Views
1 year ago

2011-25

  • Text
  • Schip
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Argonon
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schepen
  • Onze
  • Rotterdam
  • Twee

De Binnenvaartkrant 12 6

De Binnenvaartkrant 12 6 december 2011 DA-CAPO SPECIALIST IN SCHEEPSTIMMERWERK Rivierdijk 423a • 3372 BV Hardinxveld-Giessendam Tel. 0184-613150 • Fax 0184-618601 • www.da-capobv.nl • info@da-capobv.nl SCHEEPSUITRUSTING PRIMEUR: Nieuw type grofvuil dompelpompen en versnijdingspompen met of zonder vlotter. Vraag naar onze scherpe prijzen Volgende types zijn verkrijgbaar: Grofvuilpomp PVM 80A 230 V 1 ½” met of zonder vlotter Grofvuilpomp PVM 100A 230 V 1 ½” met of zonder vlotter Grofvuilpomp PVM 150 A 230 V 2” met of zonder vlotter Versnijdingspomp PVM 120 GR 230 V 2” met of zonder vlotter !!! Winterpromotie 10% !!! “Denk aan uzelf en aan uw personeel want spijt komt altijd te laat” -Fluo vesten kort en lang- -Automatische reddingsvesten- -Drijfpakken overalls of vest en broek- PROMOTIE LOOPT VAN 15 OKTOBER TOT 15 NOVEMBER ZOLANG DE VOORRAAD STREKT Vosseschijnstraat - Kaai 140 - 2030 ANTWERPEN +32/3/541.40.05 - Fax. +32/3/226.66.07 email. info@GHFrancois.be ( MEDISHIP AG vraagt voor het passagiersschip “ Da Vinci ” en de aankomende “ Nieuwbouw ” KAPITEINS 2DE KAPITEINS AFLOS KAPITEINS MACHINIST Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau. U houdt van persoonlijk contact met onze gasten, heeft goede contactuele eigenschappen en bent representatief voor de rederij. Beheersing van de Engelse taal en/of bezit van Donau patent tot Budapest is een pré. Vrijetijds regeling in overleg. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Dhr. P. van Hengst Tel: 06-12344067 / 06-53125546 of email je CV naar patrickvanhengst@mac.com Watertransport Van de Graaf & Meeusen B.V. vervoert de meest uiteenlopende massagoederen over de binnenwateren. Naast het bevrachten van particuliere binnenvaartondernemers exploiteert Van de Graaf & Meeusen B.V. een eigen duwvaartrederij. Voor deze laatste activiteit zoeken wij een DISPONENT DUWVAART U coördineert de duwvaartactiviteiten en verzorgt daarmee de samengaande administratie. Wij bieden u een afwisselende baan in een jong en enthousiast team. Op het werk heerst een zeer informele sfeer en geen 9-5 mentaliteit. Wij vragen: • Ervaring en/of affiniteit met vervoer over water • Representatief voorkomen, beschikking over uitstekende contactuele en verbale vaardigheden en commerciële verantwoordelijkheid. • Geen 9-5 mentaliteit, u draait per toerbeurt avond en/of weekenddienst. • Middelbare opleiding en een goede talenkennis waarbij kennis van de Duitse taal een pre is. • Uitgebreide kennis van automatiseringsprocessen Sollicitaties kunt u richten aan: Watertransport Van de Graaf & Meeusen B.V. T.a.v. de heer S.A. Meeusen, meeusen@gmwatersport.nl, Boelewerf 52 – 2987 VE - Ridderkerk GEZOCHT: EEN KAPITEIN voor mts Wouter-R Vaarsysteem 14/14 Tel: 0031-(0) 625021312 TE KOOP RIANT APPARTEMENT AAN MAAS-WAALKANAAL Appartementencomplex ‘HEUMEN STAETE’ Basalt 30, 6581 HM Malden BIJZONDERHEDEN: · Gelegen op begane grond aan kopkant van appartementencomplex · Woonkamer van 70 vierkante meter aan kanaalkant · half-open keuken met inbouwapparatuur · twee slaapkamers · badkamer met vloerverwarming · douche · ligbad · 2 vaste wastafels en toilet · apart gastentoilet · Loggia aan kanaalkant · woning is voorzien van airco-installatie · rondom rolluiken · zonwering en horren · eigen parkeerplaats in ondergrondse garage · eigen fietsenkelder Leeg te aanvaarden in overleg. Vraagprijs € 350.000,- k.k. Informatie: tel: 024 358 44 68 gsm: 06 10 82 66 18 • TOTAL CREWING & PAYROLLING • Auch für Matrosen und Steuerleute mit einem befristeten Arbeitsvertrag. van Laak MIT ARBEITNEHMERÜBERLASSUNGSERLAUBNIS VAN LAAK (GmbH) Lohstrasse 9 D-09111 Chemnitz FÜR INFORMATION: Henri.middel@van-laak.eu www.van-laak.eu Telefon +49-173-2940149

