Views
1 year ago

2011-26

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Wensen
  • Schip
  • Twee

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 20 december 2011 GEVRAAGD: MATROOS op mcs Navitas, vaartraject Rotterdam-Köln Vrijetijdsregeling 14 dagen op - 14 dagen af, TELEFOON: 06-51838726 Princess Rivercruises AG zoekt per direkt voor mps Rhein Prinzessin: KAPITEIN 2de KAPITEIN (i.b.v. Rijnpatent tot Bazel) STUURMAN/MATROZEN Vaargebied: Nederland, België, Rijn en Moezel. Wij bieden: Uitstekende arbeidsvoorwaarden in verhouding tot de functie en vaarprogramma. Wij verwachten van U: Prettige omgangsvorm en een representatief uiterlijk, goede communicatieve vaardigheden, kennis van de Duitse taal. Ervaring in soortgelijke functie is gewenst. Uw schriftelijke sollicitatie: kunt U sturen naar: nautisch@live.nl Voor informatie: kunt U tijdens kantooruren contact opnemen met Dhr. de Berg +31 613121609 BINNENSCHIFFER GESUCHT! SCHIFFSFÜHRER/BOOTSMANN Für EH-u.DHC-Tanker, Fahrgebiet: Norddeutschland/Elbe, Schichtfahrt n. Absprache Lux. Bedingungen. Kontakt: TRANSERV S.A.R.L. 3,Rue Lassrengen 5441 Remerschen LUXEMBOURG od.: +49(0)172/9114290 TE KOOP RIANT APPARTEMENT AAN MAAS-WAALKANAAL Appartementencomplex ‘HEUMEN STAETE’ Basalt 30, 6581 HM Malden BIJZONDERHEDEN: · Gelegen op begane grond aan kopkant van appartementencomplex · Woonkamer van 70 vierkante meter aan kanaalkant · half-open keuken met inbouwapparatuur · twee slaapkamers · badkamer met vloerverwarming · douche · ligbad · 2 vaste wastafels en toilet · apart gastentoilet · Loggia aan kanaalkant · woning is voorzien van airco-installatie · rondom rolluiken · zonwering en horren · eigen parkeerplaats in ondergrondse garage · eigen fietsenkelder Leeg te aanvaarden in overleg. Vraagprijs € 350.000,- k.k. Informatie: tel: 024 358 44 68 gsm: 06 10 82 66 18 KAMAR b.v MEER DAN 35 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN: • 2 stks: 110,00 x 11,40 x 4,30mtr.; luiken, 4650 ton, bj. 1992 • 1 stks: 103,50 x 11,40 x 4,00mtr.; luiken, 3850 ton, bj. 1973 • 1 stks: 88,00 x 11,40 x 4,30mtr.; luiken, 3550 ton, bj. 2003 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr.; open, 2780 ton, bj. 1973/1980 • 2 stks: 76,50 x 11,50 x 4,00mtr.; luiken, 2750 ton, bj. 1971 • 4 stks: 70,00 x 10,50 x 2,50mtr.; luiken, 1250 ton, bj. 1989 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 3,50mtr.; luiken, 2500 ton, bj. 1978 • 2 stks: 90,00 x 11,45 x 4,30mtr.; open, 3500 ton, bj. 1993, boegschroef, containers • 4 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr.; luiken, 2750 ton, bj. 1982 • 4 stks: 35,00 x 9,00 x 2,50mtr.; luiken, 550 ton, bj. 1983 **** STERAANBIEDING**** Standaard duwbak 76,5 x 11,40 x 4mtr. 2706 ton; Bj. 1980; alu schuifluiken. Prijs: € 185.000,- Nieuwbouw 88mtr. duwbak 88 x 11,45 x 4,3mtr. 3500 ton; In Polen gebouwd. INTERESSANTE AANBIEDING: Nieuwbouw duwbak 110 x 11,40 x 4,30 mtr. Met verf en certificaat. Geleverd te NL. OOK NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tevens TE KOOP GEVRAAGD: Duwbakken 76,50/90/110 mtr., alle leeftijden. Tel.: 010-2847848/ Fax.: 010-2847839 sales@kamar.nl/ www.kamar.nl Gezocht per begin Januari: ALL-ROUND KAPITEIN op kvb, in bezit van alle papieren, vaarsysteem 14/14 of in overleg. Tel: 06-10562544 A GERWIL CREWING ZOEKT i.o.v. ms Magic, (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht)matroos, vaar/verlof i.o. loon conf. CAO. crew@gerwil.com GERWIL CREWING ZOEKT i.o.v. ms Oranje Nassau, (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht)matroos, vaar/ verlof i.o. loon conf. CAO. crew@gerwil.com RAINBOW B.j. 