Views
2 years ago

2012-01

  • Text
  • Januari
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schip
  • Rotterdam
  • Haven
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 10 januari 2012 GEZOCHT: 1 KAPITEIN & 1 STUURMAN } | } | KAPITEIN: voor nieuw tankschip, ARA & Rijnvaart, 14 dagen op/14 dagen af. Loon overeen te komen. STUURMAN: voor duwboot containervaart Antwerpen/Luik. Vrije tijd overeen te komen. Voor info en sollicitatie bel: 0032 (0)476.55.19.01 of mail: erikgasten@skynet.be Binnenvaart Matrozen MTS ALMIRA IS OP ZOEK NAAR EEN: Kapitein met tankerervaring in NL en BE met ADN. Vrijetijdsregeling en loon n.o.t.k. Reacties aan : M. Koen Telefoon : 06-22154684 E-mail: tankvaartalmira@ hotmail.com GEVR. PER DIRECT: Schipper voor onze schepen in haven A ‘dam. Schipper i.b.v. benodigde papieren (ADNR/ Radar). NL / Engels verstaan / spreken is een pre. Loon volgens eigen CAO overwerk/studie/ reiskosten enz. vergoeding. Info over deze functie via Tel. 06-53245778 BEN JE OPZOEK NAAR een werkplek, stageplaats of afloswerk? Neem contact met ons op. zondagsrust in ere houdend. Tel. 06-52650978 / mail: henkvanwijngaarden@live.nl REPARATIE BEDRIJF Markerink B.V. ß 7X24 UUR SERVICE DOOR GEHEEL EUROPA ß NIEUWE, GEBRUIKTE EN GEREVISEERDE MOTOREN EN KEERKOPPELINGEN ß REVISEREN VAN SCHEEPSMOTOREN EN KEERKOPPELINGEN ß SERVICE AAN ELEKTRISCHE EN HYDRAULISCHE INSTALLATIES ß MAGAZIJN MET DIVERSE NIEUWE, GEBRUIKTE EN GEREVISEERDE ONDERDELEN ß HERMOTORISERINGEN ß AFBOUW VAN NIEUWBOUWCASCO’S Bijlandseweg 30 6916 BJ Tolkamer TEL: (0031)316-541041 www.markerink.nl info@markerink.nl TOS is op zoek naar Binnenvaart Matrozen (invalkrachten) voor de waterboten van Evides Waterbedrijf. Het vaargebied is de Rotterdamse haven. Onze ideale kandidaat is: In het bezit van een dienstboekje met minimaal Matroos en een zwemdiploma Woonachtig in de regio Rotterdam Klantvriendelijk en representatief Nederlands sprekend Beschikbaar op doordeweekse dagen tussen 07.30 – 18.00 uur Heb je interesse of ken je iemand? Mail onze divisie Maritiem: info@tos.nl of bel (+31)10 - 243 67 01. Rotterdam (+31)10 - 436 62 93 E-mail info@tos.nl www.tos.nl KAPITEIN GESUCHT AFLOSBEDRIJF VAN auf Tankschiff, 86 x 9.60, ADN WIJNGAARDEN. und Rheinpatent mindestens bis Bent u op zoek naar een Mannheim. Schicht 21/21 oder tijdelijke invalkracht schipper, 20/10. Gute Bezahlung (Lux). stuurman of matroos? Bel voor Mittagessen, Reisen frei. mogelijkheden. Zondagsrust in Tel. +491729527932 ere houdend. E-mail: wieslaw. Tel. 06-52650978, email marcinkowski@gmx.net. henkvanwijngaarden@live.nl Help vluchtelingen hun dromen waarmaken! Fahrgastschiff „Primus“ zum Verkauf Wir verkaufen ab sofort unser Fahrgastschiff „Primus“. Länge: 38 m, Breite: 7,6 m, Höhe: 6,2 m Antrieb: SRP 200 PS, Rheinattest bis 03.2014 Nähere Informationen unter www.primus-linie.de/dieprimus, email: schiff-primus@primus-linie.de oder Tel: +49-171-2013243 TE KOOP: Luikenwagen type installo, 4 X hydraulisch aangedreven, hydraulisch uitschuifbaar , BJ 2008. Tel nummer :0653657574 GENERAL MARITIME vraagt voor M/s ELIN 110 x 11.40 bj 2005 SCHIPPER(SECHTPAAR) of SCHIPPER en STUURMAN i.b.v. Rijn-/Radarpatent tot min. Mannheim (ADNR is een plus) Vaargebied ARA tot Basel of evt. containers in havengebied. Dagvaart , loon ovtk GENERAL MARITIME SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Attesa 1x (vol)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. hr@shipcrew.nl Contact: 0032 475 44 95 35 E-mail: gm@binnenvaartonline.be Riverlake Barging BV is a marine service company specializing in inland barge tanker brokerage and is part of the Geneva based Riverlake Group. Our core business is to provide an independent and transparent barge brokerage activity for mineral oils, chemicals and edible oils to producers, traders and barge owners. We are based in Rotterdam. Riverlake Barging started her activities 1st may 2011 and thanks to a positive start-up and expected growth for the future we are now looking for a full-time Junior Shipbroker (m/f) The junior shipbroker will work together with his / her colleague shipbrokers. You will