De Binnenvaartkrant 13 6 december 2011 Mars gaat meer over water afvoeren Het mooie van Holland Intermodal was dinsdag 22 november in het Deltahotel in Vlaardingen dat uiteraard niemand begon over welke modaliteit nou eigenlijk het meest of minst vervuilend zou zijn. De voorbeeld- cases waren mooi verdeeld over shortsea, binnenvaart en spoor. Voor de binnenvaart vertelde Jan Gooijaarts van Mars Nederland over de keuze die zijn bedrijf heeft gemaakt voor de duurzame wijze van vervoeren met de inzet van schepen op de Rijn naar drie bestemmingen, warehouses van Mars. Bovendien kwam hij met de onthulling dat Mars vanaf Veghel ook naar Rotterdam met exportlading gaat varen. De ochtend van 22 november had hij nota bene in het Deltahotel in Vlaardingen daarover overeenstemming bereikt met de betrokken logistieke dienstverleners. Daar werd het weekend erna al mee gestart, voorlopig voor vier De nieuwbouwtanker Stolt Rhine is zaterdag 19 november gedoopt door ‘godmother’ Ria Koole. Dat gebeurde op Shipyard Begej in Zrenjanin (Servië). weken. “Tussen Kerst en Nieuwjaar gaan we het evalueren.” Verladers Het meest opvallende van het congres was de bezetting van de zaal. Er was niemand van de overheid aanwezig; de 122 aangemelde personen waren vrijwel allemaal verladers of logistiek dienstverleners. Alleen dat al maakte het een succes. Donald Baan, manager achterlandlogistiek bij Havenbedrijf Rotterdam – de laatste spreker van de dag – merkte dan ook op dat “jullie degenen zijn, met wie we geen contract hebben”. Dat contact werd dinsdagmiddag 22 november in Vlaardingen dus wel gelegd. De zaal zat bomvol en afgaande op de discussies rondom alle onderwerpen, was het een vruchtbare bijeenkomst. Een belangrijke boodschap aan de afwezige overheid dat de voorlichtingsbureaus hun steun waard zijn. Toevallig werd die avond een motie van de ChristenUnie in stemming Stolt Rhine gedoopt De Stolt Rhine is het eerste schip van twee die door Stolt-Nielsen bij Mercurius Scheepvaart in opdracht zijn gegeven. Het was krap twintig jaar geleden dat Stolt-Nielsen een binnenvaarttanker voor zijn eigen organisatie liet bouwen. Om dit heugelijke moment te vieren, was er een delegatie uit Nederland aanwezig bij de doop. Nadat een vlucht ballonnen tegen de blauwe hemel wegdreef, werd het schip door een Servische katholieke priester ingezegend. Deze zegening werd zowel in het Servisch als in het Duits uitgesproken. Voorafgaand aan de doop kregen de gasten een rondrit door Belgrado. In de avond volgde een formeel diner met receptie. Hier werden tussen Mercurius, Scheepswerf Begej en de Stolt-organisatie diverse dankwoorden en cadeaus uitgewisseld. ”Met de bestelling van deze twee nieuwbouwschepen geeft Stolt-Nielsen een duidelijk signaal dat de binnenvaart tot de kernactiviteiten van het bedrijf behoort”, aldus Hans Feringa, President van Stolt Tankers. Kwaliteitsprofiel De Stolt Rhine (met bouwnummer 294) is een binnenvaartchemietanker van 110 x 11,45 meter met tien ladingtanks van duplexstaal en circa 3.375 ton laadvermogen. Het Jan Gooijaarts van Mars Nederland bij Holland Intermodal. (foto MG Redacties) gebracht waarin wordt gepleit voor continuering van