Views
1 year ago

2012-11

  • Text
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Nieuwe
  • Twee
  • Rotterdam
  • Meter
  • Boord

De Binnenvaartkrant 6 22

De Binnenvaartkrant 6 22 mei 2012 • Levering en installatie van alle merken motoren • Reviseren en uitlijnen Officieel dealer van Tevens steunpunt van Iveco Machinefabriek A.A. Vink B.V. Rivierdijk 78 3361 AR Sliedrecht Tel: +31 (0) 184 411 922 Fax: +31 (0) 184 419 565 Email: mfvink@xs4all.nl HELP vluchtelingen hun dromen waarmaken! Giro 999 Den Haag www.vluchteling.org Elektrotechniek Nautische apparatuur Service & Onderhoud Alewijnse Marine Systems Telefoon (024) 371 63 11 ams@alewijnse.nl www.alewijnse.nl Trans River Line B.V. Vraagt voor haar passagiersschepen Virginia, Diana, Prinses Christina, Esmeralda en Liberty Ann: Machinisten www.huizinga-snijder.nl SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be WORD VRIEND VAN EEN VLUCHTELING Sollicitaties: Trans River Line B.V. Laan van Vredenoord 33 2289 DA Rijswijk Telefoon 070-390 78 43 of 06-22 1968 49 Email: info@transriverline.nl Website: www.transriverline.nl Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! Verkoop- installatie en reparatie centrum Ma t/m Vrij 8.00 -16.00 uur / Zaterdag 9.00 - 13.00 uur www.oechies.nl · info@oechies.nl • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent Marifoon antenne M4 Acculader start 520-2 Met starthulp functie 500AMP 12/24V, 60 AMP. NU Daalderop boilers UIT VOORRAAD LEVERBAAR Marifoon IC-M411 Brandstof verbruiksysteem Compacte waterdichte marifoon met ATIS en DSC Klasse D Kanalen Up/Down en High/Low functie in de handmicrofoon. Wordt geleverd met microfoon, mobiel beugel en voedingskabel €256,-excl. BTW €340,-excl. BTW 380V 80 ltr. mono plus 2500W In standaard uitvoering met één sensor. WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. €67,50 excl. BTW Lineair motor tbv blauwbord Walspanning trafo PRIJS OP AANVRAAG Leverbaar in 32 Kva en 63 Kva Speck Plunjerpomp €919,-excl. BTW 380V 120ltr. mono plus 2500W €1255,-excl. BTW Zenit explosievrije Dompelpomp Homecast HS2100 NU €175,-excl. BTW €1950,-excl. BTW Eerste Full HDTV 1080P gecertificeerd satelliet ontvanger voor CanalDigital met PVR opties. Super compact design, zeer laag stroomverbruik (Power Safe) USB, PVR, DIVX ondersteunig. Audio/Video, 3 x RCA. incl. kaartmodule VANAF €165,- excl. BTW Icom IC-M87 Man250g65v-ATEX per stuk €1085,-excl. BTW Techline 8” TL-8001 Monitor voor enkel video weergave. Vervanging voor de Orlaco 9” CRT. incl panelmount. €485,-excl. BTW ONDERHOUD EN REPARATIE Bodewes Millingen beschikt over de mogelijkheden om schades aan de scheepsromp snel en kwalitatief goed af te wikkelen. Scherpe tarieven en duidelijke afspraken ondersteunen onze kwaliteit. Bodewes Millingen beschikt over een helling van 160 meter waar schepen tot ca. 1200 ton op droog gezet kunnen worden. Ook de 150 meter lange kade biedt ruimte voor diverse werkzaamheden boven de waterlijn. Bodewes Millingen werkt bij grotere gecompliceerde schades samen met diverse leveranciers die elk expert zijn in hun specifieke vakgebied. Hierdoor kan op elk gewenst moment teruggevallen worden op alle noodzakelijke kennis om een reparatie aan uw schip effectief af te wikkelen zonder dat u zichzelf moet inspannen om de benodigde mankracht en kennis aan boord te krijgen. Dat noemen wij ontzorgen!! Voor informatie en/of vrijblijvende offertes kunt u contact opnemen met: Clement Gosen Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 . 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: cg@bodewes-millingen.nl Waterdichte maritieme portofoon. ATIS en ATEX goedgekeurd. incl. batterij, lader, antenne, riemclip en polsband. €649,- excl. BTW Vertex VX-351 Portofoon De VX-351 is een compacte, 16 kanaals vergunningsvrije VHF met een krachtige 2000m Ah batterij. incl. lederen tas en microfoon optie. per stuk NU €185,- excl. BTW Professionele plunjerpomp t.b.v. Speck Hydrofoor. Tevens alle onderdelen voor de Speck plunjerpomp en de Speck Hydrofoor leverbaar. €735,- excl. BTW Tracvision M5 HDMI Ready €2695,- excl. BTW Fenix TK35 Led zaklantaarn Oplaadbaar. Spatwaterdicht. incl. 2 oplaadbare batterijen en lader. 6 lichtstanden tot 820 lumen €135,35 excl. BTW Floodline led-verlichting Nufatron Tachograaf Nufatron Nautic Tachograaf Let op onze aanbiedingen in de winkel! Icom IC-M33 Alle internationale kanalen Atis zelf in te voeren lederen tas en microfoon optie €185,- excl. BTW Telecrane Radiografische besturing Incl. batterijlader Ouick3 Leverbaar in 2/4/6/8/12 bedieningen €490,90 excl. BTW Comet-1250 reddingsboeiverlichting €46,- excl. BTW Verkrijgbaar in 12V/24V/230V 20/30/50 Watt in warm wit- en daglicht VANAF €148,-excl. BTW Actie van de maand!! Navigatie lamp 28V/25W NU €3,15 excl. BTW / per stuk Prijs geldt bij afname van 5 stuks Brede Hilledijk 111 · 3072 NB Rotterdam · Tel. (010) 297 39 99 · Fax (010) 484 28 74 Zolang de voorraad strekt. Tussentijdse prijswijzigingen voorbehouden. Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW

De Binnenvaartkrant 7 22 mei 2012 Coastal Challenger vervult Bijlsma Wartena en Acta Marine met trots DOOR JAN JOHAN TEN HAVE Voor het eerst sinds zestien jaar ging er woensdag 16 mei een schip dwarsscheeps het water in bij Bijlsma Wartena. Het betrof het inmiddels al grotendeels afgebouwde assistentieschip Coastal Challenger, dat de werf bouwt in opdracht van en in nauwe samenwerking met Acta Marine, eigenaar en exploitant van meer dan veertig werkschepen, met name voor kust- en zeer ondiepe wateren. “Wij zijn bijzonder trots op dit nieuwe schip”, vertelt projectleider Henry van de Weijer van Acta Marine. “Trots dat dit unieke schip uit onze organisatie voortkomt. En trots dat het schip van volledig Nederlandse makelij is.” Die trots wordt gedeeld door Adriaan Quartel, samen met Tjeerd Wiebe Bijlsma, projectleider namens Maritiem Cluster Friesland (MCF), moederbedrijf van Bijlsma Wartena en hoofdaannemer van dit project. De Coastal Challenger onderscheidt zich van zijn tientallen zusterschepen dankzij het grote vermogen van onder meer de motoren, de lieren en de kraan. Zo is het vaartuig uitgerust met een 80- en een 50-tons lier. De dekkraan heeft een hijsvermogen van 240 ton. De voortstuwing komt voor rekening van twee Caterpillars C32 van 969 kW per stuk, samen met een hekschroef aangedreven door een 440 kW sterke Caterpillar. Voor het eerst in zestien jaar ging er woensdag 16 mei een schip dwarsscheeps het water in bij Bijlsma Wartena. (foto Jan Johan ten Have) Fonejachtbrug Dankzij de twee keer 249 kW vermogen aan boegschroeven kan het wereldwijd zeewaardige schip binnenkort op eigen kracht van de werf in Wartena naar open zee varen. Dit gebeurt in de nacht van 13 op 14 juni. Tussen 02.00 en 04.00 uur moet het dan de Fonejachtbrug (de brug over het Prinses Margrietkanaal in de N31 tussen Leeuwarden en Drachten) passeren. “Het schip overschrijdt ruimschoots de maximale doorvaarthoogte van 9,50 meter. Mede dankzij de welwillende medewerking van Provincie Fryslân, die de brug hiervoor open zet, kunnen wij het schip die nacht richting Lemmer varen”, vertelt Quartel. Het zeeschip van 35,85 bij 11,84 meter heeft een wel zeer geringe diepgang van 1,80 meter, zodat het tot vlak voor de kust werkzaamheden kan verrichten, bijvoorbeeld ook in waddengebied. “Wij zijn specialisten in ondiep water; daarom hebben we een schip ontworpen met een zo gering mogelijke diepgang”, zegt Van de Weijer. Acta Marine gaat het werkschip inzetten voor alle voorkomende werkzaamheden bij de aanleg van onder meer leidingen en windmolenparken. Dynamic Positioning Bijzonder aan de Coastal Challenger is dat het is uitgerust met een Dynamic Positioning System – dat automatisch de positie en koers van een schip constant houdt door gebruik te maken van de eigen schroeven – onder classificatie van Veritas. “Uniek voor een schip van dit formaat”, licht Van de Weijer toe. De Coastal Challenger is voorzien van zes hutten, waarvan drie met dubbele bedden. Dit maakt het volledig met airco uitgeruste schip geschikt voor maximaal negen opvarenden. in-inovative navigation doet naam eer aan Zo veel zijn er meestal niet aan boord. De omvang van de bemanning wisselt van gemiddeld vier tot zes. Over de samenwerking zijn beide partijen zeer te spreken. “Er is sprake van een uitstekende wisselwerking met de rederij”, zegt Quartel. Van de Weijer noemt Maritiem Cluster Friesland een “bijzonder