1951, Ruhrorterwerft, Duisburg, afm. 84.58 x 8.16 x 2.48, 1176 ton, CAT 3412, 680pk, revisie 2005, Rooster 240pk Oost LUCTOR B.j. 1962, Janathijs, Rumst (België), afm. 72 x 7.55 x 2.69, 962 ton, Mitsubishi S12A2-MPTA- 862pk, juni 2005, Platliggende Schroef + 200pk DAF Duivendijk ALADIN B.j. 1953, St Pieter Hemiksem, afm. 80 x 9.50 x 2.83, 1441 ton, Cummins KTA 38 M2 2009 Gerev, EBR Schottel 200pk Scania GEERTJE JANNEKE B.j. 1980, De Grave, Grave, afm. 85 x 9.50 x 3.01, 1685 ton, Mitsubishi 1197pk type S12 RMPTK, Nieuw Juni 2009 v Wijk 400 pk daf SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: kijk ook op: www.concordiashipyards.nl Postbus 50 4250 DB Werkendam T: +31 183 600391 F: +31 183 600192 E: info@concordiashipyards.nl MOTORSCHEPEN IN ONZE BEMIDDELING: PALOMINO B.j. 1963, Hemiksem, afm. 95 x 9.50 x 2.82, 1772 ton, ABC DX 1200 pk, tot. revisie 2005, v. Tiem 320 pk DAF GERIZIM B.j. 1939, Manhei DE, afm. 23.66 x 5.83 x 2.20, 21 ton, Deutz 380 pk 345 GANZESTAD II B.j. 2003, Argansk, Rusland, afm. 77 x 11.45 x 3.30, 2105 ton, v. Ballegooy Twin 900 430pk DAF 2x FURKA B.j. 1983, Bodenwerder, afm. 95 x 11.40 x 3.20, 2338 ton, 2 x MWM 850 pk, Daf 380 pk AVANCE B.j. 2000, China, afm. 110 x 11.45 x 3.37, 2915 ton, CAT 3508, 1015pk, bouwjaar 2002, Veth 4KN 535 pk, Cummins 2005 kijk ook op: www.concordiashipyards.nl Wij zoeken een: BEGINNEND SCHEEPSINDELER BINNENVAART (M/V) Je onderhoud contacten met bestaande relaties, bent verantwoordelijk voor het bevrachten van (eigen) beunschepen en de daarmee samenhangende administratieve verwerking. Wij vragen: u Ervaring en/of affiniteit met vervoer over water u Geen 9 tot 5 mentaliteit (geen weekenddienst) u Goede contactuele en verbale vaardigheden u Middelbaar werk en denk niveau met commercieel inzicht u Kennis van Word en Excel Zandhandel en Overslagbedrijf Van der Waal B.V. Ketelweg 8 - 3356 LE Papendrecht ( 078-6151286 www.vanderwaalbv.nl * info@vanderwaalbv.nl CONFIDENTIA B.j. 2004, Santierul Naval Orsava, afm. 110 x 11.45 x 3.62, 3232 ton, Mitsubishi S16R C-2 MPTK 100 pk 2010, Verhaar 4Kan Volvo D12 550 pk PASSANT B.j. 2009, Holland shipyards Hardinxveld, afm. 110 x 11.45 x 3.70, 3359 ton, Cat 3512 1800 omw 1600 pk, Verhaar 570 pk Scania REHOBOTH B.j. 2009, China, afm. 135 x 11.45 x 3.59, 3901 ton, 2x MB S12R-C2 MPTK 1278 pk, 2x Veth 4 kn 1200 S6, Scania 528 pk DESIDERIO B.j. 1958, Boot Alphen a/d Rijn, afm. 65.50 x 7.17 x 2.56, 748 ton, Volvo Penta D12 D-B MH 450 pk 2004 14809 uren, v Ballegooi Daf 280 pk Nieuwbouw : Dhr. C.H. Kornet +31 653 688772 Dhr. G. Duijzer +31 612 344117 Bemiddeling : Dhr. R. Hoogendoorn +31 622 207961 Franco Phone : Dhr. Jef van Wichelen +32 498 573050 - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. www.huizinga-snijder.nl

De Binnenvaartkrant 11 20 december 2011 Verkoopkantoor in het hart van de haven Sinds 1 augustus dit jaar hebben brandweerlieden van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond brandweerlaarzen die met teflon zijn versterkt (‘haix fire flash pro’), geleverd door Hobrand Algebra (HA). De leverancier van beschermings- en reddingsmiddelen krijgt ook in de binnenvaart steeds meer voet aan de grond. Hobrand Algebra (spreek uit Alggé-bra) is gevestigd in Tiel en heeft sinds vorig jaar ook een vestiging in Rotterdam. Deze vestiging is gespecialiseerd in brandweermaterialen voor de scheepvaart en indus trie. Om met name de scheepvaart goed te kunnen bedienen, is een unieke locatie gekozen in het hart van de haven. Op het uiterste puntje van Pier 1 in de Waalhaven (aan het eind van de Sluisjesdijk) staat een oude ‘radartoren’. Die naam kreeg het slanke gebouw