be responsible for negotiating and fixing spot cargoes on various routes within the inland tanker barge market. You will be in daily contact with our clients, i.e. oil & chemical companies, traders and barge owners. Responsibilities include: • Negotiating and fixing spot cargoes on behalf of our clients • Providing operational follow up of barge fixtures • Collecting market information • Keeping track of barge positions • Expanding our customer base • Providing administrative support Requirement: The right candidate has minimum MBO level education or equivalent. He or she should have provable commercial skills; have excellent written and oral communication skills as well as a professional knowledge of the Dutch, English and German languages. He or she should be a self- starter, ambitious and persistent. Minimum 3 to 5 years logistics experience is required. Knowledge of our customer’s industry and inland barging will give you an advantage above other candidates. We offer an interesting and challenging working environment. You will work in a small team where initiative and success is highly appreciated, encouraged and rewarded. You can send your application (including resume) to: Mr. Quirijn Bol, Riverlake Barging BV, Parklaan 46, 3016 BC in Rotterdam or alternatively use email chartering@riverlakebarging.com More information regarding this position can be obtained from Quirijn Bol, tel. 010-4364921.

De Binnenvaartkrant 17 10 januari 2012 Jaarafsluiting Rabo Oosterschelde op de Maas DOOR HANS HEILIGERS Ook op de voorlaatste middag van 2011 ligt het ss Rotterdam langs het 3e Katendrechtsehoofd er even indrukwekkend bij als altijd. In het jaar dat het vijftig werd, is het schip daar afgemeerd en begon het een tweede jeugd als een toeristische trekpleister van formaat. Vele honderdduizenden bezochten inmiddels de ss Rotterdam, dat in volle glorie is hersteld. Steeds weer opnieuw moeten de gasten bij binnenkomst even schakelen om de hoeveelheid indrukken op de juiste wijze te kunnen plaatsen. De bezoekers hebben bij binnenkomst niet meteen de juiste match met de Adri van de Laar verwelkomt de relaties van Rabobank Oosterschelde. (foto’s Hans Heiligers) beelden uit de zestiger jaren van de vorige eeuw toen het cruisen nog niet voor iedereen was weggelegd. Ze lopen over dikke tapijten en worden omsloten door de warme kleurstellingen van de inrichting en het meubilair van de salons, de bars, de restaurants en het theater. Overal op het schip zijn vriendelijke medewerkers die er alles over vertellen. Vaak hebben de in uniform gestoken vrijwilligers een markant of spannend verhaal als toelichting. Veel van hen hebben zelf op het schip gevaren. De gasten van Rabobank Oosterschelde weten niet wat zij zien als ze aan boord van de Rotterdam stappen en in de met veel grandeur omgeven Smokingroom, waar ze door hun relatiebeheerders worden ontvangen. Als we de gasten met elkaar in gesprek zien, krijg je bijna het idee dat er een nieuwe binnenvaartsociëteit is opgericht. We spreken met een jonge startende ondernemer en even later met een echtpaar dat bezig is om aan de wal te gaan wonen. Niet alleen de binnenvaartondernemers zijn uitgenodigd maar we zien ook bekende gezichten uit de wereld van accountancy en administratiebureaus, het notariaat en de scheepsexpertise. Gezamenlijk vormen zij het branchebrede netwerk dat met Rabobank Oosterschelde is verbonden. Het grote Klanten bewonderen ss Rotterdam voordeel is dat deze stakeholders op die manier een nog ruimere kijk op het vakgebied krijgen die extra invalshoeken oplevert voor hun dienstverlening. Rabobank Oosterschelde is een van de vier Rabo Binnenvaartbanken in Nederland. De andere zijn Rabobank Altena, Rabobank Merwestroom en Rabobank Krimpenerwaard. Adri van de Laar, directeur Wholesale van Rabobank Oosterschelde, blikt terug op het binnenvaartjaar 2011. Een roerig jaar met tegenstellingen. Aanvankelijk optimisme voor economisch herstel, de stremming van de Rijn en twee periodes van laag water. Uiteindelijk pakte alles toch weer anders uit door de ontwikkelingen rond de euro. Verder zegt hij dat het voor