Views
2 years ago

2012-15

  • Text
  • Nieuwe
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Onze
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Marine

De Binnenvaartkrant 24

De Binnenvaartkrant 24 17 juli 2012 VOOR : UW SPECIALIST IN REPARATIE & INSTALLATIE VAN ELEKTRONISCHE EN MECHANISCHE MOTORBEDIENINGEN • alle onderhoudswerkzaamheden • alle scheepsreparaties • verlengingen / inkortingen • hellingdok tot 60 meter Veerweg 59A - H.I. Ambacht Tel. 078-6812551, b.g.g. 078-6822742, Fax 078-6821446 w.buitendijk@scheepswerfhetanker.nl - www.scheepswerfhetanker.nl Tijd is geld, dat begrijpen wij SCHROEFASREMMEN SLIEDRECHT TRACTIE BATTERIJ 24 VOLT V.A. 1.250,- excl 4 JAAR GARANTIE ALLE TYPE LEVERBAAR Startaccu 12V v.a. 79,- excl Semi-tractie 12V v.a. 84,- excl 2 JAAR GARANTIE BEZORGING DOOR GEHEEL NEDERLAND EN ANTWERPEN De motor achter uw succes Reparatie aan alle merken dieselmotoren Scheepvaart Offshore Industriële toepassingen “Large Range” motoren (Power house dealer) ELEKTRONISCHE MOTORBEDIENINGEN STUURWERKEN MECHANISCHE MOTORBEDIENINGEN Bel voor de laagste prijzen: 0184-425310 www.scheepsaccus.nl NEDERLAND B.V. Voor alle soorten lieren en kluizen I www.terlouwrotterdam.com | T +31 (0)10 415 22 11 | E info@terlouwrotterdam.com Gespecialiseerd in: • BINNENVAART • VISSERIJ • ZEEVAART • BAGGERIJ tel. 0164-680097 fax 0164-681971 www.lemans-nederland.eu Postadres: Bezoekadres: Oudeland 61 Julianastraat 1 3335 VH Zwijndrecht 3331 XG Zwijndrecht Telefoon: 078 619 20 03 Fax: 078 619 15 39 E-mail: info@dcsint.nl www.dcsint.nl OFFICIEEL DISTRIBUTEUR VOOR DE BENELUX Tevens voor: • rollenkluis • verhaalrol • panama kluizen • blokken en schijven • fairleads • takels en dommekrachten HELP vluchtelingen hun dromen waarmaken! Giro 999 Den Haag www.vluchteling.org WORD VRIEND VAN EEN VLUCHTELING Trade & Metal Services v.o.f. TECHNISCHE HANDEL 90.000 verschillende technische artikelen, zie onze online catalogus PLAATBEWERKING tot 12.000 x 3.000 mm 0,8 t/m 100 mm VERSPANING tot 6.000 mm lengte HYDRAULIEK slangen, cilinders, componenten en dergelijke uit voorraad Kijk voor onze mogelijkheden en vacatures op www.metalservices.nl Het zal je maar gebeuren! www.son.nl En als het ù gebeurt, moet u kunnen rekenen op professionals die er voor zorgen dat u snel en vakkundig wordt geholpen. Zodat uw schip zo snel mogelijk weer in de vaart komt. Professionals die zorgdragen voor een correcte financiële afwikkeling van de schade. Elk schip is uniek en vraagt om maatwerk. SON levert maatwerk voor de binnen- en pleziervaart en is 24 uur per dag bereikbaar. Maak kennis met een pure scheepsverzekeraar, praat eens met ons over een verzekering op maat. Advies op maat bij u aan boord? Bel: 050 - 525 55 00