van vier verdiepingen bij de bouw in de jaren ‘50, maar het heeft nooit gediend als radartoren. “Een architecte heeft er later in gewoond en heeft dit kantoor ernaast laten bouwen”, vertelt Daisy Bakker, office manager van Hobrand Algebra Rotterdam. “En het kantoor, waar die architecte ook in woonde – we hebben hier twee badkamers – leent zich prima voor ons werk.” Een kantoor waar je graag komt, al was het maar door z’n unieke ligging. Accountmanager is Stephen Mulder, gepokt en gemazeld in het vak van verkoop van beschermingsmiddelen voor de scheepvaart. Een branche waarin hij al meer dan tien jaar werkzaam is. Hobrand Algebra Binnenvaartmusea Maasbracht en Dordrecht gaan samen verder DOOR JO BINDELS Het Maas- en Scheepvaart Museum Maasbracht gaat samenwerken met Binnenvaartmuseum Dordrecht. Deze samenwerking leidt in de toekomst mogelijk tot een fusie. Dat was de blijde boodschap die de voorzitters Roelof Fransbergen (Maas- en Scheepvaart Museum) en Jos Hubens (Binnenvaartmuseum) vrijdag 16 december in petto hadden tijdens een presentatie aan boord van mps Scheldevallei, dat lag afgemeerd in Maasbracht. Aanwezig waren een delegatie uit Dordrecht, wethouder Jessie Smeets- Palmen van Maasgouw, het museumbestuur, vrijwilligers, sponsors en anderen die het Maasen Scheepvaartmuseum Maasbracht een warm hart toedragen. Daisy Bakker en Stephen Mulder demonstreren de brandslangen zoals die door Hobrand Algebra worden geproduceerd. is in de binnenvaart nog niet zo bekend. Hoewel ze zich zelfverzekerd op de markt begeven, zijn het zeker geen prijsvechters. “Kwaliteit en duurzaamheid kosten geld”, aldus Stephen Mulder. Behalve de zeevaart en de binnenvaart wordt de offshore-industrie bediend door de Rotterdamse vestiging. Stephen Mulder: “Offshore is vooral de windmolenmarkt booming. Daar worden ook speciale beschermingsmiddelen voor gemaakt. Denk maar aan een reddingvest met valbeveiliging.” De Rotterdamse vestiging zal de komende jaren uitbreiden. “Voor 2012 gaan we hier ook serviceverlening opzetten. Iets dat we tot nu toe hebben uitbesteed.” Binnenvaart De binnenvaart wordt bediend via enkele dealers. Op zijn beurt is Hobrand Algebra exclusief dealer voor een aantal merken, zoals RamFan, Sportcafé Roelof Fransbergen ging in op de historie van het museum in Maasbracht en de voortdurende strijd van de opeenvolgende besturen om het hoofd boven water te houden. Ook de in 2008 aangetreden ploeg onder zijn leiding moest harde gevechten (lees: ellenlange gesprekken met de gemeente) voeren om het museum van de ondergang te redden. Hij memoreerde ook het teleurstellende besluit van Rijkswaterstaat om, ondanks positief advies van Koninklijke Schuttevaer, nee te zeggen tegen het verzoek om een museumschip een vaste ligplaats te geven in de haven van Maasbracht. Dat was een laatste strohalm en een kans waar het bestuur zich veel van voorstelde. Maar het bestuur zat niet bij de pakken neer en zette de zoektocht naar een nieuwe locatie in Maasbracht onverdroten voort. Er is licht aan de horizon want een representatieve locatie met de mogelijkheid voor een langlopend huurcontract heeft zich aangediend: het sportcafé in de Andreashal. Wethouder Jessie Smeets- Palmen, met kunst, cultuur en musea in haar portefeuille, stipte aan dat de raad het laatste woord heeft maar zegde toe zich sterk te maken voor deze oplossing. Jos Hubens gaf uitleg over het doel en de activiteiten van Stichting en Vereniging De Binnenvaart (3500 Holugt-Sauer (de compressordivisie van Hobrand Algebra), TFT en het eigen merk brandslangen, waarvan de Varuflex interessant voor de binnenvaart is. De locatie