de steun aan de voorlichtingsbureaus. Tijdens het congres verzochten verladers juist om een Europees netwerk van voorlichtingsbureaus die hen bij kunnen staan bij het bepalen van de ideale vervoersmethoden. Later werd bekend dat minister Schultz niets voelt voor een voortzetting van betaling aan voorlichtingsbureaus. Modal shift Holland Intermodal 2011 werd vakkundig geleid door Maarten van ADVERTENTIE Ultrafijne filtering en brandstofoptimalisatie Biezen, teammanager Ruimte & Mobiliteit bij Stichting Natuur & Milieu. De drie voorlichtingsbureaus zijn het Rail Cargo Information Netherlands, Voorlichtingsbureau Schortsea en Bureau Voorlichting Binnenvaart. Van Biezen hield zijn gehoor onder andere voor dat modal shift de kleinste van drie mogelijkheden is om de kooldioxide-uitstoot van het vervoer terug te dringen. De andere twee zijn efficiency en de verbetering van brandstoffen (bijvoorbeeld door biobrandstof). Een uitspraak die BVB-secretaris Kees de Vries duidelijk niet aanstond. “Waarom zeg je niet dat er veel meer kansen zijn om de modal shift in te zetten, maar dat de overheid te makkelijk ervoor kiest dat bijvoorbeeld over kortere afstanden dan 300 kilometer die modal shift niet mogelijk zou zijn?” In het Witboek van de Europese Commissie wordt die afstand genoemd. schip heeft een 1.800 pk ABC als voortstuwing en een zeer uitgebreid laad- en lossysteem. Wanneer de hoofdmotor is uitgelijnd, de brandstof- en smeerolietanks zijn gevuld, diverse motoren en apparatuur zijn opgestart, zal het schip omstreeks 8 december – indien de waterstand het toelaat – proefvaren op de Donau, ter hoogte van Novi Sad. ‘Als scheepseigenaar blijven wij op de hoogte van de kosten die samengaan met het behoorlijk exploiteren van een schip. Deze hoge kosten kunnen wij alleen gecompenseerd zien wanneer wij onze klanten een goede service kunnen bieden met hoge flexibiliteit aan scheepsruimte en hoog gekwalificeerd personeel en materiaal. Onze eerste nieuwbouwtank e r S t o l t Rhine voldoet volledig aan onze verwachtingen en past dan ook in dit kwaliteitsprofiel”, aldus Frank Maerckaert, general manager bij Stolt-Nielsen Inland Tanker Service. Robert-Jan Zimmerman van Mercurius zegt tot slot: “De Stolt Rhine is het meest geavanceerde binnenvaartschip wat wij tot nu toe bij Shipyard Begej hebben mogen bouwen. De ervaren en continu aanwezig zijnde inspecteurs van Stolt hebben ons geholpen het kwaliteitsniveau nog verder te verbeteren.” · Houdt motor-, transmissieen hydraulische olie permanent schoon en zorgt voor een betere smering. · Filtert 95% meer deeltjes en water uit dan een · Verlengt de intervallen tussen het verversen van de olie. · Beschermt motor, transmissies en hydraulische installaties en verlengt hun levensduur. · Beschermt –pompen door zuivere, watervrije brandstof. micfil International GmbH Jahnstrasse 35, D-97295 Waldbrunn (vroeger WEILAND FILTERTECHNIK SCHIFFFAHRT) Telefon: +49 9306 980655, Mail: hw@micfil.com, Internet: www.micfil.com · Reduceert roet- en rookvorming. · Voorkomt verbrandingsresiduen en tankslib. · Lage onderhouds- en reparatiekosten. Een Servische katholieke priester zegende het schip in.

De Binnenvaartkrant