Views
2 years ago

2012-11

  • Text
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Nieuwe
  • Twee
  • Rotterdam
  • Meter
  • Boord

De Binnenvaartkrant 8 22

De Binnenvaartkrant 8 22 mei 2012 TE KOOP CASCO Rondvaartboot, 34 x 6.50 x 1.00 x 5.30 x 6.30. www.meppelerdiep.nl Tel. 06-15559215 TE KOOP: TELESCOPISCHE SPUDPALEN !! Boterman Techniek BV Tel: 06-54287373 TE KOOP: Boegschroef 430PK schroef 1m Boterman techniek bv Tel: 06-54287373 GEZOCHT PER DIRECT schipper voor havengebied Rotterdam Tel. 0104298369 WWW.BERTUSBUSSIE.NL Familiefeest/ bruiloft, dagje weg, feestbus of touringcar. Tel. 06-53536107 TE KOOP k.k. MASSON NGF 1:4, voor 250 pk. € 875,-. Tel. 06-27386188 Fluvia TE KOOP Offshore Polyester motorschip. Perkins Diesel 50 pk, zelflozend. Tel. 06-55848263 GEZOCHT KAPITEIN voor mts Artega. Patent en ADN vereist. Tel. 0031-6-15951048 GEZOCHT VOOR MBS DE HOOP, Schippersechtpaar of vriendin. Contact 06-20002617 for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Watertransport van de Graaf en Meeusen B.V. Voor een duwboot zoeken wij: KAPITEIN (ma-vr) KAPITEIN (week/week) Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S. Meeusen Telefoon: 0180-487130 E-mail: duwvaart@gmwatertransport.nl GEVRAAGD: MATROOS op mcs Navitas, vaartraject Rotterdam-Köln Vrijetijdsregeling 14 dagen op - 14 dagen af, TELEFOON: 06-51838726 KTA ZWIJNDRECHT CENFLUMARIN maritieme opleidingen voor volwassenen RADARBREVET - RADARPATENT GMDSS SRC - ROC GOC MARITIEM DUITS-ENGELS-FRANS STCW A-VII/5 ESTUAIRE VAART meer info over prijzen & data: www.cenflumarin.be +32 3 570 97 30 / kwz@cenflumarin.be Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht | | Kapiteins gezocht Rheinpatent bis Mannheim / Basel | | Rijnpatent tot Mannheim / Basel ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu Wir bieten | | Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Hafenstrasse 87-89 CH-4127 Birsfelden jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering Vraagt voor haar passagiersschepen Virginia, Diana, Prinses Christina, Esmeralda en Liberty Ann: Kapitein / Stuurman Machinist Matroos - motordrijver Matroos Sollicitaties: Trans River Line B.V. Laan van Vredenoord 33 2289 DA Rijswijk Telefoon 070-390 78 43 of 06-22 1968 49 Email: info@transriverline.nl Website: www.transriverline.nl MOTORVRACHTSCHIP M/S ILUSA TE KOOP MOTORVRACHTSCHIP M/S CASSIDY Gebouwd in ‘60 te Boom – Afm.: L 80,82m/B 8,20m/D 3,10m – Max. laadvermogen: 1499 ton – 2 laadruimen – Aandrijving: CUMMINS/’95 1050 pk/32500 U – Voor- en achterwoning voorzien van alle modern comfort, incl. 2 slpkamers. Gebouwd in ‘74 te Rumst – Afm.: L 109,87m/B 9,55m/D 3,53m – Max. laadvermogen: 2803 ton – 2 laadruimen – Aandrijving: BAUDOUIN. 2 x 515 kw/31013 U en 30332 U – Voor- en achterwoning voorzien van alle modern comfort, incl. 4 slpkamers. U kan ten allen tijde relevante documenten i.e. meetbrief, vlakterapport, certificaat van onderzoek e.a. bij Moyersoen NV inkijken na afspraak. BEZICHTIGING: OP AFSPRAAK. CONTACT: matt.lafere@moyersoen.be Uitgebreide info en foto’s op onze website WWW.MOYERSOEN.BE BIEDEN ENKEL VIA INTERNET

