Views
1 year ago

2012-15

  • Text
  • Nieuwe
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Onze
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Marine

De Binnenvaartkrant 20

De Binnenvaartkrant 20 17 juli 2012 M.T.S GEORG BURMESTER DUISBURG Anker- Und Verholwinden, Koppelwinden Industrie-,Wasserbau und Schiffsmechanik Fabrikation und Reparatur ” Wir wünschen dem neuen tms Georg Burmester mit den von uns gefertigten und gelieferten Ankerwinden allzeit gute Fahrt und immer eine Handbreit Wasser unter dem Kiel. ” Schlickstrasse 15 47138 Duisburg Deutschland Internet: www.windenbau.de Tel. : +49 203 4499970 Fax. : +49 203 44999744 E-Mail: stegerwindhagen@aol.com Wij leverden: ¸ Volvo Penta D13 MH 450 PK ¸ Reintjes keerkoppelingen WAF 164 ¸ Beunkoelers ¸ Uitlaatdempers ¸ G.M.S. besturingssysteem Volvo Penta hoofdmotoren Groeneveldt Marine Service wenst Reederei Burmester een behouden vaart met hun Georg Burmester! Wij wensen Reederei Chr. Burmester en hun bemanning een behouden vaart met het mts Georg Burmester. Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Tel. +31 481 438310 Fax. +31 481 438315 www.bunkerstationheijmen.nl, E-mail:info@bunkerstationheijmen.nl Groeneveldt Marine Service BV Buitendijks 11 3356 LX Papendrecht Tel: 0031 (0)78 74 401 05 www.groeneveldtmarineservice.nl Wij feliciteren Reederei Chr. Burmester van harte met het mts Georg Burmester. e e n b e h o u d e n v a a r t !

