Views
1 year ago

2012-07

  • Text
  • Maart
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Schip
  • Weer
  • Tijd
  • Nederland

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 27 maart 2012 Hamstra horsystemen Frisse lucht binnen, insecten buiten Genieten van frisse lucht maar last van muggen of andere insecten? De hamstra plisséhordeur Allure is dé oplossing. Deze bijzondere hordeur is net als de overige Hamstra horproducten, insecten weg van uw levensmiddelen en voorkomt insectenbeten en slapeloze nachten. Met Hamstra horren kunt u u slaap-, woon- of werkruimte heerlijk en ongehinderd ventileren! Vraag ons naar de mogelijkheden. Biesboschhaven Zuid 9 4251 NM Werkendam TEL: 0183-500855 FAX: 0183-500856 www.scheepsinterieurbouw.nl De VT Group (Verenigde Tankrederij) is een betrouwbaar maritiem bedrijf met een gezonde dosis pragmatisme. Wij bieden klanten innovatieve logistieke producten en veilige, efficiënte, service gerichte operaties met aandacht voor duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. VT is in 1916 in Rotterdam opgericht en levert haar gespecialiseerde onafhankelijke services momenteel in Europa en Centraal Amerika (Panama) Wegens uitbreiding van al onze activiteiten zijn wij op zoek naar gemotiveerde Stuurlieden en Schippers SCHEEPSUITRUSTING Yachting · Safety equipment tankvaart · Groot assortiment werk- en veiligheidskledij,... Zie ook onze website: www.ghfrancois.be “Weldra nieuwe webshop” APRIL MAAND =10% KORTING op alle schuurmaterialen, borstels en verfrollen Vereist zijn Grootvaarbewijs 2, Marifooncertificaat en Radardiploma. Daarnaast beschikt u over een Rijnpatent tot Mannheim en een ADN basiscertificaat. Een ADN chemiecertificaat is een pré. Wij bieden: Zin in een nieuwe uitdaging en interesse om door te groeien naar een hogere functie bij gebleken geschiktheid dan bent u de kandidaat die wij zoeken. Voor informatie over de functie kunt u contact opnemen met de heer W.J. Giessen van de afdeling HR onder telefoonnummer 010 - 4876231 of u kunt reageren via: wgiessen@vtgroup.nl Wij staan voor kwaliteit, veiligheid en service! Vosseschijnstraat - Kaai 140 - 2030 ANTWERPEN +32/3/541.40.05 - Fax. +32/3/226.66.07 email. info@GHFrancois.be ( Verenigde Tankrederij B.V. P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam | Nijmegenstraat 1 Waalhaven Pier 2 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a T +31 (0)10 487 62 00 | F +31 (0)10 487 62 19 VTGROUP.NL Integrated System Solutions Advanced Technology SAM Electronics Nederland B.V. is vanwege uitbreiding van de werkzaamheden dringend op zoek naar Technici / in Regio Rotterdam SAM Electronics Nederland B.V. is gespecialiseerd in verkoop, installatie en service op het gebied van communicatie, navigatie, automatisering en energietechniek welke worden toegepast in de scheepvaart. Wij zijn een dochteronderneming van SAM Electronics GmbH in Hamburg; een van de grootste fabrikanten op dit gebied in Europa. Wij zijn wereldwijd de marktleider, met name op het gebied van geïntegreerde navigatie systemen. Jouw werkzaamheden zullen voornamelijk bestaand uit de installatie en het verlenen van service op communicatie- en navigatieapparatuur aan boord van schepen. Wij zoeken iemand met: ÿ Een elektrotechnische opleiding op MBO niveau 2 of hoger. ÿ Interesse in elektrotechnische apparatuur en computers. ÿ Ervaring in een vergelijkbare functie en/of maritieme kennis is een pre. ÿ Goede contactuele eigenschappen. ÿ Flexibele instelling, geen 9 tot 5 mentaliteit. Wij bieden: ÿ Goede salariëring en onkostenvergoeding. ÿ Goede secondaire arbeidsvoorwaarden. ÿ Auto, telefoon en laptop van de zaak. ÿ Scholing en doorgroei mogelijkheden. Zie jij jezelf werken bij een dynamisch bedrijf, een marktleider met vele persoonlijke kansen, zoals SAM Electronics Nederland B.V., denk je jezelf te herkennen in bovenstaande functie, stuur dan jouw sollicitatie, met c.v. aan: T.a.v. mevrouw B. van Huygevoort IJzerwerkerkade 36, 3077 MC Rotterdam Email: b.van.huygevoort@sam-electronics.nl Tel: 010-4795444