De Binnenvaartkrant 9 22 mei 2012 Eerste SON-ledenvergadering nieuwe stijl SON scheepsverzekeringen heeft zaterdag 12 mei tijdens de ledenvergadering formeel afscheid genomen van haar bestuur. Een meerderheid van de bestuursleden blijft overigens actief voor de organisatie die ontstond door de recente fusie met TVM. De eerste ledenvergadering nieuwe stijl van SON scheepsverzekeringen (v/h Schepen Onderlinge Nederland u.a.) verliep succesvol en gemoedelijk, zo meldt de verzekeraar. Daar was ook alle reden voor: de onderlinge verzekeraar kan terugkijken op een prima resultaat over 2011. Gememoreerd werd dat de De bestuursleden werden 12 mei uitgebreid bedankt. (foto SON) maatschappij voor het derde opeenvolgende jaar een premierestitutie aan haar leden heeft gedaan en als gevolg van de samenwerking met de TVM-groep de inleggelden aan de leden kon terugbetalen. Ook in de toekomst blijft bij een goed resultaat premierestitutie mogelijk. Het bestuur en de raad van toezicht kregen bij het afscheid een warm applaus van de aanwezigen. Een aantal van de bestuurders blijft ook in de nieuwe organisatie actief. Jan Kruisinga, Marco van Thull en Nico Stam hebben zitting genomen in de raad van afgevaardigden, het hoogste orgaan van de TVM-groep. Samen met Paul van Laak, Michiel Spanjaart en Gerard Valk vormen ze ook de raad van advies van SON. Nico Hardenbol, Kor van Kleef en Ad Kriesels keren niet terug in formele functies. Tijdens het diner sprak algemeen directeur Arjan Bos van de TVMgroep de leden toe. Hij bevestigde de “uitstekende samenwerking tussen de twee organisaties”. Hij benadrukte dat ook bij de TVM-groep als coöperatie de leden centraal staan en dat door deze samenwerking de service en de aangeboden verzekeringen naar een nog hoger niveau kunnen worden gebracht. Ook in de nieuwe organisatie blijft de ledenvergadering van de SON jaarlijks op de agenda staan. Grote controleactie treft doel Twee weken geleden hield de Zeehavenpolitie in samenwerking met de KLPD, Douane, Inspectie Leefomgeving en Transport (ILenT, voorheen IVW) en het Havenbedrijf drie dagen lang een grote controleactie in de Rotterdamse haven met de focus op de lading en vaardocumenten van bunkerschepen. Het komt regelmatig voor dat afvalproducten worden vermengd met stookolie alvorens die aan zeeschepen worden geleverd. Op meer dan vijftien schepen werden onrechtmatigheden aangetroffen, hoewel die niet allemaal betrekking hadden op de lading. Al jaren zijn er klachten over de brandstof die aan de zeescheepvaart wordt geleverd. Die zeeschepen krijgen problemen met hun motoren als de stookolie stoffen bevat die er niet in mogen zitten. Bij de controleactie van 8 tot en met In Nijmegen is op5 mei op 86- jarige leeftijd Embère van Gils overleden. De oud-burgemeester van Groesbeek en Millingen aan de Rijn speelde een grote rol in het Nijmeegs en landelijk KSCC en in het RK Schipperspastoraat. Embère van Gils was Ridder in Orde Oranje-Nassau, drager van het verzetsherdenkingskruis, het Bundesverdienstkreuz en de eremedaille van de Brandweer. Landelijk aalmoezenier Bernhard van Welzenes is vol lof over Embère van Gils: “Hij was een goed bestuurder, een bestuurder pur sang. In moeilijke tijden, de afbouw van de subsidies, de reorganisatie van het werk, heeft hij zich ingezet voor de juiste accenten op pastoraat en sociaalmaatschappelijk en cultureel werk. De binnenschipper en zijn gezin stonden centraal. (…) Ook voor het nautisch onderwijs heeft hij zich met verve ingezet. Lange tijd heeft hij een bestuurdersplaats in het RK 10 mei werd het verschil gemeten tussen de hoeveelheden die in de documenten staan en de werkelijke lading. Van monstername heeft men af gezien. Daarvoor duurt het nakijken van de monsters te lang. Wel werden stuwplannen en Douanedocumenten met elkaar vergeleken en werd er gepeild in de tanks. De Binnenvaartkrant voer donderdagmorgen 10 mei mee met de politie. Aan boord van de P4 bevonden zich de schippers Bob Wiegman en Frans Bianchi, Maarten de Klerk en ADN-expert Tim