De Binnenvaartkrant 25 17 juli 2012 MCS Vogue in relatie met MTU DOOR JOHAN DE WITTE Machinefabriek A.A. Vink wisselde het type MTU 16 V 4000 M60R 1900 pk met 1.600 omwentelingen in het mcs Vogue, voor een nieuwe 1.800 pk sterke 12 V 4000 M60 met 1.800 omwentelingen. Door de koppeling te vervangen met een type WAF Reintjes 763 met wijziging van de reductie werd het astoerental aangepast voor de bestaande schroef. Fascination of Power In twaalf jaar nog geen printplaat vernieuwd, ofwel probleemloze functie! Niettemin gooide de brandstofpomp na 62.000 uur de handdoek in de ring. Reparatie versus het voorkomen van een onvermijdelijke revisie op termijn, CCR II binnenboord en havengeldreductie plus meerwaarde schip heeft als som: hermotorisering! Met deze uitkomst belde de man aan ‘t roer van Sankevil BV, Anne Bruinsma, zijn relatie in techniek Bram van Rees van A.A. Vink en zei: “Bram, heb je tijd voor een inbouw? Het moet gisteren al klaar zijn.” Bram voor de inbouw en Pierre Oom van MTU in zijn gezelschap waren er aan de onderhandelingstafel van de Vogue snel uit. MTU had “een motor op de plank staan en legde een beschaafde prijs op tafel. Een reële aanbieding”, volgens Bruinsma, “voor een nieuwe MTU 12 V 4000 M60.” Rekening Wij wensen de familie Bruinsma veel succes en een behouden vaart toe. Voor het ms Voque leverden wij: 1 MTU12V4000M60; 1.320 kW (1.795 pk) 1800 rpm hoofdmotor 1 Reintjes WAF763; i=5,75 keerkoppeling 1 x MTU Blue Line System; signalering, alarmering en afstandsbediening MTU Benelux B.V. Tel: 078-6395777, E-mail: info@mtudd-benelux.com houdende dat de 12 V één cilinder korter (foto’s Johan de Witte) was, beunkoeler vernieuwd moest worden en uitlaten aangepast et cetera, calculeerde hij twaalf werkdagen. Vrijdag 13 juli, just in time, draaide Anne Bruinsma zijn Vogue de rivier op voor de proefvaart, kwam daarna nog even terug om passagiers en technici aan wal te zetten en voor de motor koud was zat hij in de discipline van zijn tweewekelijkse containertoer Meppel-Rotterdam voor MCS. Aan boord Wegens een tanker, hermotorisering en te installeren bunkerboot voor de wal bij A.A. Vink in Sliedrecht besloot Bram van Rees in overleg met MTU de Vogue in Dordrecht aan te pakken. De Binnenvaartkrant ging er vanzelfsprekend aan boord kijken. Zomaar even een blik in het MTU-kantoor-bedrijfspand imponeert in grootte, moderne faciliteit en bijzonder schone motorenwerkplaats. De machinekamer van de Vogue oogt al niet anders; die heeft een andere dimensie maar geen druppel olie onder de platen en alles in de grijze verf. “Een mooie gelegenheid om de kattesporen eens uit te soppen”, zegt Anne Bruinsma. Intussen manoeuvreren de jongens van A.A. Vink de nieuwe MTU op zijn plek. Het karwei ligt op schema. Pierre Oom: “Het 4000 type is een betrouwbare elektronische motor van hoge kwaliteit. Moderne informatieverwerking maakt het mogelijk de motor precies te volgen in prestatie en belasting. Voor Bruinsma hebben we in verschil met zijn vorige installatie het brandstof- en onderhoudsvoordeel tot achter de komma berekend. Een motor waar we helemaal achter staan. Voor de service maakt bij ons Tjerk van der Kuip zich sterk.” De opvolger van de Vogue die A.A. Vink installeert, wordt de Semper Fi met het nieuwe Veth Hybrid Drive voortstuwingssysteem. Hoewel het in de basis diesel- en generatorenergie is, is het een investering die moet staan voor perfectie in combinatie met het door het Marin berekende onderwaterschip. “Een mooie uitdaging”, volgens Bram van Rees. Vogue kennen we als een mode-/ lifestyle-magazine en associeert met trend, kleur en toekomst. In beeldspraak wordt Vogue ook vertaald in ‘dobberen op water’. Ofschoon dit bij Wikipedia niet helder uit de verf komt zijn we terug bij Anne en Ellen Bruinsma en hun junioren, Sander (18) bij de marine, Kevin (16) matroos, Ilse (14) school, die zich in deze betekenis wel kunnen vinden. Niettemin heeft twee maal per week Meppel-Rotterdam bij slecht weer of ijsgang op het IJsselmeer geen enkele associatie met dobberen. Elk uur telt. Soms zijn er ‘dagen van 26’ uur waarin je op je tellen moet passen om in schema te blijven! Nova College Harlingen Kevin Bruinsma staat aan dek bij zijn vader en loopt zich warm voor het maritiem ondernemerschap. Pas zijn mavo op het Nova College afgesloten wordt het ‘werken-leren’ aan boord en is hij na drie jaar schipper. Kapitein worden kost nog een jaartje meer, maar dan heeft hij ook ondernemerspapieren. Met kapitein kan hij doorstromen naar het hbo, allemaal op het Nova College Harlingen. Jonge mensen aan boord zijn de ‘motor’ die scheepvaart nodig heeft, evenals een MTU! Wij verzorgden de complete inbouw van de MTU hoofdmotor voor het ms Vogue en danken de familie Bruinsma voor het in ons gestelde vertrouwen. Rivierdijk 78 . 3361 AR Sliedrecht . T : +31 (0) 184 411 922 . F : +31 (0) 184 419 565

Binnenvaartkrant