De Binnenvaartkrant 11 27 maart 2012 Brabants Glorie in Hoek Van Holland DOOR HANS HEILIGERS Er is de laatste tijd veel gesproken en geschreven over het megatransport dat met het submersible ponton Blue Marlin van Dockwise onderweg was met pontons en casco’s voor VeKa Shipbuilding B.V. uit Werkendam. Terwijl wij nog volop in de ban waren van een mogelijke elfstedentocht vertrok de Blue Marlin op 23 januari uit Shanghai. Toen het schip vorige week Hoek van Holland passeerde waren er 13.365 zeemijlen bijgeschreven in het logboek. De gemiddelde snelheid bedroeg 11,5 mijl per uur, waarbij aangetekend moet worden dat er vier verletdagen waren. Drie voor de kust van Durban om veilig de Kaap te kunnen ronden en één dag in de Golf van Biskaje. Er werd voor de reis 1.750 ton zware stookolie verbruikt. Ruim 450 genodigden uit binnenen buitenland hadden het voorrecht om op dinsdag 20 maart langs de Maasboulevard in Rotterdam te mogen inschepen op Nederlands enige én nog varende raderstoomschip De Majesteit. Namens VeKa werden ze aan boord verwelkomd door Peter Versluis en RTL’s presentatrice Suzanne Bosman. Zij introduceerde met veel routine een aantal interessante sprekers, die ze ook korte interviews afnam. Onder de sprekers is de commissaris van de Koningin van Noord-Brabant, prof. dr. Wim van den Donk. In zijn provincie schrijft hij economische dynamiek en ambachtelijk werk met een hoofdletter en hij heeft dan ook graag de uitnodiging aangenomen voor een Brabants feestje op de Maas met VeKa en Dockwise. Twee topondernemingen uit zijn provincie die gelukkig niet al te veel met problemen bezig zijn maar zich vooral bezighouden met kansen. Met regelmaat bezorgt Van den Donk het vervoer over water een warm pleidooi. Hij weet vanuit zijn beleidsdossiers dat de binnenvaart en havens de laatste jaren tekort aan aandacht hebben gehad terwijl dat juist zo goed is voor onze economische en ecologische ontwikkeling. Daarna legt Peter Versluis de gasten uit waarom VeKa op dit moment een koers vaart die op het eerste gezicht tegen de stroom lijkt in te gaan. De crisis bezorgt veel ondernemers een grote tegenstroom. “Waarom kies je dan voor de bouw van nog meer schepen”, is een vraag die Peter de laatste tijd heel vaak is gesteld. Versluis legt uit dat het transport bestaat uit 30.000 ton VeKa-transport veilig afgeleverd door Blue Marlin De Blue Marlin had 30.000 ton staal aan boord, in de vorm van casco’s van drie grote pontons, veertien tankschepen met een variatie van 2.000 tot 6.000 ton en twee koppelverbanden voor droge lading. (foto’s Hans Heiligers) staal, verwerkt tot casco’s van drie grote pontons, veertien tankschepen met een variatie van 2.000 tot 6.000 ton en twee koppelverbanden voor droge lading. Op de top van de markt was deze order door andere partijen in China geplaatst. Toen de recessie toesloeg, annuleerden ze. Het betekende tegenslag voor de elf opdrachtgevers en hun financiers. VeKa voerde langdurig overleg met alle betrokkenen en bedacht een oplossing waaraan ook de banken ABN AMRO en ING en andere participanten hun medewerking verleenden. Peter Versluis bedankt beide banken voor hun vertrouwen en dankt ook George Rensen die aan de oplossing heeft bijgedragen. “Het lijkt alsof VeKa tegen de stroom in koerst maar toch laten we met dit grote project zien hoe we ons oplossingsgericht opstellen tegenover de scheepvaart en scheepsbouw. Ruim 70 procent van het project is inmiddels verkocht en de afbouw betekent een volume werkgelegenheid van 250.000 manuren”, zo besluit Versluis. Indrukwekkend Egbert Vuursteen van Koninklijke Wagenborg was aan boord voor het verwelkomen van twee door hen bestelde zeegaande pontons. De in 1905 door zijn overgrootvader, een turfschipper, opgerichte onderneming omvat ruim tachtig zeeschepen en meerdere internationale transport- en kraanbedrijven. Dockwise-directeur André Goedée vertelt dat hij nog niet eerder met zo veel gasten een vergelijkbaar transport heeft binnengehaald. Natuurlijk is hij trots op zijn bemanning en de reis van de Blue Marlin. “Ooit noemde ik dit schip het grootste dat voor ons werd gebouwd maar dat heb ik afgeleerd.” Hij doelt op de nieuwbouw van een nog groter schip, dat eind dit jaar wordt opgeleverd. De offshore gaat steeds groter bouwen en daar speelt Dockwise op in. Aan boord ontbrak het nergens aan en de stemming zat er goed in. Toen bij de paddestoelen van Hoek van Holland de contouren van het indrukwekkend transport achter het licht van de lage zon uit de nevel te voorschijn kwamen, werd het voor het eerst even goed stil op het voordek. Maar niet voor lang: de stoomfluit van De Majesteit zorgde voor een warm welkom aan schip en bemanning: Brabants Glorie in Hoek van Holland. Peter Versluis. De havendienst zorgde voor een welkomstsaluut. ADVERTENTIE ADVERTENTIE

De Binnenvaartkrant