Tichelaar. Tevens was aan boord hoofdrechercheur Pierre Winkelman, die hoofdverantwoordelijk is voor de onderzoeken die uit deze actiedagen volgen. De insteek van deze actie is namelijk om misstanden op te sporen en aan te pakken. Met een schikking, dagvaarding of als dat nodig blijkt, een strafrechterlijk onderzoek. Dit in tegenstelling tot Embère van Gils overleden KOF-schoolbestuur in Mook bekleed. Later is hij lid van het hoofdbestuur van het KOFS geworden. Met verve heeft hij zich ingezet voor een vmbo binnenvaartafdeling aan een Nijmeegse school. Dit dateert al van 1994.” Ook heeft Van Gils zich ingezet voor de schippersvereniging St. Nicolaas in Millingen aan de Rijn, voor huisvesting en onderwijs en het KSCC en het schipperspastoraat. Van Welzenes: “Aan boord van het KSCC schipperscentrum hangt de vlag half stok, op de kaarsenstandaard, een levensboom, een geschenk van de familie van Gils, branden kaarsen. Op een kei uit de Rijn staat zijn naam en een kruisje met zijn naam hangt op de familienaamplank INGONA aan boord. Embère, dank aan jou en je gezin dat je er voor ons hebt willen zijn. Hilleke, zijn dochter, de familie, vrienden en vriendinnen wensen wij veel sterkte. In Paradisum deducant te, Embère, Angeli.” eerdere acties die gericht waren op het signaleren van het probleem. De papieren die van de gecontroleerde schepen komen, worden gekopieerd en uitgewisseld met de voor deze dagen centrale post van de politie aan het Dullaertplein in Rotterdam, in het gangboord van de politieboten ook wel ‘de denktank’ genoemd. De aangetroffen overtredingen variëren van het verstrekken van een niet correcte tewerkstellingsvergunning voor Filipijnse matrozen tot regelrechte fraude met de lading. Valsheid in geschrifte De bemanning van een politieboot weet bij vertrek uit de Sint Jobshaven niet waar en welk schip zal worden bezocht. Er wordt samengewerkt met de bemanning van een snelle boot (Rigid-hulled Inflatable Boat ofwel Rhib) die als een verkenningsvaartuig door de haven kruist Controle van een klein stookolieschip. De snelle boot vaart als verkenner door de haven. en doorgeeft waar welke schepen liggen te laden, lossen of gewoon voor de kant liggen. De controleactie is een initiatief van het rechercheteam van de Zeehavenpolitie, onder leiding van Pierre Winkelman, gezamenlijk met coördinator Hans Tuinder en hoofd van de varende politiemensen, Herman Verweij. Pierre Winkelman: “Twee hebben een proces-verbaal gekregen wegens valsheid in geschrifte. Bij drie bleken de documenten niet juist te zijn opgemaakt. Eén schip vervoerde afval terwijl het alleen stookolie mocht vervoeren, een ander had van een bepaald product 5 ton ingenomen en 10 ton afgeleverd bij verschillende adressen in Rotterdam en Antwerpen. En bij één zijn chemicaliën aangetroffen in de lading, die alle sporen van afvalstoffen hebben uitgewist. Uiteindelijk zijn er drie gevallen doorgespeeld aan de recherche en twee zijn er met ADVERTENTIE ONZE ACTIVITEITEN HANDEL IN SCHEPEN Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. NIEUWBOUW Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. foute Douanedocumenten geverbaliseerd.” ‘Blenden’ Het ging bij het afleveren van de lading op verschillende adressen om duizenden tonnen stookolie en vermoed wordt dat hier afval bij gemengd is geweest. Wie voor het ‘blenden’ van ladingsoorten verantwoordelijk is en wie hiervan hebben geprofiteerd, is aan de recherche om uit te zoeken. De papierwinkel bij de afvalverwering is een kwetsbare plek in de scheepvaart. Tim Tichelaar: “Je kunt aan de vervoersdocumenten, losverklaringen, bunkerafleveringen en tanktabellen zien dat er afval is bijgemengd als de leveringen meer tonnen laten zien dan er officieel geladen is. Al deze papieren dienen de schippers te allen tijde te kunnen laten zien over de voorafgaande drie maanden.” Handel & Scheepvaart B.V. DE VELDHOVEN 4C - 3342 GR HENDRIK IDO AMBACHT - T: +31 (0)78 6822101 - F: +31 (0)78 6822104 E: INFO@BEIJERLAND.COM - I: WWW.BEIJERLAND.COM

Binnenvaartkrant