iedereen moeilijk zal zijn een voorspelling te doen voor 2012. Het zal zeker een spannend jaar worden waarin de binnenvaartondernemer alert moet blijven op de ontwikkelingen in de markt. Ook de bank zal dat doen. Met de vorig jaar afgeronde mutaties is Rabobank Oosterschelde meer dan ooit een stabiele gezonde bank gebleven waarbij de klant centraal staat. Van de Laar is trots op zijn club enthousiaste medewerkers die samen het binnenvaartteam vormen. Met een toost op 2012 wordt het officiële gedeelte afgesloten; daarna is er veel tijd voor gezelligheid en netwerken. Zuiderdiep in conserveer- en schoonmaak-business DOOR JOHAN DE WITTE Holland Ship Cleaning komt met een boot of wagen langszij, plaatst een hoogwerker op de laadvloer om met 90 graden warm water en 500 Bar druk het ruim te bewerken waarna de conservering een eerlijke kans krijgt om zich duurzaam te bewijzen. Holland Ship Cleaning is snel, bekwaam en betaalbaar. Wat 500 Bar en 90 graden overleeft, is vetvrij en heeft een hechtingswaarde alsof het is ‘gewaterproofd’, zegt Bram Abrahamse. “We gebruiken een perfecte verfkwaliteit die een superresultaat geeft.” Holland Ship Cleaning laat het niet alleen bij ruimen, machinekamers of ballasttanks. Industriële reiniging, raffinaderijen, steigers, sluismuren en in de verf spuiten van nieuwbouw schepen zitten eveneens in het programma. Hiervoor heeft het materiaal SIR keuring en is Bram Abrahamse gecertificeerd. Bram Abrahamse aan boord van de Zuiderdiep. (foto Johan de Witte) Kortom Bram heeft zich de afgelopen jaren gespecialiseerd in het reinigen en conserveren van de meest uiteenlopende projecten. De geboren Dirkslander, opererend vanuit Stellendam, verbreedde zijn horizon al eens een half jaartje op een Amerikaanse ranch en voer een aantal jaren op de Rijnvaart. Terug thuis ging hij aan de slag bij diverse bedrijven en dacht: “Met een combinatie van goed materiaal en service kan ik het beter.” Het idee kreeg vorm en de bank honoreerde zijn businessplan. Volkeraksluizen Hoewel zijn werkschip reeds als Esso-tankertje werd gebouwd in 1964 bij De Hoop in Schiedam, is deze omgebouwde en met specifiek materiaal uitgeruste Zuiderdiep voor Bram Abrahamse een splinternieuwe aanpak. Met zijn ligplaats beneden of boven de Volkeraksluizen zorgt Bram Abrahamse dat de scheepvaart hem kan vinden. In deze tijd een onderneming starten is durf. Het voordeel is weer dat het er alleen maar beter op kan worden. Bram kijkt niet op een uurtje, werkt alleen, kan niettemin bij een groot karwei rekenen op vaste invalkrachten. Hij weet dat tijd geld is, er intensief gevaren moet worden alsook een schoon ruim noodzakelijk is met inachtneming van regels en milieu. Zoiets vraagt een andere aanpak dan in de vorige eeuw. Het materiaal en de tijd ontbreken dikwijls voor eigen onderhoud en daarbij komt dat conserveren over bestaande, niet goed schoongemaakte verf een kort leven heeft en daardoor duur is. Voor schepen die veel graan en veevoer vervoeren heeft Holland Ship Cleaning speciale coating en verf die zijn voorzien van een graan-/ voedselcertificaat. Meer informatie: www.hollandshipcleaning.nl De binnenvaart vraagt al jaren om een overnachtingshaven bij Weurt. Maar nachthavens voor Lobith en langs de Boven-IJssel krijgen prioriteit. Rijkswaterstaat heeft de bouw van een Weurtse overnachtingshaven al tweemaal eerder vertraagd. Ook wegens de overschrijding van budgetten. De peildatum voor de laatste opschorting stond op 2015 geagendeerd. Dit doordat de Nijmeegse wethouder Hannie Kunst van Economische Zaken in een eerder stadium het project een lagere prioriteit toekende. Voorlopig moet de scheepvaart het blijven doen met ligplaatsen in de monding van het Maas-Waalkanaal en met de overnachtingshavens van Haaften en IJzendoorn. De bouw van een overnachtingsplaats bij Weurt staat nu voor 2021-2023 gepland. Overnachtingshaven Weurt op lange baan DOOR FRANK ANTONIE VAN ALPHEN De aanleg van een overnachtingshaven in Weurt gaat voorlopig niet door en wordt zeker tien jaar uitgesteld. Rijkswaterstaat heeft de voorbereidingen wegens de hoge kosten stopgezet.

Binnenvaartkrant