Views
1 year ago

2012-07

  • Text
  • Maart
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Schip
  • Weer
  • Tijd
  • Nederland

De Binnenvaartkrant 4 27

De Binnenvaartkrant 4 27 maart 2012 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,80 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be Hledáme : SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Sustento, 1x stuurman i.b.v. dienstboekje met functie stuurman. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. hr@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Esperanto, 2x (vol)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (vol) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. hr@shipcrew.nl • Levering en installatie van alle merken motoren • Reviseren en uitlijnen Officieel dealer van Tevens steunpunt van Iveco SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Ger-Jan, 1x (vol)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (vol) TE KOOP matroos. vaar/verlof i.o. loon compleet hydraulisch comf. CAO. stuurwerk. hr@shipcrew.nl Voldoet aan SI eisen. Tel. 0651433163 GEVRAAGD schippers(echt)paar TE KOOP op KVB, op procentenbasis. Nieuwe standaardbak. evt. bevrachting aanwezig. Levering: Juni 2012 Tel. 06-21651591 Tel. nr. 0610560462 Machinefabriek A.A. Vink B.V. Rivierdijk 78 3361 AR Sliedrecht Tel: +31 (0) 184 411 922 Fax: +31 (0) 184 419 565 Email: mfvink@xs4all.nl www.huizinga-snijder.nl • KAPITÁNY RÝNSKÝ, RADAROVÝ PATENT ADNR - CERTIFIKÁT ADNR - C VÝHODOU • Kormidelníky s patentem Nabízíme : - Jistota zamestnání ˇ - Výplata presne ˇ ˇ v termínu - 100% sociální pojištení ˇ - Mnoho moderních a dvoupláštových plavidel - Proplácení kurzu ˚ k získávání certifikátu ˚ a patentu˚ - Držitelé patentu ˚ možný postup do funkce kapitána O TE KOOP OOSSE Maritiem B.V. TE KOOP PARTYBOOT 39m x 7,35m x 1,8m x 6,60m, 200 pers. zone 2 / Rijncertificaat, voorzien van compleet ingerichte keuken (combisteamer, koelcel) toiletten, bar, pannenkoekenmachine, 3 generators Perkings (28,2 x 65 kVa), motor GM 12v, 380 pk, 120 pk boegschroef. Goed onderhouden schip. VRAAGPRIJS 395.000 TEL. 0032 475 381 382 Lauwers 40 3332 TB Zwijndrecht Bemiddeling in aan-en verkoop van schepen Tel. 078-6191040 Fax 078-6193508 Autotel. 06 - 53104705 • NIEUWBOUW DROGE LADING CASCO Afm. 135x11.45x3.80m, direct leverbaar eventueel compleet afgebouwd. • CONTAINERDUWBAK afm.88x11.45x4.00m 3220 ton b.j december 2006 Containerduwbak afm.90x11.40x4.25m 3500 ton van Wijk kopschroef 430 pk Cummins b.j. 1992 MEDISHIP AG vraagt voor het passagiersschip “Da Vinci” en de aankomende “nieuwbouw Antoino Belluci” KAPITEIN (vrije tijd i.o.) MACHINIST MATROOS Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau. Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • Bij de betreffende functies behorend een dienstboekje Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Dhr. P. van Hengst Tel: 06-12344067 / 06-53125546 of email je CV naar patrickvanhengst@mac.com Rederij Fortuna bv zoekt voor haar partyschepen “Fortuna” en “Marlina” KAPITEIN / STUURMAN met Groot vaarbewijs en Radardiploma.Woonachtig omgeving Rotterdam. Info.: H. Baris Tel.: 06-51500964 of mail: hermanbaris@hotmail.nl 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 24 UUR SERVICE • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu OFFICIEEL DEALER RADIO HOLLAND VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ - JOHN DEERE

