Views
2 years ago

2012-11

  • Text
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Onze
  • Nieuwe
  • Twee
  • Rotterdam
  • Meter
  • Boord

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 22 mei 2012 GEBR. DE JONGE B.V. Diverse NIEUWBOUWMOGELIJKHEDEN bij Shipyard Kladovo zoals Motorschepen, Koppelverbanden, Duwbakken, Tankers, Pontons en/of ander drijvend materiaal meerdere afmetingen zijn mogelijk, levering eind 2012 / begin 2013 Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. Wij feliciteren familie Van Leemput met het mts Santiago en wensen hen veel succes Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727 Wij wensen familie Van Leemput en de bemanning veel succes en een behouden vaart met het mts Santiago. De zekerheid van continuïteit Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Koedijk 4 Nederland 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250 680 Fax 0031 573 250 685 Mobiel 0031 653 308 248 . 0031 653 125 543 E-mail gebrdejonge@yahoo.com Shipyard Kladovo Rhine Danube d.o.o. Djerdapskiput b.b. 19320 Kladovo Serbia Tel. 00381 19 801 024 Fax 00381 19 800 315 Email office@shipyardkladovo.com Gefeliciteerd! MTS BEAUFORT SANTIAGO Veel succes en een behouden vaart. Beurs-World Trade Center Beursplein 37 Postbus 30101 3001 DC Rotterdam Receptie 17e verdieping Telefoon 010-405 20 00 Telefax 010-405 52 52 Wij wensen mts Santiago veel succes en een behouden vaart Papaverstraat 39 B 2170 MERKSEM Telefoon +32 3 646 60 40 Fax +32 3 645 03 74 E-mail jean@lecour.be Wij staan 24/7 voor u klaar I www.breko.com Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 T +31 (0)78 641 68 68 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Santiago Wij leverden: Twee stuks Bornemann ladingpompen, type W7. Deze pompen zijn geschikt voor het verpompen van zowel lichte producten als voor producten met hoge viscositeit. De pompen zijn op het dek/in de ladingzone opgesteld en derhalve voorzien van drukvaste (EEx-de) ABB elektromotoren, 98 kW. Naast de ladingpompen, heeft EPS tevens zorggedragen voor levering van de benodigde frequentieregelaars, een Bornemann (W3) slobpomp en een compleet ballastsysteem. Voor extra info: info@epsbv.com