middenin de haven heeft zo zijn voordelen voor deze branche. Daisy Bakker: “De roeiers pikken ons hier op om naar zeeschepen te gaan.” De radartoren zelf bestaat uit vier verdiepingen die elk zijn ingericht als vergaderzaaltje en ze worden als zodanig verhuurd door HA. Vanwege de unieke locatie met een adembenemend uitzicht over Waalhaven en Nieuwe Maas is dat een geliefde plek waar sommige bedrijven en organisaties graag gebruik van maken. Zo zijn Imtech (de buren op de Sluisjesdijk) en Greenpeace al vaste klanten. Men wil graag vergaderen op de bovenste etage, omdat daar het uitzicht door de ramen tot op de grond nog mooier is, maar er is slechts plaats leden) en het op de René Siegfried gevestigde museum in Dordrecht. Dat heeft een omvangrijke database en documentatiecentrum over de binnenvaart en een schat aan stukken – vooral in opslag – voor wisseltentoonstellingen. Convenant Na de toespraken onthulden wethouder Smeets-Palmen en Theo Houtermans een door hem vervaardigd model van het befaamde schippersschoolschip Prins Bernhard, dat hij schonk aan het Maasbrachts museum, dat voortaan Maas Binnenvaartmuseum heet. Jos Hubens en vooral Roelof Fransbergen stellen zich veel voor van de samenwerking, die werd bekrachtigd door een ten overstaan van de notaris ondertekend convenant – en op den duur fusie van beide musea. Wisseltentoonstellingen, educatieve activiteiten voor de jeugd en arrangementen in samenwerking met de VVV moeten zorgen voor veel meer bezoekers van het Maas Binnenvaartmuseum in Maasbracht en zo meteen ook het toerisme in Maasgouw bevorderen. Op de bovenste verdieping van de radartoren is het goed vergaderen. voor vier mensen, al wordt soms een vijfde stoel aangeschoven. Ook de catering wordt door HA verzorgd. Daisy Bakker: “Er zijn wel bedrijven die vragen of hier iets voor honderd mensen kan worden georganiseerd, David (Dé) Slager heeft donderdag 14 december het Boeganker ontvangen uit handen van Thessa Menssen, directeur van het Havenbedrijf Rotterdam. Dat gebeurde tijdens zijn afscheidsreceptie in het Wereldmuseum. Na een loopbaan in de olie- en gasindustrie was de nu 63-jarige Dé Slager de afgelopen vijftien jaar directeur van Radio Holland, onderdeel van Imtech Marine. Onder zijn leiding ontwikkelde het bedrijf zich tot een wereldspeler op het gebied van innovatieve maritieme elektronica met ruim zeventig kantoren in 24 landen. Het Boeganker is een hoge onderscheiding van het Havenbedrijf, die wordt uitgereikt aan personen die gedurende vele jaren vanuit een leidinggevende positie een vitale bijdrage hebben geleverd aan de Rotterdamse economie. De onderscheiding valt jaarlijks maar dat gaat natuurlijk niet.” Het is er in elk geval goed vergaderen, al ligt de afleiding op de loer, zeker als een kolossaal containerschip op luttele meters afstand passeert. WISSELING VAN DE WACHT personeelswisselingen en benoemingen ADVERTENTIE slechts enkele mensen ten deel. *** Op de algemene vergadering van de Vereniging van Waterbouwers heeft Frank Verhoeven het voorzitterschap overgedragen aan Peter van der Linde. Met deze benoeming zetten de Waterbouwers de traditie voort om dat de voorzitter een ondernemer uit eigen kring is. Peter van der Linde (52) combineert de functie met zijn werkzaamheden als groepsdirecteur bij Koninklijke Boskalis Westminster. De Vereniging van Waterbouwers is de werkgevers- en ondernemersorganisatie van aannemers en dienstverleners in de waterbouw. Zij vertegenwoordigt met 150 leden meer dan 95 procent van de omzet en werknemers in de sector. SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m.

De Binnenvaartkrant