De Binnenvaartkrant 5 27 maart 2012 “Een rechtvaardige, transparante manier van contributieberekening” >> Vervolg van pagina 1 Een ander punt is de harmonisatie van de contributies. “Daarvoor gaat na het tekenen van het convenant een contributiecommissie aan de slag. Er zijn mogelijkheden genoeg om een rechtvaardige, transparante manier van contributieberekening te maken. Je zou je bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat iemand alleen lid is van een deel van de organisatie of dat er een integraal lidmaatschap is van zeg maar 100 euro – of een afgeleide daarvan op basis van tonnage of zo – en dat je vervolgens zelf kiest voor de sociaal-economische vertegenwoordiging of alleen de nautisch-technische. En van het basisbedrag gaat dan de helft naar de nautisch-technische tak, bijvoorbeeld.” In het plan van Werkgroep De Korte wordt voorgesteld een vereniging te maken met een bureau-organisatie en een ledenorganisatie. De ledenorganisatie bestaat uit drie sectoren: vervoerders, nautische zaken en dienstverleners, die weer worden onderverdeeld in een aantal deelsectoren. Elke sector heeft een eigen bestuur en dit sectorbestuur wordt gekozen Het organigram van de nieuwe vereniging, zoals dit wordt voorgesteld in het adviesrapport van de Werkgroep De Korte. door de leden van de sector. Een sectorbestuur kan zelfstandig besluiten waar het zaken binnen de eigen sector betreft. De bureauorganisatie is gestructureerd naar beleidsterreinen, wordt ondersteund door een stafbureau en aangestuurd door een directieteam. ASV houdt de boog gespannen over de overgangsregelingen Bestuurders Op de vraag of de nieuwe organisatie niet het risico loopt weer te bezwijken aan de hoeveelheid bestuurders als al die deelsectoren een eigen bestuur krijgen, antwoordt Arie Kraaijeveld ontkennend. “Als een deelsector vindt dat het een eigen bestuur moet hebben, dan kan het daarvoor de ruimte krijgen. Dat is volstrekt duidelijk, maar dan alleen voor zaken die echt alleen die deelsector aangaan. Over algemene zaken gaat alleen het hoogste niveau van de vereniging.” Ook stichtingen als Bureau Voorlichting Binnenvaart, Stichting Projecten Binnenvaart (waaronder het EICB hangt) en Bureau Telematica moeten opgaan in die ene organisatie. “De overheid zal graag bereid zijn te praten met die organisatie over mogelijke ondersteuning, als ze dan af zijn van al die kleine stichtingen.” Niet euforisch De positieve reacties van de leden van het Transitiecomité stemmen tot tevredenheid, maar Kraaijeveld is niet euforisch. “Het is één van de piketpalen die moest worden geslagen, maar ik weet echt wel dat er nog genoeg voetangels en klemmen op de weg naar één organisatie zijn. Het is geen appeltje-eitje, om het zo maar te zeggen.” “Belangrijk is dat er genoeg draagvlak komt voor deze organisatie. Er zijn veel etappes te nemen. De verandering van Kantoor Binnenvaart van een stichting in een vereniging was er bijvoorbeeld één en nu is er een tijdrit geweest. En we danken Werkgroep De Korte voor deze waardevolle bijdrage.” Waaarover twittert de binnenvaart? @VTintell New emission control system installed on the VT Voorburg. Exhaust treatment system drastically reduces ship emissions. 15-03-2012 @annikdirkx Voor wie eraan twijfelt: een binnenschip van 38 meter is geen ‘groot binnenschip’, al gebeuren ongevallen beter nooit, groot of klein schip. 16-03-2012 @Ecotanker Komende week geven wij een presentatie in Rdam bij@STC_ Group_nl over de #ecotanker, uitdagen leerlingen anders te laten denken #binnenvaart 17-03-2012 @Wietze1946 Nederland is weer schoner maar op #wilhelminasluis is #plastic nog niet opgehaald #woudrichem regelt het misschien vandaag denk ik hoop ik 17-03-2012 @villajoep Hele Vlaardingenteam: bedankt voor een onvergetelijke dag! @TinoHoogendijk: De eindstand: €111025,00 v villajoep Geweldig! Iedereen bedankt! 18-03-2012 @APMTerminals Rotterdam terminal lifts the future! The equipment ordered for #Maasvlakte II is the most advanced equipment of its kind in the world. 