Views
1 year ago

2011-26

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Wensen
  • Schip
  • Twee

De Binnenvaartkrant 58

De Binnenvaartkrant 58 20 december 2011 Pro Dutch Racing dankt alle sponsors van 2011 bv Alarmering Technische Installaties Scheepvaart Shipyard DE JONG’S PIJPLEIDINGFABRIEK B.V. Truckclean Oddy’s racing engine’s

De Binnenvaartkrant 59 20 december 2011 KERSTSPECIAL 2011 Pro Dutch Racing bedankt zijn sponsors DOOR JOHAN DE WITTE Met een spetterende en zeer drukbezochte ‘End of season party’ heeft Pro Dutch Racing vrijdagavond 18 november zijn sponsors bedankt voor hun steun in het afgelopen seizoen. Hoogtepunt van de avond was uiteraard het moment dat de V8 in de Pro Dutch ’70 Camaro tot leven werd gewekt. De alarminstallaties van enkele geparkeerde auto’s vreesden het ergste en probeerden het geluid van de meer dan 2.800 ongedempte pk’s te overstemmen, een uiteraard kansloze missie. Europees Pro Modified Kampioenschap eindigde. Na een charmante ontvangst ‘met bubbels’ bedankte Robert Joosten de aanwezige sponsors waarna de ’70 Camaro naar buiten werd geduwd en de motor gestart. Zoals verwacht maakte het geluid van de ongedempte meer dan 2.800 pk sterke V8 het nodige los bij de aanwezigen die dit nog niet eerder hadden meegemaakt. Tevens werd Marcel Roodhart bedankt voor zijn jarenlange inzet als PR-man van het raceteam. “Marcel heeft vorig jaar al aangegeven definitief te zullen stoppen met zijn PRactiviteiten. Uiteraard zijn we zeer dankbaar voor zijn inzet de afgelopen tien jaren.” “Pro Dutch Racing weet echter nog van geen ophouden en heeft met Alex Durinck, Michel Tooren en Elvira Teekman drie nieuwe PR-mensen gevonden die het team komen versterken. Met dit nieuwe drietal gaan we vol vertrouwen de toekomst in”, aldus Robert Joosten. De ‘End of season party’ van Pro Dutch Racing mocht zich verheugen in een grote belangstelling. Niet alleen bestaande sponsors maar ook veel andere genodigden hadden gehoor gegeven aan de oproep om naar Rotterdam te komen. Voor deze speciale gelegenheid was de Pro Dutch Camaro volledig van sponsoruitingen ontdaan zodat potentiële partners van het team de auto ook ‘kaal’ konden zien. Dat een ‘End of season party’ voor herhaling vatbaar is, blijkt wel uit het feit dat het feest tot laat in de avond werd voortgezet. Alle aanwezigen toonden zich dan ook zeer blij met dit nieuwe initiatief van Pro Dutch Racing. Een perfecte gelegenheid om buiten de hectiek van het drukke raceseizoen de banden tussen het team en de sponsors en de sponsors onderling aan te halen. Pro Dutch Racing wordt al jaren omringd door een groep trouwe sponsors. Met de laatste wedstrijd al weer twee maanden achter de rug voor Robert Joosten en zijn team een mooi moment om tijdens een ‘End of season party’ de sponsors van het afgelopen jaar te bedanken en onder het genot van een hapje, drankje en de geluiden van een dj terug te kijken op het afgelopen jaar. Een raceseizoen waarin Pro Dutch Racing met name in de laatste wedstrijden grote progressie boekte en opnieuw in de top-10 van het FIA (foto’s Johan de Witte) Noordereiland heeft eindelijk het boek dat het verdient “Een dorp in de rivier” Voor degenen die het nog niet wisten: het Noordereiland werd pas een eiland toen Rotterdam de Noorderhaven (nu Koningshaven) groef. Het was meer een kanaal dan een haven en sneed een stuk van Feijenoord af. Dat afsnijsel werd het Noordereiland. Daarmee maakte Rotterdam de historische ‘sprong naar zuid’. Na jaren van plannen viel de definitieve beslissing in 1872. De gemeenten Feijenoord en Katendrecht op de linkeroever werden meteen maar geannexeerd. Van der Zouwen beschrijft het eiland als “een dorp in de rivier”. Een status die het nog steeds heeft en een sfeer die er nog steeds heerst, ook al lijkt het Noordereiland een normale stadswijk. “Het eiland is rustiger dan ooit, door het afnemend aantal passanten.” Voor flink wat forenzen is het eiland niet meer dan een tussenstop in de verbinding tussen het noorden en het zuiden van de stad. De treinpassagiers merken daar al bijna twintig jaar niets meer van; die passeren de Nieuwe Maas sinds 1993 ondergronds. Architectuur “De afgelopen twintig jaar nam de waardering voor de architectuur en cultuurhistorie van het Noordereiland toe. Behoud en restauratie zijn belangrijke begrippen geworden. Het eiland is steeds meer op de kaart gezet als historisch deel van Rotterdam, waar veel te beleven valt: bijvoorbeeld de powerboatraces op de Nieuwe Maas, Camping Rotterdam, het zwemmen van een Rondje Noordeiland, Kunstkamers en Expeditie Noordereiland.” Aan het eind van het boek is een rondwandeling opgenomen, die langs de hoogtepunten op het eiland voert. Zo komt de in Noordereiland beschreven historie weer tot leven. Noordereiland (ISBN: 978-90-6906- 043-0) is in de boekhandel en via www.dehefpublishers.nl te bestellen. Het kost € 29,90. Tot en met 31 december is de prijs € 24,90. SKF Machine Support Eindelijk is de geschiedenis van het Noordereiland goed en uitvoerig te boek gesteld. Noordereiland, een typisch Rotterdamse titel, kort en krachtig, is uitgegeven door De Hef Publishers. Ondergronds Het boek behandelt de complete geschiedenis; van de eerste plannen, de aanleg van de Koningshaven, de bruggen, de bebouwing, de bevolking, de bedrijven en de scheepvaart, tot en met nu. Het boek is geschreven door Annelies van der Zouwen. Ze kreeg medewerking van Boudewijn Pothoven en baseerde zich deel op een onderzoek van Bram Meij en Noortje de Roy van Zuydewijn. Een van de vele foto’s uit het boek. SKF Machine Support is specialist in het uitlijnen en funderen van machines. Het bedrijf bestaat ruim vijfentwintig jaar en is wereldwijd actief. Naast het uitlijnen van complete voortstuwingsinstallaties verzorgt SKF Machine Support 3D metingen en het aan boord uitvoeren van machinale bewerkingen. Het bedrijf levert verschillende producten voor een juiste en snelle opstelling van machines zoals Steelshim vulplaten, Epocast epoxy gietvullingen en de zelf ontwikkelde, in hoogte verstelbare, stalen Vibracon. Recent heeft het innovatieve bedrijf ShaftDesigner software geïntroduceerd. Met deze software kunnen uitlijn- en trillingsberekeningen worden uitgevoerd.

De Binnenvaartkrant