doelstelling is dat elk station zijn eigen broek kan ophouden. We hebben donateurs (‘redders aan de wal’ geheten, red.). Zij betalen 5 euro per maand of meer. Daarnaast krijgen we steun van het bedrijfsleven uit de regio. Dat zijn met name bedrijven die iets hebben met de nautische wereld.” De huidige inkomsten zijn niet toereikend; er is circa 100.000 euro per jaar nodig voor de exploitatie. Bovendien wil het bestuur van KNRM Dordrecht meer terugdoen voor sponsors. Vandaar de oprichting van een rederskring, zoals ook Station Hoek van Holland sinds kort heeft. “Een soort netwerkclub voor de ondernemers die ons steunen. Met in elk geval één keer per jaar een bijeenkomst waar ze elkaar in een gezellige sfeer kunnen ontmoeten en waar wij uitleg zullen geven over het reilen en zeilen van het station.” Sponsoring van een goed doel als het KNRM-station past in het MVO-beleid van bedrijven en is fiscaal aantrekkelijk. ADVERTENTIE T. +31(0) 315 230741 • M. +31(0) 612 221542 • ‘Reders’ betalen minimaal 1.000 euro per jaar. Ze worden betrokken bij KNRM Dordrecht en worden uitgenodigd voor de jaarlijkse netwerkbijeenkomst. De reders krijgen ook de gelegenheid met enkele mensen van het bedrijf mee te varen op de jaarlijkse redersdag. De rederskring kent ook ‘leden’. Zij betalen vanaf 100 euro per jaar en worden in ruil op de hoogte gehouden van de plannen en ontwikkelingen van station Dordrecht. Dat gebeurt onder mee via een nieuwsbrief. Ze worden echter niet uitgenodigd voor de jaarlijkse netwerkborrel. Kick-off Bij de kick-off op 23 augustus vertellen de Dordtse burgemeester Arno Brok, die tevens voorzitter is van KNRM-Dordrecht, en KNRMdirecteur Roemer Boogaard over het reddingswerk. Er zijn 175 mensen uitgenodigd voor het evenement, dat in een grote partytent op het terrein bij het botenhuis aan de Rijksstraatweg wordt gehouden. De eerste reder heeft zich inmiddels aangemeld: De Ronde Tafel van de Hoekse Waard. De serviceclub van jonge ondernemers heeft zich voor vijf jaar als sponsor verbonden aan het KNRM-station. “We houden in principe een lidmaatschap van minimaal vijf jaar aan”, zegt Hans Vrieling. “Dat zorgt voor continuïteit.” Bedrijven die KNRM-station Dordrecht willen steunen of interesse hebben voor de lancering van de rederskring op 23 augustus kunnen contact opnemen met Hans Vrieling: pr@dordrecht.knrm.nl of 0650 22 51 98. Potentieel zit vooral bij kolen en containers >> Vervolg van pagina 1 Omdat er al diverse programma’s lopen om de aantrekkelijkheid van de binnenvaart te verbeteren en het marktaandeel te verhogen ziet TNO “geen aanleiding voor de overheid om aanvullende maatregelen te nemen gericht op de binnenvaart”. In nog geen kwart van de stromen die in 2020 per trein de grens tussen Nederland en Duitsland passeren, is de binnenvaart een mogelijk alternatief, denkt TNO. Afhankelijk van de verschillende economische scenario’s gaat het om 11 tot 18 miljoen ton. Dat is een bovengrens, aldus TNO. “Dat op een relatie zowel spoor als binnenvaart voorkomt betekent niet dat al dit spoorvervoer kan verschuiven naar binnenvaart.” De onderzoekers vinden het niet realistisch te veronderstellen dat het volledige potentieel zal verschuiven naar de binnenvaart. “Vanwege factoren als kosten, tijden, bereikbaarheid, betrouwbaarheid, flexibiliteit, complexiteit in de keten en overslagschades is dit in veel gevallen onwenselijk of zelfs onmogelijk.” In aanvulling op de analyses van de goederenstromen zijn tien cases geselecteerd waar op dit moment grote volumes via het spoor vervoerd worden. Uit de cases blijkt dat de kosten van het spoorvervoer in veel gevallen het laagst zijn, stelt TNO. Maar ook: “Ten opzichte van spoor wordt duidelijk dat de kosten van de binnenvaart in beperkte mate lager liggen maar dat de transporttijd vele malen groter is.” Bij gecombineerd binnenvaart/ spoor-vervoer (met overslag op een inland terminal) liggen de transportkosten én de transporttijd aanzienlijk hoger liggen dan bij direct spoorvervoer. Op basis van de overlap tussen de bedieningsgebieden blijkt er met name potentieel te zijn bij kolen en containers. Die twee goederensoorten hebben ook een relatief hoge groei in de prognoses: kolen vanwege het sluiten van mijnen in Duitsland en containers doordat die sowieso het hardst groeien. “Dit zijn ook de verschijningsvormen waarvoor in de praktijk VEILIGE ONDERGROND VANAF 18.-/M 2 CONTROL YOUR SAFETY Marine Grip Neem contact op met reeds beide modaliteiten naast elkaar gebruikt worden. Voor kolenvervoer gebeurt dit om bij laag water op de rivieren een alternatief te hebben voor de binnenvaart, voor containers gebeurt dit in aanvulling hierop ook om te kunnen voldoen aan de verschillende eisen van verladers en een breed dienstenpakket aan te kunnen bieden (sneller en voor sommige trajecten duurder via spoor, langzamer en goedkoper via binnenvaart).” TNO denkt dat die argumenten niet zullen veranderen. MARINE&CO info@marine-co.nl www.marine-co.nl Waarover twittert de binnenvaart? @Eric_Sympathie Laden #Yara Sluiskil, weer 1,5 miljoen kilo kunstmest voor onze zuiderlijke landbouwers #binnenvaart #theblueroad destination Hanau 06-07-2012 @rjjversloot Gisteren constructief overleg tussen bestuur BBU en afvaardiging CBRB. Het ziet er naar uit dat mijn wens ruim voor deadline 2019 uitkomt. 06-07-2012 @baljeuj @RotterdamPilots Herman Broers dank voor een kijkje in de keuken van het loodswezen. Belangrijk voor @portofrotterdam 09-07-2012 @marco_leijten Man van RPA boot vindt dat er genoeg manoeuvreerruimte is achterin de Waalhaven. Die kijkt toch vanuit een ander perspectief, zeg maar. 09-07-2012 @Pietfixutmaris Super goed bericht van CBRB en BBU de samenwerking komt er aan. Bouwcommissie aan de gang en eind augustus resultaat,KSV kan zo aanschuiven 10-07-2012 @Raderstoomboot Er is veel Animo voor de #Wereldhavendagen vaarten op 8 september! Nog enkele tafels beschikbaar.. 11-07-2012 @lindateveldhuis Ja hoor, #maasvlakte2 is dicht! Ze wandelen naar elkaar toe over het laatste nieuwe stuk land 11-07-2012 @CBRBtweets Handelsreis Scheepvaart naar Oekraïne al 2/3 van de hoeveelheid plaatsen zijn gereserveerd....http://bit.ly/O5eBQT 11-07-2012 @ksccnijmegen Zaterdag begin Zomerfeesten. Zondag 11 uur Vierdaagse mis KSCC ,Waalhanen/Havenweg. Welkom 12-07-2012 @thomasacda Ok. De nieuwe sluis in Amsterdam gaat nu 130 miljoen kosten. Ik zeg je nu al dat het uiteindelijk 800 miljoen wordt. . Wie biedt er meer? 12-07-2012 Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

De Binnenvaartkrant