De Binnenvaartkrant 15 22 mei 2012 Santiago is de moeite waard DOOR JOHAN DE WITTE Deze Santiago heeft niets met de beroemde pelgrimsroute, maar alles met het Griekse vulkaaneiland. Omdat Philippe van Leemput aan de nieuwbouwtak van Breko Shipbuilding & Repair opdracht gaf voor de levering van een nieuwe tanker van de werf waar zijn schoonvader Victor Sels reeds in 1987 de Santorini (voorheen Lisieux) liet bouwen, zit er niettemin een bekend traject in dit verhaal verscholen! Het is al een paar uur droog en zonnig wanneer Yannick (10) en Jens (3) van Leemput op 11 mei gespannen het dooppodium in Papendrecht beklimmen. ‘Santiago-crew’ in grote letters op hun t-shirt laat over hun taak geen twijfel. Ron Neleman geeft instructies: “Eerst de fles goed naar je toe halen en dan pats!” Ze deden het in één keer goed. Applaus! “Hierna was het vooral de bedoeling om met de mannen van Breko en alle medewerkers aan hun schip een glas te drinken, want wij zijn erg blij met ons schip”, aldus Philippe en Lesly van Leemput-Sels. “Wanneer we alles in regel hebben en in de lak staat, maken we ons nieuwe schip in Antwerpen nog eens ‘nat’ met familie en vrienden.” Voor Yannick en Jens, die als ‘doopbroeders’ van Breko een televisie op hun kamer kregen aangeboden, brak het zonnetje helemaal door. Beproefd model Mts Santiago heeft een beproefd model; zijn 86 x 9,60 afmeting is populair. “Deze grootte kunnen we gebruiken”, volgens Ruud de Gruijter van RTR die de Santiago aan de praat zal houden. Het casco is gebouwd bij Gebr. de Jonge in Kladovo, staat goed in zijn spanten en is uitstekend afgewerkt. Het gehele traject is door Breko gerealiseerd. Het leidingsysteem installeerde PSI reeds in Servië. De voorroef, die aanvankelijk niet op tekening stond, maakte Alubouw de Mooy. Aan de stuurhut, masten en trappen hangt eveneens het label van de Ambachtse aluminiumbouwer. Met de auto in stoelen op het achterdek heeft elke kanaalbrug het nakijken. Er zijn vijf tanks en twee Bornemann-pompen. Het schip wordt ingezet voor minerale olie, zodat spiralen en een ketel even in de wachtkamer zijn gezet. Hoveko is aan boord met tankmeting. De machinekamer is zeer ruimtelijk. AIM Elektrotechniek zorgde voor alle functies. De installatie en afbouw heeft de Breko-standaard, wat zoveel betekent als: klasse! Mts Santiago doorliep haar proefvaart fluitend. “En toch kreeg ik er hoofdpijn”, (foto’s Johan de Witte) zegt Philippe, “maar dat was te wijten aan de discussie decibels in mijn stuurhut.” Philippe kocht jaren terug de 105 x 10,50 meter grote Santorini van zijn schoonvader. Zijn broer Peter, die al zeven jaar zijn schouders onder de firma zet, staat er nu aan het roer. Stuurhut zet de toon “Soms zaten we tot midden in de nacht op een A4-tje onze woning en stuurhut in te delen. Met de prullenbak vol verscheurde plannen deden we het de andere dag nog eens over. Het is ook een leuke uitdaging om binnen het raam van wat mogelijk is, je wensen om te zetten in sfeer en comfort.” “Toen we met Willemsen aan tafel gingen waren we er snel uit. Hij stuurde onder andere Gijs, Raymond en collega’s – prima vaklui met wie werken plezierig was”, vertelt Lesley. “De hobby van Philippe is varen ofwel altijd bezig zijn. We zijn praktisch altijd aan boord en als het even kan onze kinderen ook. Aan boord is ons thuis, en zo hebben we dat ook ingericht.” We mogen zelf eens rondzien, waarbij de stuurhut al meteen de toon zet. Een haarzuivere in roomwit hooglans gespoten Willemsen lessenaar met zwarte accenten van navigatieapparatuur geeft de impressie van een filmset. Bij Lesley in de woning vinden we pasteltinten met als basis aardkleur. Het geeft rust en is sfeervol. De badkamer kan zo in een special wonenmagazine. Ieder heeft hier zijn plek. Indeling en inrichting etaleren de aandacht die ze hebben gekregen. De Santiago is de moeite waard! Philippe bedankt hierbij voor het keurige werk van Artco schilders en iedereen die aan de Santiago heeft meegewerkt. Wie leverden aan het mts Santiago Shipyard Kladovo Service Bouw van casco Gebr. de Jonge Shipbuilding Services B.V. Levering van casco Breko Shipbuilding & Repair Complete afbouw KBC Bank Antwerpen Haven Financiering RTR Barging B.V. Bevrachting Lecour & Co bvba Verzekeringen Gebr. Sluyter B.V. Verzekeringen ILT Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Pon Power B.V. Caterpillar voortstuwingsmotor type C3 DITTA ACERT, 1014 pk, 1800 rpm met service zijde rechtshandig Rubber Design B.V. Flexibele opstelling voortstuwingsmotor ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W4400, reductie 5,542:1, 24V solenoid tbv electrische bediening, Centa elastische koppeling, PTO type 0 voor aandrijving van stuurwerkpomp, ADSvanSTIGT bedieningssysteem gebaseerd op de ZF Marine CruiseCommand en op de brug is een brugpaneel gemonteerd met MC-2000- 4L hendel incl noodbediening Axces B.V. Uitlaatgassendempers hoofdmotor en generatorsets Thermatras B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 5-bladsschroef, Skew design, diam. 1650 mm Den Breejen Shipyard Schroefasinstallatie IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichting Damen Marine Components Van de Giessen Optima straalbuis, diam, 1662 mm Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Dolderman B.V. John Deere generatorset type 6125 tbv aandrijving boegschroef en ladingpompen 400 kVa, Stamford generator HCM434, John Deere generatorset type 6068 tbv boordnet en ladingpompen 140 kVa, Stamford generator UCM274 en John Deere generatorset type 4045 tbv boordnet 140 kVa en Stamford generator UCM224 Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren Econosto Nederland B.V. Afsluiters en appendages Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Boegschroef,autokraan en ankerlieren WindeX Engineering B.V. Levering en montage airconditioning, overdrukinstallatie, ventilatoren en RVS klaproosters N.V. Handelsmij Nassau Volledige scheepsinventaris PSI Piping Machinekamer- en dekleidingen AIM Elektrotechniek B.V. Electrische installatie Foresta Trading B.V. Victor pompen Quick Cooling Airconditioning Complete levering en montage van badkamer voor- en achterschip, levering vloer en wandtegels voor- en achterschip en levering en montage van Villeroy & Boch whirlpoolsysteem badkamer achterschip Alubouw de Mooy B.V. Kolom, stalen onderbouw, alu bovenbouw, voorroef, voormast, navigatie beugel, roeftrap rvs gepolijst, boordlichtbakken, heklicht, rvs autosteunen, rvs gepolijste uitlaten voor- en achterschip en roefdeuren Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Tresco Engineering bvba Tresco PC Navigis Orlaco Products B.V. Camerasysteem Willemsen interieurbouw & scheepsbetimmering B.V. Complete betimmering Pinta Unisol B.V. Isolatie woning SPEEDHEAT Breda Vloerverwarming in badkamer en slaapkamer Dik den Hollander interieur advies en realisatie Complete stoffering Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Winteb B.V. Ontluchtingen BP Lubricants Nederland B.V. Smeermiddelen EPS European Pump Services B.V. Twee Bornemann ladingpompen type W7, verpompen van zowel lichte producten als voor producten met hoge viscositeit. De pompen zijn op het dek/in de ladingzone opgesteld en derhalve voorzien van drukvaste (EEx-de) ABB elektromotoren, 98 kW. Naast de ladingpompen, heeft EPS tevens zorggedragen voor levering van de benodigde frequentieregelaars, een Bornemann (W3) slobpomp en een compleet ballastsysteem. Hoveko B.V. Complete tankmeting- en alarmering met behulp van Saabradars alsmede de temperatuur- en drukmeting TankTech B.V. Tankinhoudsmeting Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen

Binnenvaartkrant