De Binnenvaartkrant 21 17 juli 2012 Eerste Sunrisetanker Georg Burmester toont zich stil en snel DOOR JAN JOHAN TEN HAVE Het prototype van de gloednieuwe tankerlijn Sunrise van Groningen Shipyard koos vorige week woensdag voor een paar uur het ruime sop met aan boord enkele tientallen gasten. Directeur-eigenaar Christian Buechting en genoemde werf nodigden onder meer toeleveranciers, medewerkers, potentieel geïnteresseerden, pers, bevrachter Interstream Barging en Germanischer Lloyd uit om een gastenvaart bij te wonen op de Eems. Zodra de barbecue aan boord was getild – de gasten moesten tenslotte ook lunchen – gingen de trossen los. Bij de eerste kop koffie in het personeelsverblijf viel op hoe stil het schip is. Hoewel de twee Volvo Penta-hoofdmotoren in de machinekamer enthousiast stonden te brullen, was het in het woon-, werk- en verblijfsgedeelte nagenoeg stil. Probleemloos Op het achterdek vertelde Buechting dat de proefvaart een dag eerder naar wens was verlopen: “Er waren wat kleine aanmerkingen van de Schiffs Untersuchungs Kommission. Maar dat betreft geen ingrijpende zaken.’’ Tevreden is Buechting ook over de bouw van zijn schip: “Die is probleemloos verlopen; alles was klaar binnen de afgesproken termijnen. De samenwerking was prettig en de communicatie helder en probleemloos. Groningen Shipyard is een innovatieve werf met goede ideeen.’’ Directeur Daniël Gausch van Groningen Shipyard beaamt Buechtings lovende woorden over de samenwerking. Hij is naar aanleiding De Georg Burmester koos het ruime sop met aan boord enkele tientallen gasten. (foto’s Jan Johan ten Have) van de proefvaart tevreden over de prestaties van het schip. De vloot van Christoph Burmester bestaat met de ingebruikname van de Georg Burmester uit tien schepen, waarvan negen in eigendom. Daarvan zijn er drie dubbelwandig. In 2018 wil Buechting een volledig dubbelwandige vloot. Twee schepen uit de jaren’80 – de Heinrich en Eckhard – worden omgebouwd; de rest is ouder en moet worden vervangen. Het gloednieuwe lichtgewicht dubbelschroefs tankertype Sunrise combineert een groter draagvermogen met een wezenlijk lager brandstofverbruik. Deze optimalisering van de type C-tanker van 86 bij 9,50 meter levert naar verwachting een brandstofbesparing op van zo’n 20 procent, op jaarbasis ruim meer dan 30.000 euro. Daarnaast kan de Sunrise ongeveer 200 ton meer lading meenemen dan vergelijkbare tankers bij dezelfde diepgang. De Sunrise is bovendien zo’n 38 ton lichter dan vergelijkbare schepen. Dat gewicht is gewonnen in het casco – dankzij lichter, maar lastiger te verwerken DM36-staal. Ook in de afbouw is op gewichtsbesparing gelet, zo vertelt mede-eigenaar Tjibbe Reitsma van onderaannemer Maritiem Cluster Friesland, die de machinekamerinbouw verzorgde: “In alles hebben wij gezorgd voor een zo licht mogelijke uitvoering, uiteraard zonder concessies te doen aan de kwaliteit.” Na een – door noodweer bijna mislukte – fotoshoot vanuit de lucht (samen met de nieuwe Lady Amalia van Wijnne Barends) keerde de Georg Burmester in de stromende regen terug naar Delfzijl. Het mocht de pret niet drukken. Onder een kleine overkapping toonde Gausch zich tevreden: “Het schip voldoet volledig aan de verwachtingen.” Wir Wünschen Reederei Chr. Burmester mit Ihrem TMS GEORG BURMESTER allzeit gute Fahrt und immer eine Handbreit Wasser unter dem Kiel! Wir wünschen den MTS “Georg Burmester“ mit der von uns gefertigten und montierten Ruderanlage allzeit gute Fahrt und immer eine Handbreit Wasser unter dem Kiel • Schiffselektrik • Ruderanlagen, Rudersysteme • Schiffshydraulik • Ruderhauspulte, Schalttafeln • Tankwarnanlagen Sie finden uns: FS Schiffstechnik GmbH & Co. KG Werftstraße 25 47053 Duisburg Tel: +49/203/60967-0 Fax: +49/203/60967-16 e-mail: info@fc-schiffstechnik.de Internet: www.fc-schiffstechnik.de Wie leverden aan het mts Georg Burmester Groningen Shipyard B.V. Levering compleet schip Futureship GmBH Engineering Scheepslijn Ingenieurtechnik KWL GmbH Ontwerp en engineering Interstream Barging B.V. Bevrachting S.U.K. Classificatie Germanischer Lloyd Classificatie Groeneveldt Marine Service BV Volvo Penta D13 MH 450 PK, Reintjes keerkoppelingen WAF 164, beunkoelers, uitlaatdempers, G.M.S. besturingssysteem Volvo Penta hoofdmotoren Bosch Rexroth B.V. Motorbediening Reintjes Benelux bvba 2 Reintjes keerkoppelingen type WAF 164 L, reductie 5,044:1 Axces B.V. Uitlaatgassendempers voortstuwing Discom B.V. Uitlaatgassendempers JB-Isolatie B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 2- 4 bladsschroeven, diamtr. 1400mm, high skew design Heinrich Harbisch Schiffswerft GmbH Schroefas, ankers en kettingen Damen Marine Components 2 straalbuizen FS Schiffstechnik GmbH & Co. KG Stuurwerk, roeren en hydrauliek Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers De Ruyter Dieseltechniek B.V. Generatorsets Maralec B.V. Marathon Generatoren en Motoren Marathon generatoren Verhaar Omega B.V. Boegschroef type OMEGA 03800-4k - 190 kW, 1780 rpm WindeX Engineering B.V. RVS klaproosters Gebr. De Haan Airconditioning- en overdrukinstallatie, waterzuiveringsinstallatie Minimax Brandbeveiliging B.V. Brandbeveiligingsapparatuur Kadlec & Brödlin GmbH Electrische installatie, nautisch pakket, camerasysteem en telecommunicatie Schutte Metaal B.V. Leverancier staal GSP Groningen Steel Parts Voorbewerking van staal G. Theodor Freese GmbH & Co. KG Schilderwerk machinekamer, stralen en conserveren Schreinerei Marcus Leder GmbH Stuurhuis met hefkolom, hydrauliek, alu deuren, betimmering en keuken, levering tegelwerk en isolatie woning, stoffering, voormast en achter mast PERISKAL cvba Periskal Inland ECDIS Viewer Börger GmbH Ballastpomp Steger & Windhagen GmbH Winde Kaapstanders Handelsonderneming Beerens B.V. Alu davit Bunkerstation Heijmen B.V. Gasolie, Shell smeermiddelen en complete scheepsinventaris, Fun Yak bijboot Jotun B.V. Coating casco Deymann Rohrbau Dekleidingen Kampers Pompservice B.V. 2 Kampers ladingpompen type 2C182/ 074XHE Volvo Penta Europe Office Benelux 3 motoren geleverd: 2 x D13 en 1 x D9. Kalibra Cofely Tankmeting inhoud

De Binnenvaartkrant