19-03-2012 @caroposa 24 uur staking! Grrrrr kan dat zomaar?? Leeg sluishok!! #main internationale doorvaart 20-03-2012 De andere organisaties mogen het nu met de ASV eens zijn dat de eisen die de CCR stelt aan oudere schepen waarschijnlijk funest zijn voor de vloot kleine schepen, dat wil niet zeggen dat de kleine, felle organisatie het aan die andere organisaties overlaat. Met name vicevoorzitter Sunniva Fluitsma houdt de boog strak gespannen, zo liet ze zaterdag 24 maart weten bij de voorjaarsvergadering in Rotterdam. Fluitsma beaamt dat er vooruitgang is geboekt. Sinds vorig jaar worden die protesten ondersteund door de rest van de binnenvaartorganisaties, inclusief het CBRB. Zelfs de EVO heeft vorig jaar een brief medeondertekend waarin kritisch commentaar werd geleverd op een rapport over effecten van de maatregelen, dat in opdracht van het ministerie was gemaakt door het bureau K+V. De bewustwording neemt toe. “Bij Almelo zijn ze geschrokken dat ze een kanaal verruimen naar 700 ton als er straks geen schepen meer zijn die erop kunnen varen.” De bij de ASV-vergadering aanwezige ONS-voorzitter en schipper Gerard Kreuze gaf wel wat tegengas. “We denken er net zo over bij de Binnenvaart Branche Unie, maar je moet oppassen met alleen maar negatief praten over kleine schepen, want de verladers gaan al snel overschakelen op het aanbieden van grotere partijen. Dat doet de sector van de kleine schepen geen goed.” De ASV beklaagt zich er vooral over dat de Rijnvaartcommissarissen wel het rapport van K+V, maar niet de begeleidende brief van het bedrijfsleven hebben meegenomen naar de CCR. Met als gevolg dat weliswaar de hardheidsclausule – die wegens de crisis was ingevoerd – met een jaar werd verlengd, maar met de vermelding dat dit meteen het laatste jaar zou zijn. In de wandelgangen en tijdens de vergadering waren regelmatig geluiden te horen dat er ook grote interpretatieverschillen zijn tussen de inspecties van Nederland, België en Frankrijk, waarbij Nederland ‘het braafste jongetje van de klas’ is. ‘Uitvlaggen’ van schepen moet ook niet worden uitgesloten in de toekomst, omdat in België en Frankrijk vrij eenvoudig een nieuw certificaat kan worden verkregen, waar de Nederlandse (private) experts het lijstje van de CCR eerst helemaal nalopen. Kreuze vertelde de aanwezige ASVleden waarom de ONS opgaat in de Binnenvaart Branche Unie en zichzelf zal opheffen. “Er is geen meerwaarde meer voor de ONS om als Neem alleen genoegen met het beste: sta op Speedheat! • onze ervaring • ons systeem • onze organisatie ADVERTENTIE meer dan 550 binnenvaartschepen 100% veilig,zelf regulerend,iso gecertificeerd 22 jaar beproefde kwaliteit, landelijk werkend netwerk Meer weten? Bel + 31 (0)117 40 15 00 of +31 (0)6 202 507 29 of kijk op internet: www.speedheat.nl zelfstandige bond te blijven bestaan. Het bestuur, een secretariaat kost allemaal energie die we beter aan andere zaken kunnen besteden. Gezamenlijk kunnen we werken aan een betere lobby van de sector en met één stem spreken naar de overheid en de verladers.” De ASV zelf voelt niets voor deelname aan een dergelijk proces (“als wij een andere mening hebben, willen we die aan de minister vertellen”) hoewel het bestuur wel ingaat op de uitnodiging van BBU-directeur Erik van Toor om te komen praten. Er was bij de ASV veel waardering voor de aanbeveling van de ING in haar sectorrapport om bodemtarieven in te voeren, een nog ouder thema dat steeds terugkeert bij de ASV. Oud-actieleider en inmiddels oud-schipper Ger Veuger: “Die slinger van de markt is nu uitgeslagen naar de kant van de liberalisatie, maar hij gaat ook weer naar de andere kant. Gewoon blijven roepen, je krijgt een keer gelijk.” Sunniva Fluitsma: “Misschien kan het niet, misschien mag het niet, maar misschien moet het wel.” Meer over de ASV-voorjaarsvergadering op www.binnenvaartkrant.nl. @Pietfixutmaris Pffffffffff Even uitpuffen na twee weken vletten in Rotterdam,veertien dagen vakantie gaan vlugger om en is veel leuker 20-03-2012 @vdgorinchem Op de #Merwedebrug zijn medewerkers van de #veerdienstgorinchem het nieuwe traject aan het promoten! 22-03-2012 @ArieKraaijeveld #Rotterdam Transitie Comité Binnenvaart. Gaat nu snel. Rapport de Korte met positief advies TC naar 3 besturen 22-03-2012 Blijf op de hoogte van het nieuws en volg De Binnenvaartkrant op Twitter: @BVK_binnenvaart.

De Binnenvaartkrant