goede, altijd meedenkende werf met veel praktische kennis en een grote dosis enthousiasme”. Quartel vertelt dat voor de bouw van dit schip in september het eerste staal op de werf kwam. Op 1 mei takelde Wagenborg het 480 ton zware casco naar buiten. Na de tewaterlating blijft de Coastal Challenger nog drie weken in Wartena liggen voor verdere afbouw. Montage van de kraan is daarbij de grootste nog uit te voeren klus. Op 14 juni vaart het schip verder richting Rotterdam, waar het op 28 juni feestelijk in gebruik wordt genomen. Direct na het feest vaart de Coastal Challenger af naar Engeland voor zijn eerste klus. DOOR JOHAN DE WITTE in-innovative navigation GmbH ontwikkelt modulaire software die op alle terreinen van verkeersmanagement te land, te water en in de lucht voor navigatie, telematica en verkeerscontrole kan worden gebruikt. Sinds het eerste radarpilot 720- systeem in 2000 op de markt kwam, heeft in-innovative navigation een flinke technische slag gemaakt naar nieuwe functionele verbeteringen. “We voldoen met op maat gemaakte software aan veiligheid en de hoogste eisen van moderne navigatie aan boord en bij alle discipline van verkeerscontroles”, vertelde directeur Martin Sandler in zijn stand op Construction & Shipping Industry. De nieuwste versie van het geïntegreerde navigatiesysteem RADAR pilot720° is zeer succesvol en is reeds op meer dan 800 schepen geïnstalleerd door heel Europa. Het systeem combineert uitstekend AIS en ECDIS (versie 2.3, 2.2, en 2.1) met radargegevens en heef een modus om een duwstel met verschillende schepen te configureren. In versie 4.0 van RADAR pilot 720° is SOCIALE MEDIA IN DE BINNENVAART de complete set kaarten van officiele Duitse waterwegen inbegrepen. Virtuele navigatie In-innovative navigation richtte met moderne radars en uitrusting de nieuwe radarsimulator van de waterpolitieschool te Hamburg in. Er zijn drie volledig nautisch ingerichte scheepsbrug-/controlekamers, waar zes cursisten tegelijk worden opgeleid. Deze oefeningen worden dynamisch ontworpen om de studenten overeenkomstig hun eigen werkgebied te laten navigeren en communiceren via de radio of akoestische signalen. Een surround sound-systeem levert realistische geluiden en maakt elke virtuele ervaring natuurlijk. OFFICIEEL DEALER BINNENVAART MWM DEUTZ WÄRTSILÄ ADVERTENTIE STORK BOLNES WERKSPOOR www.hoogendijksliedrecht.nl +31(0)184 49 30 30 De focus van de opleiding is radarnavigatie tijdens slecht zicht of ‘s nachts met verschillende typen en scheepsafmetingen. Overeenkomstig de certificering radarpatentregulering door FVT Koblenz is deze simulator als de beste op dit moment beoordeeld. De radarsimulatie houdt ook rekening met een verscheidenheid aan effecten en interferentie, vooral in het binnenland. VTSbox De VTSbox ng-new generation van in-innovative navigation is sinds kort op de markt. Dit complete verkeersleidingsysteem biedt verregaande functies die de realiteit van ADVERTENTIE scheepsverkeer weergeeft. Het is een voorgeprogrammeerd verkeersbewakingssysteem dat de minste onregelmatigheid waarneemt en in vergelijk met de vorige versie in combinatie met GL grafische functies, een ongeëvenaard bedieningsgemak heeft. Aan een VTSbox kunnen vier monitors of touchscreens worden aangesloten om meerdere verkeersbeelden met tabellen of AISinformatie naast elkaar te tonen. Software van in-innovative navigation toont allround beweging!

De Binnenvaartkrant